Kirjoittaja Aihe: ISRAEL JUMALAN SILMÄTERÄ.....MIKSI JUMALA SALLII SODAN  (Luettu 145 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: ISRAEL JUMALAN SILMÄTERÄ.....MIKSI JUMALA SALLII SODAN
« Vastaus #15 : tänään kello 16:27 »
Jatkan hieman.
Ajattelen, etta ei. Vanha Liitto on vanhentunut. Jumala ilmoitti itsensa Israelille Jeesuksessa, jonka he kansana hylkasivat.

Paikalla Soltero

  • Viestejä: 2482
Vs: ISRAEL JUMALAN SILMÄTERÄ.....MIKSI JUMALA SALLII SODAN
« Vastaus #16 : tänään kello 16:32 »
Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".
(1. Piet. 2:9-10)

En usko siihen, että Jumala olisi vaihtanut alkuperäisen omaisuuskansansa eli Israelin tilalle Jeeukseen uskovat,
vaikka edell. jakeet siihen voisivat viitata.
Jumalan lupaukset Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille olivat iankaikkisia, siis liitto heidän kanssaan sekä heille kuuluva Israelin valtion alue:

”Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa."
(1. Moos. 17:7-8)

Jumalan lupaukset eivät raukea tyhjiin, vaikka ihmiset rikkovatkin Häntä vastaan.
Me Jeesukseen uskovat kristityt olemme Jumalan omaisuuskansa, mutta vain liitännäisenä alkuperäiseen eli juutalaisiin.
Tästä kerrotaan Roomalaiskirjeen 11. luvussa.

”Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.”
(Room. 11: 17-20)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: ISRAEL JUMALAN SILMÄTERÄ.....MIKSI JUMALA SALLII SODAN
« Vastaus #17 : tänään kello 16:47 »
En minakaan ajattele, etta Jumala olisi sinansa hylannyt Israelia.
Mutta en ajattele, etta Israelilla ja Jumalalla on hyva suhde. Jos noin voi sanoa. ::)
Siksi uskon etta tilanne ei parane ennenkuin Jeesus tulee takaisin.
Mutta todellakaan en ole mikaan eskatologian asiantuntija.

Lahinna uumoilua minun pohdintani.

Mutta ajattelen, etta se viha Israelia vastaan mika mm. USAssa on kasvanut eksponentaalisesti, johtuu itse asiassa siita, etta Israelin olemassa olo kaikesta huolimatta on niinkuin Jumalan valiintulo ja siis muistutus Hanesta.
Ja Israeliin kohdistetaan vihaa mita mikaan muu ei voi oikein edes selittaa.

Nyt on alettu tehda teoriaa, etta Israelin tukeminen on samaa kuin valkoinen rasismi. ???