Kirjoittaja Aihe: Laajakaistayhteydet  (Luettu 2816 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Laajakaistayhteydet
« : 27.11.13 - klo:17:12 »
Minulla oli käytössä Elisa Viihde, vaikka en milloinkaan hyödyntänyt sen viihdeominaisuuksia TV:n kanssa. Mielestäni se oli kallis, muistini mukaan 39 euroa kuussa. Sitten vaihdoin sen Saunalahden Tuplalaajakaistaan, eli minulla on nyt sekä kiinteä että liikuteltava yhteys. Olen ollut siihen melko tyytyväinen. Silloin harvoin, kun tarvitsen nettiä matkalla, tulen toimeen tikulla, vaikka se onkin aika hidas (3G). Liittymän hinta on 29 euroa/kk.

Muutama päivä sitten DNA:n myyntimies sai minut puhuttua ympäri ja tilasin DNA:n Veppi 4G -liittymän, joka kaikkineen maksaisi n. 19 euroa/kk. Myyjä vakuutti, että saan kokeilla laitetta 2 viikkoa ja jos en ole tyytyväinen, voin palauttaa sen ilman mitään seuraamuksia.

Tulostin DNA:n viestejä monta A4 arkkia, enkä ehtinyt niihin paljoakaan tutustua. Sen verran kuitenkin  (ensin puhutaan kuluttajansuojalain mukaisesta 14 vrkn palautusoikeudesta), että yhdessä paperissa sanottiin tilauksen PERUUTUSEHDOISSA näin:

"Asiakas voi peruutusoikeuttaan menettämättä tarkastaa päätelaitteen ja tutustua siihen pintapuolisesti. Laitetta koskeva peruutusoikeus menetetään, jos laite on otettu käyttöön.

Istu ja pala! Kuinka voin vakuuttua laitteen toimivuudesta, jos en ota sitä käyttöön? Tunsin itseni huijatuksi. Menin Postiin ja sanoin, etten ota lähetystä vastaan. Asia on minun osaltani loppuun käsitelty. DNA:n kanssa olen vastaisuudessa varovaisempi.
« Viimeksi muokattu: 27.11.13 - klo:17:14 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Laajakaistayhteydet
« Vastaus #1 : 27.11.13 - klo:17:52 »
Tämä palautus oikeuksien omat lisät eivät ole laillisia, mutta pelottelevat ostajia.

kaikilla tuotteilla ja palveluilla, hmmmm, pieni varaus, on EU direktiivin mukaan 2 vuoden takuu ja muutaman kuukauden palautus oikeus (iso varaus).

ei muuta kuin yhteyttä, kuluttajasuoja toimistoon.

en lisää sillä en ole tarvinnut nyt tapella ostosten kanssa.

ota yhteyttä kuluttaja toimistoon. mikä lie.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/