Kirjoittaja Aihe: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa  (Luettu 29319 kertaa)

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #75 : 08.11.18 - klo:21:00 »
Mulle ei välittynyt kuvaa, että hän syyttäisi seurakuntia.

Minusta se JO sisältyy siihen ajatukseen. Sanoo sen kuinka suloisesti ja kiltisti tahansa.
Kuten vaikka niin kuin yllä kirjoitit :.
Lainaus
Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä.

Mutta se on vaan mun ajatteluni :)
Kaikin mokomin saat niin ajatella.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #76 : 08.11.18 - klo:21:13 »
Kerroin vain oman vaikutelmani.
Ja kommentoin lausettasi: ." Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä."

Muistaakseni tuo lauseesi oli vastaus Micen kyselyyn että mihin se "kipu' liittyy.






Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #77 : 08.11.18 - klo:21:32 »
Min. 6:51 -7:00.
Patrick:
"konservatiivista raamatuntulkintaa raamatunselitystä kannattavia ihmisiä, ja se silloin yksityiselitteisesti tulkitsee homoseksuaaliset teot synniksi"

"todellinen seksuaalisuuteni"
« Viimeksi muokattu: 08.11.18 - klo:21:47 kirjoittanut sandia »

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #78 : 08.11.18 - klo:22:00 »
Olen Sandian kanssa samoilla linjoilla. Patrick on nousemassa / nostetaan poster boyksi ja ennenkaikkea mielipide johtajaksi.

Synti hämärretään pyöreillä ilmaisuilla sinne "Myllylän harmaalle alueelle".
PT raivaa tilaa muokaten mielipiteitä suvaitsevampaan suuntaan.
Jonkun ajan kuluttua kaapista astuu ulos vapaiden suuntien kavereita, joilla on sama kipu jne.
Hetken päästä mielipiteet on muokattu hempeillä ja kauniilla saduilla valkoisiksi, suotaviksi, sallituiksi ja ennen kaikkia oikeiksi; jotka on vain hyväksyttävä inhimillisenä heikkoutena. Ja onhan heilläkin oikeus rakastaa.....Eikö ?


Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #79 : 08.11.18 - klo:22:57 »
Hyvä esimerkki tästä uhriutumisesta tuli heti. Eräs tunnettu ja seurattu ”koettelija” pahoitti mielensä kun hänet oli toisen kristillisen järjestön tiedotuslehdessä rajattu kuvasta puoliksi ulkopuolelle. Kuva liittyi tämän järjestön tilaisuudesta kertovaan juttuun, ja kuva on otettu salin takaa niin että siinä näkyy ”lava” ja muutama rivi yleisöä. Tämä mielensä pahoittanut saarnamies istui yleisössä melko takana, ja sen myötä rajautui kuvasta pois.

Lehtijuttu ei siis mitenkään liity tähän saarnaajaan eikä tämä saarnaaja lehtijuttuun, mutta hän kirjoitti siitä uhriutuvan päivityksen kuinka tuo järjestö ”leikkasi hänen päänsä” ja viittasi sillä Johannes kastajan pään leikkaamiseen. Päivityksen lopussa saarnaaja vielä melko suoraan vihjaa kyseisen järjestön kieltävän Jeesuksen  :o

Voiko paisuneemmaksi enää ihminen tulla? Että odottaa toisen järjestön, johon itse ei edes millään lailla kuulu, pitävän huolen siitä että juuri sinä näkyisit yleisössä heidän tiedotuslehdessä?! Kuka tällaista lehtikuvassa näkymistä edes itsekseen miettii, ja miksi?

Tulen yhä vakuuttunemmaksi siitä, että nämä ”koettelija”-starat toimivat lähinnä tarpeestaan saada olla esillä.

Miksiköhän noita "koettelija-staroja" ja "tunnettuja ja seurattuja koettelijoita" ei mainita nimeltä? Sinäkään veli et tuonnut esille yhtäkään! Minua kiusaa ja vaivaa tämä ajassamme vaikuttava salamyhkäisyys.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #80 : 08.11.18 - klo:23:20 »
Miten sellaiset seurakunnat voisisivat mitään auttaa, kun ne taas sokeana kuolasivat, että nyt on joku joka tuo sen kauan kaivatun herätyksen?

En ole nähnyt Patrikin kohdalla, enkä minkään muunkaan hämmentäjän kohdalla, että valheeseen eksynyt srk kokonaisuutena tekisi julkisen tunnustuksen, että metsään meni.

Joku juttu mättää systemaattisesti ja on tehnyt sitä kymmenien vuosien ajan.

Minun silmissäni Patrik jatkaa edelleen valhettaan.
Teatteriesityksessä on vain menossa uusi näytös. Monesko lie.

En ole nähnyt Patrikin tunnustaneen valheitaan. Esimerkiksi sellaisia, jotka liittyivät muka tapahtuneisiin ihmeisiin.
Kuulemma liian lujaa meni - ei se ole sen myöntämistä, että hän huijasi tuhansia ihmisiä. Tuossa kirjoitan opista ja hengellisestä teatterista.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #81 : 08.11.18 - klo:23:25 »
Natanael. Osut naulan kantaan.

Hyvä esimerkki tästä uhriutumisesta tuli heti. Eräs tunnettu ja seurattu ”koettelija” pahoitti mielensä kun hänet oli toisen kristillisen järjestön tiedotuslehdessä rajattu kuvasta puoliksi ulkopuolelle. Kuva liittyi tämän järjestön tilaisuudesta kertovaan juttuun, ja kuva on otettu salin takaa niin että siinä näkyy ”lava” ja muutama rivi yleisöä. Tämä mielensä pahoittanut saarnamies istui yleisössä melko takana, ja sen myötä rajautui kuvasta pois.

Lehtijuttu ei siis mitenkään liity tähän saarnaajaan eikä tämä saarnaaja lehtijuttuun, mutta hän kirjoitti siitä uhriutuvan päivityksen kuinka tuo järjestö ”leikkasi hänen päänsä” ja viittasi sillä Johannes kastajan pään leikkaamiseen. Päivityksen lopussa saarnaaja vielä melko suoraan vihjaa kyseisen järjestön kieltävän Jeesuksen  :o

Voiko paisuneemmaksi enää ihminen tulla? Että odottaa toisen järjestön, johon itse ei edes millään lailla kuulu, pitävän huolen siitä että juuri sinä näkyisit yleisössä heidän tiedotuslehdessä?! Kuka tällaista lehtikuvassa näkymistä edes itsekseen miettii, ja miksi?

Tulen yhä vakuuttunemmaksi siitä, että nämä ”koettelija”-starat toimivat lähinnä tarpeestaan saada olla esillä.

Miksiköhän noita "koettelija-staroja" ja "tunnettuja ja seurattuja koettelijoita" ei mainita nimeltä? Sinäkään veli et tuonnut esille yhtäkään! Minua kiusaa ja vaivaa tämä ajassamme vaikuttava salamyhkäisyys.

Samaa mieltä. Tämä "mielensä pahoittaneen" salamyhkäisen saarnaajan kautta heitetään muidenkin "koettelija starojen" ylle lokaa mielikuvien voimalla. Miksi ?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #82 : 09.11.18 - klo:01:57 »
Miten sellaiset seurakunnat voisisivat mitään auttaa, kun ne taas sokeana kuolasivat, että nyt on joku joka tuo sen kauan kaivatun herätyksen?

En ole nähnyt Patrikin kohdalla, enkä minkään muunkaan hämmentäjän kohdalla, että valheeseen eksynyt srk kokonaisuutena tekisi julkisen tunnustuksen, että metsään meni.

Joku juttu mättää systemaattisesti ja on tehnyt sitä kymmenien vuosien ajan.

Minun silmissäni Patrik jatkaa edelleen valhettaan.
Teatteriesityksessä on vain menossa uusi näytös. Monesko lie.


En ole nähnyt Patrikin tunnustaneen valheitaan. Esimerkiksi sellaisia, jotka liittyivät muka tapahtuneisiin ihmeisiin.
Kuulemma liian lujaa meni - ei se ole sen myöntämistä, että hän huijasi tuhansia ihmisiä. Tuossa kirjoitan opista ja hengellisestä teatterista.

Juu tassa sama mielipide kuin mita esitin, vaikka hieman eri vinkkelista.
« Viimeksi muokattu: 09.11.18 - klo:02:07 kirjoittanut sandia »

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #83 : 09.11.18 - klo:04:28 »
Miksiköhän noita "koettelija-staroja" ja "tunnettuja ja seurattuja koettelijoita" ei mainita nimeltä? Sinäkään veli et tuonnut esille yhtäkään! Minua kiusaa ja vaivaa tämä ajassamme vaikuttava salamyhkäisyys.

Siksi koska toin esille vain yhden esimerkin sellaisesta uhriutumisesta, jota olen huomannut tapahtuvan jatkuvasti näiden ”koettelija”-idolien kohdalla. Pointtini ei ollut tuoda esille vain tätä yhtä tapausta ja idolia, vaan esimerkin kautta osoittaa toimintamallia. Sen kautta kukin voi itse arvioida, missä ja milloin tällaista toimintaa esiintyy.

Kyse ei ole salamyhkäisyydestä vaan siitä, että pointtini ei yksinkertaisesti ollut erityisesti tämä tapaus, ja siksi valitsin tuoda sen esille vain anonyymina esimerkkinä.

Mielestäni anonyymiudessa on paljon Jumalan mielen mukaista. Liikaa kiinnitetään huomiota ihmisiin ja heidän persooniin, ja itse sanomat ja ajatukset jäävät sivuseikaksi.
« Viimeksi muokattu: 09.11.18 - klo:04:47 kirjoittanut Jano »

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #84 : 09.11.18 - klo:05:32 »
Kerroin vain oman vaikutelmani.
Ja kommentoin lausettasi: ." Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä."

Muistaakseni tuo lauseesi oli vastaus Micen kyselyyn että mihin se "kipu' liittyy.
Muistat oikein. Muistetaan vielä se, että Patrik ei käyttänyt ko. sanontaa itse, vaan se on osa saamaani vaikutelmaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #85 : 09.11.18 - klo:17:26 »
Luonnollisesti.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #86 : 09.11.18 - klo:19:50 »
Olen Sandian kanssa samoilla linjoilla. Patrick on nousemassa / nostetaan poster boyksi ja ennenkaikkea mielipide johtajaksi.

Synti hämärretään pyöreillä ilmaisuilla sinne "Myllylän harmaalle alueelle".
PT raivaa tilaa muokaten mielipiteitä suvaitsevampaan suuntaan.
Jonkun ajan kuluttua kaapista astuu ulos vapaiden suuntien kavereita, joilla on sama kipu jne.
Hetken päästä mielipiteet on muokattu hempeillä ja kauniilla saduilla valkoisiksi, suotaviksi, sallituiksi ja ennen kaikkia oikeiksi; jotka on vain hyväksyttävä inhimillisenä heikkoutena. Ja onhan heilläkin oikeus rakastaa.....Eikö ?

Sinne ovat vapaat suunnat menemässä. Vanhemmat tosiuskovaiset muistaa vielä ajan jolloin meikkaaminen ja korut, yms ulkoinen kaunistautuminen oli syntiä. Olihan siinä ihmettelemistä kun joku astronautti vieraili konffassa ja sen vaimo oli maalattu ja koruilla koristettu. Aviero ja jos uudelleen aviotuminen oli vapaissa suunnissa synti joka katkaisi hengenmiehen uran, mutta nykyisin ei taida olla edes tosiuskovaisten piirissä. Parin viimeistään 2020 luvun lopussa helluntailaiset saa oman homopapin. Uskoon tuulleet homoparit on parit ovat saaneet kasteen ja päässeet bändiin, samoin kuin nyt avoliitossa asuvat.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #87 : 09.11.18 - klo:19:53 »
Hyvä esimerkki tästä uhriutumisesta tuli heti. Eräs tunnettu ja seurattu ”koettelija” pahoitti mielensä kun hänet oli toisen kristillisen järjestön tiedotuslehdessä rajattu kuvasta puoliksi ulkopuolelle. Kuva liittyi tämän järjestön tilaisuudesta kertovaan juttuun, ja kuva on otettu salin takaa niin että siinä näkyy ”lava” ja muutama rivi yleisöä. Tämä mielensä pahoittanut saarnamies istui yleisössä melko takana, ja sen myötä rajautui kuvasta pois.

Lehtijuttu ei siis mitenkään liity tähän saarnaajaan eikä tämä saarnaaja lehtijuttuun, mutta hän kirjoitti siitä uhriutuvan päivityksen kuinka tuo järjestö ”leikkasi hänen päänsä” ja viittasi sillä Johannes kastajan pään leikkaamiseen. Päivityksen lopussa saarnaaja vielä melko suoraan vihjaa kyseisen järjestön kieltävän Jeesuksen  :o

Voiko paisuneemmaksi enää ihminen tulla? Että odottaa toisen järjestön, johon itse ei edes millään lailla kuulu, pitävän huolen siitä että juuri sinä näkyisit yleisössä heidän tiedotuslehdessä?! Kuka tällaista lehtikuvassa näkymistä edes itsekseen miettii, ja miksi?

Tulen yhä vakuuttunemmaksi siitä, että nämä ”koettelija”-starat toimivat lähinnä tarpeestaan saada olla esillä.

Miksiköhän noita "koettelija-staroja" ja "tunnettuja ja seurattuja koettelijoita" ei mainita nimeltä? Sinäkään veli et tuonnut esille yhtäkään! Minua kiusaa ja vaivaa tämä ajassamme vaikuttava salamyhkäisyys.

Ei täällä haluta pahoittaa kenenkään mieltä, siksi on parempi jättää nimet kertomatta. ;9

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #88 : 10.11.18 - klo:00:36 »
Miksiköhän noita "koettelija-staroja" ja "tunnettuja ja seurattuja koettelijoita" ei mainita nimeltä? Sinäkään veli et tuonnut esille yhtäkään! Minua kiusaa ja vaivaa tämä ajassamme vaikuttava salamyhkäisyys.

Siksi koska toin esille vain yhden esimerkin sellaisesta uhriutumisesta, jota olen huomannut tapahtuvan jatkuvasti näiden ”koettelija”-idolien kohdalla. Pointtini ei ollut tuoda esille vain tätä yhtä tapausta ja idolia, vaan esimerkin kautta osoittaa toimintamallia. Sen kautta kukin voi itse arvioida, missä ja milloin tällaista toimintaa esiintyy.

Kyse ei ole salamyhkäisyydestä vaan siitä, että pointtini ei yksinkertaisesti ollut erityisesti tämä tapaus, ja siksi valitsin tuoda sen esille vain anonyymina esimerkkinä.

Mielestäni anonyymiudessa on paljon Jumalan mielen mukaista. Liikaa kiinnitetään huomiota ihmisiin ja heidän persooniin, ja itse sanomat ja ajatukset jäävät sivuseikaksi.

Miksi kiemurtelet ? Vuolaasti selität vastaamatta kysymykseen.

Epämääräisellä tarinalla saat itsellesi mieleisen tulkinan, jolla vedät yhtäläisyys merkit toisiin mustamaalaten heidät.
Mitä Jumalan mielen mukaista siinä on ?
Jumalan sanan mukaista kyllä; "Valheen kaikella voimalla".

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #89 : 10.11.18 - klo:08:06 »
Miksi kiemurtelet ? Vuolaasti selität vastaamatta kysymykseen.

Epämääräisellä tarinalla saat itsellesi mieleisen tulkinan, jolla vedät yhtäläisyys merkit toisiin mustamaalaten heidät.
Mitä Jumalan mielen mukaista siinä on ?
Jumalan sanan mukaista kyllä; "Valheen kaikella voimalla".

Jokainen saa tulkita kertomukseni miten haluaa, minä tulkitsen sen näin mutta annan toisille täyden vapauden tulkita tämän saarnaajan toiminnan toisin. Hänen saamissaan kommenteissa monet olivat sitä mieltä, että häneltä oli "katkaistu pää" ja se on ihan fine. Mielipiteitä on monia enkä minä halua olla vaikuttamassa kenenkään mielipiteisiin. Jokaisen ihmisen on itse muodostettava mielipiteensä. Minä voin tuoda esille oman näkemykseni, ja jos joku siitä jotain saa niin hyvä hänelle. Minulle sillä ei ole mitään merkitystä.

Minä olen vain itse huomannut noita mainitsemiani samoja toimintamalleja monen samaa linjaa vetävän saarnamiehen välillä. Samoin kun olen huomannut tiettyjä samoja toimintamalleja ylikarismaattisten huuhaa-ukkojen välillä. Voin tässä toki tasapuolisuuden vuoksi listata niitäkin.

Ylikarismaattiset huuhaa-ukot ovat taitavia esiintyjiä ja puhujia, jotka valloittavat sydämet valoisalla ja positiivisella olemuksellaan. Tyypillisesti he tavoittelevat suurta roolia ja näkyvyyttä yhteisöissään, ja pyrkivät laajentamaan vaikutusalaansa mahdollisimman laajalle. Heidän toimintansa ympärillä on ajanmukaiset ja näyttävät puitteet ja he käyttävät tehokkaasti mediaa. Muutenkin heidän toimintansa ja elämäntapansa on tuhlaavaa, ja sen myötä raha on suuressa roolissa toiminnassa ja sanomassa.

Sanomaltaan he pyörivät muutenkin tiettyjen aiheiden ympärillä, jotka näyttävät ja kuulostavat erittäinkin raamatullisilta, mutta tarkemmalla tutkimisella voi helposti huomata lähes aina perustuvan asiayhteydestä irroitettuihin jakeisiin joita tulkitaan vinoutuneesti. Voitelunsiirto-opin myötä heidän keskuudessaan vallitsee voimakas hierarkia ja ihmisriippuvuus. Saamansa kritiikit he vaimentavat pelottelun ja hengellisen uhkailun keinoin.

Siinä vähän listaa, jokainen voi halutessaan miettiä keneen nämä kuvaukset mahdollisesti sopivat. Jokaisella uskovalla on sama Pyhä Henki johdattamassa kaikkeen totuuteen, ei minun tarvitse pureskella kaikkea ihan valmiiksi mössöksi lähimmäisille. Jolla on korvat se kuulkoon ja jolla silmät nähköön.

Vai oliko tämäkin kiemurtelua valheen kaikella voimalla, kun en yhtäkään nimeä heittänyt?

Lisään vielä, että ensimmäinen esimerkki tässä viestiketjussa kuvailemastani uhriutumisesta nähtiin jo ennen kirjoitustani. Siihen vastauksena tuomani toinen esimerkki oli vain vahvistus sille, että tämä on tosiaan yleisempikin toimintamalli.
« Viimeksi muokattu: 10.11.18 - klo:08:37 kirjoittanut Jano »