Kirjoittaja Aihe: Tarvitseeko uskova evankeliumia?  (Luettu 9495 kertaa)

tikli

  • Vieras
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #15 : 09.06.14 - klo:18:19 »
Oletko Sinä siis sitä mieltä, että Jumala ei hyväksy minua riitävän hyvin, vai miksi minun pitäisi ajatella, että Jumala hyväksyisi minut paremmin, jos olisin jotain muuta, kuin mitä olen??

Minä en nyt ollenkaan ymmärrä näitä Sinun logiikojasi, Paulus?


Taidat olla tosi harvinainen poikkeus koko kristikunnassa. En kuitenkaan jaksa uskoa sitä, että vaelluksesi olisi täysin moitteetonta ja katkeamatonta Jumalan tahdossa olemista. Eikö koskaan tule mieleen, että nyt en ole lukenut Raamattua tarpeeksi ja että en ole rukoillut tarpeeksi tms. Jos lyöt laimin "hengellistä harjoitusta", niin eikö tule mieleen, että olet ikäänkuin kauempana Jumalasta?

Eikö koskaan käy mielessä ajatus, että voisit olla lähempänä Jumalaa, jos panostaisit enemmän hengellisiin?

Ei tätä tarvitse julkisesti kirjoittaa, mutta ajattele vaikka vain mielessäsi.

Olet Sinä erimoinen heppu.  ;D

Missäs olen sellaista väittänyt, että vaellukseni olisi täysin moitteetonta ja katkeamatonta Jumalan tahdossa olemista??

Eli päätit sitten tehdä tällaisen vääristelmän viestistäni?  ;D

Eli ei sellaista pidäkään uskoa, jota kukaan ei ole edes uskotellut!  ;D

Toki uskon, että olkiukkojen rakentelu saattaa olla ihan hauskaakin jos siitä tykkää, mutta älä harrasta sellaista toisten ihmisten kustannuksella, sillä sellainen ei ole soveliasta uskoansa tunnustavalle miehelle.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #16 : 09.06.14 - klo:18:25 »
Nämä puheesi Paulus ovat minusta tosi outoja.
Anteeksi että näin sanon, sillä en halua millään tavoin loukata, mutta en oikein ymmärrä, että miksi yrität tyrkyttää muille epäuskoa ja -luottamusta Jumalaan??

Olet käsittänyt kirjoitukseni väärin. Yritän saada keskustelua ainoastaan siitä, millä perusteella saamme Jumalan hyväksynnän. Tarkoitukseni on siis täysin päinvastainen.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #17 : 09.06.14 - klo:18:31 »
Olet Sinä erimoinen heppu.  ;D

Missäs olen sellaista väittänyt, että vaellukseni olisi täysin moitteetonta ja katkeamatonta Jumalan tahdossa olemista??

Eli päätit sitten tehdä tällaisen vääristelmän viestistäni?  ;D

Eli ei sellaista pidäkään uskoa, jota kukaan ei ole edes uskotellut!  ;D

Toki uskon, että olkiukkojen rakentelu saattaa olla ihan hauskaakin jos siitä tykkää, mutta älä harrasta sellaista toisten ihmisten kustannuksella, sillä sellainen ei ole soveliasta uskoansa tunnustavalle miehelle.

Mitäs minä sanoinkaan:
Lainaus
Ikävä puoli tässä vapaudessa on se, että alkaa nähdä ympäristössään lain kuormittamia ihmisiä, jotka eivät sitä itse tiedä. Ja jos yrittää siitä heille puhua, niin he suuttuvat. Suuttuminen taas johtaa siihen, että vapautunutta pidetään harhaan menneenä ja langenneena, jonka kanssa ei pidä olla missään tekemisissä ettei itse saastuisi.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

tikli

  • Vieras
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #18 : 09.06.14 - klo:19:36 »
Tämmöinen tappaus on tämä meijän vappauvessa elävä  Pauluksemme!  ;D  ;D  ;D

Taisto

  • Vieras
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #19 : 09.06.14 - klo:19:37 »
Ei kaikilla ole samanlaisia mutkia poluissaan, eivätkä kaikki siis tarvitse
samanlaisia "oikaisuhoitoja".

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #20 : 09.06.14 - klo:20:56 »
Tämmöinen tappaus on tämä meijän vappauvessa elävä  Pauluksemme!  ;D  ;D  ;D

Koen edelläolevan pilkaksi, mutta en ehdota bannia. Antaa tulla vaan, olen siihen tottunut. Mutta en ole kuitenkaan ihan yksin, meitä on muitakin naurunalaisiksi tehtyjä. Ja on ollut.

Lähihistoria tuntee ainakin kaksi. Toinen on Niilo Tuomenoksa ja toinen William Uotinen. Tunnen muitakin.

"Erkki Leminen, tunnettu julistaja hänkin toteaa kirjassaan "Kaksi vaeltajaa" Uotisesta seuraavasti: 'Hän sanoi samoin kuin Niilo Tuomenoksakin, että julistaja, joka todella löytää evankeliumin, ei voi muuta enää julistaa, mutta että tämä merkitsee myös sitä, että tällainen julistaja on useimpien uskovien ja toisten julistajien joukossa hyvin yksinäinen. Ihmiset - myös uskovat - ovat perusluonteeltaan ja lapsesta asti kuulemansa lainomaisen julistuksen tähden siinä määrin lain alla, että he eivät rohkene uskoa noin suuren armon ja vapauden voivan olla totta. Kuullessaan evankeliumia, he voivat ilahtua pieneksi hetkeksi, kuin valon välähdyksen nähneinä, mutta sitten laki ja lainomaisen julistuksen kuunteleminen valtaavat heidän mielensä. Evankeliumin julistajaa epäillään 'löysäläiseksi' ja hänet torjutaan."

Kannattaa lukea Erkki Lemisen "Kaksi vaeltajaa" ja William Uotisen "Sinäkin olet perillinen".

"Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa, me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne." Gal. 2:4,5.
« Viimeksi muokattu: 09.06.14 - klo:20:57 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Taisto

  • Vieras
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #21 : 09.06.14 - klo:21:18 »
Tämmöinen tappaus on tämä meijän vappauvessa elävä  Pauluksemme!  ;D  ;D  ;D

Koen edelläolevan pilkaksi, mutta en ehdota bannia. Antaa tulla vaan, olen siihen tottunut. Mutta en ole kuitenkaan ihan yksin, meitä on muitakin naurunalaisiksi tehtyjä. Ja on ollut.

Eikö tuo suuttumisesta vihjaaminen sitten ollut samassa määrin pilkkaa?

Onko armon tuoma vapaus noin totista??

Helena

  • Vieras
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #22 : 09.06.14 - klo:21:24 »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #23 : 09.06.14 - klo:21:26 »
Eikö tuo suuttumisesta vihjaaminen sitten ollut samassa määrin pilkkaa?

Onko armon tuoma vapaus noin totista??

Käsitykseni suuttumisesta ei perustu pelkästään täällä käytyihin keskusteluihin vaan siitä on havaintoja usealta vuodelta, nämä keskustelut vain vahvistavat asian. Eihän se kovin totista ole kun saa luvan pilkata ilman uhkaa sanktioista.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Taisto

  • Vieras
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #24 : 09.06.14 - klo:21:41 »
Eikö tuo suuttumisesta vihjaaminen sitten ollut samassa määrin pilkkaa?

Onko armon tuoma vapaus noin totista??

Käsitykseni suuttumisesta ei perustu pelkästään täällä käytyihin keskusteluihin vaan siitä on havaintoja usealta vuodelta, nämä keskustelut vain vahvistavat asian. Eihän se kovin totista ole kun saa luvan pilkata ilman uhkaa sanktioista.
??
Kuka täällä on ilmaissut suuttuneensa?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #25 : 09.06.14 - klo:21:53 »
Eikö tuo suuttumisesta vihjaaminen sitten ollut samassa määrin pilkkaa?

Onko armon tuoma vapaus noin totista??

Käsitykseni suuttumisesta ei perustu pelkästään täällä käytyihin keskusteluihin vaan siitä on havaintoja usealta vuodelta, nämä keskustelut vain vahvistavat asian. Eihän se kovin totista ole kun saa luvan pilkata ilman uhkaa sanktioista.
??
Kuka täällä on ilmaissut suuttuneensa?

Suosittelen ketjun lukemista uudelleen ainakin viestistä 7 alkaen.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Taisto

  • Vieras
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #26 : 09.06.14 - klo:22:21 »

Suosittelen ketjun lukemista uudelleen ainakin viestistä 7 alkaen.
Luin ketjun alusta alkaen uudestaan. Ymmärrän että ei tunnu hyvältä,
kun oma sanoma ei mene perille niinkuin haluaisi sen menevän.

Kaikki eivät vain elä samanlaisessa tilanteessa tai vaiheessa.
Toivottavasti olet armollinen niillekin jotka eivät ymmärrä tai koe asiaa
samoin kuin itse ymmärrät ja koet.

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #27 : 10.06.14 - klo:00:46 »
Ylenpalttiset nauruhymiöt kohdissa, joissa ei ole mitään naurattavaa, heittäytyminen ymmärtämättömäksi, väitteet vääristelystä ja olkiukoista sekä kun ei enää muuta keksi, yritys saada toinen vaikuttamaan ei-vakavastiotettavan huvittavalta (Tämmöinen tappaus on tämä meijän vappauvessa elävä  Pauluksemme! Olet Sinä erimoinen heppu.),

vaikuttavat väistelyltä ja torjunnalta. Kuinka vahva onkaan omaksuttu aina yltiöpäisen ikionnellisen uskovaisen teennäinen rooli. - Tällaisia ajatuksia minussa herää.

Minulla on lähi-ihminen, joka menettelee juuri noin, kun olisi vaikka epäsuorastikin myönnettävä jokin epäkohta, miten lievä ja vähäinen tahansa, hänessä itsessään. Sitä ei voi mitenkään  tehdä, kaipa se merkitsisi olemisen perustan romahtamista. Kyseessä oleva henkilö on oikeasti uskova, uskovien upotuskasteella kastettu, vain tosiuskovista koostuvaan srk:aan  kuuluva ja kielilläpuhuva, mutta joka on täydellisen sokea oman luonteensa suhteen.
« Viimeksi muokattu: 10.06.14 - klo:00:49 kirjoittanut Hilema »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #28 : 10.06.14 - klo:01:30 »
Minulla on lähi-ihminen, joka menettelee juuri noin, kun olisi vaikka epäsuorastikin myönnettävä jokin epäkohta, miten lievä ja vähäinen tahansa, hänessä itsessään. Sitä ei voi mitenkään  tehdä, kaipa se merkitsisi olemisen perustan romahtamista. Kyseessä oleva henkilö on oikeasti uskova, uskovien upotuskasteella kastettu, vain tosiuskovista koostuvaan srk:aan  kuuluva ja kielilläpuhuva, mutta joka on täydellisen sokea oman luonteensa suhteen.

Minullakin on juuri samanlainen. Sitä en tiedä, puhuuko kielillä, mutta kaikki muu täsmää. Ehkä tämmöisiäkin tarvitaan…
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Taisto

  • Vieras
Vs: Tarvitseeko uskova evankeliumia?
« Vastaus #29 : 10.06.14 - klo:17:03 »
Ei näytä tikli enää olevan jäsenluettelossa.
Karkottaminen on ilmeisesti onnistunut, sanan miekan pisto voi olla terävä.