Jatkoin jo joku päivä sitten 3. Mooseksen kirjan lukua ja vuoross oli luku 10.
Ja Aaronin pojat Naadab ja Abihu ottivat kumpikin hiilipannunsa ja
virittivät niihin tulen ja panivat suitsuketta sen päälle ja toivat vierasta tulta Herran eteen, vastoin hänen käskyänsä.
2. Silloin lähti tuli Herran tyköä ja kulutti heidät, niin että he kuolivat Herran edessä.
3. Niin Mooses sanoi Aaronille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan: Niissä, jotka ovat minua lähellä, minä osoitan pyhyyteni ja kaiken kansan edessä kirkkauteni". - Mutta Aaron oli ääneti.Aaronin kaksi poikaa kehittivät oman suitsukejuttunsa käyttämällä hiilipannuun laitettavaa tulta ja siinä polttivat jonkinlaista suitsuketta. Tämä siis oli heidän oma ideansa. Kaikki ilmestysmajan välineet olivat täysin Jumalan suunnittelun mukaisia pienitä yksityiskohtaa myöten. Aaronin pojat jostain syystä tekivät sen lisäki tuon oman systeeminsa ja toivat vierasta tulta Herran eteen.
Jumalan tuli tappoi nämä kaksi miestä siltä istumalta.
Jäin miettimään, että mitä Jumalan pyhyys tarkoittaa uudessa liitossa. Ja minun elämässäni.
Tuo tapahtuma kyllä osoittaa selvästi, että ihminen ei voi lisätä mitään siihen liittoon minkä Jumala ihmiselle tarjoaa.
Hei, tuo ajatus onkin UTn mukainen.
Jumala teki uuden liiton myös täysin juuri niinkuin hän parhaaksi näki. Eli Hän lähetti Jeesuksen uhriksi ja sovittajaksi maailmaan ja se on ainoa tie pelastukseen tässä ajassa.
Ihminen ei voi lisätä siihen mitään, eikä ottaa mitään pois.
Jos siihen pyritään, siinä laitetaan, tai siis pyritään laittamaan ihminen Jumalan tasolle, joka voi uudelleenmääritellä sen, miten lähestyä Jumalaa.
Tää nyt sitten vaan tuli pohdintana, mutta varmasti Raamatussa on paljon enemmän Jumalan pyhyydestä.