Kirjoittaja Aihe: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?  (Luettu 7521 kertaa)

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #60 : 02.04.20 - klo:21:10 »
Muistan päivittäin.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #61 : 02.04.20 - klo:21:23 »
Oloneuvos, rukoilen puolestasi.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #62 : 03.04.20 - klo:02:08 »
Lämmin kiitos teille, jotka olette muistaneet minua rukouksissanne ja yhä muistatte.

Kirjoitin viime kuussa näin

Lainaus käyttäjältä: Oloneuvos
Pyydän kuitenkin, että rukoilisitte Herraa ottamaan minut pois; jospa Hän kuulisi rukouksianne. Tai sitten auttaisi jollakin muulla tavalla.

Pian tuon tekstin kirjoittamisen jälkeen löydettiin sitten tämä kasvain ja tänään magneettikuvauksessa ehkä lisää etäpesäkkeitä. Minua se puhuttelee. Otan nämä sairaudet Herran kädestä ja sallimina. Kiistaton tosiasia on se, että vaikka toisinaan Herra antaa sairaan kokea tavalla tai toisella parantumisen taudistaan, niin lopuksi hän kuitenkin kuolee - ja yleensä sairauteen.

Sitä toivon, että tulevat tutkimus- ja hoitotoimenpiteet eivät muodostuisi kovin kivuliaiksi. Tänään on kivuton tutkimus eli magneettikuvaus klo 11.00. Nyt pitänee mennä hetkeksi lepäämään.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #63 : 03.04.20 - klo:16:11 »
Lämmin kiitos teille, jotka olette muistaneet minua rukouksissanne ja yhä muistatte.

Kirjoitin viime kuussa näin

Lainaus käyttäjältä: Oloneuvos
Pyydän kuitenkin, että rukoilisitte Herraa ottamaan minut pois; jospa Hän kuulisi rukouksianne. Tai sitten auttaisi jollakin muulla tavalla.

Pian tuon tekstin kirjoittamisen jälkeen löydettiin sitten tämä kasvain ja tänään magneettikuvauksessa ehkä lisää etäpesäkkeitä. Minua se puhuttelee. Otan nämä sairaudet Herran kädestä ja sallimina. Kiistaton tosiasia on se, että vaikka toisinaan Herra antaa sairaan kokea tavalla tai toisella parantumisen taudistaan, niin lopuksi hän kuitenkin kuolee - ja yleensä sairauteen.

Sitä toivon, että tulevat tutkimus- ja hoitotoimenpiteet eivät muodostuisi kovin kivuliaiksi. Tänään on kivuton tutkimus eli magneettikuvaus klo 11.00. Nyt pitänee mennä hetkeksi lepäämään.

Tahdon kysyä ylläpidolta -kun haluaisin sairauteni etenemisestä kertoa - voinko kirjoittaa täällä vai siirrynkö omalle kotisivulleni tai facebook'iin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #64 : 03.04.20 - klo:16:51 »
Ylläpito on sama kuin Natanael nyt kun Jeesmies jäi pois. Siis on vain yksi "ylläpito"
Itse olen vaan mode.

Varmaan Natanael kerkeää jossain vaiheessa paikalle ja vastaa kysymykseesi.

Haluan vielä todeta, että en todellakaan pyrkinyt estämään sinua millään tavalla aiemminkaan tässä ketjussa. Yritin vain vastata kysymykseesi.


Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #65 : 03.04.20 - klo:18:09 »
Ylläpito on sama kuin Natanael nyt kun Jeesmies jäi pois. Siis on vain yksi "ylläpito"
Itse olen vaan mode.

Pilkkaatko sinä minua vai pidätkö vajaaälyisenä ? Olet moderaattori ja voit ratkaista asian. Jos sinulla ei ole tekemääni kysymykseen vastausta niin ehkä sinun olisi parasta erota tehtävästäsi. Olen nimittäin varma, että Natanael luottaa päätöksiisi. Älä aliarvioi tehtävääsi. Voit rohkaistua ja moderaattorina sanoa mielipiteesi. Vai tahdotko oikeasti, että kirjoitan muualle?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #66 : 03.04.20 - klo:18:17 »
En pilkkaa sinua. Yritän olla mahdollisimman hienotunteinen ja kunnioittava. En näe itseäni kykeneväksi tekemään tuota päätöstä. Toimin kai myös samoin kuin olisin toiminut netmissionissa. Mode tekee pieniä arkipäiväisiä juttuja, kun taas ylläpito tekee isommat päätökset ja harvoin kukaan tekee mitään päätöksiä yksin.

Mutta koska nimimerkkini osoittautuu läsnäolevaksi useammin kuin Natanaelin en myöskään halunnut olla mitään vastaamatta viestiisi.

Eli jätän asian Natanaelille. Minusta voit aivan hyvin kirjoittaa aina kuten ennenkin, mutta taas kerran: yritin antaa mahdollisimman hienotunteisen vastauksen.

Näen myös itse yhä itseni uutena täällä. Lähes kaikki ne jotka kirjoittavat täällä ovat olleet täällä paljon kauemmin kuin minä, joten en yritä tehdä mitään linjauksia.

Eihän täällä oikein mitään paljon modetettavaa olekaan. Kaikki ovat melko rauhassa.
Vastasin kysymykseesi, niinkuin vastasin avoimin mielin ja sydämin.

Tämän hienotunteisempi ja kunnioittavampi en yksinkertaisesti osaa olla.


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #67 : 03.04.20 - klo:18:28 »
Lämmin kiitos teille, jotka olette muistaneet minua rukouksissanne ja yhä muistatte.

Kirjoitin viime kuussa näin

Lainaus käyttäjältä: Oloneuvos
Pyydän kuitenkin, että rukoilisitte Herraa ottamaan minut pois; jospa Hän kuulisi rukouksianne. Tai sitten auttaisi jollakin muulla tavalla.

Pian tuon tekstin kirjoittamisen jälkeen löydettiin sitten tämä kasvain ja tänään magneettikuvauksessa ehkä lisää etäpesäkkeitä. Minua se puhuttelee. Otan nämä sairaudet Herran kädestä ja sallimina. Kiistaton tosiasia on se, että vaikka toisinaan Herra antaa sairaan kokea tavalla tai toisella parantumisen taudistaan, niin lopuksi hän kuitenkin kuolee - ja yleensä sairauteen.

Sitä toivon, että tulevat tutkimus- ja hoitotoimenpiteet eivät muodostuisi kovin kivuliaiksi. Tänään on kivuton tutkimus eli magneettikuvaus klo 11.00. Nyt pitänee mennä hetkeksi lepäämään.

Tahdon kysyä ylläpidolta -kun haluaisin sairauteni etenemisestä kertoa - voinko kirjoittaa täällä vai siirrynkö omalle kotisivulleni tai facebook'iin.

Täällä on kaiken aikaa voinut kirjoitella kaikenlaista, jos se on laillista ja kristilliselle foorumille sopivaa.
Jos joku on laittanut viestejä tulvimalla, niitä on rajattu. Toinen syy on ollut saman jutun jankkaaminen monessa ketjussa. Eipä paljoa muuta ole suodatettu.

Sitä hieman ihmettelen, miksi haluat kertoa asioistasi koko internet-maailmalle julkisesti.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #68 : 03.04.20 - klo:18:56 »
En pilkkaa sinua. Yritän olla mahdollisimman hienotunteinen ja kunnioittava. En näe itseäni kykeneväksi tekemään tuota päätöstä. Toimin kai myös samoin kuin olisin toiminut netmissionissa. Mode tekee pieniä arkipäiväisiä juttuja, kun taas ylläpito tekee isommat päätökset ja harvoin kukaan tekee mitään päätöksiä yksin.

Mutta koska nimimerkkini osoittautuu läsnäolevaksi useammin kuin Natanaelin en myöskään halunnut olla mitään vastaamatta viestiisi.

Eli jätän asian Natanaelille. Minusta voit aivan hyvin kirjoittaa aina kuten ennenkin, mutta taas kerran: yritin antaa mahdollisimman hienotunteisen vastauksen.

Näen myös itse yhä itseni uutena täällä. Lähes kaikki ne jotka kirjoittavat täällä ovat olleet täällä paljon kauemmin kuin minä, joten en yritä tehdä mitään linjauksia.

Eihän täällä oikein mitään paljon modetettavaa olekaan. Kaikki ovat melko rauhassa.
Vastasin kysymykseesi, niinkuin vastasin avoimin mielin ja sydämin.

Tämän hienotunteisempi ja kunnioittavampi en yksinkertaisesti osaa olla.

Mistä olet kehittänyt ajatuksen, että pitäisi olla mahdollisimman hienotunteinen ja kunnioittava ? Olen sairas enkä jaksa väitellä. Minä tahdoin kertoa Jumalan kunniaksi asioita. Ajattelen ainakin muutamien lukijoiden olevan kiinnostunut niistä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #69 : 03.04.20 - klo:19:26 »
Olen kiinnostunut tilanteistasi, Oloneuvos.

Minusta on hienoa saada lukea, miten uskova ihminen kertoo suurista elämäntapahtumistaan,
sekä hengelliseltä että inhimilliseltä kannalta.
On myös mielekkäämpää rukoilla sairaan puolesta,
kun saa häneltä itseltään päivityksiä voinnista jne.

"Vain luona ristin hiljaa vartoen saan kaiken Hältä, mä mitä tarvitsen."

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #70 : 03.04.20 - klo:19:45 »
Sitä hieman ihmettelen, miksi haluat kertoa asioistasi koko internet-maailmalle julkisesti.

Toivottavasti ei kukaan ajattele, että voisi salata elämäänsä ja asioitansa niitä. "Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa". Tämän mukaan olen toiminut ja rohkaissut ihmisiä tulemaan valoon ja olemaan omia itseään.

Mitä sinuun tulee Natanael, niin kriittisenä hetkenäni juuri sinä pelastit minut. Pidän sitä niin suuressa arvossa, että en tule sanomaan mitään sinua vastaan. Jeesus kyllä tuntee meidät.

 

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #71 : 04.04.20 - klo:22:39 »
Kyllä mulle saa sanoa, jos aihetta on.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #72 : 05.04.20 - klo:18:41 »
En pilkkaa sinua. Yritän olla mahdollisimman hienotunteinen ja kunnioittava. En näe itseäni kykeneväksi tekemään tuota päätöstä. Toimin kai myös samoin kuin olisin toiminut netmissionissa. Mode tekee pieniä arkipäiväisiä juttuja, kun taas ylläpito tekee isommat päätökset ja harvoin kukaan tekee mitään päätöksiä yksin.

Mutta koska nimimerkkini osoittautuu läsnäolevaksi useammin kuin Natanaelin en myöskään halunnut olla mitään vastaamatta viestiisi.

Eli jätän asian Natanaelille. Minusta voit aivan hyvin kirjoittaa aina kuten ennenkin, mutta taas kerran: yritin antaa mahdollisimman hienotunteisen vastauksen.

Näen myös itse yhä itseni uutena täällä. Lähes kaikki ne jotka kirjoittavat täällä ovat olleet täällä paljon kauemmin kuin minä, joten en yritä tehdä mitään linjauksia.

Eihän täällä oikein mitään paljon modetettavaa olekaan. Kaikki ovat melko rauhassa.
Vastasin kysymykseesi, niinkuin vastasin avoimin mielin ja sydämin.

Tämän hienotunteisempi ja kunnioittavampi en yksinkertaisesti osaa olla.

Mistä olet kehittänyt ajatuksen, että pitäisi olla mahdollisimman hienotunteinen ja kunnioittava ? Olen sairas enkä jaksa väitellä. Minä tahdoin kertoa Jumalan kunniaksi asioita. Ajattelen ainakin muutamien lukijoiden olevan kiinnostunut niistä.

Eihän tässä mitään väittelyä ole. :)  Hoidin vaan modehomman nyt niinkuin tein ja Natanaelkin tuli jo paikalle.
Tää on niin pieni hengellinen yhteys, ja silti varmaan ainakin minulle arvokas, joten ollaan sovussa.
Siunausta sinun Palmusunnuntaihisi.



Poissa lukija

  • Viestejä: 95
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #73 : 18.06.20 - klo:14:18 »
Uskoisin, että jos Pyhä Henki ei poistu ihmisestä itsemurhan hetkellä, niin voi pelastua, jos se poistuu niin ei pelastu. Miten siinä sitten käy lopulta ja vaihteleeko tapauksittain, kuka tietää. Itse en uskaltaisi tehdä itsemurhaa, enkä tällä hetkellä haluaisikaan, mutten tuomitse niitä, jotka sen ovat tehneet enkä osaa enkä voi sanoa kenenkään ihmisen loppusijoituspaikkaa.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #74 : 18.06.20 - klo:14:34 »
Itsemurha on ihmisen murhaamista.  Jumala kieltää jo 10 käskyssään
ihmishengen riistämisen.
Itsemurhan jälkeen ei voi enää katua ja pyytää anteeksi tekoaan,
koska on kuollut.
Kaikki Raamatussa mainitut itsemurhat liiittyvät ihmisiin, jotka ovat luopuneet
Jumalasta, esim. Saul ja Juudas Iskariot.
Tietysti jokainen uudestisyntymätön kokee aikanaan kadotustuomion,
oli sitten tehnyt itsemurhan tai ei.
Siinä ei auta minkään kristillisen kirkon jäsenyys eivätkä sakramentit.

Toivoa silti on, koska Jeesus ja Pyhä Henki rukoilevat uskovan puolesta.
(Room. 8: 26-27)

"Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
Kuka voi tuomita kadotukseen?
Kristus Jeesus on kuollut, onpa hänet vielä herätettykin,
ja hän on Jumalan oikealla puolella ja
rukoilee meidän puolestamme.

Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta?
Tuska vai ahdistus, vaino vai nälkä, alastomuus, vaara vai miekka?
Onhan kirjoitettu: 'Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää. Meitä pidetään teuraslampaina.'
Näissä kaikissa me kuitenkin saamme täydellisen voiton hänen kauttaan, joka on meitä rakastanut.

Olen näet varma siitä, ettei kuolema eikä elämä,
eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat,
ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
(Room. 8: 33-39)