Kirjoittaja Aihe: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)  (Luettu 48762 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #135 : 08.09.14 - klo:22:07 »
Ja taas uusi jäsen. Tervetuloa, pax!
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #136 : 09.09.14 - klo:13:53 »
Pax kiittää.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #137 : 25.09.14 - klo:11:48 »
Jälleen iloinen asia, meillä on uusi jäsen. Tervetuloa clemat, rohkeasti vaan kirjoittelemaan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa clemat

  • Viestejä: 11
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #138 : 25.09.14 - klo:15:34 »
Kiitos! Katsotaan nyt miten menee. Tervehdys vaan kaikille, myös vieraille!

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #139 : 12.10.14 - klo:18:36 »
Tervetuloa foorumille clemat, pax, Isin tyttö, Herman ja Yussef!

Toivottavasti rohkenette tekemään uusia aloituksia.
Tämä foorumi on pyörinyt nyt noin vuoden ja pienellä porukalla jutut saattavat pyöriä turhan paljon samoissa aiheissa ja samoin näkökulmin.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #140 : 02.11.14 - klo:10:56 »
Saimme jälleen ilonaiheen. Uusi jäsen, Mette, olet tervetullut. Rohkeasti vaan kirjoittelemaan. Täällä ei tarvitse olla aina samaa mieltä kuin kaikki muut, vaan voi ihan omana itsenään kirjoitella.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #141 : 17.12.14 - klo:22:22 »
Tervetuloa foorumille kirjaonline.com!

Evankeliumin levittäminen puhutuin sanoin, foorumikirjoituksin ja kirjoin olkoon jokaiselle meille sydämen asia.


Ihmisroska

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #142 : 04.08.15 - klo:11:29 »
Uusi jäsen albert1. Tervetuloa! Ja siitä vaan rohkeasti kirjoittelemaan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa ihminen

  • Viestejä: 41
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #143 : 24.08.15 - klo:01:30 »
No niin, uusi jäsen ihminen ilmoittautuu. Löysin tämän sivuston ihan sattumalta, ajattelin, että voisi olla mukavaa rakentua yhteisestä uskosta. Siunausta kaikille!

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #144 : 24.08.15 - klo:07:41 »
No niin, uusi jäsen ihminen ilmoittautuu. Löysin tämän sivuston ihan sattumalta, ajattelin, että voisi olla mukavaa rakentua yhteisestä uskosta. Siunausta kaikille!

Tervetuloa! Rohkeasti vaan kirjoittamaan. Täällä on muitakin ihmisiä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa ihminen

  • Viestejä: 41
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #145 : 24.08.15 - klo:20:51 »
No niin, uusi jäsen ihminen ilmoittautuu. Löysin tämän sivuston ihan sattumalta, ajattelin, että voisi olla mukavaa rakentua yhteisestä uskosta. Siunausta kaikille!

Tervetuloa! Rohkeasti vaan kirjoittamaan. Täällä on muitakin ihmisiä.

Heh, valitsin nimimerkkini "ihminen", kun mietin omaa asemaani luomakunnassa. Raamatusta löytyy Jumala, enkelit, ihmiset ja eläimet. Näiden raja on hyvin selkeä.

Joillakin ihmisillä on taipumus pitää ihmisiäkin eläiminä. Evoluutiobiologien mielestä ihminenkin on vain eläin. Raamatusta kuitenkin tiedämme, ettei ihminen suinkaan ole eläin, vaan ihminen.

Jotkut puolestaan kuvittelevat, että kun ihminen kuolee, hänestä tulee enkeli. Raamatun mukaan Taivaassa ihmiset ovat kuin enkelit, mutta eivät kuitenkaan enkeleitä, vaan ihmisiä.

Joidenkin mukaan uudestisyntynyt ihminen on kuin pieni jumala. Sekään ei pidä paikkaansa, vaikka ihminen onkin Jumalan kuva. Kuva ei kuitenkaan ole Jumala, vaan ihminen on ihminen, pysyy ihmisenä, eikä jumalaksi muutu, ei edes pienellä alkukirjaimella.

Ihminen on kuitenkin keskeisellä sijalla luomakunnassa ja Jumalalle tärkeä.

Job 7:
17 Mikä on ihminen, että hänestä niin suurta lukua pidät ja että kiinnität häneen huomiosi,
18 tarkastat häntä joka aamu, tutkit häntä joka hetki?
19 Etkö koskaan käännä pois katsettasi minusta, etkö hellitä minusta sen vertaa, että saan sylkeni nielaistuksi?


Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #146 : 24.08.15 - klo:21:42 »
Tervetuloa myös minulta, tunteettomalta Pökkelöltä. :)


Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #147 : 26.08.15 - klo:21:29 »
No niin, uusi jäsen ihminen ilmoittautuu. Löysin tämän sivuston ihan sattumalta, ajattelin, että voisi olla mukavaa rakentua yhteisestä uskosta. Siunausta kaikille!

Tervetuloa! Rohkeasti vaan kirjoittamaan. Täällä on muitakin ihmisiä.

Heh, valitsin nimimerkkini "ihminen", kun mietin omaa asemaani luomakunnassa. Raamatusta löytyy Jumala, enkelit, ihmiset ja eläimet. Näiden raja on hyvin selkeä.

Joillakin ihmisillä on taipumus pitää ihmisiäkin eläiminä. Evoluutiobiologien mielestä ihminenkin on vain eläin. Raamatusta kuitenkin tiedämme, ettei ihminen suinkaan ole eläin, vaan ihminen.

Jotkut puolestaan kuvittelevat, että kun ihminen kuolee, hänestä tulee enkeli. Raamatun mukaan Taivaassa ihmiset ovat kuin enkelit, mutta eivät kuitenkaan enkeleitä, vaan ihmisiä.

Joidenkin mukaan uudestisyntynyt ihminen on kuin pieni jumala. Sekään ei pidä paikkaansa, vaikka ihminen onkin Jumalan kuva. Kuva ei kuitenkaan ole Jumala, vaan ihminen on ihminen, pysyy ihmisenä, eikä jumalaksi muutu, ei edes pienellä alkukirjaimella.

Ihminen on kuitenkin keskeisellä sijalla luomakunnassa ja Jumalalle tärkeä.

Job 7:
17 Mikä on ihminen, että hänestä niin suurta lukua pidät ja että kiinnität häneen huomiosi,
18 tarkastat häntä joka aamu, tutkit häntä joka hetki?
19 Etkö koskaan käännä pois katsettasi minusta, etkö hellitä minusta sen vertaa, että saan sylkeni nielaistuksi?
Tervetuloa joukkoon, Ihminen!

Luokittelit ihmisen selvästi erilliseksi Jumalasta ja jumalista, ja myös eläimistä.
Periaatteessa olen samaa mieltä.

Tuli kyllä toisaalta samantien mieleen, miten Raamattu venyttää ihmisen käsitettä,
molempiin suuntiin:

(Saarn 3:18) "...jotta Jumala heitä koettelisi ja he tulisivat näkemään että he omassa olossaan ovat eläimiä."

(Joh 10:34-36) "Jeesus vastasi heille: “Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: ‘Minä sanoin: te olette jumalia’?
Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan:
‘Sinä pilkkaat Jumalaa’, sentähden että minä sanoin: ‘Minä olen Jumalan Poika’?
"

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #148 : 21.11.15 - klo:13:59 »
Meillä on jälleen uusi jäsen, Pete. Tervetuloa vajavaisten joukkoon. Ei muuta kuin kirjoittelemaan ajatuksia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pete

  • Viestejä: 4
    • Jumala on suvereeninen!
Vs: Tästä kaikki alkaa! (Uuden foorumin suuri tervetuloketju)
« Vastaus #149 : 21.11.15 - klo:15:17 »
Tuhannet kiitokset tervetulo-toivotuksista. Minulla olisi paljonkin kirjoiteltavaa ja jopa joitakin uusia aloituksia. En kuitenkaan ole täysin varma siitä, kuinka avoimesti täällä uskaltaa kirjoittaa. Ei nimittäin ole mukava joutua heti banniin, tai vaikkapa"kellariin" sen tähden että on eriäviä mielipiteitä muiden kanssa. Mutta eikö hyvä foorumi juuri koostu kirjoituksista jotka ovat vuoropuheluja laidasta laitaan, vaikka mielipiteet eivät ole täysin samat kaikilla? Esim. kuuntelen juutalaisten rabbien puheita youtubessa (ja esitän heille kysymyksiä), koska haluan tietää miten he ajattelevat ja miksi he ajattelevat miten he ajattelevat, siitäkin huolimatta etten ole kaikesta samaa mieltä heidän kanssaan.

Saaneen esittää itseni lyhykkäästi? Olen uskovainen mies, tullut uskoon 10-vuotiaana ja liittynyt helluntaiseurakunnan jäseneksi 13 tai 14 vuotiaana. Olen vieläkin erään helluntaiseurakunnan jäsen, vaikkakin olin jo aikoja sitten pyytänyt eroa "seurakunnan" jäsenyydestä. Kirjallista eroanomustani ei hyväksytty, eikä otettu tosissaan, joten roikun vielä mukana jäsenistössä.

Minulla on pitkälti samanlainen näkemys, kuin suurimmalla osalla teistäkin, kristinuskon keskeisimmistä asioista. Uskomme yhteneväisyydet lienevät olevan, että Jumala on yksi, että Jeesus on Jumalan Poika ja Herra, ja että Isä lähetti Pyhän Henkensä maailmaan Poikansa kautta, että Jeesus on ainoa tie Isän tykö, ja että parannuksen teko ja uudestisyntyminen Jumalan lapseksi on välttämätöntä pelastuksen kannalta. Ollaanko samalla aaltopituudella noissa asioissa? Ainakin niissä?

Kalamoskin näyttää välillä kirjoittelevan täällä. Meillä on ollut hänen kanssaan monta hedelmätöntä keskustelua, ainakin kahdessa eri foorumissa. Keskustelut eivät ole johtaneet juuri mihinkään, sillä kumpikaan ei näytä antavan periksi. Tai itse asiassa, minä annan sen verran periksi että jos näyttää menevän liiaksi väittelyn puolelle, niin lakkaan vastaamasta pian sen jälkeen kun olen kantani esittänyt (tosin voi joskus kestää). Kalamos on kuitenkin se joka aina (tähän mennessä) on sanonut sen viimeisen sanan, jostain kumman syystä.

Minä olen sellainen mies, että pyrin esittämään oman näkemykseni Raamatusta ja sen alkuteksteistä, ja jopa omista henkilökohtaisista kokemuksista. Jos en pysty perustelemaan jotain asiaa kahdella taikka kolmella edellä mainitulla asialla, en perustele lainkaan. Siihen minä pyrin. Samalla haluaisin teidän tietävän, etten missään nimessä koe että minä olisin aina oikeassa kaikissa opillisissa näkemyksissäni. Jos kaikkitietäviä tai tosi tosi oikeaoppisia kirjoittelijoita foorumilta löytyy, niin toivotan heille jatkossakin onnea ja menestystä!

"Jeesuksella on oma Jumala."

(Mark.15:34, Joh.20:17, RKK-Room.15:6, 1.Kor.11:3, 2.Kor.1:3, 2.Kor.11:31, Ef.1:3, Ef.1:17, Kol.1:3, Ilm.3:12).