Kirjoittaja Aihe: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?  (Luettu 2581 kertaa)

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #15 : 28.02.20 - klo:23:08 »
Martti Luther tosin heitti paholaista mustepullolla kun tämä istui sängyn päädyssä.


Anton

  • Vieras
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #16 : 28.02.20 - klo:23:13 »
Janne, onko sinulla itselläsi rankkoja kokemuksia pimeyden voimista?

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #17 : 28.02.20 - klo:23:17 »
Janne, onko sinulla itselläsi rankkoja kokemuksia pimeyden voimista?

On mutta Jumalan avulla selvisin niistä.

Anton

  • Vieras
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #18 : 28.02.20 - klo:23:19 »
Siinä tapauksessa keskittyisin enemmän muistelemaan miten Jumala auttoi sinua, kuin jotain legendoja mustepullojen heittämistä.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #19 : 28.02.20 - klo:23:20 »
Paholainen yritti nujertaa minua ahdistuksen, masennuksen, mielenterveysongelmien ja muiden vaikeuksien kautta. Oli tuolloin jotain hetkellisiä kokemuksia jopa demonisista voimista.

Kuitenkin kun olin syvimmässä rotkossa ja turvauduin täysin Jumalaan pääsin sieltä pois kiitos Herran.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #20 : 28.02.20 - klo:23:50 »
Toivottavasti tämä ei tunnu mahtipontiselta ja ette ymmärrä väärin, mutta mitä olen lukenut Martti Lutherista niin tietyt luonteenpiirteet joita hänellä oli niin sopivat myös minuun. Eli välillä taipumusta synkkämielisyyteen ja äkkipikaisuuteen. Tunnen siis tiettyä hengenheimolaisuutta Martti Lutheriin.

Teologisesti en tietenkään ole niin oppinut ja pätevä.

Kuitenkin Lutherkin oli vain epätäydellinen ihminen niin kuin minäkin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6450
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #21 : 29.02.20 - klo:08:09 »
Paholainen yritti nujertaa minua ahdistuksen, masennuksen, mielenterveysongelmien ja muiden vaikeuksien kautta. Oli tuolloin jotain hetkellisiä kokemuksia jopa demonisista voimista.

Kuitenkin kun olin syvimmässä rotkossa ja turvauduin täysin Jumalaan pääsin sieltä pois kiitos Herran.

Hieno kuulla :)
Sama itsellä, vaikka vähän erilaisia kokemuksia.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6450
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #22 : 29.02.20 - klo:08:14 »
Enemmän aiheesta. No ulkomaille ei nyt kuitenkaan huvita lentää. Ja ei todellakaan risteilylle menokaan. Tosin en koskaan edes ajatellut mennä risteilylle. Niissä usein jyllää joku pöpö. Täällä puhutaan valmistautumisesta elää kotona eristyksessä viikon kaksi. En oo varma mitä varten. Onks terveille vai sairastuneille vai kummallekin.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #23 : 29.02.20 - klo:08:18 »
Käsidesit olivat eilen loppu kaupoista.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #24 : 29.02.20 - klo:09:03 »
Enemmän aiheesta. No ulkomaille ei nyt kuitenkaan huvita lentää. Ja ei todellakaan risteilylle menokaan. Tosin en koskaan edes ajatellut mennä risteilylle. Niissä usein jyllää joku pöpö. Täällä puhutaan valmistautumisesta elää kotona eristyksessä viikon kaksi. En oo varma mitä varten. Onks terveille vai sairastuneille vai kummallekin.
Eristyksissä pitäisi olla kaksi viikkoa, jos sairastut. Siksi, että et olisi tartuttamassa virusta muihin.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #25 : 29.02.20 - klo:09:15 »
TV7:llä kerron sanottiin eräässä ohjelmassa (ennen koronaa), että älä anna sairaudelle lupaa tulla itseesi. Kieltäydy tästä (sairaudesta).

Ei onnistu. Kaikille voi tulla flunssa tai jopa korona. Uskovat eivät ole immuuneja. Mutenhan uskovat eläisivät vieläkin yhtä kauan kuin Metusalah eli mekein 1000 vuotta. Kaikille tulee jossakin vaiheessa joku sairaus tai vaikkapa sydänkohtaus myös uskoville.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #26 : 29.02.20 - klo:09:35 »
TV7:llä kerron sanottiin eräässä ohjelmassa (ennen koronaa), että älä anna sairaudelle lupaa tulla itseesi. Kieltäydy tästä (sairaudesta).

Tuossa eräs syy, miksi en katso TV7:ää enkä suosittele ketään katsomaan. Siinä voi altistua kaikenlaiselle roskalle ja eksytykselle. Sieltä ilmeisesti lähetetään tervettäkin ohjelmaa, mutta enimmäkseen sellaista, johon on kätketty myrkkyä (kuten tuossa lainauksessa; se on uskonsanaopin ja menestysteologian sekoitusta).

Lainaus käyttäjältä: Janne
Ei onnistu. Kaikille voi tulla flunssa tai jopa korona. Uskovat eivät ole immuuneja.

Noinhan se on. Kiistämätön totuus lienee, että lopputulema elämässä on se, että kuolemme johonkin sairauteen jos emme onnettomuuteen.

JK. Tätä kirjoittaessani alkoi Karjalohjalla sataa valtavan suuria lumihiutaleita, aivan sakeana pyrynä,  ja paljas maa on 5 minuutin sateen jälkeen lumen peittämä. Kaunista.
 

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #27 : 29.02.20 - klo:13:39 »
Onko koronavirus sittenkin vain liberaalien salaliitto?

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/701189f7-0772-4de1-8290-0a48269be8d8

Anton

  • Vieras
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #28 : 29.02.20 - klo:13:59 »
En tiedä pitäiskö taas itkeä vai nauraa iltalööppien uutisoinnille.

Ei Trump sanonut että koronavirus olisi huijaus. Hän sanoi, että huijausta on demokraattien syytökset republikaanihallitusta kohtaan, kun republikaanit haluavat rajoittaa maahantuloa ja vastaavia toimenpiteitä estääkseen koronan leviämisen.

Pitäiskö ihan tosissaan uskoa, että lehdistöllä ei tämän vertaa kielitaitoa ole? Minäkin ymmärsin tuon asian heti kun luin sen jenkkimediasta (joka oli muuten myös Trump-kielteisessä hengessä, mutta siellä ei sentään vääristetty totuutta niinkuin meidän valtamedia).
« Viimeksi muokattu: 29.02.20 - klo:14:07 kirjoittanut Anton »

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #29 : 01.03.20 - klo:12:41 »
Suomessa on tähän mennessä viisi koronavirustartuntaa.

Sattuipa vaan silmiin aamulla almanakasta tämän päivän kohdalle merkitty Raamatunpaikka, psalmi 91. Sattui olemaan ääniraamatussani juuri se psalmi meneillään, ja sattui että siinä oli kohta joka toi mieleen tämän koronauutisoinnin.

Psalmi 91 Korkeimman suojelus.

Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani,
hän on minun Jumalani, johon minä turvaan". Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi,
ei se sinuun satu.

Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.

Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn
varjella sinua kaikilla teilläsi. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä.

"Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus,
minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."