Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 88567 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #225 : 06.04.14 - klo:09:36 »
Jos jonkun uskovan elämään on tullut vaikeuksia, ei voi mennä noin vaan sanomaan, että sen on aiheuttanut jokin hengellinen liike.

Nyt puhut jotain sellaista mitä et tiedä, ymmärrä tai halua ymmärtää.
Vaitiolovelvollisuus estää minua kirjoittamasta tiettyjä asioita ihmiskohtaloista.

Sinun kanssasi on turha jatkaa tästä aiheesta.

Sanon kuitenkin vielä sen verran, että jos jonain päivänä sinulle tulee live-elämässä vastaan joku ihminen, joka on haavoittunut torontolaisuudessa, Nokia Missiossa, Lakelandissa tai vastaavassa niin toivon, että pidät suusi kiinni silloin kun tämä ihminen on kuulolla.
Olet asiasta pihalla kuin lumiukko. Sori.
Juu, tilanne on toinen, jos tosiaan joskus tapaan jonkun tuolla tavalla haavoittuneen.

En tietenkään pidä silloin suutani kiinni, vaan kuuntelen hyvin tarkasti, mitä sanottavaa tuollaisella uskovalla on, ja kyselen varmasti lisääkin.

Mutta en mene mukaan tällaiseen omituiseen, tuomiota huutavaan kuoroon, joka tänne Puimatantereelle on pystytetty karismaattisuutta vastaan.


Enkä itsekään ole pitänyt suutani kiinni, kun olen kohdannut näitä karismaattisuuteen "pettyneitä".

Heitä tosiaan tulee kuunnella ja sitten johdattaa heidät takaisin Herramme Jeesuksen luokse. Sen tiedän kuinka syvä heidän traumansa on eikä se näköjään oikein tahdo enää oieta, koska eivät luota enää Jeesuksenkaan.

Mutta mistä tuollainen pettymys sitten sikiää, niin sitä olen kyllä miettinyt? Jotenkin tässä karismaattisuuden vastustamisessa kehittyy jonkinlainen pahan kierre, jossa olevat henkilöt ruokkii toistensa vihaa ja tällainen noidankehä ei pysähdy ollenkaan. Paholainen ei päästä näitä koskaan pälkähästä. Tähän tarvitaan Jeesuksen voimaa. He kierrättävät vuosikymmenestä toiseen samoja tarinoita niitä muutellen ja nimiä ja paikkoja vaihdellen. Ei väliä puhutaanko torontolaisuudesta, nokiamissiosta, lakelandistä, hinnistä, herzogista, Seinäjoen herätyksestä, .... aina samat jutut - nimet ja videot vain vaihtuu. Mutta tarinat pysyy samoina.

Koska itse en ole keskinyt ratkaisua tähän outoon pahan kierteeseen, niin olen päätynyt siihen ratkaisuun, että palatkaamme alkulähteille  - Jeesuksen ja apostolien aikaan. On aika kristinusko palata siihen mistä se alkoi - Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta ja Pyhän hengen vuodatuksesta. Täältä ja näiden jälkeisistä tapahtumista kun lähdemme ponnistamaan niin hyvä tulee - olemme palanneet alkulähteille ja kaikki asetetaan ennalleen. Jeesus on yhä voimallinen - pelkkä rukouksemme niin kaikki paranee. Luottakaamme Herramme lupauksiin myös käytännön tasolla. Amen
Tulipa taas törkeää tekstiä niitä kohtaan, jotka pelastautuivat eksytyksen kynsistä. Joillekin jäi vielä uskon murusia, mutta Petrus haluaa viedä nekin. Toisilla meni niissä mielenterveys, koska ei uskovien ole tarkotus hyökkäillä pimeyden voimia vastaan, sitoa saatanaa ja talloa sitä kirjaimellisesti jalkoihinsa tai ajella demoneita pois toisista uskovista. Jotkut torontolaisuuteen sotkeutuneista yrittivät itsemurhaa, ehkä jotkut onnistuivatkin siinä.

Taisto

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #226 : 06.04.14 - klo:09:43 »
No hyvät hyssykäs  - wakan - ethän sinä näköjään ymmärrä aidosta kristinuskosta yhtään mitään.

Mutta kannattaa tutustua karismaattiseen eli Pyhän hengen johdattamaan kristinuskkoon lukemalla ja tosi tarkkaa tarkkaamalla miten Jeesus ja apostolit viestivät suorasukaisesti ja selväsanaisesti ihmisten ja varsinkin näiden eksyttäjien eli fariseusten kanssa. Niin johan alat ymmärtämään mitä on elävä kristinusko.

Olet ehkä saanut nyt vaikutteita kuolleesta "kristinuskosta", joita täällä nyt paljon viljellään ja se on nyt sotkenut pääsi. Mutta lues nyt uutta Testamenttia alusta saakka oikein ajatuksella, niin johan äkkiä pääset perille mitä on se elävä kristinusko.
,
Näissä viesteissä tulee selvästi näkyviin torontolaisuuden ja vastaavien hedelmä. Hengellinen todellisuus on niin pahasti vääristynyt, että uskossa ovat heidän mielestään vain ne, jotka seuraavat tuota eksytystä. Joku tai ehkä useampikin ihmetteli miksi jostain parikymmentä vanhasta liikehdinnästä kannattaisi välittää. Näistä Petruksen viesteistä käy ilmi, että eksytys on jäänyt pysyvästi tähän maahan.
Näin se on. Hedelmistään puu tunnetaan.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #227 : 06.04.14 - klo:09:44 »

Tarkoituksella muuten kirjoitin: "ovat haavoittaneet itsensä" sillä minun mielestäni on jotensakin hassua, että ollaan noihin kuvioihin menty ihan omasta vapaasta tahdostaan, asteltu sinne niillä ihka omilla pienillä poiskasten ja tyttölöiden 46 numeron kalosseillaan ja avattu oma sydämensä ja sielunsa vastaanottamaan kaiken vääränkin ja sitten ollaan katkeria ja syytetään siitä muita.

Voisiko vapaus ja helpotus alkaa jo siitä, kun kykenisi tunnustamaan, että minhän se itse olin, joka altistin itseni moiselle, sillä tuskin niihin kuvioihin ketään pakotettiin?

Tunnustaa rehdisti se, että käärmes tarjosi omenaa ja minä itse otin ja itse siitä haukkasin ja ehkä tarjoilin sitä jopa muillekin ja nyt nautin sen tuomista sappivaivoista.
Monet menivät vapaaehtoisesti. Toiset puolipakotettiin vanhempiensa mukana. Minä peräänkuulutan seurakuntajohtajien vastuuta. He järjestävät suurkokouksia ja innostavat seurakuntalaisia mukaan. Toisin sanottuna srk-johtajat tekevät kaikkensa saadakseen seurakuntalaiset eksymään. Jos joku varoittelee, hänet vaimennetaan. Itse aloin eräässä tilanteessa ihmettelemään erään suomalaisen kuohuttajan puheita. Tällöin eräs hyvin tunnettu helluntailainen tarttui minuun fyysisesti kiinni ja osoitti eleellään, että minun pitäisi pitää suu kiinni.

Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #228 : 06.04.14 - klo:09:44 »
Tässä Wilkerson kertoo mielipiteitään kyseisestä liikehdinnästä:

http://www.youtube.com/watch?v=VgYtobeizJw

Kauhean epäuskoista ja karismaattisuutta vastustavaa puhetta suuren helluntailaisen seurakunnan johtajalta, joka näköjään vieläpä ulkomaille saakka lähtenyt epäuskoaan julistamaan...
 :o

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #229 : 06.04.14 - klo:09:46 »
Lainaus
Tulipa taas törkeää tekstiä niitä kohtaan, jotka pelastautuivat eksytyksen kynsistä. Joillekin jäi vielä uskon murusia, mutta Petrus haluaa viedä nekin. Toisilla meni niissä mielenterveys, koska ei uskovien ole tarkotus hyökkäillä pimeyden voimia vastaan, sitoa saatanaa ja talloa sitä kirjaimellisesti jalkoihinsa tai ajella demoneita pois toisista uskovista. Jotkut torontolaisuuteen sotkeutuneista yrittivät itsemurhaa, ehkä jotkut onnistuivatkin siinä.

Niin - en ole muutakaan nyt keksinyt näiden pettyneiden hoitamiseen kuin se, mihin tämä uskovien maailma jo nyt onkin menossa, että palaamme alkulähteille ja otamme toimintamallin Jeesukselta ja apostoleilta. Hehän voittivat senaikaisen maailman ja muuttivat sen. Kyllä Jumalan voima on sama tänään kuin silloin ennenkin. Meidän tulee vain luottaa Jumalaan myös käytännön tasolla eikä vain teoriassa kuolleen uskonnon keinoin. Jeesus on yhä yhtä elävä kuin apostolien aikaankin. Luota vain Häneen.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #230 : 06.04.14 - klo:09:51 »

Tarkoituksella muuten kirjoitin: "ovat haavoittaneet itsensä" sillä minun mielestäni on jotensakin hassua, että ollaan noihin kuvioihin menty ihan omasta vapaasta tahdostaan, asteltu sinne niillä ihka omilla pienillä poiskasten ja tyttölöiden 46 numeron kalosseillaan ja avattu oma sydämensä ja sielunsa vastaanottamaan kaiken vääränkin ja sitten ollaan katkeria ja syytetään siitä muita.

Voisiko vapaus ja helpotus alkaa jo siitä, kun kykenisi tunnustamaan, että minhän se itse olin, joka altistin itseni moiselle, sillä tuskin niihin kuvioihin ketään pakotettiin?

Tunnustaa rehdisti se, että käärmes tarjosi omenaa ja minä itse otin ja itse siitä haukkasin ja ehkä tarjoilin sitä jopa muillekin ja nyt nautin sen tuomista sappivaivoista.
Monet menivät vapaaehtoisesti. Toiset puolipakotettiin vanhempiensa mukana. Minä peräänkuulutan seurakuntajohtajien vastuuta. He järjestävät suurkokouksia ja innostavat seurakuntalaisia mukaan. Toisin sanottuna srk-johtajat tekevät kaikkensa saadakseen seurakuntalaiset eksymään. Jos joku varoittelee, hänet vaimennetaan. Itse aloin eräässä tilanteessa ihmettelemään erään suomalaisen kuohuttajan puheita. Tällöin eräs hyvin tunnettu helluntailainen tarttui minuun fyysisesti kiinni ja osoitti eleellään, että minun pitäisi pitää suu kiinni.


Jotenkin sinunkin pitäisi nyt laukaista tämä pattitilanne sielussasi. Ei ole missään nimessä viisasta jatkaa tällä negatiivisella linjalla.

Kehoittaisin sinua että lopetat puhumisen ja sen että mietit näitä asioita. Tällä tiellä ei ole loppua. Mene hiljaisuuteen ja rukoukseen ja ala lukemaan ajatuksella uutta Testamenttia sillä ajatuksella että tarkkaat miten Jeesus ja apostolit toimi ja viesti. Kyllä Jumalan sana puhuu yhä vakuuttavaa kieltään siitä mitä on elävä usko elävään Jeesukseen.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Taisto

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #231 : 06.04.14 - klo:09:59 »
Tulipa taas törkeää tekstiä niitä kohtaan, jotka pelastautuivat eksytyksen kynsistä. Joillekin jäi vielä uskon murusia, mutta Petrus haluaa viedä nekin. Toisilla meni niissä mielenterveys, koska ei uskovien ole tarkotus hyökkäillä pimeyden voimia vastaan, sitoa saatanaa ja talloa sitä kirjaimellisesti jalkoihinsa tai ajella demoneita pois toisista uskovista. Jotkut torontolaisuuteen sotkeutuneista yrittivät itsemurhaa, ehkä jotkut onnistuivatkin siinä.
Näyttää siltä, että on täysin mahdotonta asiallisesti keskustella sellaisen kanssa, joka
sokeasti uskoo johonkin hengelliseen liikkeeseen tai liikehdintään, ja ei halua tai ei pysty
etsimään totuutta niitä asioista joista keskustellaan. Eipä tietenkään - koska "totuus" on
se uuskarismaattinen liike itsessään.

Jos keskustelukumppani jatkuvasti vääntää meidän sanomisiamme kieroon ja käy
vastahyökkäykseen ehkä jopa valheisiin turvautuen, niin mitä hyvää siitä keskustelusta tulee?

« Viimeksi muokattu: 06.04.14 - klo:10:00 kirjoittanut Taisto »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #232 : 06.04.14 - klo:10:02 »

Tarkoituksella muuten kirjoitin: "ovat haavoittaneet itsensä" sillä minun mielestäni on jotensakin hassua, että ollaan noihin kuvioihin menty ihan omasta vapaasta tahdostaan, asteltu sinne niillä ihka omilla pienillä poiskasten ja tyttölöiden 46 numeron kalosseillaan ja avattu oma sydämensä ja sielunsa vastaanottamaan kaiken vääränkin ja sitten ollaan katkeria ja syytetään siitä muita.

Voisiko vapaus ja helpotus alkaa jo siitä, kun kykenisi tunnustamaan, että minhän se itse olin, joka altistin itseni moiselle, sillä tuskin niihin kuvioihin ketään pakotettiin?

Tunnustaa rehdisti se, että käärmes tarjosi omenaa ja minä itse otin ja itse siitä haukkasin ja ehkä tarjoilin sitä jopa muillekin ja nyt nautin sen tuomista sappivaivoista.
Monet menivät vapaaehtoisesti. Toiset puolipakotettiin vanhempiensa mukana. Minä peräänkuulutan seurakuntajohtajien vastuuta. He järjestävät suurkokouksia ja innostavat seurakuntalaisia mukaan. Toisin sanottuna srk-johtajat tekevät kaikkensa saadakseen seurakuntalaiset eksymään. Jos joku varoittelee, hänet vaimennetaan. Itse aloin eräässä tilanteessa ihmettelemään erään suomalaisen kuohuttajan puheita. Tällöin eräs hyvin tunnettu helluntailainen tarttui minuun fyysisesti kiinni ja osoitti eleellään, että minun pitäisi pitää suu kiinni.


Jotenkin sinunkin pitäisi nyt laukaista tämä pattitilanne sielussasi. Ei ole missään nimessä viisasta jatkaa tällä negatiivisella linjalla.

Kehoittaisin sinua että lopetat puhumisen ja sen että mietit näitä asioita. Tällä tiellä ei ole loppua. Mene hiljaisuuteen ja rukoukseen ja ala lukemaan ajatuksella uutta Testamenttia sillä ajatuksella että tarkkaat miten Jeesus ja apostolit toimi ja viesti. Kyllä Jumalan sana puhuu yhä vakuuttavaa kieltään siitä mitä on elävä usko elävään Jeesukseen.
Sinun ei ole viisasta jatkaa tuolla syyttävällä linjalla. Toisaalta ymmärrän, että eksytys on sotkenut ajatuksesi ja luulet hengellisyydeksi kaikkea, jossa Jeesus-nimi mainitaan. Elävällä uskolla ei ole paljoakaan tekemistä kaatuilujen ja sellaisten kanssa. Raittiilla uskolla ei ollenkaan.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #233 : 06.04.14 - klo:10:04 »
Tulipa taas törkeää tekstiä niitä kohtaan, jotka pelastautuivat eksytyksen kynsistä. Joillekin jäi vielä uskon murusia, mutta Petrus haluaa viedä nekin. Toisilla meni niissä mielenterveys, koska ei uskovien ole tarkotus hyökkäillä pimeyden voimia vastaan, sitoa saatanaa ja talloa sitä kirjaimellisesti jalkoihinsa tai ajella demoneita pois toisista uskovista. Jotkut torontolaisuuteen sotkeutuneista yrittivät itsemurhaa, ehkä jotkut onnistuivatkin siinä.
Näyttää siltä, että on täysin mahdotonta asiallisesti keskustella sellaisen kanssa, joka
sokeasti uskoo johonkin hengelliseen liikkeeseen tai liikehdintään, ja ei halua tai ei pysty
etsimään totuutta niitä asioista joista keskustellaan. Eipä tietenkään - koska "totuus" on
se uuskarismaattinen liike itsessään.

Jos keskustelukumppani jatkuvasti vääntää meidän sanomisiamme kieroon ja käy
vastahyökkäykseen ehkä jopa valheisiin turvautuen, niin mitä hyvää siitä keskustelusta tulee?

Äläs nyt Taisto :)

Kyllä sinä voit keskustella asiallisesti jos vaan haluat. Ja tulee muistaa, että tämä on vain keskustelua.

Jos haluat varmistaa, että onko jossain liikkeessä se totuus vai ei, niin sekin on mitä yksinkertaisinta.

Ja se keino on, että saarnaat evankeliumia uskosta Jeesukeen ja siitä mitä Jeesus on taas tänään tehnyt. Siinä on sitä totuutta ihan riittämiin kelle tahansa.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #234 : 06.04.14 - klo:10:06 »
Tulipa taas törkeää tekstiä niitä kohtaan, jotka pelastautuivat eksytyksen kynsistä. Joillekin jäi vielä uskon murusia, mutta Petrus haluaa viedä nekin. Toisilla meni niissä mielenterveys, koska ei uskovien ole tarkotus hyökkäillä pimeyden voimia vastaan, sitoa saatanaa ja talloa sitä kirjaimellisesti jalkoihinsa tai ajella demoneita pois toisista uskovista. Jotkut torontolaisuuteen sotkeutuneista yrittivät itsemurhaa, ehkä jotkut onnistuivatkin siinä.
Näyttää siltä, että on täysin mahdotonta asiallisesti keskustella sellaisen kanssa, joka
sokeasti uskoo johonkin hengelliseen liikkeeseen tai liikehdintään, ja ei halua tai ei pysty
etsimään totuutta niitä asioista joista keskustellaan. Eipä tietenkään - koska "totuus" on
se uuskarismaattinen liike itsessään.

Jos keskustelukumppani jatkuvasti vääntää meidän sanomisiamme kieroon ja käy
vastahyökkäykseen ehkä jopa valheisiin turvautuen, niin mitä hyvää siitä keskustelusta tulee?
Uuskarismaattisuudessa on samoja piirteitä kuin lestadiolaisuudessa. Molemmat ajattelevat, että vain heidän joukossaan on totuus. Pitäisin lestadiolaisuutta kuitenkin opillisesti terveempänä.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #235 : 06.04.14 - klo:10:07 »
Lainaus
Sinun ei ole viisasta jatkaa tuolla syyttävällä linjalla. Toisaalta ymmärrän, että eksytys on sotkenut ajatuksesi ja luulet hengellisyydeksi kaikkea, jossa Jeesus-nimi mainitaan. Elävällä uskolla ei ole paljoakaan tekemistä kaatuilujen ja sellaisten kanssa. Raittiilla uskolla ei ollenkaan.

Mutta hyvä on aina tutkailla mitä evankeliumit ja uusi testamentti esittelee Jeesukseen ja apostolit ja heidän tapansa viestiä ja toimia.

Toiseksi Jeesuksen nimessä tässä toimitaan kuten Jumala meille opettaa uudessa Testamentissa.

Se, että jotkut joskus kaatuu Pyhän hengen voimasta, niin on vain marginaalinen asia, mutta sille ihmisille tosi merkittävä ko. hetkellä.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #236 : 06.04.14 - klo:10:09 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?
Uskovaiset Jeesuksen omat "torontolaiset" eivät tietenkään kuulu niihin petettyihin, murskattuihin ja mieleltään järkytettyihin kärsijiin, joista tässä keskustelussa kovasti puhutaan.
He ovat tarvinneet ja kai vieläkin tarvitsevat kyseisen tyyppistä "uuskarismaattisuutta".

tässä piileekin ytimen salaisuus.

ei ne kärsi jotka haluavat edelleen eksyä vaan ne jotka siitä selvisivät ja järkyttyivät että luottivat srk:n työntekijöihin jotka johtivat heidät harhaan kutsumalla eksyttäjät paikalle ja väittämällä "tämä on oikein".

kuinka nuo kärsijät koskaan enää voivat "rentoutua" srk:ssa ja luottaa ettei seuraava vierailija ole susi ?

Ne jotka tykkää nykyisistä harhoista saavat vapaasti tykätä. Me jotka emme niistä tykkää meidän pitäisi sen verran vahvistua ettemme anna kaikenmaailman juonittelijoiden suututtaa itseämme :(

täälläkään ei ole näin riidelty ennen kuin tuli harhojen puolustaja paikalle syyttämään niitä jotka tutkivat totuutta Raamatusta.

älkää menkö ansaan . emme tarvitse kenenkään mielipidetttä omasta asemastamme tai Jeesuksen voimasta, ne voimme löytää Raamatusta.

vaikka kukaan ei ryöstä meitä tai ketään muutakaan Jeesuksen kädestä niin jotkut eivät vaan halua itse sillä kädellä asua, se lienee heidän vapautensa-
ne jotka haluavat ja ehkä eksyvät vilpittömyyttään tai sinisilmäisyyttään , ne voi Herra uskollsiuudessaan palauttaa oikealle tielle jos sitä etsivät. mutta jos loputtomasti kieltäydymme ohjauksesta niin voi käydä huonosti.

"Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä"

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #237 : 06.04.14 - klo:10:09 »
Lainaus
Uuskarismaattisuudessa on samoja piirteitä kuin lestadiolaisuudessa. Molemmat ajattelevat, että vain heidän joukossaan on totuus. Pitäisin lestadiolaisuutta kuitenkin opillisesti terveempänä.

Totuus on siellä missä Jeesus on ja missä uskoa elävään eli tänäänkin toimivaan Jeesukseen julistetaan. Amen
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #238 : 06.04.14 - klo:10:10 »
Lainaus
älkää menkö ansaan . emme tarvitse kenenkään mielipidetttä omasta asemastamme tai Jeesuksen voimasta, ne voimme löytää Raamatusta.

Amen

Ja nyt on hyvä hetki alkaa taas lukea ajatuksella Jumalan elävää sanaa ajatuksella että ottaa oppia myös tämän päivän kristillisyyteen.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Taisto

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #239 : 06.04.14 - klo:10:12 »
Kyllä Jumalan sana puhuu yhä vakuuttavaa kieltään siitä mitä on elävä usko elävään Jeesukseen.
Jos se mitä Sana kertoo uskosta Jeesukseen on mielestäsi sama asia kuin ne omituisuuudet
joita tapahtuu uuskarismaattisessa toiminnassa, niin olet pahasti eksyksissä (eksytetty).