Kirjoittaja Aihe: Oletko harhaoppinen?  (Luettu 5357 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Oletko harhaoppinen?
« Vastaus #15 : 01.08.17 - klo:15:25 »
Viimeks vastasin, että olen todennäköisesti.
Nyt vastaan, että en ole. Olen oikeaoppinen. Täysin. 100%. Ja asiasta on turha sen enempää keskustella. Kun on oikeassa, niin on oikeassa.

Ooksä kääntynyt pohjalaiseksi?

Pohjalaisen ja ratakiskonpätkän ero on siinä, että ratakisko taipuu  ;D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Oletko harhaoppinen?
« Vastaus #16 : 01.08.17 - klo:15:44 »
Viimeks vastasin, että olen todennäköisesti.
Nyt vastaan, että en ole. Olen oikeaoppinen. Täysin. 100%. Ja asiasta on turha sen enempää keskustella. Kun on oikeassa, niin on oikeassa.

Ooksä kääntynyt pohjalaiseksi?

:D Kiitos sinulle, että läppärini näytössä on räkäpärskeitä.

Mutta en ole kääntynyt. Olen päättänyt ihmisenä olla oikeassa ja oikeaoppinen. Kyllä minä tiedän.

Helpotetaan sen verran, että en luota ihmisiin näissä asioissa, joten loput voi päätellä.

Lisäys: tarkoitukseni ei ole pilata tätä mielenkiintoista ketjua, missä on turhan vähän kommentteja, verrattuna oikeaoppisuuden määrään muissa ketjuissa. Nyt vaan tunne on, että oikeassahan tässä ollaan niin väkevästi, että meinaa haalarit revetä. Epäilen jopa sitä, etten ole hairahtunut koskaan ja missään. Sellainen ei sovi oikeaoppiselle. Liekkö koko valtakunta pystyisi pystyssä ilman tällaisia pylväitä. Kunnia Jumalalle + muut kliseet, mutta kyllä se minä vaan armosta olen melkoinen tapaus. Huhhuh kun tuntuukin hyvältä olla oikeassa.
« Viimeksi muokattu: 01.08.17 - klo:16:20 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Oletko harhaoppinen?
« Vastaus #17 : 02.08.17 - klo:08:06 »
Hyvä Mice,niin pärskähteli täälläkin!Jeesus oli niin oikeassa sovittaessaan syntisäkit,että mitä sitä suotta olemaan väärässä!

JPK

  • Vieras
Vs: Oletko harhaoppinen?
« Vastaus #18 : 03.08.17 - klo:11:41 »
Raamattu on "oikeaoppinen", ja ohjaa Herran omia Kristuksessa annettuun elämään, Jumalan armon oikeaan ymmärtämiseen ja siitä nousevaan hengelliseen kasvuun, Jumalan tahdossa:

Lainaus
2Tim.3:16-17 "Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Toki jos kristitty ei kestä enää Jumalan Sanaakaan, silloin hänellä on ongelma suhteessa Jumalan Sanaan ja Jumalaan itseensä , ei ihmisiin - vaikka usein ihmisiä syyttämällä voidaan yrittää päästä pois Jumalan Sanan opetuksenkin alta.


Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Oletko harhaoppinen?
« Vastaus #19 : 03.08.17 - klo:16:23 »
Omahyväiset, itsevanhurskaat, tekopyhät ihmiset, jotka esiintyvät Jumalan sanana, ja muka onnistuneina kilvoittelijoina ihmisten edessä, harhauttavat pois Jumalan sanasta ja tekevät Sanasta ihmisille vastemielistä kuulla. Kaksinaismoralismi on hyvin tyypillistä monille uskoville, siis julkinen esiintyminen toisenlaisena, kun todellisuudessa on.

Totuus on etteemme me uskovat ole muita ihmisiä kummempia tai jalompia, vaan usein jopa päinvastoin.

Uskosta sen sijaan kertoo ja todistaa se että ihminen on valmis tunnustamaan heikkoutensa ja pyytämään myös anteeksi vääriä tekojaan myös uskosta osattomilta, se puhuttelee aivan toisella tavalla kun tekopoyhyys jonka ihmiset vaistoavat hyvin jo luonnostaan.

JPK

  • Vieras
Vs: Oletko harhaoppinen?
« Vastaus #20 : 04.08.17 - klo:23:34 »
Herra Jeesus ei ollut ainakaan tekopyhä eikä omavanhurskas:

Lainaus
Joh.8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
Joh.8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Joh.8:45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.


Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Oletko harhaoppinen?
« Vastaus #21 : 05.08.17 - klo:01:59 »
Jumala onkin pyhä, Jeesusta ei voi syntisiin verrata lainkaan. Yksi vakavimmista himoista on juuri tekopyhyys, eli pakottava tarve näyttää ihmisten silmissä paremmalta kun oikeasti on. Tämähän oli Jeesuksen farisealaisen kuulijakunnan ongelma, terveet eivät tarvitse parantajaa. 

Oikeasti nöyrillä Jeesuksen seuraajilla on terve synnintunto ja terve itsensä tunteminen, eivät he puhu ihmisille satuja omasta jalostumisistaan.