Kirjoittaja Aihe: Hyviä uutisia  (Luettu 3488 kertaa)

Ifa

  • Vieras
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #15 : 19.11.18 - klo:17:38 »
Armon voima, siinä lyhyesti ilmaistuna se, jossa saan elää. Se että Jumala antaa sen elämän perustaksi ilman yhtäkään omaa vaikuttamistani asiaan. Herra on vaan päättänyt antaa sen, omasta halustaan ja rakkaudestaan. Se merkitsee jokahetkistä elämää Kristuksessa, eikä ole riippuvainen siitä, onnistunko jossakin, tai olenko jossakin epätäydellinen tai teenkö syntiä. No, synti ei ole luvallista koskaan eikä uskovat halua sitä tehdä, mutta tekevät silti. Jumala on ratkaissut tämän tragedian antamalla armon avuksi.

Parasta on se, että kukaan eikä mikään voi ottaa minulta pois armon voimaa. Eikä sinulta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #16 : 19.11.18 - klo:17:45 »
Ja aivan erinomaisen hyvä uutinen on Hepr. 10:14: "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään…"
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #17 : 19.11.18 - klo:17:58 »
Oon miettinyt että miten vastata tähän ketjuun. USAssahan on tällä viikolla Thanksgiving juhlapäivä, torstaina, joten tää teema on esillä täällä.

Olen kiitollinen että vihdoin keittiössä on vesi ja liesituuletin vetää käryt ulos. Loput remontista on kosmeettista.

Olen tosi kiitollinen Herralle että aina kun olen sydämestäni pyytänyt että hän johtaisi uskovien yhteyteen se on tapahtunut. Se on lähes ihme, koska en itse osaisi edes tiedä mihin päin suunnistaa.

Nyt olen käynyt vajaa 3 vuotta uskovassa seurakunnassa missä on ehkä tervein ja raamattukeskeisin opetus mitä olen ikinä saanut. Eilen Pyhä Henki puhui siellä voimakkaasti ja tuli mieleen että jos en olisi jo tullut uskoon vuonna 75, olisin tullut eilen uskoon :)

En muista olenko tätä koskaan itse pyytänyt mutta nyt kun pyysin niin sähköiskumainen nytkäys kävi läpi koko kehon. Olen sen joskus ennenkin kokenut ja se vähän pelottaa.... :-[ 

Voisiko joku rukoilla ja miettiä onko sellainen oikein kokea, onko se jokin muinainen vamma sisäisessä sielussa vai mikä.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #18 : 19.11.18 - klo:18:11 »
En muista olenko tätä koskaan itse pyytänyt mutta nyt kun pyysin niin sähköiskumainen nytkäys kävi läpi koko kehon. Olen sen joskus ennenkin kokenut ja se vähän pelottaa.... :-[ 

Voisiko joku rukoilla ja miettiä onko sellainen oikein kokea, onko se jokin muinainen vamma sisäisessä sielussa vai mikä.

Toivon, että voimme kaikki yhtyä seuraavaan rukoukseen:
"Taivaallinen Isä. Sinä tiedät, mikä tämä Lemmikin kokemus on. Jos se ei ole Sinusta, niin pyydämme, että otat sen pois. Jeesuksen nimessä, aamen."
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #19 : 19.11.18 - klo:23:00 »
Oon miettinyt että miten vastata tähän ketjuun. USAssahan on tällä viikolla Thanksgiving juhlapäivä, torstaina, joten tää teema on esillä täällä.

Olen kiitollinen että vihdoin keittiössä on vesi ja liesituuletin vetää käryt ulos. Loput remontista on kosmeettista.

Olen tosi kiitollinen Herralle että aina kun olen sydämestäni pyytänyt että hän johtaisi uskovien yhteyteen se on tapahtunut. Se on lähes ihme, koska en itse osaisi edes tiedä mihin päin suunnistaa.

Nyt olen käynyt vajaa 3 vuotta uskovassa seurakunnassa missä on ehkä tervein ja raamattukeskeisin opetus mitä olen ikinä saanut. Eilen Pyhä Henki puhui siellä voimakkaasti ja tuli mieleen että jos en olisi jo tullut uskoon vuonna 75, olisin tullut eilen uskoon :)

En muista olenko tätä koskaan itse pyytänyt mutta nyt kun pyysin niin sähköiskumainen nytkäys kävi läpi koko kehon. Olen sen joskus ennenkin kokenut ja se vähän pelottaa.... :-[ 

Voisiko joku rukoilla ja miettiä onko sellainen oikein kokea, onko se jokin muinainen vamma sisäisessä sielussa vai mikä.

En päässyt selvillä, että mitä pyysit...minkä jälkeen koit sähköiskumaisen kokemuksen.

Mulla oli sellaisia kun kannoin nuorinta vauvaamme joka oli melko tukeva. Koin kumman väristyksen tai omituisen jutun joskus istuessani vaikka tietokoneen äärellä.
Mulla se kokemus oli kaulanikamissa ja selkänikamissa koettua hermoärsytystä.
Joskus kun stressaa ei edes huomaa mitä tekee keholleen.
« Viimeksi muokattu: 20.11.18 - klo:01:48 kirjoittanut sandia »

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #20 : 20.11.18 - klo:03:05 »
Oon miettinyt että miten vastata tähän ketjuun. USAssahan on tällä viikolla Thanksgiving juhlapäivä, torstaina, joten tää teema on esillä täällä.

Olen kiitollinen että vihdoin keittiössä on vesi ja liesituuletin vetää käryt ulos. Loput remontista on kosmeettista.

Olen tosi kiitollinen Herralle että aina kun olen sydämestäni pyytänyt että hän johtaisi uskovien yhteyteen se on tapahtunut. Se on lähes ihme, koska en itse osaisi edes tiedä mihin päin suunnistaa.

Nyt olen käynyt vajaa 3 vuotta uskovassa seurakunnassa missä on ehkä tervein ja raamattukeskeisin opetus mitä olen ikinä saanut. Eilen Pyhä Henki puhui siellä voimakkaasti ja tuli mieleen että jos en olisi jo tullut uskoon vuonna 75, olisin tullut eilen uskoon :)

En muista olenko tätä koskaan itse pyytänyt mutta nyt kun pyysin niin sähköiskumainen nytkäys kävi läpi koko kehon. Olen sen joskus ennenkin kokenut ja se vähän pelottaa.... :-[ 

Voisiko joku rukoilla ja miettiä onko sellainen oikein kokea, onko se jokin muinainen vamma sisäisessä sielussa vai mikä.

En päässyt selvillä, että mitä pyysit...minkä jälkeen koit sähköiskumaisen kokemuksen.

Mulla oli sellaisia kun kannoin nuorinta vauvaamme joka oli melko tukeva. Koin kumman väristyksen tai omituisen jutun joskus istuessani vaikka tietokoneen äärellä.
Mulla se kokemus oli kaulanikamissa ja selkänikamissa koettua hermoärsytystä.
Joskus kun stressaa ei edes huomaa mitä tekee keholleen.

Kyllä koin sen ihan siinä rukoillessa. Sekunti sen jälkeen kun mielessäni pyysin itselleni samaa ihmettä saada oikea uskova ystävä. En koskaan koe sitä kun rukoilen muiden ihmisten puolesta mutta kun mun puolesta rukoillaan tai itse rukoilen....siis tosi harvoin kerran vuodessa tai jopa vuosia välissä. Mutta silti se on niin voimakas "säväys"että pelottaa.
Voisin kuvitella samanlaista säväystä jos oikein säikähtää että tavarat lentää käsistä tai vastaavaa....?

Mutta kiitos kuitenkin kaikille rukouksista.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Ifa

  • Vieras
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #21 : 20.11.18 - klo:05:34 »
Psalmi 103
11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.

Poissa saara

  • Viestejä: 23
  • Sana rististä on Jumalan voima 1 Kor 1 : 18
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #22 : 20.11.18 - klo:06:59 »
Armon voima, siinä lyhyesti ilmaistuna se, jossa saan elää. Se että Jumala antaa sen elämän perustaksi ilman yhtäkään omaa vaikuttamistani asiaan. Herra on vaan päättänyt antaa sen, omasta halustaan ja rakkaudestaan. Se merkitsee jokahetkistä elämää Kristuksessa, eikä ole riippuvainen siitä, onnistunko jossakin, tai olenko jossakin epätäydellinen tai teenkö syntiä. No, synti ei ole luvallista koskaan eikä uskovat halua sitä tehdä, mutta tekevät silti. Jumala on ratkaissut tämän tragedian antamalla armon avuksi.

Parasta on se, että kukaan eikä mikään voi ottaa minulta pois armon voimaa. Eikä sinulta.


Kiitos. Näitä hyvä ajatella. Jeesuksen armon merkitys happea, tosiaan. Tie tähän ollut pitkä, ja murtumisen kautta tultu. Olen kadehtinut armokeskeisiä ihmisiä, joille asiat oikeasti elää. Koska huomasin että elämä on siinä. Ja koska luonnostaan ajautuu suorituksiin, tarvii armoon palauttamista päivittäin. Mä kiitän nyt just aamukahvista, ja paahtoleivästä, kun saa istua rauhassa ja levollisesti olla.Tietäen, että jokainen päivä Herran kämmenellä.

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #23 : 20.11.18 - klo:08:54 »
En pitänyt itseäni erityisen positiivisena ennenkuin aloin lukea uutissivustojen ja keskustelupalstojen (lähinnä maallisten) kommentointia. Sitä negatiivisuuden määrää, kaikki voidaan nähdä jonkin hapansuodattimen läpi.
"Niin kansa napisi". (2.Moos.15:24)

Uskon että kaikki maanpäällinen hyvä, koko ihmisen olemassaolo on armoa- oli se miten kurjaa tai hyvää tahansa. Kurjuuskin voi olla osa hyvää suunnitelmaa. Samaan aikaan kaikki on synnin sekoittamaa ja sameuttamaa. Armonaika loppuu ihmisen kuollessa, ja jos on tullut osalliseksi armosta- se täydellistyy siellä perillä kun kaikki synnin vaikutus häviää. Elämä on lainaa.

Huomaan että osaan arvostaa asioita silloin kun on ollut hetken aikaa puutetta jostain; se tunne kun jokin perustarve täyttyy. Sitten siitä tulee normi ja siihen tottuu.

Poissa Pienviljelijä

  • Viestejä: 34
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #24 : 20.11.18 - klo:15:10 »
Olen jokusen kerran käynyt nk miesten piirissä eli eräässä kotiseurakuntani raamattupiirissä jossa on nuorempi miespappikin aina paikalla. (muissa raamattupiireissä ei ole virkapappia paikalla) kuin tässä. Piiri on aloitettu veisaamalla mutta siellä ei ole hartautta ei rukousta ei siunaamista, tai siis ei ollut aiemmin. Toiseksi viimeisellä kerralla kun kävin oli papilla kova kiire pois ennenkuin tunti tuli täyteen. Rohkenin sitten jäljelle jääneiden kesken sanoa ääneen että eikös raamattupiirissä ollessa kuuluisi pyytää Herraa avaamaan sanaansa ja rukoilla Jeesusta keskellemme ja hänen nimessään kokoontua. Hyväksyviä nyökytyksiä toki tuli ja lopettelimme herran siunaukseen ilman pappia.
 Pitkästä aikaa olin jälleen samassa piirissä samoin henkilöin. Pappi aloitti rukouksella ja päätti illan Herran siunaukseen. Tajusin asian muuttuneen vasta jälkeenpäin.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #25 : 20.11.18 - klo:19:43 »
Olen jokusen kerran käynyt nk miesten piirissä eli eräässä kotiseurakuntani raamattupiirissä jossa on nuorempi miespappikin aina paikalla. (muissa raamattupiireissä ei ole virkapappia paikalla) kuin tässä. Piiri on aloitettu veisaamalla mutta siellä ei ole hartautta ei rukousta ei siunaamista, tai siis ei ollut aiemmin. Toiseksi viimeisellä kerralla kun kävin oli papilla kova kiire pois ennenkuin tunti tuli täyteen. Rohkenin sitten jäljelle jääneiden kesken sanoa ääneen että eikös raamattupiirissä ollessa kuuluisi pyytää Herraa avaamaan sanaansa ja rukoilla Jeesusta keskellemme ja hänen nimessään kokoontua. Hyväksyviä nyökytyksiä toki tuli ja lopettelimme herran siunaukseen ilman pappia.
 Pitkästä aikaa olin jälleen samassa piirissä samoin henkilöin. Pappi aloitti rukouksella ja päätti illan Herran siunaukseen. Tajusin asian muuttuneen vasta jälkeenpäin.

Tarkoititko, että tajusit vasta jälkeenpäin asian muuttuneen?   ???

eli tajusit vasta jälkeenpäin vai asia muuttui vasta jälkeenpäin.... suomen kieli on katsos hieman hankalaa  ;D

Joka tapauksessa hyvä muutos ja saattaa olla että joku asiasta mainitsi papillekin....
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Pienviljelijä

  • Viestejä: 34
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #26 : 21.11.18 - klo:13:42 »
En ollut siis enää ko tilassa kun tajusin että hei, tässähän on tapahtunut muutos aiempaan. Oli niin luontevaa. Muut ovat kokoontuneet kyllä minun paikallaolemisten välillä ja lisäksi. Suattaa olla että joku muukin on maininnut asiasta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #27 : 21.11.18 - klo:22:25 »
Meidan kisu tuli kotiin viime yona. :) Olimme jo melko huolissamme.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #28 : 02.01.19 - klo:09:50 »
Olen kiitollinen postipalvelusta.
Kun tässä pikkukylässä ei myydä jotain itselle tärkeää niin sen voi tilata postitse isommasta kaupungista.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #29 : 02.01.19 - klo:12:26 »
Jumala on joskus armollinen ihmisparoille, jotka osaavat vain pahuutta.

https://www.youtube.com/watch?v=KEL6UODOZOo
Vain Jumala ymmärtää kaiken.