Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30482 kertaa)

Poissa lukija

  • Viestejä: 95
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #480 : 15.12.20 - klo:21:40 »
Alla oleva artikkeli ja kansantajuinen tietopaketti on käännös The Gospel Coalition -verkkosivulla julkaistusta JOE CARTERin artikkelista The FAQs: What You Should Know About COVID-19 Vaccines (TGC 5.12.2020). Käännös: Pasi Turunen.

https://www.patmos.fi/blogit/joe-carter-mita-sinun-tulee-tietaa-covid-19-rokotuksista/

Joe Carter: Mitä sinun tulee tietää Covid-19 rokotuksista?

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #481 : 18.12.20 - klo:17:01 »
Tuossa on ymmärrettävästi selitetty mistä RNA rokotteessa on kyse, kiitos.

Heh, se on vähän kuin salakoodi, minkä keho tunnistaa. 8)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #482 : 18.12.20 - klo:17:07 »
Päätimme peruuttaa meidän perheen yhteisen joulun koronan takia. Täällä neuvotaan olemvaan vain omaan talouteen kuuluvien seurassa, ja niin teemme. Vanhin poika kiitospäivänäkään ei suostunut pitää maskia sisällä. >:( Täällä oli silloin tosi lämmintä, jotain 15 celciusta, joten ovet olivat auki ja 5 ikkunassa tuuletin puhaltamassa ulospäin. ::)

Nyt en ala sitä ollenkaan. Tyttö ei ole paikanpäällä ollenkaan, nuorempi poika on ollut kotona marraskuun viimeisestä päivästä asti, joten olemme vain hänen kanssaan. Vanhin poika ja morsian eivät ole kutsuttu. Improvisoimme kuitenkin jotenkin että tapaamme heitä. Meillä on yleensä tosi hauskaa heidän kanssaan, mutta nyt jätän väliin.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #483 : 21.12.20 - klo:15:23 »
Olisikohan aihetta olla kiitollinen rokotteesta? Siis Herralle.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #484 : 04.01.21 - klo:00:56 »
Pekka Reinikaisen uusi video koronasta. Lähinnä rokotteesta.
https://www.tv7.fi/vod/player/79129/?fbclid=IwAR3WgW1pzHh0jm1JiI3IiuvM6IhWL5BdraD6zM1FVfb0rtTdl538YtSnhFk

Hänen mielestään uusi RNA rokote on kaikkein turvallisin rokote mitä on ikinä tehty.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #485 : 06.02.21 - klo:17:48 »
Sain kutsun covid rokotteelle naapuriosavaltiosta. Minulla on heidänkin lisenssissä voimassa, joten olin listoilla. :)
Tulevana perjantaina olisi määrä mennä.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #486 : 12.02.21 - klo:14:01 »
Tuntuu kummalliselta olla menossa covid rokotteelle. Tarkoittaako se todella että tulen immuuniksi.. kaiken tän jälkeen siis tän viimeisen 11 kuukauden jälkeen??? ???

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #487 : 13.02.21 - klo:16:32 »
Kansalliskaarti oli täysin vastuussa koko rokotteiden jaosta. Hienoa toimintaa. Sotilasunivormuinen kaveri pisti piikin käsivarteen.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #488 : 02.03.21 - klo:18:09 »
Käytiinpä vaimon kanssa eilen koronarokotuksessa. Toinen käynti on toukokuun lopulla. Kaikki kävi ihan hyvin, aivan pientä kivuntuntemusta on ollut piikitetyssä käsivarressa. Mutta jotenkin on ollut väsynyt olo, liekö ollut seurausta rokotuksesta? Kuulin juuri, että toisen piikin jälkeen kipuja ja sivuvaikutuksia on enemmän.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #489 : 02.03.21 - klo:18:12 »
Juu uupunut olo näyttää olevan yksi sivuoire. Minullakin oli se jopa noin viikon. Ja olen kuullut muiltakin.

Poissa Magda-sisko

  • Viestejä: 120
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #490 : 07.03.21 - klo:09:35 »
Mielestäni koronavirus - vaikka olisikin jokin pseudojuttu - on Jumalan sormi ihmiskunnan yllä.

Ap. t. 17:30
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt,
mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten
kaikkialla on tehtävä parannus."


Jospa löytyisi julistaja, jota kuunnellaan ja joka uskaltaa julistaa parannuksen evankeliumia kaikille ihmisille kaikkialla kaikilla kielillä.

Se voi myös olla koulutusta tulevaan. Minä olen kohta vuoden ollut kotona, ja käynyt vain kaupassa ja hyvin harvakseltaan jonkun luona tai seurakunnassa. On kuin olisin ehdonalaisvanki panta jalassa.

Tulevaisuus tuo tullessaan kärsivällisyyttä vaativia aikoja, ja tässä sitä opitaan.

Voimia ja lohtua kaikille, tutkitaan ahkerasti Jumalan sanaa. Minulla on menossa mm. Ilmestyskirjan tutkinta  ::)


Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee. - Paavali

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #491 : 07.03.21 - klo:17:16 »
Joo minullakin tulee ensi perjantain täysi vuosi siitä, kun suljin toimistoni ja siirryin kotiin.
On se ollut vuosi. Monessa suhteessa todella siunaus ainakin minulle. On ollut hyvä olla kotona. 4.4. jälkeen olen käynyt YHDEN kerran supermarketissa. Se oli tässä kuussa kun piti mennä asioimaan sen ohessa olevaan pankkiin. Teippasin KN 95 maskin naamaani. ;D

Jotkut ruokakaupat ja muut liikkeet tuovat tavarat parkkipaikalle ja laittavat autoon. Sitä palvelua olen käyttänyt.

Minä kahlasin Ilmestyskirjan tän koronavuoden aikana, en muista milloin. Tein siitä muistaakseni ketjun tuonne Raamattupiiriosioon.

Jos sulle tulee ajatuksia, pohdintoja, niin laita kommenttia. Jos haluat.

Luen tällä hetkellä psalmeja. Jostain ihmeen syystä psalmit eivät puhutelleet minua ollenkaan joku kuukausi sitten. Nyt ne maistuvat Jumalan antamana ravintona.
« Viimeksi muokattu: 07.03.21 - klo:17:21 kirjoittanut sandia »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #492 : 07.03.21 - klo:19:59 »
Olen käynyt lähes joka päivä toimistolla.
Meillä muutama ihminen on aina siellä ja toiset etänä ja sitten päinvastoin.

Kaupassa käyn ihan normaalisti kuitenkin välttäen pahimpia ruuhka-aikoja - niin ole tosin muutenkin.


Käyn lounasruokalassa aina, kun se on avoin ja ruokalistalla on hyvää ruokaa.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #493 : 07.03.21 - klo:20:02 »
Joo, meidän puljun toinen omistava partneri on ollut töissä toimistossa koko tän ajan. Ja siis tavannut asiakkaita, jotka ovat halunneet tavata livenä.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #494 : 13.03.21 - klo:21:12 »
Sain tänään 2. moderna rokotteen. Sain sen ammatin kautta naapuriosavaltiosta aikaisemmin kuin olisin saanut sen mitään kautta omassa osavaltiossa.