Kirjoittaja Aihe: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa  (Luettu 29308 kertaa)

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #90 : 10.11.18 - klo:16:19 »
Hyvä ketjuhan meille muodostuu. On kristittyjä, sitten on huuhaa-ukkoja, huuhaa-ukkojen arvostelijoita, arvostelijoiden arvostelijoita, harhaopettajia, harhojen metsästäjiä, metsästäjien metsästäjiä jne.

Ja monet heistä/meistä toimivat omissa sisäänpäin lämpiävissä yhteisöissä.
Ja sitten vielä jokainen on oma yksilönsä omine puutteineen ja synteineen.

Eihän tuosta ota selvää edes se kuuluisa E:kään (nimeä en mainitse). No, Jumalalla lienee homma silti hallussa :)
Ihmisroska

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #91 : 10.11.18 - klo:16:25 »
Kerroin vain oman vaikutelmani.
Ja kommentoin lausettasi: ." Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä."

Muistaakseni tuo lauseesi oli vastaus Micen kyselyyn että mihin se "kipu' liittyy.
Muistat oikein. Muistetaan vielä se, että Patrik ei käyttänyt ko. sanontaa itse, vaan se on osa saamaani vaikutelmaa.

Juu kuuntelin sen kohdan. Hän ei todellakaan puhunut itse kivusta. Saattaa olla että kivun kokemisen assosioiminen siihen kohtaan  EI vastaa hänen omaa ajatteluaan siinä tilanteessa. Ajattelin siteerata hänen omia sanojaan tarkasti tässä ketjussa. Etsin sen paremmalla ajalla  jos se aika minulle suodaan. Tai tosin jo osaksi sen toin tänne. Se oli se kohta missä hän kommentoi "konservatiivista raamatuntulkintaa".

Huomasin vastanneeni sinulle aiemmin tähän viestiisi väärin.Olin lukenut sen liian nopeasti ja sain väärän vaikutelman. Palaan asiaan.

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #92 : 10.11.18 - klo:16:55 »
Joo no mua ei haittaa, vaikka saamani vaikutelma ei lainkaan vastaisi todellisuutta. Kuka mitenkin kokee. Tällä hetkellä koen noin. Kuuntelin ohjelman uudelleen ja sama vaikutelmani vain vahvistui.

En koe merkityksellisenä analysoida hänen sydämensä tilaa. Saahan sitä siivilöidä suurennuslasin kanssa kaikenlaista, yksi yhtä ja toinen toista.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #93 : 10.11.18 - klo:17:32 »
Sana "kipu" on mielestani melko pitkalle viety tulkinta/analyysi toisesta ihmisesta.

Itse todella keskityn jonkun julkisessa puheessa taman sanomiseen.
« Viimeksi muokattu: 10.11.18 - klo:17:43 kirjoittanut sandia »

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #94 : 10.11.18 - klo:17:39 »
Mulla on semmonen tunne, että Tiainen tekee mitä on jo kauan tehnyt:  pyrkinyt mielipidejohtajaksi.

oho, en ole koskaan piänyt häntä minkäänlaisena vaikuttajana. Mutta nykyään juuri se on YLEn agenda että mitä vinksahtaneempi niin sen enemmän annetaan tilaa puhua kaikelle kansalle. OIkeestaan se on outoa valhetta koska siinä pyritään vain illuusioon että joillakin olisi muka vaikutusvaltaa.

Toki jos lainsäätäjät kuuntelee niiden outoja mielipiteitä ja sitten säätää outoja lakeja niin se on kyllä suurta vaikuttamista. Mutta näen silti että se on eräänlaista Jumalan sallimusta. Ikäänkuin ne pienryhmät jotka eivät ole ennen saaneet vaikuttaa yhteiskuntaan saavat nyt juhlia viimeistä juhlaansa ennen tuomioita.

Joskus olen huolissani mutta joskus on niin selkeä varmuus siitä että tämä on vain pieni välivaihe kun Jumala sallii jumalattomille viimeisen juhlansa. "he lähettivät lahjoja toisilleen kun iloitsivat niistä kahdesta profeetasta jotka olivat heitä kovin vaivanneet".

Hänhän vaikutti hyvinkin paljon. Hyvinkin erilaisissa seurakunnissa.

Hän on useita vuosia siis puhunut paljon. Hyvin laajalle yleisölle. Hän ei lopettanut sitä sen jälkeen kun hänet poistettiin vaikuttajan roolista seurakunnassa.


jaa a mä taidan sitten olla aika paljon sivussa valtavirroista .....   ???
mä näin sitä vain TV7:lla ja sieltäkin vaihdoin heti kanavaa.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #95 : 10.11.18 - klo:17:45 »
Sana "kipu" on mielestani melko pitkalle viety tulkinta/analyysi toisesta ihmisesta.

Itse todella keskityn jonkun puheessa taman sanomisen sisaltoon.
Jaa, en edes analysoinut mitään, vaan kerroin saamaani spontaanin vaikutelman. Sanomisen sisällöstä minäkin kuvittelin sen tulleen. Toivon, että esittämäni ajatukset eivät ole sinulle ongelma.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #96 : 10.11.18 - klo:17:45 »
Itse perustin olettamukseni siihen etta han kiersi Suomea puhumassa erilaisissa seurakunnissa etta han oli seirakunnan perustaja ja sen johtaja.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #97 : 10.11.18 - klo:17:46 »
Niin. Ja minä jatkoin keskustelua ja kerroin omasta vaikutelmasta. Yritin ymmärtää hänen ajatuksenjuoksuaan jo silloin kun hän oli saarnamatkoillaan ja sitten olen lueskellut hieman hänen blogiaan ja nyt kuuntelin tuota Ylen ohjelmaa. En kokonaan, joten yritän jatkaa siitä.

Minun on aina ollut vaikea kuunnella häntä.
Hän kuulostaa minusta ………..epärehelliseltä ja joudun pakoittamaan itseäni kuuntelemaan häntä.

Minun on myös vaikea hyväksyä ikään kuin syytös seurakuntaan päin että HEILLÄ ei ollut välineitä auttaa häntä.

Enhän minä voi syyttää ketään omista synneistäni. Tai siitä että en vapaudu niistä.


Miten srkn pomo voi sanoa ettei niillä ollut kykyä auttaa häntä. jos itse on pomona ohjaamassa muita niin eikös silloin itse ole pomona eikä avun vastaanottajana.


- kuulostaa vain normaalilta syyn siirtämiseltä muiden osalle mutta jos sen tekee nimenomaan uskottomien julkisuudessa niin lienee myös motiivi selvä?


- jos minä kiukuttelen srkn kyvyttömyyttä auttaa minua niin arvostelen nimenomaan pomojen toimintaa jotka puhuu "perheestä" ilman että koskaan toimivat kuten perheessä toimitaan


- mutta vähitellen toki kasvan aikuiseksi ja ymmärrän ettei tarviikaan perheen apua vaan on vain hyväksyttävä yksinäisyys, siis itsenäisyys jossa tullaan itse toimeen sillä vähällä mitä on
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #98 : 10.11.18 - klo:17:47 »
Sana "kipu" on mielestani melko pitkalle viety tulkinta/analyysi toisesta ihmisesta.

Itse todella keskityn jonkun puheessa taman sanomisen sisaltoon.
Jaa, en edes analysoinut mitään, vaan kerroin saamaani spontaanin vaikutelman. Sanomisen sisällöstä minäkin kuvittelin sen tulleen. Toivon, että esittämäni ajatukset eivät ole sinulle ongelma.

Miten se mulle ongelma voisi olla.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #99 : 10.11.18 - klo:17:48 »
Niin. Ja minä jatkoin keskustelua ja kerroin omasta vaikutelmasta. Yritin ymmärtää hänen ajatuksenjuoksuaan jo silloin kun hän oli saarnamatkoillaan ja sitten olen lueskellut hieman hänen blogiaan ja nyt kuuntelin tuota Ylen ohjelmaa. En kokonaan, joten yritän jatkaa siitä.

Minun on aina ollut vaikea kuunnella häntä.
Hän kuulostaa minusta ………..epärehelliseltä ja joudun pakoittamaan itseäni kuuntelemaan häntä.

Minun on myös vaikea hyväksyä ikään kuin syytös seurakuntaan päin että HEILLÄ ei ollut välineitä auttaa häntä.

Enhän minä voi syyttää ketään omista synneistäni. Tai siitä että en vapaudu niistä.


Miten srkn pomo voi sanoa ettei niillä ollut kykyä auttaa häntä. jos itse on pomona ohjaamassa muita niin eikös silloin itse ole pomona eikä avun vastaanottajana.


- kuulostaa vain normaalilta syyn siirtämiseltä muiden osalle mutta jos sen tekee nimenomaan uskottomien julkisuudessa niin lienee myös motiivi selvä?


- jos minä kiukuttelen srkn kyvyttömyyttä auttaa minua niin arvostelen nimenomaan pomojen toimintaa jotka puhuu "perheestä" ilman että koskaan toimivat kuten perheessä toimitaan


- mutta vähitellen toki kasvan aikuiseksi ja ymmärrän ettei tarviikaan perheen apua vaan on vain hyväksyttävä yksinäisyys, siis itsenäisyys jossa tullaan itse toimeen sillä vähällä mitä on
Han taisi viitata nuoruuteensa. Tosin itsellekin tuli tuo mileen..en oo ihan varma.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #100 : 10.11.18 - klo:17:58 »
Joka tapauksessa tilannetta kuvaa parhaiten Raamatun sana lusteesta ja nisusta.
"He kasvakoot yhdessä".


Jos ei ihminen ole tullut todellisella tavalla uskoon eli uudesti syntynyt tai jos hän vain pysyy kortena/siemenenä
niin ei tule hedelmää vaan pelkästään harrastuskerho kuten kirkko jossa jumalattomat äänestää sopivia kerhoaktiviteetteja palveluiksi.


Muistanette sen vertauksen jossa kerrottiin kuinka siemen putosi kalliolle tai tienoheen tai mihin lie, niin ne luopuvat kun tulee vaikeaa eli joutuisikin luopumaan vaikka homoudesta...tai mistä muusta tahansa pahuudesta.


Huolestuttavaa se oli siinä vaiheessa kun tytöt kertoivat tulleensa "uskoon" tanssin välityksellä. EI kukaan puhunut Jeesuksesta. Yleensä jos todella pelastuu niin tajuaa, että pelastaja on Jeesus.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #101 : 10.11.18 - klo:18:02 »
Sana "kipu" on mielestani melko pitkalle viety tulkinta/analyysi toisesta ihmisesta.

Itse todella keskityn jonkun puheessa taman sanomisen sisaltoon.
Jaa, en edes analysoinut mitään, vaan kerroin saamaani spontaanin vaikutelman. Sanomisen sisällöstä minäkin kuvittelin sen tulleen. Toivon, että esittämäni ajatukset eivät ole sinulle ongelma.

Miten se mulle ongelma voisi olla.
Se tuli mieleen, koska näytät tarttuvan tarkan analyyttisesti siihen, mitä joku sanoo. Omalta osaltani puhun ohjelman pohjalta tulleesta yleisvaikutelmasta, ilman mitään pohdintoja. Mulla se on se, minkä olen kertonut, toisella toinen.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #102 : 10.11.18 - klo:18:09 »
Onneksi sentään tuli se kauan kaivattu hengellinen läpimurto muutamalle paikkakunnalle, vaikka Patrick ei ole enää puhumassa.  ???

https://youtu.be/24KQr3RuLbs?t=136


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #103 : 10.11.18 - klo:18:15 »
Sana "kipu" on mielestani melko pitkalle viety tulkinta/analyysi toisesta ihmisesta.

Itse todella keskityn jonkun puheessa taman sanomisen sisaltoon.
Jaa, en edes analysoinut mitään, vaan kerroin saamaani spontaanin vaikutelman. Sanomisen sisällöstä minäkin kuvittelin sen tulleen. Toivon, että esittämäni ajatukset eivät ole sinulle ongelma.

Miten se mulle ongelma voisi olla.
Se tuli mieleen, koska näytät tarttuvan tarkan analyyttisesti siihen, mitä joku sanoo. Omalta osaltani puhun ohjelman pohjalta tulleesta yleisvaikutelmasta, ilman mitään pohdintoja. Mulla se on se, minkä olen kertonut, toisella toinen.

Niin. Olen melko huolellinen sen suhteen mita ihmiset sanovat. Mutta tassa ketjussa lahinna kiinnitan huomion tv haastatteluun ja mita tama nuori suomalainen henkilo nyt kertoo. Hanhan oli ottanut hyvin selvan hengellisen vaikuttajan roolin ja esiintyi puhujana yllattavan laajalle yleisolle.

Siksi yllatyin etta han itse ei ollut kayttanyt sanaa kipu vaan se oli sinun tulkintasi. Siksi haluan palata siihe mita Tiainen itse sanoi . Mutta otan sen esille paremmalla ajalla.

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #104 : 10.11.18 - klo:19:25 »
Onhan tämäkin keskustelu tietysti jännää, tässä nähdään, miten erilaisia ollaan. Mua tietysti puolestaan yllättää se, että saamani voimakas ja välitön vaikutelma on toisille keskustelijoille jotenkin vieras. Muut eivät ole kokeneet niin. Mutta se ei haittaa mua, toivottavasti myöskään oma vaikutelmani ja sen sanominen ei haittaa ketään.

Hänen mainitsemansa "suurin kipu" (käytti tätä ilmaisua) oli ilmeinen ja selvä. Samoin kertomansa ahdistuksen kokeminen. Asioiden ilmitullessa mielensä kaaos yhdistyneenä unettomuuteen. Sen kokeminen, ettei kelpaa eikä ole hyväksytty ja tämän pohjalta ulkoaohjautuvuuteen ajautuminen. Sen kokeminen, ettei seurakunta voinut häntä auttaa, vaan sieltä ohjattiin kertomansa eheytysliikkeen pariin. Avioliiton solmiminen ja siinä elämisen mahdottomuus. Kuviteltu eheytyminen, että pystyy aviosuhteeseen, luulo, että se oli todellista rakkautta. Sen ymmärtäminen, että on mahdottomuus elää ja "valita oikein" (esim. suhde naisen kanssa) vastoin sitä, mitä todellisuudessa on (homo).

Hän sanoo haastattelussa, että katuu tekojaan ja että vastuu on hänen. Sen, että on tosi pahoillaan aiheuttamastaan tuskasta. Haastattelussa tuli esille koko hänen nuoren elämänsä romahtaminen ja suuri epäonnistuminen. Niin, en tiedä, millä muulla sanalla voisin edes kuvitella tätä kuvaavani, kuin kipu.