Kirjoittaja Aihe: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen  (Luettu 7007 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #90 : 18.09.22 - klo:16:53 »
Juu tietty. Olen miehellenikin tunnustanut, että itse asiassa oli hyvä, että jouduin sellaisen prässin kohteeksi. Nimittäin miten minun teräväkielisyyteni olisi vaikuttanut avioliittoon. Herra armahti minua ja laittoi sellaisen prässin päälle, ettei se onneksi tullut esille. ;D

Nyt on sitten niinkuin salaa voinut siitä yrittää tehdä parannusta vuosikymmenien aikana. :-\

Tosin kyllä varmaan mun mies sen tietää. Eli hänen juttunsa nyt jotenkin ylikorostaa minun hyvyyttäni. Olen avannut hänelle karkeaa todellisuutta. Me ansaitsimme toisemme. Onneksi Herra ei oo hylännyt. :)

Tuo paxin mainitsema kuralätäkkömielikuva on ollut minullakin mielessä omaa elämää katsellessa.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #91 : 18.09.22 - klo:17:58 »
Varmaan ihminen käsittelee elämäänsä vanhempana kun on jo aikaa. Se paljon puhuttu perisynti joka meitä vetää aina pois Jumalasta on ahdistavaa huomata elämässään ja usein unohtuu että meidät on julistettu syyttömiksi Jeesuksen tähden. Kuitenkin on hyvä muistaa mistä meidät on pelastettu.🙏

Poissa Opo

  • Viestejä: 345
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #92 : 18.09.22 - klo:18:09 »
Koko ihmissuku on samassa jamassa. Se on kaikille meille perinnöllinen tämäkin tauti.
Jeesuksen takia ei kannata kuralätäkköön enää vilkuilla. Miksi katsoa taaksepäin, kun edessä odottaa uusi elämä, jolle vanha kalpenee. Meillä vaan on kova veto saada edes muistella ja päivitellä kuinka kamalia siinä vanhassa elämässä olimme.
Kun nyt olemme kuninkaalliseen sukuun liitetyt, mitä enää sitä ryysyläisen ajastaan edes haluaa muistaa?

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #93 : 18.09.22 - klo:21:08 »
Itsessään kokee suurta vajavuutta, silti Jumala näkee meidät puhtaina. ❤️

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #94 : 18.09.22 - klo:21:32 »
Koko ihmissuku on samassa jamassa. Se on kaikille meille perinnöllinen tämäkin tauti.
Jeesuksen takia ei kannata kuralätäkköön enää vilkuilla. Miksi katsoa taaksepäin, kun edessä odottaa uusi elämä, jolle vanha kalpenee. Meillä vaan on kova veto saada edes muistella ja päivitellä kuinka kamalia siinä vanhassa elämässä olimme.
Kun nyt olemme kuninkaalliseen sukuun liitetyt, mitä enää sitä ryysyläisen ajastaan edes haluaa muistaa?

En osaa samastua tähän viestiin. En muistele ja päivittele kuinka kamala olin vanhassa elämässä. Tulin  16 vuotiaana uskoon, siitä on tosi kauan.

Mutta se mitä kerroin teräväkielisyydestäni, pystyn siihen vieläkin ja jos en pidä varaani lipsahdan siihen. Mutta Herra on näyttänyt kuinka tuhoavaa se on. Siitä olen hänelle kiitollinen, koska tiedän että hän ei ajattele kenestäkään sillä tavalla negatiivisesti. Eikä halua että hänen omansakaan taakoittavat toisten elämää sellaisella.

Poissa Opo

  • Viestejä: 345
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #95 : 18.09.22 - klo:22:27 »
Itsessään kokee suurta vajavuutta, silti Jumala näkee meidät puhtaina. ❤️
Näinhän se on. On oikein tiedostaa syntinen vajavaisuutensa ja vaikkapa teräväkielisyydestään parannusta tehden, kuten sandia, ponnistella eteenpäin.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #96 : 19.09.22 - klo:09:25 »
Aika hurjaa kun erotetaan jos avioituu ei-uskovan kanssa, siinä asetetaan ihminen vaaraan menettää usko. Usko on kuitenkin henkilökohtainen asia avioliitossakin. Olin ei-uskovan kanssa avioliitossa eikä ongelmia tullut minun uskostani, lopulta hänkin kertoi rukoilevansa itsekseen vaikka oli ollut agnostikko.
On hurjaa minustakin. Samoin erot ja uudelleenavioitumiset pitäisi käsitellä tapauskohtaisesti. Tähän suuntaan olen kuullutkin käytäntöjen menneen siellä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #97 : 19.09.22 - klo:13:16 »
Ei näytä Raamattu tukevan sitä että erotetaan jos avioituu ei-uskovan kanssa.
Itse menin eiuskovan kanssa naimisiin. Saattaa olla, että sakkokierrokset elämässäni johtuivat siitä.
No ihan varmaan johtui siitä että en kyllä tiennyt ollenkaan mitä olin tekemässä.

Mutta juuri siihen tilanteeseen Herra antoi minulle sen, että hän alkoi opettaa minua siitä, miten Hän näkee avioliiton.
Luulen, että se oli ainoa pelastukseni. Itsessäni en olisi osannut elää siten, että avioliitto pelastuisi. Ja juuri se johti siihen, että mieskin alkoi nöyrtyä.

Hän kertoi myöhemmin, että hän näki minun muuttuvan ja sitten alkoi itsekin muuttua.

Tätä kautta sain itse sen käsityksen avioliitosta minkä sain ja mistä olen kertonut.

Jos ihminen ei nöyrry Jumalan edessä avioliiton suhteen ja ota Jumalan sanaa sellaisena kuin se on meille annettu, niin minusta on aika heikoilla sen oletuksen suhteen, että voin Jumalan edessä oikeuttaa eron. Tai sanoisinko, että minua on vaikea uskomaan uskomaan sellaisen päätöksen oikeutusta Jumalan sanan valossa.

Eli siis jos ei ota vastaanJumalan sanan opetuksia avioliitosta uskovana ja itse ojennaudu Sanan mukaan ja  eroaa ja menee toisen kanssa naimisiin.
Minusta se on ristiriitainen juttu.

En enää jatka tästä aiheesta.  Pitäis keksiä jotain muuta.


« Viimeksi muokattu: 22.09.22 - klo:14:12 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #98 : 05.11.22 - klo:20:39 »
Voi kauhistus mitä mä tuossa yllä kirjoitin!!! :-[ ;D

Hävettää ja naurattaa samanaikaisesti. Kyllä ihminen on hölmö ja sokea omille väärille ajatuksilleen.

Kirjoitin nimittäin tuossa juuri sillä tavalla mistä otan rikollisia kiinni heidän ajatuksistaan: "en tiennyt mitä mä tein" Minä itse sanoin sen!!

Kyllä minä tiesin. Tiesin aivan hyvin, että menin eiuskovan kanssa naimisiin, vaikka Raamatussa varoitetaan siitä.
Jouduin ikeen alle,mikä oli todella rankka, koska laitoin itseni siihen.

Kyllä mun pitää ottaa siitä vastuu.
Mutta onneksi Jumalan sanassa oli vastaus siihen: nöyrry nyt ja opettele mitä on olla vaimo Jumalan sanan mukaan.
Se oli iso läksy.

Minulla oli järkyttävän ristiriitainen olo koko ensimmäisen 7 vuoden aikana avioliitossa. Juuri tuosta syystä.
Halusin tehdä toisaalta Jumalan tahdon, mutta silti tein omiani.

Ilmeisestikin tarkoitin sanomallani, että en ollut oppinut Herralta mistä avioliitossa oli kyse Jumalan sanan mukaan.
Valitsin inhimillisen ymmärryksen avioliitosta.

Oli tosi iso läksy oppia Jumalalta mitä on olla nainen ja vaimo Jumalan sanan mukaan.
Ja kun tosi hankalien kuvioiden jälkeen nöyrryin tuossa, puolisokin alkoi nöyrtyä.
Kumpikin erikseen omassa elämässään.

Mutta hän sanoi: kun näin muutoksen sinussa, minäkin aloin muuttua.
« Viimeksi muokattu: 05.11.22 - klo:22:47 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #99 : 05.11.22 - klo:20:46 »
Kuuntelin Pawsonin pitkän puheen uudelleen avioitumisesta. Raamatussa on tiukka linja asiaan tiedän kyllä sen ja nykyään voisi sanoa että on turhia eroja kun löytyy joku muka parempi.
Oudoksun hänen mielipidettään siitä että tämän jo tapahtuneen uudelleen avioituminen saa anteeksi sovittamalla asia niin että lähtee uudesta avioliitosta, se on hänen mielestään anteeksiantoon johtava parannuksen tekeminen.

Uudelleenarvioin myös vastaukseni aloitukseen.

En usko että ihminen menettää pelastustaan vaikka eroaa puolisostaan ja menee uudelleen naimisiin.
Meissä on paljon vääryyttä jolle olemme sokeita ja vastustamme Jumalan sanaa eri elämänalueilla uskovanakin.

Mutta siihen en usko, että joku todella katuu ja tekee parannuksen ja jää uuden puolison kanssa elämään.
Siis en usko että siitä on tehty parannusta.
Siksi minun on todella vaikea luottaa hengelliseen työntekijään joka on vaihtanut puolisoa.
Ajattelen, että hän elää niin paljon valheessa itse, että ei ole kykenevä hengelliseen työhön Jumalan tahdon mukaisesti.

Uskova kykenee vanhasta tottumuksesta näyttelemään hengellistä, hengellisempää kuin mitä on, mutta se ei välttämättä anna rehellistä kuvaa ihmisestä.

Uskova voi olla kiinni ylensyönnissä, vihassa, alkoholin väärinkäytössä, ja monessa muussa, vaikka on uskossa.
Eikä se silti oikeuta tai muuta Jumalan tahtoa näissäkään asioissa.


Poissa wiivi

  • Viestejä: 74
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #100 : 05.11.22 - klo:21:09 »
poistettu
« Viimeksi muokattu: 06.11.22 - klo:18:23 kirjoittanut wiivi »

Poissa wiivi

  • Viestejä: 74
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #101 : 05.11.22 - klo:21:29 »
poistettu
« Viimeksi muokattu: 06.11.22 - klo:18:24 kirjoittanut wiivi »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #102 : 05.11.22 - klo:21:49 »
Minusta on ihan kiva kun uskaltaa sanoa juuri niinkuin ajattelee. Ainakaan mina en loyda mitaan loukkaavaa teksteistasi. 

Kaikkeen voi loukkaantua sita ei voi aina estaa. Mutta jos ei kohdista juttujaan yksityiselle henkilolle,tai ihmisryhmalle, aika vapaasti voi kirjoitella omia ajatuksiaan. Tietty joku voi vastata tavalla mika taas voi tuntua loukkaavalta itsestaan. Semmosta se on. Elamaa. :)
« Viimeksi muokattu: 05.11.22 - klo:21:57 kirjoittanut sandia »

Poissa wiivi

  • Viestejä: 74
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #103 : 05.11.22 - klo:22:03 »
 :)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #104 : 05.11.22 - klo:22:03 »
Olen elänyt hyvin synnillisen elämän ja mm. olen eronnut. Katson kuitenkin olevani uskossa ja toivon ja armon varassa minun on elettävä, että selviäisin eteenpäin. Edelleen poltan tupakkaa enkä siitä varmasti omin voimin
pääse irti.

Tuosta muistui mieleeni edesmenneen isäni kokemus, kun hän ei päässyt omin voimin irti tupakasta: http://puimatanner.net/index.php?topic=126.msg3924#msg3924
« Viimeksi muokattu: 05.11.22 - klo:22:09 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell