Puimatanner > Yleinen keskustelu

Kuri vai väkivalta

(1/33) > >>

sandia:
tämä ketju sai alkunsa Ihmisroska-ketjussa. -Natanael




--- Lainaus käyttäjältä: Paulus - 03.10.18 - klo:10:05 ---
--- Lainaus käyttäjältä: sandia - 03.10.18 - klo:01:32 ---Lapsiin kohdistuneen väkivallan tekijät ovat useimmiten äiti tai isä.
--- Lainaus päättyy ---

Mielestäni pahoinpitely ja kurittaminen ovat kaksi eri asiaa. Itse olen saanut piiskaa, mutta en milloinkaan ole muistellut sitä pahalla. Raamattukin pitää kuritusta hyvänä asiana, mutta se ei oikeuta pahoinpitelyyn.

--- Lainaus päättyy ---

Puhuin aivan selvasta vakivallaata, pahoinpitelysta ja myos heitteillejatosta.

sandia:
Taisin olla tosi hammentava. Mutta tilastollisesti katsoen lapsi joutuu pahoinpitelyn kohteeksi kotonaan todennkoisemmin kuin missaan muualla.

sandia:
Niin. Siis omat kokemukset ovatkin juuri USAsta. Tarkoitin siis sellaista käyttäytymistä, missä lapsi heitetään seinää päin, tartutaan kurkusta kiinni ja litistetään seinää vasten, tönäistään kumoon, heitetään tuolilla tai muulla irtaimistolla, pidetään huoneessa 24/7 pari viikkoa putkeen jne. jne. Tai sitten lapsi ei pääse pakoon näkemästä kun aikuiset rikkovat irtaimistoa raivoissaan, hyökkävät toistensa kimppuun jne.

Harvoin lapsi tällaista kokee muualla kuin kotona.

Mutta olen lukenut, että Suomessakin huostaanotot ovat lisääntyneet. Siitä on paljon artikkeleita
https://yle.fi/uutiset/3-9850455

Vanhemmuus koetaan joskus ylenpalttisen vaikeaksi, varsinkin jos vanhemmat kamppailevat yhä omien ongelmien ja kasvukipujen kanssa.

Alvari:

--- Lainaus käyttäjältä: sandia - 03.10.18 - klo:17:01 ---tilastollisesti katsoen lapsi joutuu pahoinpitelyn kohteeksi kotonaan todennkoisemmin kuin missaan muualla.

--- Lainaus päättyy ---

Onkos niissä tilastoissa huomioitu koulussa, vapaa-ajalla jne. tapahtuva, lasten toisiinsa kohdistama väkivalta? Kun mun lapsuudessa koulussa ja muualla oli kovinkin paljon tappeluita ja pahoinpitelyä ihan lasten kesken. Ja ihan tosissaan vedettiin ja otettiin turpaan.

Ja mulla on myös kokemuksia opettajista, jotka käyttivät fyysistä väkivaltaa lapsiin.

Mutta näistä on siis jo aikaa.

sandia:

--- Lainaus käyttäjältä: Alvari - 04.10.18 - klo:03:04 ---
--- Lainaus käyttäjältä: sandia - 03.10.18 - klo:17:01 ---tilastollisesti katsoen lapsi joutuu pahoinpitelyn kohteeksi kotonaan todennkoisemmin kuin missaan muualla.

--- Lainaus päättyy ---

Onkos niissä tilastoissa huomioitu koulussa, vapaa-ajalla jne. tapahtuva, lasten toisiinsa kohdistama väkivalta? Kun mun lapsuudessa koulussa ja muualla oli kovinkin paljon tappeluita ja pahoinpitelyä ihan lasten kesken. Ja ihan tosissaan vedettiin ja otettiin turpaan.

Ja mulla on myös kokemuksia opettajista, jotka käyttivät fyysistä väkivaltaa lapsiin.

Mutta näistä on siis jo aikaa.

--- Lainaus päättyy ---

Ei. Se on eri asia kun lapset tappelee.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta