Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 88785 kertaa)

Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #315 : 06.04.14 - klo:15:32 »
"Toronto-jutut" eivät ole mihinkään hävinneet vaan niitä esiintyy Suomessa tänä päivänäkin erilaisissa uuskarismaattisissa tilaisuuksissa. Nämä tilaisuudet tunnistaa mm. siitä, että niissä keskitytään ihmeisiin ja merkkeihin, voimaan ja voiteluun, pahojen henkien ulos ajamiseen, kaatumiseen rukousjonoissa, ihan kohta alkavaan suureen herätykseen sekä rahankeruuseen.

Mistä sitten johtuu, että osa porukasta menee mukaan siihen touhuun? Ehkä syynä on se, että halutaan niin kovasti nähdä Pyhän Hengen toimivan, että ollaan valmiita sivuuttamaan se, mitä Raamatussa kerrotaan Pyhän Hengen toiminnasta. Omat kokemukset tulevat Raamatun opetusta tärkeämmiksi. Eli luotetaan tunteisiin enemmän kuin Raamatun opetuksiin.

Syynä on myös se, ettei ole saatu riittävästi opetusta raittiista Pyhän Hengen toiminnasta eikä siksi osata erottaa raitista toimintaa epäraittiista. Esim. tässä ketjussa esiin tullut opetus henkien koettelemisesta, on minulle aika uutta asiaa. Tuosta aiheesta ei juuri kuule saarnattavan.

Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #316 : 06.04.14 - klo:15:49 »
Osallistuin muistaakseni kolmena kesänä Näky-konferenssiin ja siellä oli tätä uuskarismaattista touhua, jota ihmettelin ja jopa rukousjonossakin kävin, tosin en kaatunut. Noiden tapausten jälkeen päädyin sellaiseen seurakuntaan, jossa varoitettiin tällaisista touhuista. Sain niistä puheista vahvistusta niille ajatuksilleni, että jotain oli vialla niissä Näky-konferenssin touhuissa.

Ihan perinteistä karismaattisuutta olen tavannut ihan tavallisissa uskovien kokoontumisissa mm. helluntaiseurakunnassa. Tähän perinteiseen tyyliin kuuluu minun käsitykseni mukaan kielilläpuhuminen ja -laulaminen, profetointi, näyt, tiedon sanat ja sairaiden parantumiset. Mutta näistä asioista ei tehdä numeroa eikä itsetarkoitusta vaan kokoontumisten pääasia on Raamatun tutkiminen.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #317 : 06.04.14 - klo:16:16 »
Oman seurakunnan tilaa tulee tietysti tarkkailla, ja jos käy toisissa seurakunnissa, voi mahdollista harhaoppia kuullessaan keskustella asiasta henkilökohtaisesti opin levittäjän kanssa.
Mutta julkinen hengellisen kentän repiminen sillä perusteella, että arvioi jonkin liikkeen harhaiseksi ja sitten vielä vuosikymmenienkin jälkeen itkee, miten jotkut joutuivatkin ko. liikkeeseen mukaan, ei hyödytä ketään.

Menetteletkö itse tämän ohjeesi mukaan? Tarkoitan suhdettasi luterilaisiin.
Siis niiden suhteen, jotka elävät pimennossa, koska ev.-lut. papit eivät ole julistaneet Jumalan Sanaa parannuksenteon eli kääntymyksen ja uskoontulon välttämättömyydestä ihmisen pelastumiselle?

En minä vaikeroi julkisesti heidän kohtaloaan, mutta yritän vaatimattomalta osaltani levittää heille evankeliumia.
Tuskin kovin moni sekoaa päästään ja ajautuu itsetuhoon kuunneltuaan pappien esittämiä humanistisia ihmissuhdepakinoita ja psykologisoivia esitelmiä silloin, kun heidän olisi kuulunut julistaa Raamatun Sanaa synnistä, kuolemasta, tuomiosta, armosta ja pelastuksesta.

Vaara kirkon toiminnassa ei tosiaan ole ihmisten ahdistaminen, vaan se, että heitä johdetaan harhaan jatkamaan elämäänsä lavealla maailman tiellä,
joka johtaa helvettiin tuomitsemiseen.
Se on pahinta harhaoppia mitä voi kuvitella.

Tietysti uskovien tulee kaikissa mahdollisissa tilanteissa (esim. Puimatantereella) tehdä julkisesti selväksi se, että ev.-lut. kirkko ei opeta niin kuin Raamattu.
Tämä on tietysti ristiriitainen ongelma,
koska Raamattu ei ole enää papeille (paitsi tietysti raamatullisesti uudestisyntyneille) uskonelämän auktoriteetti.

Ei-uskovat ja Raamattua väheksyvät luterilaiset papit ja muut työntekijät tietävät itsekin olevansa harhassa, koska heillä täytyy jo koulutuksensa puolesta olla tieto pelastuksen yksinkertaisesta tiestä.
Ei heille varmaan kannata mennä enää mitään henkilökohtaisesti opettamaan, vaan pitää vain rukoilla heidän puolestaan.
En käy kirkon tilaisuuksissa, joten minulle ei tule mahdollisuuksia mennä esim. jonkin jumalattoman saarnan jälkeen kertomaan papille näkemystäni.
Ehkä sellainen tilanne joskus tulee vielä eteen.



Taisto

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #318 : 06.04.14 - klo:16:25 »

Mutta se on totta että siellä missä Jeesuksen nimessä ollaan kokoonnutta, niin siellä on itse Jeesus Kristus.
Ja siellä missä Jeesus on niin siellä on myös Totuus.

Muista kuitenkin, mistä Jeesus itse meitä varoitti (matt 7:22-23):
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja
sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #319 : 06.04.14 - klo:17:29 »
No hyvät hyssykäs  - wakan - ethän sinä näköjään ymmärrä aidosta kristinuskosta yhtään mitään.

Hyvä että tässä on tämä netti välissä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #320 : 06.04.14 - klo:17:40 »
No hyvät hyssykäs  - wakan - ethän sinä näköjään ymmärrä aidosta kristinuskosta yhtään mitään.

Hyvä että tässä on tämä netti välissä.
Juu wakan, kiitellään vaan kun nämä sokaistuneet solvaa. Kiitos oi.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #321 : 06.04.14 - klo:18:12 »
Muslimimaissa tehdään paljon työtä salaisesti ja siinä ohessa yritetään korjata niitä vahinkoja, mitä nämä megasaarnaajat saavat aikaan.

Ystäväni, tunnettu h-saarnaaja, kävi maassa, jossa "suuri Jumalan leikkuupuimuri" oli pitänyt valtavia megakokouksia, joissa 10.000 "tuli uskoon". Ystäväni vieraili kokouksia järjestäneessä seurakunnassa ja kysyi tuon seurakunnan johtajilta, paljonko heille tuli jäseniä tuon megatapahtuman jälkeen. Ei ainuttakaan…

Kyllähän näitä urbaanilegendoja levitellään aina samoin sanoin - maat, tapahtumat ja seurakunnat vaan vaihtuu.

En ole osannut noita legendoiksi ajatellakaan. Mutta näinhän se näyttää olevankin. Kuta enemmän meidän järjestömme kautta tulee "uskoon", niin sitä parempi kassavirta. Jos Afrikassa järjestetään megakokous, niin siellä on varsin helppo saada "näyttöä" valtavasta herätyksestä. Moni kakku päältä kaunis. Mutta legenda mikä legenda.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #322 : 06.04.14 - klo:18:23 »
No hyvät hyssykäs  - wakan - ethän sinä näköjään ymmärrä aidosta kristinuskosta yhtään mitään.

Hyvä että tässä on tämä netti välissä.
Juu wakan, kiitellään vaan kun nämä sokaistuneet solvaa. Kiitos oi.

Juu... Itse asiahan voi hyvinkin olla totta, eli en välttämättä ymmärrä paljoakaan aidosta kristinuskosta. Mutta tuo Petruksen kettuileva, hyökkäävä, syyttelevä ja vähättelevä tyyli puhua toiselle ihmiselle... Onneksi en koskaan kohtaa tuollaista oikeassa elämässä. Valitettavasti olen luonteeltani liian äkkipikainen sellaiseen.

Nyt on parempi enää olla lukematta tätä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #323 : 06.04.14 - klo:18:35 »
No hyvät hyssykäs  - wakan - ethän sinä näköjään ymmärrä aidosta kristinuskosta yhtään mitään.

Hyvä että tässä on tämä netti välissä.
Juu wakan, kiitellään vaan kun nämä sokaistuneet solvaa. Kiitos oi.

Juu... Itse asiahan voi hyvinkin olla totta, eli en välttämättä ymmärrä paljoakaan aidosta kristinuskosta. Mutta tuo Petruksen kettuileva, hyökkäävä, syyttelevä ja vähättelevä tyyli puhua toiselle ihmiselle... Onneksi en koskaan kohtaa tuollaista oikeassa elämässä. Valitettavasti olen luonteeltani liian äkkipikainen sellaiseen.

Nyt on parempi enää olla lukematta tätä.

Kuule, se voi tehdä joidenkin ns. pyhitykselle ihan hyvää, jos niitä vähän ravistelee. Sanoin tai teoin.

Aiheeseen liittymätön tarina väliin, joka tuli tuosta hyökkäävästä tyylistä mieleen.

Männä vuosina eräs saarnaja jaksoi hmm... kommentoida meikäläisen miksaushommia ja jotain muuta äänentoistoon liittyvää ja että hänen johtamansa kuorosta lähtee ääntä ja ettei se mikkejä tarvitse.

Tuli sitten eräs iso tilaisuus ja päätin antaa opetuksen. Kuulemassa oli reilusti yli 500 henkeä ja lauluporukoita oli muistaakseni kaksi. Laitoin toiselle mikit ja toiselle en.
Hieman ennen kokousta porukka harjoitteli ja eihän se ääni mihinkään kantanut niin kuin arvelin.
Kohta tuo saarnamies tuli luokseni ja mutisi jotain kilin kintuista tjsp. ja hänestä näki selvästi, että tilanne hmm...kävi hänen kunn.. öö.. hänen mielestään vaati toimenpiteitä.
Kävin sitten muka nöyränä laittelemassa yleisön jo läsnäollessa toisellekin porukalle mikit ja hekottelin mielessäni..
Sen jälkeen ei tarvinnut aihepiiristä neuvotella.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #324 : 06.04.14 - klo:18:40 »

Mutta se on totta että siellä missä Jeesuksen nimessä ollaan kokoonnutta, niin siellä on itse Jeesus Kristus.
Ja siellä missä Jeesus on niin siellä on myös Totuus.

Muista kuitenkin, mistä Jeesus itse meitä varoitti (matt 7:22-23):
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja
sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "


Hyvä kohta!

Ongelmaksi vaan on muodostunut tähän Raamatun paikkaan liittyen, että "vastustajat" eivät osaa lukea :)

Tuossahan Jeesus sanoo, että "Minä en ole KOSKAAN teitä tuntenut". Tässä siis tarkoitetaan henkilöitä, jotka eivät KOSKAAN ole tulleet uskoon Jeesukseen eli eivät ole eläneet Jeesuksessa Kristussa. Ja tietenkin Jeesus heittää pois tyköään henkilöt, joille usko Jeesukseen ei ole kelvannut.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #325 : 06.04.14 - klo:18:41 »
No hyvät hyssykäs  - wakan - ethän sinä näköjään ymmärrä aidosta kristinuskosta yhtään mitään.

Hyvä että tässä on tämä netti välissä.
Juu wakan, kiitellään vaan kun nämä sokaistuneet solvaa. Kiitos oi.

No ei tässä nyt kiitokset auta. Jos ei henkilö ymmärrä kristinuskoa, niin tähän auttaa vain se, että alkaa tutustumaan kuka Jeesus on ja miten Hän toimii ja mitä Hän tahtoo ihmisen suhteen.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #326 : 09.04.14 - klo:22:45 »
Kahvilassa mainitsemani juttu saattaa liittyä tämän linkin tapahtumaan  http://www.gne.fi/  Vaihtoehtoina ovat joko torontovillityksen jatkuminen uudessa muodossaan tai täyskäännös. Veikkaan tuplavillitystä.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #328 : 10.04.14 - klo:11:05 »
Onpa ihmeellistä ihastusta tuohon Herzogiin. Sitä täytyi ruveta tässä taivastelemaan. Minusta hän ei ollut mitenkään erityinen, puheenaiheet heppoisia eikä niitä ihmeitäkään tainnut niin runsaasti tapahtua. Kiinnostavampaa ja poikkeuksellisempaa kokousmenoa oli silloin 90-luvun puolivälissä.
Uutta aikaisempiin tähtiin verraten oli, ettei hänellä ollut edes rekvisiittana isoa Raamattua, sekä  tummennetut kulmakarvat, vaalennetut ja pystyyn suitut hiukset.
« Viimeksi muokattu: 10.04.14 - klo:23:32 kirjoittanut Hilema »

Marjatta

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #329 : 10.04.14 - klo:12:12 »
Jos ei rukiinen Jumalan sana ole maistunut silloin kevyempi on kulutustavaraa jatkumona.