Kirjoittaja Aihe: Vankilakokemuksia  (Luettu 451 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vankilakokemuksia
« : 27.08.21 - klo:13:20 »
Nyt olen käynyt 2 viikkoa uudessa työssäni.
Olen "majaillut" kolmessa osavaltion tiukummista vankiloista suurimman osan aikaa.
Siellä ne on. Vangit.
Paljon murhaajia. Jengiosasto erikseen.

Valtavan suuri byrokratia.
Olen ollut vasta yhden päivän omalla työpaikallani, mikä on keskitason vankila, paljon pienempi ja rennompi kuin ne isot.
En oikein osaa muuta sanoa. Tavallaan ollut sanoinkuvaamaton kokemus. ???

Vankien pahinkaan käyttäytyminen ei poikkea siitä, mihin totuin poikien kasvatuslaitoksessa töissä ollessani.
Kaikki olen jo nähnyt nuorten taholta. Ikävä kyllä toiset jatkavat samaa mekkalointia aikuisuuteen ja vanhuuteen.

Tänään on eka palkkapäivä. :)

« Viimeksi muokattu: 27.08.21 - klo:13:26 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Vankilakokemuksia
« Vastaus #1 : 28.08.21 - klo:16:21 »
Wow, se pokerinaama on todella tärkeä siellä. ???

Vankiloissa on kulttuuri missä vangit ihan määrätietoisesti etsivät uusia työntekijöitä katsoakseen pystyykö heitä manipuloimaan. Se on mm. johtanut tilanteeseen, missä työntekijä saa asian takia potkut.

Se etenee näin: työntekijä suostuu antamaan kynän vangille, vanki käyttää sitä sitten kiristämään työntekijää, koska vanki tiesi että se oli sääntöjen vastaista. Eli sanoo, että jos et anna mulle rahaa, huumeita, tms. kerron sun pomolle, että annoit mulle kynän.

On työntekijöitä jotka ovat joutuneet tuohon kiristyskierteeseen.

Sillä on termi "downing the duck".
Varmaan suomeksikin on oma terminsä, luulisin.

Ja sana kiirii vankilassa missä yli 1000 vankia nopeasti.
Siellä vangit yleisesti jo näyttävät tietävän kuka ja mikä olen.

Yksi känkkäränkkä kaveri yritti kyseenalaistaa ohjelman hyötyä ja kysyi minulta, että uskonko että se auttaa heitä olemaan raiskaamatta tai hyväksikäyttämättä tulevaisuudessa. Vastaukseni oli suunnilleen niin, että se riippuu sinusta. Riippuu siitä käytätkö oppimaasi omassa elämässäsi ja teetkö täällä sen työn mikä ohjelma edellyttää.
Ja että ei se "hoito" ole jotain mitä tehdään sinulle, tai jotenkin laitetaan aivoihisi. Sinä olet se ,joka sen työn tekee tai on tekemättä. :)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Vankilakokemuksia
« Vastaus #2 : 18.09.21 - klo:19:05 »
Uskomatonta!!! ;D
Selvisin 5 viikon orientaatiokierroksesta!! On kuin oltaisiin laitettu tehosekottimeen ja sitten vatkattu.

Miten ihmeessä mä opin radiopuhelimen käytön??
Eihän siitä saa selvää mitä ne sanoo ja mun on opittava ne koodit mitä siinä käytetään. :(

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Vankilakokemuksia
« Vastaus #3 : 19.09.21 - klo:10:57 »
 :)  Onnittelut!

 ;D Otan osaa!

Opit kyllä, sitäkin voi rukoilla.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Vankilakokemuksia
« Vastaus #4 : 19.09.21 - klo:17:28 »
Juu totta, aina uudestaan pitää hoksata, että siinäkin ja siinäkin voi pyytää Herralta apua.
Kaikkeen sitä joutuu vanhoilla päivillään. ;D :-[

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Vankilakokemuksia
« Vastaus #5 : 19.09.21 - klo:19:55 »
Tajusin että "otin Saarat" tuossa yllä.
Ettei vaan Herra minulle siitä rakkaasti huomauttanut.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Vankilakokemuksia
« Vastaus #6 : 18.10.21 - klo:14:26 »
Tänään alkaa mun eka 7 päivän työrupeama. Lauantaina ja Sunnuntaina on määrä olla 7:00-14:00 eka kertaa isossa ns. high security vankilassa viikonloppumielenter ammattilaisena. Ihan yksin vastuussa. :(

Tosin eka kerralla päättivät että yksi kokeneempi on tukenani koska olen harjoitellut sitä melko vaativaa roolia vain muutaman päivän, koskapa ei ole pääasiallinen työni.
Ostin vahvemman asevyön että saan siihen roikkumaan avainten lisäksi radiopuhelimen ja hälytyslaitteen.