Kirjoittaja Aihe: Raamatunlauseita  (Luettu 4279 kertaa)

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Raamatunlauseita
« : 03.08.21 - klo:14:10 »
Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmiset turvautuvat sinun siipiesi suojaan.

He saavat kyllänsä sinun huoneesi runsaista antimista, sinä juotat heitä suloisuutesi virrasta.

Sillä sinun luonasi on elämän lähde
, sinun valossasi me näemme valon.

Ps. 36:8-10, RK

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #1 : 03.08.21 - klo:15:49 »
Kiitos tuosta kohdasta. :)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #2 : 25.08.21 - klo:01:16 »
Herra on antanut minulle evääksi uuteen melko vaativaan työhän jakeita.

Jeesuksen sanat kun joku kysyi veroista. "Antakaa keisarille, mikä on keisarin ja Jumalalle mikä on Jumalan.
En muista onko tuo sananmukaisesti.

Mutta tuo vahvisti minua paljon, kun olin nyt "keisarin" palveluksessa. Annan sen 7 tuntia päivästä valtion virkaan. Ja siinä on sen raja. Siellä ei saa jäädä vetelehtimään duuniin ollenkaan. Kello 15:07 on viimeistään poistuttava.
Tiukat ammattiliiton säännöt.

Toinen jae on Jesasta missä Herra muistuttaa, että ei tule pelätä ihmisiä.
Tajusin että se tarkoittaa sekä osavaltion byrokraatteja ja vanginvartijoita että vankeja.

Kolmas kohta on se, kun Jeesus käveli myrskyisen järven päällä. Koko myrskyinen järvi oli täysin hänen kommennossaan. Ei ole mitään niin suurta kokonaisuutta, vaikka kuinka peloittavalta näyttää, etteikö Herra ole sen yläpuolella.

Nuo todella rohkaisivat minua.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #3 : 27.08.21 - klo:13:54 »
 :) Hyvä Sandia!

Tänään minua puhutteli taas kerran:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu.” (Apt 2:38.39)'

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #4 : 28.08.21 - klo:11:48 »
HOS
28.8.2021

1. Kor. 4:1–5
1 Meitä on siis pidettävä Kristuksen palvelijoina, joiden huostaan on uskottu Jumalan salaisuudet. 2 Siltä, jolle on jotakin uskottu, vaaditaan, että hän osoittautuu luottamuksen arvoiseksi. 3 Mutta minulle on yhdentekevää, ryhdyttekö te tai jokin ihmisten tuomioistuin minua tutkimaan. En itsekään ryhdy tutkimaan itseäni. 4 Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. 5 Älkää siis tuomitko ennenaikaisesti, ennen kuin Herra tulee. Hän valaisee pimeyden kätköt ja tuo esiin sydänten ajatukset, ja silloin itse kukin saa kiitoksen Jumalalta.

28.8.2021
Matt. 23:1–12
Siihen aikaan 1 Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. 4 He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa. 5 Kaiken minkä tekevät he tekevät vain siksi, että heidät huomattaisiin. He käyttävät leveitä raamatunlausekoteloita ja panevat viittaansa isot tupsut, 6 he istuvat pidoissa mielellään kunniapaikalla ja synagogassa etumaisilla istuimilla 7 ja ovat hyvillään, kun ihmiset toreilla tervehtivät heitä ja kutsuvat heitä rabbiksi. 8 "Älkää te antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä teillä on vain yksi opettaja ja te olette kaikki veljiä. 9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa. 10 Älkää antako kutsua itseänne oppimestariksi, sillä teillä on vain yksi mestari, Kristus. 11 Joka teistä on suurin, se olkoon toisten palvelija. 12 Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #5 : 07.09.21 - klo:12:01 »
 :-*  Ort.

7.9.2021

Ef. 6:10–17
10 Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. 11 Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. 12 Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. 13 Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen. 14 Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan 15 ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. 16 Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. 17 Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana.

Gal. 5:11–21
11 Veljet, jos minä tosiaan yhä julistan ympärileikkausta, miksi minua sitten vainotaan? Silloinhan ei julistamani risti olisi enää loukkauksena. 12 Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne! 13 Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne. 14 Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." 15 Mutta jos te revitte ja raastatte toinen toistanne, pitäkää varanne, ettette lopullisesti tuhoa toisianne. 16 Tarkoitan tätä: antakaa Hengen ohjata elämäänne, niin ette toteuta lihanne, oman itsekkään luontonne haluja. 17 Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte. 18 Mutta jos Henki johtaa teitä, ette ole lain alaisia. 19 Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, 20 epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus, 21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

Pyhä marttyyri Sozon (+ n. 300)
Joh. 15:17–16:2
Herra sanoi: 17 "Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne. 18 "Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. 19 Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä. 20 "Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne. 21 Kaiken tämän ihmiset tekevät teille minun nimeni tähden, siksi etteivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. 22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, he eivät olisi syyllisiä, mutta nyt heidän on mahdotonta puolustella syntiään. 23 Joka vihaa minua, vihaa myös Isääni. 24 Ellen olisi tehnyt heidän keskuudessaan tekoja, joita kukaan toinen ei ole tehnyt, he eivät olisi syyllisiä. Mutta nyt he ovat nähneet minun tekoni ja vihaavat sekä minua että Isääni. 25 Näin täytyi käydä, jotta toteutuisi heidän kirjoitustensa sana: 'He ovat syyttä vihanneet minua.' 26 "Te saatte puolustajan minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta. 27 Myös te olette minun todistajiani, olettehan olleet kanssani alusta asti. 16:1 Olen puhunut teille tämän, ettei uskonne koetuksissa sortuisi. 2 Teidät erotetaan synagogasta, ja tulee sekin aika, jolloin jokainen, joka surmaa jonkun teistä, luulee toimittavansa pyhän palveluksen Jumalalle."

7.9.2021
Mark. 7:5–16
Siihen aikaan 5 fariseukset ja lainopettajat kysyivät Jeesukselta: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät elä isien perinnäissääntöjen mukaan, vaan aterioivat epäpuhtain käsin?" 6 Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu:     -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan,     mutta sen sydän on kaukana minusta.     7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä. 8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä." 9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne. 10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. 11 Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', 12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi. 13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista." *) temppelilahja 14 Jeesus kutsui taas väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa kaikki minua ja ymmärtäkää. 15 Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos. 16 Jolla on korvat, se kuulkoon!"

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #6 : 23.09.21 - klo:11:42 »
Tässä yksi Raamatun kohta, jota noudattaa tahtovatkaan eivät pysty täyttämään. Puhumattakaan millaista oli vielä 60- ja 70- luvuilla, jolloin sitä vielä ei edes tahdottu ja yritetty noudattaa varsinkaan suhteessa naisiin ja lapsiin.  >:(


"Ef. 5:33–6:9
33 Mutta se koskee myös kaikkia teitä: jokaisen tulee rakastaa vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään. 6:1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaisia Herraa totellen, sillä se on oikein. 2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: 3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä". 4 Ja te isät, älkää herättäkö lapsissanne vihaa, vaan kasvattakaa ja ojentakaa heitä Herran tahdon mukaan. 5 Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne. Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta. 6 Älkää olko silmänpalvelijoita ja mielistelijöitä, vaan noudattakaa Kristuksen palvelijoina Jumalan tahtoa koko sydämestänne. 7 Tehkää työnne auliisti, niin kuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä. 8 Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta, olipa hän orja tai vapaa. 9 Ja te isännät, kohdelkaa samoin orjianne älkääkä uhkailko heitä. Tiedättehän, että teillä ja heillä on taivaassa sama isäntä, joka ei tee eroa ihmisten välillä.
"

Orjia ei Suomessa toivottavasti ole, mutta käsky koskisi palkollisiakin, joita on suurin osa.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #7 : 23.09.21 - klo:13:58 »
Tässä yksi Raamatun kohta, jota noudattaa tahtovatkaan eivät pysty täyttämään. Puhumattakaan millaista oli vielä 60- ja 70- luvuilla, jolloin sitä vielä ei edes tahdottu ja yritetty noudattaa varsinkaan suhteessa naisiin ja lapsiin.  >:(


"Ef. 5:33–6:9
33 Mutta se koskee myös kaikkia teitä: jokaisen tulee rakastaa vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään. 6:1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaisia Herraa totellen, sillä se on oikein. 2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: 3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä". 4 Ja te isät, älkää herättäkö lapsissanne vihaa, vaan kasvattakaa ja ojentakaa heitä Herran tahdon mukaan. 5 Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne. Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta. 6 Älkää olko silmänpalvelijoita ja mielistelijöitä, vaan noudattakaa Kristuksen palvelijoina Jumalan tahtoa koko sydämestänne. 7 Tehkää työnne auliisti, niin kuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä. 8 Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta, olipa hän orja tai vapaa. 9 Ja te isännät, kohdelkaa samoin orjianne älkääkä uhkailko heitä. Tiedättehän, että teillä ja heillä on taivaassa sama isäntä, joka ei tee eroa ihmisten välillä.
"

Orjia ei Suomessa toivottavasti ole, mutta käsky koskisi palkollisiakin, joita on suurin osa.

Mitä tarkoitit sanomalla että noudattaa tahtovatkaan pysty täyttämään?

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #8 : 24.09.21 - klo:12:13 »
 ::)  No on tietenkin ihmisten välillä on eroa. Tunnen minäkin kaksi ei vars. kristittyä vielä, jotka ovat inhimillisesti tosi hyviä tässäkin, mutta eivät täydellisiä. Kaikkia ei koetella samalla lailla, joten vaatisi toisilta todella syvää näkemystä asiasta ja jopa vertailua (mikä toisaalta ei ole ollenkaan suotavaa).
Olosuhteet ja elämän osa vaikuttavat asiaan. Olen kuullut väitettävän, että kristitty ainakin pystyy antamaan vihollisellekin sydämestään anteeksi tai jopa lapsensa murhaajille.
Minusta vain Jumala pystyy, minä en ainakaan jne. En sittenkään tykkää edes kommentoida tätä. "Armahda minua syntistä!" kuuluu minulle.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #9 : 26.09.21 - klo:17:07 »
Jae mitä ajattelen useammin kuin mitään muuta on psalmista 25.
" ei yksikään, joka luottaa Herraan, joudu häpeään".

Monessa vaikeassa tilanteessa ripustaudun tuon varaan siten että luotan, että Herra vie senkin hetkisen tilanteen läpi jotenkin niin, että näen hänen huolenpitonsa.

On tilanteita missä ei ole muuta kuin huutaa Herran puoleen tuosta lähtökohdasta.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #10 : 29.09.21 - klo:14:42 »
Mietiskeltäväksi:

29.9.2021

Gal. 5:22–6:2

22 Hengen hedelmää ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, 23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki. 24 Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. 25 Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. 26 Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä ärsyttää ja kadehtia toisiamme. 6:1 Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen. 2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain.

Fil. 1:12–20
12 Veljet, tahdon teidän tietävän, että se, mitä minulle on tapahtunut, onkin ollut eduksi evankeliumille. 13 Koko henkivartiostolle ja kaikille muillekin on käynyt selväksi, että olen vangittuna Kristuksen tähden. 14 Useimmat täkäläiset veljet ovat Herraan luottaen saaneet minun kahleistani lisää rohkeutta ja julistavat Herran sanaa entistä pelottomammin. 15 Jotkut tosin julistavat Kristusta vain kateudesta ja riidanhalusta, mutta toiset vilpittömin mielin. 16 Nämä toimivat rakkaudesta, koska tietävät, että minun tehtäväni on puolustaa evankeliumia. 17 Nuo toiset taas julistavat Kristusta juonittelunhalusta, epäpuhtain mielin, ja uskovat näin tuottavansa minulle murhetta täällä vankeudessani. 18 Mutta ei sillä väliä! Minä iloitsen siitäkin, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan, oli tarkoitus vilpitön tai ei. Minulla on vastedeskin aihetta iloita, 19 sillä tiedän, että teidän rukoustenne tähden ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla tämä kaikki kääntyy parhaakseni. 20 Odotan ja toivon hartaasti, että en joudu millään tavoin häpeään vaan voin nyt niin kuin aina ennenkin olla rohkea ja tuottaa kunniaa Kristukselle, jäänpä sitten eloon tai kuolen.

Pyhittäjä Kyriakos Erakko (+ 556)
Luuk. 6:17–23
Siihen aikaan 17 Jeesus laskeutui vuorelta yhdessä apostoliensa kanssa ja pysähtyi tasaiselle paikalle. Siellä oli suuri joukko hänen opetuslapsiaan ja paljon kansaa kaikkialta Juudeasta, Jerusalemista ja rannikolta Tyroksen ja Sidonin seudulta. 18 Kaikki he olivat tulleet kuulemaan Jeesusta ja hakemaan parannusta tauteihinsa. Myös saastaisten henkien vaivaamat tulivat terveiksi. 19 Jokainen yritti väentungoksessa päästä koskettamaan häntä, sillä hänestä lähti voimaa, joka paransi kaikki. 20 Jeesus katsoi opetuslapsiinsa ja sanoi:     "Autuaita olette te köyhät,     sillä teidän on Jumalan valtakunta.     21 Autuaita te, jotka nyt olette nälissänne: teidät ravitaan. Autuaita te, jotka nyt itkette: te saatte nauraa. 22 "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin. 23 Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri.

29.9.2021
Luuk. 5:33–39
Siihen aikaan Jeesuksen luo tuli fariseuksia, jotka sanoivat: 33 "Johanneksen opetuslapset paastoavat usein ja pitävät rukouksia, samoin fariseusten opetuslapset, mutta sinun opetuslapsesi syövät ja juovat." 34 Hän vastasi: "Ette kai te voi vaatia häävieraita paastoamaan silloin kun sulhanen vielä on heidän kanssaan? 35 Vielä tulee toinenkin aika. Kun sulhanen on otettu pois, silloin, niinä päivinä he paastoavat." 36 Jeesus esitti heille vielä vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta viitasta paikkaa ja ompele sitä vanhaan viittaan. Silloinhan uusi viitta menee pilalle eikä myöskään uudesta kankaasta otettu paikka sovi vanhaan. 37 Eikä kukaan laske uutta viiniä vanhoihin leileihin. Silloinhan uusi viini rikkoo leilit, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. 38 Ei, uusi viini on laskettava uusiin leileihin. 39 Ei kukaan, joka on juonut vanhaa viiniä, halua uutta. Hänen mielestään vanha on hyvää."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #11 : 01.10.21 - klo:13:29 »
1. Joh.kirje 2
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niin kuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.


Kommentti minun: jos alleviivaukseni omalle kohdalleen omaksuu, täytyy olla tietenkin saanut Paavalin opetuksen ja sen hyväksyy sisäistäen ainoana, oikeana oppina (=voiteluna). Ei mikä tahansa omaksuttu oppi itsellä kelpuuta näin uskomaan. (Paavalin oppi on Jeesuksen Kristuksen oppi ja se oli opetuslapsista alkaen kaikilla oikeilla kristityillä. Galatalaiset olivat vaarassa langeta pois, siksi siitä kirjeestä tuli yksi pää- opetuskirjeistä Roomalaiskirjeen ohella.)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #12 : 02.10.21 - klo:17:59 »
Sananlaskujen 10. luku on täynnä jakeita, missä toistuu sama teema. Ne kuvaavat kahta toisiaan vastakkaista mielenlaatua. Toisessa mielenlaadussa ihminen operoi omista lähtökohdistaan käsin ja sitä kautta turvatuu vääryyteen, valheeseen, salavihaan, panetteluun. Toisessa mielenlaadussa ihminen taipuu kuulemaan Jumalalta vastaavissa tilanteissa.

Minusta se on hyvin puhutteleva kahtiajako.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #13 : 30.10.21 - klo:11:08 »
HOS:

"30.10.2021

2. Kor. 8:1–5
1 Veljet, tahdomme teidän tietävän, millaisen armon Jumala on suonut Makedonian seurakunnille. 2 Vaikka vaikeudet ovat raskaasti koetelleet niitä, uskovien ilo oli niin ylitsevuotava, että he äärimmäisessä köyhyydessäänkin osoittivat runsasta anteliaisuutta. 3 Voin vakuuttaa, että he antoivat voimiensa mukaan, jopa yli voimiensa. Omasta aloitteestaan 4 he pyytämällä pyysivät, että antaisimme heidän osallistua yhteiseen rakkaudentyöhön, pyhien avustamiseen. 5 Eivätkä he tehneet vain sitä mitä olimme toivoneet, vaan ennen kaikkea antoivat Jumalan tahdon mukaisesti itsensä Herralle ja myös meille.

30.10.2021
Luuk. 8:16–21
Herra sanoi: 16 "Ei kukaan sytytä lamppua ja sitten peitä sitä astialla tai pane sitä vuoteen alle. Lampunjalkaan se pannaan, jotta sisään tulevat näkisivät valon. 17 Ei ole mitään kätkettyä, mikä ei tulisi ilmi, eikä salattua, mikä ei paljastuisi ja tulisi tietoon. 18 Tarkatkaa siis, miten kuulette. Jolla on, sille annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mitä hän luulee itsellään olevan." 19 Jeesuksen äiti ja veljet tulivat tapaamaan häntä, mutta eivät tungoksessa päässeet hänen luokseen. 20 Jeesukselle ilmoitettiin: "Äitisi ja veljesi ovat tuolla ulkona ja haluavat tavata sinut." 21 Mutta hän vastasi: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja tekevät sen mukaan."

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #14 : 30.10.21 - klo:17:51 »
Tästä on jo yli viikko, mutta siis toissa perjantaina minua taas jännitti aluksi aloittaa uusi 12 vangin seksuaalirikollisen ryhmä. Tunsin oloni hyvin heikoksi, yhä se byrokratia peloittaa ja sitten sen sisällä 12 vangin "käsitteleminen".

Muutamia minuutteja ennen kuin ryhmän oli määrä alkaa huusin sydämessäni Herralle että auta minua! Ja aivan salamana tuli mieleeni mielikuva Daavidista ja Goljatista. Goljat oli iso kovaääninen ja omaan mahtiinsa luottava kaveri ja Daavid siltä kanalta katsottuna oli täysin avuton. Mutta hänelleä oli Herra.

Tuo kuva vahvisti ja minua valtavasti ja selkeytti ajatukseni hetkessä! Se oli hyvin vaikuttava kokemus.
Ryhmässä on yksi tosi iso ja äänekäs kaveri joka liittyi ryhmään vasta eilen, koska oli taistellut sitä määräystä vastaan kaikin mahdollisin keinoin, mutta oli sitten joutunut toteamaan että hän olisi seurauksena menettänyt 300 ansaittua vapaata päivää, mitkä siis lyhentävät hänen tuomionsa lähes vuodella.

Hän sitten päätti eilen tulla ja oli kyllä aluksi melko äänekäs ja vastusti ryhmässä istumista. Tiedostin, että hänen rinnallaan olin kuin Daavid ja hän Goljat. ;D

Sittemmin hän aivan kiltisti jopa luki ääneen erään jutun minkä olin pyytänyt että joku lukisi.
Ja näkyi laittavan huolellisesti kotitehtävätkin muistiin. :)