No hyvä. Kaikkia läheskään toimintoja ei tarvitse meidän iässä. Minulla ongelma on, että oppimani unohtuu, kun en viitsi olla koko ajan puhelimeni kimpussa.
Pankkiasiat muuttuvat taas ja niiden käyttöä kännykällä ja tietokoneella suosittelen. (Toivottavasti opin taas uuden systeemin). Samoin, jos seuraat uutisia ja Iltalehtiä, niin ne voi asentaa, Koronavilkku, sää, internet, musiikkia, valokuvien lähettäminen.
Saitko edullisen kuukausimaksu sopimuksen?
Kunnioitan, jos jaksat lukea ajatuksella sen 70 sivua. Minä en jaksa. Mieheni jaksoi, mutta apua tarvitsi hänkin, muttei niin paljon kuin minä, joka unohdan, kun en käytä. Osa kuitenkin helppoja.
Minulla ei ole halua sotkea pankkiasioita ja puhelinsovelluksia keskenään. Pankkiasiat hoituvat ainakin vielä netissä tarpeeksi hyvin. Iltalehdet voi katsella netistä.
Minulla on ollut Saunalahti-Elisan kanssa vuosien suhde, enkä ole tässä vaiheessa operaattoria vaihtamassa. Sanoin Elisassa, että hinta ei saisi oleellisesti nousta. Katsotaan tarkemmin, kunhan seuraava lasku tulee.
Pari kertaa kävi niin, että räplätessäni puhelinta hipaisin jotain näppäintä ja puhelu yhdistyi johonkin. Ekakerralla alkoi kuulua jotain pölötystä eri kielillä. Sain jotenkin suljettua puhelimen. Toisella kertaa hipaisin lähinaapurimme numeroa. Suljin kyllä puhelimen, mutta hetken kuluttua tämä naapuri soitti ja kysyi, onko jokin hätä. No, pyytelin anteeksi töppäystäni.
Jotenkin on semmoinen tunne, että tämän puhelimen kanssa ei tule minulle pitempiaikaista suhdetta. Tulee nimittäin töppäyksiä, joihin ei löydä mistään vastausta, enhän voi palkata kotiopettajaa, jota tarvitsen ties kuinka pitkään, koska harmillisia tilanteita tulee päivittäin.
Tänä aamuna tuli taas harmillinen tilanne. Meillä oli yökylässä kaksi tyttärentytärtä, jotka olivat vielä nukkumassa, kun avasin puhelimeni, jonka olin sammuttanut illalla. Puhelin tietysti käynnistyi ja jokin musiikki pärähti päälle, enkä heti osannut sitä hiljentää. Sen olisi tietenkin voinut ennalta estää, kun vain olisi tiennyt, miten se tapahtuu. Aloin etsiä ohjetta puhelimesta ja käyttöohjeesta, mutta vieläkään en ole sitä löytänyt.
Harmillisia tilanteita tulee jatkuvasti, enkä voi tällaista suhdetta jatkaa kovinkaan kauan. Nyt on jo ikävä peruspuhelinta, saa nähdä, miten tässä käy. Peruspuhelinten kanssa ei tarvinnut olla aina varpaillaan eikä tarvinnut koko aika miettiä puhelimen käyttöä.
Ja vielä yksi asia, jolle tuskin voi mitään tehdä. Puhelin on aika iso ja painoakin koteloineen ja panssarilasineen on melkoisesti. Lenkillä käydessäni iso puhelimen molisko on aika hankala kaveri, meinaa välillä jo housut tippua. On tullut mieleen, että pitääköhän ruveta jälleen henkseleitä käyttämään.