Kirjoittaja Aihe: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä  (Luettu 71448 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« : 28.12.13 - klo:10:03 »
Eri foorumeilla on käyty vilkasta keskustelua D. Herzogin toimintaan liittyen, mielestäni on hyvä tutkailla ja olla hereillä seuraten ilmiöitä jotka saavat sijaa seurakunnissa ja kirkoissa, jotka eivät suinkaan ole Jumalasta.

Tulee mieleen se kun Jeesus heitti kumoon myyjien ja rahan vaihtajien pöydät temppelissä, ja sanoi kovat sanat 'olette tehneet minun huoneestani ryövärien luolan'. Häntä ei surettanut se että rahat levisivät pisin lattioita sekamelskaksi..hän kiivastui Jumalan huoneen puolesta.
Entä me, hyväksymmekö jo kaikenlaista?
« Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:13:15 kirjoittanut Lydia »

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #1 : 28.12.13 - klo:10:22 »
Olen sitä mieltä että kaikki tulisi tutkia niin opit kuin opettajatkin, sillä hedelmästään puu tunnetaan.
On hyvä myös jos itse ei jotain hoksaa, että veljet ja sisaret ohjaavat näkemään asioissa totuuden.

Sain tuon saarnoihin laittamani linkin sähköpostissa ja laitoin arvioitavaksi sen. Itse puheessa oli monia
hyviä seikkoja eksytyksistä, mutta luottamus opettajaan horjui kun kuulin hänen liittyneen seinäjoen hll.srk.

Puheessa oli mm. että Jumala lähettää eksytyksen koetellakseen sydämet. Kuka haluaa kulkea Raamatunsanan mukaan ja
kuka ei. Mitä mieltä olette tästä? :)
« Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:11:19 kirjoittanut Adina »
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #2 : 28.12.13 - klo:11:15 »
Niin eiköhän eksytyksen sallita tulevan, Raamattu puhuu siitä. Kaiken A&O on Raamatun sana, sitä ei voi mitenkään koskaan ohittaa, silloin on matkanteko varmaa yksilöllä ja seurakunnalla.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6770
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #3 : 28.12.13 - klo:11:40 »
Entä me, hyväksymmekö jo kaikenlaista?

Seurakunnassa on yleensä pakko hyväksyä, muuten joutuu ainakin vaiennetuksi tai peräti ulos. Jos on 100 hengen seurakunta ja 99 on jotain mieltä asioista, niin käytännössä se merkitsee sitä, että enemmistö on oikeassa vaikka ei olisikaan.

Tämä yksi änkyrä saa kuulla olevansa fariseus, rakkaudeton, suvaitsematon ja vanhoillinen. Vähemmistö voi kuitenkin olla oikeassa. Kun saatana paljastetaan, se alkaa puhua rakkaudesta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #4 : 28.12.13 - klo:11:45 »
Puheessa oli mm. että Jumala lähettää eksytyksen koetellakseen sydämet. Kuka haluaa kulkea Raamatunsanan mukaan ja
kuka ei. Mitä mieltä olette tästä? :)

Tästä olen erimieltä, Jumala ei tee kuten olin ne muutamat Kirjoitusten paikat jonka perusteella sitten tehtiin (puhuja teki) oman tulkinnan.

Kun Jumala on lähettänyt saatanan valheen henkenä tahi muuna "ansana" ihmiselle tahi ihmisille, niin niissä paikoissa on ollut ihmisen osuus isompi kuin Jumalalan.
Jobi oli poikkeus mutta se ei ollut Jumala "rangaistus" eli eksytys ja sitten tuomio ja rangaistus.

en jaksa tästä lisää kirjoittaa, mutta se eksytys minkä Herra lähettää on osin seuraavan ominaisuuden omaavia, ja muita osia lisänä.

Herra muuttaa valkeuden pimeydeksi.
Totuuden valheeksi.
Näin on Kirjoitettu.

ja mikä on mahdollinen syy eli tarkoitus tällä Jumalan lähettämällä eksytyksellä?
Kosto ?
Ansa ?
Rakkaus ? ei rakkaus.

Ihmisen oma halu tehdä kuten parhaaksi näkee ja sitten Jumala sallii sen, kuten esim homot?
en tiedä.

Olen lukenut ja tutkinut Ilmestyskirjaa mutta se ei vielä aukene ja Danielin sanoma pysyy vielä lukittuna.
Esimakua tuli tässä joulun alla Saksalaisessa kirkossa jossa nainen julisti olevansa jumala !
ja mikä tarkoitus oli jos oli vain protesti riisua itsensä alastomaksi, siis yläosa!

Iisebell ja Bileam.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #5 : 28.12.13 - klo:11:50 »
Entä me, hyväksymmekö jo kaikenlaista?

Seurakunnassa on yleensä pakko hyväksyä, muuten joutuu ainakin vaiennetuksi tai peräti ulos. Jos on 100 hengen seurakunta ja 99 on jotain mieltä asioista, niin käytännössä se merkitsee sitä, että enemmistö on oikeassa vaikka ei olisikaan.

Tämä yksi änkyrä saa kuulla olevansa fariseus, rakkaudeton, suvaitsematon ja vanhoillinen. Vähemmistö voi kuitenkin olla oikeassa. Kun saatana paljastetaan, se alkaa puhua rakkaudesta.

Lainaus
Entä me, hyväksymmekö jo kaikenlaista?

itse en hyväksy.
Kun kerran jos toisenkin olen "kaatanut rahanvaihtajien pöydät" seurakunnassa he ,paimen sanoi että minussa on riivaaja !
Minua on kielletty rukoilemasta rukous kokouksessa sillä he kuuntelivat mitä Herralleni sanoin ja pyysin ja taas, ei muuta kuin "pihalle".

Eli he eivät kestä enää Totuuden sanaa eikä sen paljastajia.

Korvasyyhyyn he puhuvat ja saavat pienokaiset lankeamaan pois Elävästä Jumalalasta.

En tiedä kuinka paljon on "sanoissani" Jumalan vihaa ja kuinka paljon omaani.
Mutta halu on lyödä kaikki ne jotka sitä pahaa tuottavat, ei niitä jotka sitä pakosta syövät.

Mutta toisaalta, olen lopen väsynyt ja loppu.
En jaksa enää, ja toivon vain pääseväni pois. eli odotan että kuolen pois.
ja sitä rukoilen ja anon Jumalalta.
_______________________
Herra ei enää, en tahdo elää.
Herra, jo riittää, ota minun henkeni.
Herra, Kaikkivaltias, sinun käteesi minä annan henkeni. Jeesuksen nimessä aamen. aamen.
« Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:11:54 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #6 : 28.12.13 - klo:12:03 »
Puheessa oli mm. että Jumala lähettää eksytyksen koetellakseen sydämet. Kuka haluaa kulkea Raamatunsanan mukaan ja
kuka ei. Mitä mieltä olette tästä? :)

2. Tess. 2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Viettelys ?
IIsebell ja Bileam ?

Esim, mitä voisin itse tehdä jos "jumalattoman" kaunis nainen tulisi tarjoamaan sulojaan !
en voisi mitään tehdä !
Joten tähän päivään asti ei Jumala ole tätä pahalle sallinut.
Jumalan on turha tässä minun sydäntäni koetella sillä se on "kaikkien" tiedossa miten toimisin.
eli jos Jumala näin minulle tekisi se ei olisi koetus vaan tuomio ja rangaistus.

mikä olisi pelastus? no tottahan Kaikkivaltias sen on jo tehnyt mutta ei anna.
Jos olen kylläinen miksi etsisin tahi mitä vaikutusta olisi lisä "leivällä ja vedellä", ei mitään.

Jos on koetus niin siinä on oltava mahdollisuus tehdä myös oikein, mutta jos Jumala ja saatana yhdessä tekee petoksen ja valheen, kuka voi sitä havaita ja vastustaa !
ei, koettelemus on sellainen että sen voi voittaa.
Jumalan tekemää petosta ei voi havaita eikä sitten voittaa.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2457
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #7 : 28.12.13 - klo:13:01 »
Olen sitä mieltä että kaikki tulisi tutkia niin opit kuin opettajatkin, sillä hedelmästään puu tunnetaan.
On hyvä myös jos itse ei jotain hoksaa, että veljet ja sisaret ohjaavat näkemään asioissa totuuden.

Sain tuon saarnoihin laittamani linkin sähköpostissa ja laitoin arvioitavaksi sen. Itse puheessa oli monia
hyviä seikkoja eksytyksistä, mutta luottamus opettajaan horjui kun kuulin hänen liittyneen seinäjoen hll.srk.

Puheessa oli mm. että Jumala lähettää eksytyksen koetellakseen sydämet. Kuka haluaa kulkea Raamatunsanan mukaan ja
kuka ei. Mitä mieltä olette tästä? :)
Onko Seinäjoen helluntaiseurakunta harhaopettajien vallassa,
vai mistä on kysymys?
Olen luullut, että siellä päin on herätystä ja asiat kunnossa.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #8 : 28.12.13 - klo:13:20 »
Olen sitä mieltä että kaikki tulisi tutkia niin opit kuin opettajatkin, sillä hedelmästään puu tunnetaan.
On hyvä myös jos itse ei jotain hoksaa, että veljet ja sisaret ohjaavat näkemään asioissa totuuden.

Sain tuon saarnoihin laittamani linkin sähköpostissa ja laitoin arvioitavaksi sen. Itse puheessa oli monia
hyviä seikkoja eksytyksistä, mutta luottamus opettajaan horjui kun kuulin hänen liittyneen seinäjoen hll.srk.

Puheessa oli mm. että Jumala lähettää eksytyksen koetellakseen sydämet. Kuka haluaa kulkea Raamatunsanan mukaan ja
kuka ei. Mitä mieltä olette tästä? :)
Onko Seinäjoen helluntaiseurakunta harhaopettajien vallassa,
vai mistä on kysymys?
Olen luullut, että siellä päin on herätystä ja asiat kunnossa.

Vaikuttaa olevan kallellaan menestysteologiaan, en ole seurannut miten nykyisin mutta KnutL oli perillä siitä paremmin, ettei
toiminta ole helluntalaista.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2457
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #9 : 28.12.13 - klo:13:38 »
Seinäjoen hell. seurakunta piti täällä Fuengirolassa viime kesänä (ja pitänyt aikaisemminkin)
fifteen-leirejä nuorille.

Kaksi heidän seurakuntansa nuorta pastoria piti puheita tämän srk:n kesäkokouksissa,
eikä niissä ainakaan olllut mitään
viitteitä menestysteologiaan.
Erittäin raamatullista ja tervehenkistä opetusta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6770
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #10 : 28.12.13 - klo:13:41 »
Onko Seinäjoen helluntaiseurakunta harhaopettajien vallassa,
vai mistä on kysymys?
Olen luullut, että siellä päin on herätystä ja asiat kunnossa.

Tyyli on pitkälti samanlaista kuin Nokiamission kokouksissa. Ja puhujat kutsutaan usein Lännestä. Minä en jaksa kuunnella sitä meuhkaamista, huuto ei ole hengellisyyden mitta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #11 : 28.12.13 - klo:13:49 »
Myrkkyä annetaan pienissä annoksissa.
kuten hapan taikinassa, vain aikaa ja se on pilalla.

ei "napatanssijat" ja naisten skaala illat kuulu Herran huoneeseen.
ja tässä on sitten tehty päinvastoin mitä Daavid teki kun karkeroi Jumalan edessä, Jumalan Arkin edessä.

vaimo sai rankaistuksen, ei lapsia.
ja samaa on ilmestyskirjassa mutta nyt lapset otetaan pois ! eli tapetaan!
Jumalan Kädellä !

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #12 : 28.12.13 - klo:13:51 »
En usko että on Jumalan tahto ja hänelle kunnian antamista jos puhuja käyttää paljon puheaikaa kertomalla mitä tapahtui siellä ja täällä kun MINÄ RUKOILIN ja lopuksi kunnia kaikesta Jumalalle. Entä kaatumisjonot, tuskin ovat Jumalasta, uskon että jos puhuja ja rukoilija tähtää siihen että penkeissä saadaan apu Jumalalta, silloin kunniakin menee paremmin siihen suuntaan mihin kuuluukin, eli Jumalalle yksin.
Tuoreita esimerkkejä Herzogin kaameasta vallankäytöstä rukousjonossa.
Jos rumasti sanoo niin liha haisee monessa touhussa.

Taisto

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #13 : 28.12.13 - klo:14:19 »
Onko Seinäjoen helluntaiseurakunta harhaopettajien vallassa,
vai mistä on kysymys?
Olen luullut, että siellä päin on herätystä ja asiat kunnossa.
No, kuulin sellaista että S-joen helluntaisrk:n saarnaaja, vai oliko heitä kaksi,
ovat kokoussalissa paljon ennen kokousta ja kiertelevät siellä ja siunaavat
kaikki penkit. Perusteluna se, että "sauna lämmitetään etukäteen" - eli
siunattujen penkkien kautta vaikutetaan ihmisiin, jotka sitten kokouksen
aikana istuvat niissä. Tämä ei ole enää kaukana mustasta magiasta...

Oman paikkakuntani saarnaaja sanoi, että hän ei suoraan ota tähän kantaa,
mutta ei hänkään voisi mennä niihin kokouksiin...


Jees-mies

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #14 : 28.12.13 - klo:14:26 »
No, kuulin sellaista että S-joen helluntaisrk:n saarnaaja, vai oliko heitä kaksi,
ovat kokoussalissa paljon ennen kokousta ja kiertelevät siellä ja siunaavat
kaikki penkit. Perusteluna se, että "sauna lämmitetään etukäteen" - eli
siunattujen penkkien kautta vaikutetaan ihmisiin, jotka sitten kokouksen
aikana istuvat niissä. Tämä ei ole enää kaukana mustasta magiasta...
Olen ollut itse aikoinaan mukana vastaavassa toiminnassa (ei Seinäjoella, vaan eräässä vapaassa karismaattisessa yhteydessä). Penkkien siunaamisessa käytettiin apuna rukousöljyä. Samoin voideltiin kokoussalin ovenpieliä.

Kiinnostaisi tietää, mistä käytäntö on saanut alkunsa. Johtavatkohan jäljet tässäkin tapauksessa Toronton lentokentälle.