Kirjoittaja Aihe: Rukousvastauksia  (Luettu 2840 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Rukousvastauksia
« : 09.11.13 - klo:21:03 »
Raamattu puhuu paljon rukoilemisesta ja siitä kuinka Jumala kuulee ja vastaa rukouksiin..nyt kysyn millaisia rukousvastauksia olet saanut?


Voin itse aloittaa kertomalla että eniten ehdottomasti silloin kun olen pyytänyt anteeksiantavaa mieltä ja halua ojentautua Jumalan tahdon mukaan.

Saldo

  • Vieras
Vs: Rukousvastauksia
« Vastaus #1 : 10.11.13 - klo:02:39 »
Olen kokenut, että Jumala laittaa meihin rukouksen, Hänen tahtonsa mukaisen pyynnön.
Mielen alueet, kuten anteeksiantaminen on mahdollista ainoastaan Jumalan Hengen avulla.

Vaikka olisimme kuinka oikeassa ja toinen ihminen totaalisesti väärässä, asiat alkaa korjaantumaan vain anteeksiantamuksen kautta. Itse olen joutunut antamaan joka päivä anteeksi kohta kymmenen vuoden ajan erään henkilökysymyksen vuoksi. Tässä prosessissa ei tuo julkinen vääryys kohtaani ole tullut enemmän ilmeiseksi, vaan olen saanut alkaa tuntea omien vikojen painon, josta tilasta olen alkanut selviytymään antamalla todella sydämestäni anteeksi, henkilöä kohtaan joka on karkeasti tehnyt vääryyttä minulle.  - Tunnen olevani vapaa, mutta en toisen parannuksen teon vuoksi, vaan kun pystyin Jumalan avulla antaa todella sydämestäni anteeksi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6769
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Rukousvastauksia
« Vastaus #2 : 09.12.19 - klo:21:48 »
Etsin keskustelua rukousvastauksista, mutta löysin vain tämän, jossa on vain kaksi kirjoitusta (viidessä vuodessa!). Uskon kuitenkin, että monella on rukousvastauksia, mutta jostain syystä eivät ole niistä kirjoittaneet. Ehkä kaivelemme muistista rukousvastauksia, joita meillä itsekullakin varmaankin on.

Ensin kuitenkin ihan yleisesti toteaisin, että Jumalan vastaa rukouksiimme kolmella eri tavalla:
1. Kyllä
2. Ei
3. Ei vielä

Meillä on taipumus odottaa tuota ykköstä, mutta Jumala tuntee meidät paremmin kuin me itse. Jos Jumala vastaisi aina välittömästi "Kyllä", niin se olisi usein meille vahingollista. Saattaisimme tottua pitämään Jumalaa jonkinlaisena "karkkiautomaattina", jolloin koko hengellinen elämämme kieroutuisi.

Kakkosta meidän ei ole kovin helppo ymmärtää, koska emme tiedosta kaikkia asiaan liittyviä seikkoja, jotka toteutuessaan voisivat olla vahingollisia itsellemme ja mahdollisesti toisille.

Kolmosesta meillä kaikilla on varmaankin kokemuksia ja niitä löytynee myös Raamatusta. Usein Jumala on vastannut, kun se oikea aika tulee. Itselläni on jopa kymmenien vuosien odotusaika joissakin pyynnöissä meneillään. Nyt näyttää siltä, että niihinkin on vastausta tulossa.

Kerroin aikaisemmin yöllisestä rintakivusta, johon sain ikäänkuin sisimpääni kehoituksen: "mikset rukoile". Ja muutaman sekunnin hiljainen rukous riitti ja sain avun samana yönä, eikä vaiva ole palannut.

Muistuu mieleen yksi rukous, jonka epäuskoinen kuittaisi sattumaksi, mutta minulle se ei ollut sitä. Olin joitakin vuosia sitten lähdössä johonkin reissuun vaimoni kanssa ja autoon tuli yllättävä ja outo vika, joka olisi ollut esteenä matkaan. Paljon olen autoja rassaillut, mutta tämä vika oli semmoinen, että minulla loppui konstit kokonaan. Mutta käännyin Auttajan puoleen ja rukoilin taas lyhyen rukouksen. Hetken kuluttua sain jonkinlaisen sisäisen ymmärryksen siitä, mitä tulisi tehdä. Ja siitä se apu tuli ja kaikki toimi taas.

Ja uudempiinkin rukouksiin näyttää tulevan vastauksia. Samalla kiitän jokaista, joka on kantanut minua ja läheisteni asioita Herran eteen.

Rukouksessa ei mielestäni ole tärkeintä se, kuka rukoilee ja miten rukoilee. Tärkein on Hän, joka vastaa rukoukseen tahtonsa mukaan.
« Viimeksi muokattu: 10.12.19 - klo:11:20 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6291
Vs: Rukousvastauksia
« Vastaus #3 : 19.01.22 - klo:22:01 »
Juu minulla on ollut vastaavia kokemuksia kuin tuo autojuttu. :)

Käännyn Herran puoleen, pyydän apua ja sitten tulee niinkuin yksinkertainen ja viisas neuvo, mitä ei itse osannut ajatella.
Viimeksi eilen kun pähkäilin miten kommunikoida viikonloppuvuoron tapahtumista. Koin että sain ymmärryksen yksinkertaisesti soittaa esimiehelle. Ihan nauratti kun se oli niin järkevä ja yksinkertainen, mutta mitä en ollut ajatellut. ;D