Kirjoittaja Aihe: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin  (Luettu 39273 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #75 : 01.01.19 - klo:20:51 »
Asuin .. (klips pätkä henkilöhistoriaani)
« Viimeksi muokattu: 01.01.19 - klo:22:07 kirjoittanut Natanael »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #76 : 01.01.19 - klo:20:57 »
USAssa moni pitaa lammon 15n asteen hujakoilla koska ei ole rahaa oljyyn.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #77 : 01.01.19 - klo:20:58 »
"Mikä se salainen syy on sitten niitä kiristyksiä tehdä ja ottaa köyhältä 45€ /kk kun sekin on lähes viikon ruokaraha"

Mihin viittaat tuolla?
sun kommenttiin jonka mukaan kiristyksiä ei tehdä jotta velat maksettaisi?

Niin, mutta mikä asia tuo 45 EUR / on?


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #78 : 01.01.19 - klo:21:02 »
Kyllä mä ymmärrän nuo kaikki selitykset. Mutta eliitti on valehdellut jo kataisesta alkaen ja kiristykset ovat vain pahentuneet. Kun katainen aikanaan teki joitan tiukennuksia ja selitti "tämä pitää tehdä työpaikkojen säästämiseksi". Niin jokaisen päätöksen jälkeen seuraavan päivän lehtiotsikot olivat "irtisanotaan 1000", "irtisanotaan 2000" , "irtisanotaan 300". Eli teot olivat turhia ja näyttivät suunnitelluilta valheilta.

Joten ymmärrettäviäkään selityksiä en enää yksinkertaisesti kuuntele koska ne on VALHETTA.


En arvosta Kataista. Pyrkyri.
Monet hommat ovat lähtöisin virkamiesten kynästä. Ministeri on usein vain puhuva pää.

Mistä tiedät, ettei irtisanottujen määrä olisi ollut 20000 ilman toimenpiteitä?



Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #79 : 01.01.19 - klo:21:09 »
USAssa moni pitaa lammon 15n asteen hujakoilla koska ei ole rahaa oljyyn.

Minulla olisi ollut takaportti, mutta oli näyttämisen halua pärjätä omillaan ja halu asua itsekseen pois vanhempien luota.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #80 : 01.01.19 - klo:21:14 »
Kuulin äskettäin: eräs vain noin 520 EUR tukia kuussa saava oli saanut säästöön parissa vuodessa kaksi tonnia. Asuu periferiassa...siis pienen kaupungin laitamilla.
Melkoinen penninvenyttäjä. Tavoittelee ostaa jotain itselleen tärkeää.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #81 : 01.01.19 - klo:21:21 »
"Mikä se salainen syy on sitten niitä kiristyksiä tehdä ja ottaa köyhältä 45€ /kk kun sekin on lähes viikon ruokaraha"

Mihin viittaat tuolla?
sun kommenttiin jonka mukaan kiristyksiä ei tehdä jotta velat maksettaisi?

Niin, mutta mikä asia tuo 45 EUR / on?

Aktiivimallin antama rangaistus siitä ettei yhteiskunnassa ole mulle työtä.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #82 : 01.01.19 - klo:21:24 »
Kyllä mä ymmärrän nuo kaikki selitykset. Mutta eliitti on valehdellut jo kataisesta alkaen ja kiristykset ovat vain pahentuneet. Kun katainen aikanaan teki joitan tiukennuksia ja selitti "tämä pitää tehdä työpaikkojen säästämiseksi". Niin jokaisen päätöksen jälkeen seuraavan päivän lehtiotsikot olivat "irtisanotaan 1000", "irtisanotaan 2000" , "irtisanotaan 300". Eli teot olivat turhia ja näyttivät suunnitelluilta valheilta.

Joten ymmärrettäviäkään selityksiä en enää yksinkertaisesti kuuntele koska ne on VALHETTA.


En arvosta Kataista. Pyrkyri.
Monet hommat ovat lähtöisin virkamiesten kynästä. Ministeri on usein vain puhuva pää.

Mistä tiedät, ettei irtisanottujen määrä olisi ollut 20000 ilman toimenpiteitä?

Huomaan että olet ymmärtäväinen. Sitä uuremmalla syyllä ihmettelen että uskot ja hyväksyt noiden "pyrkyrien" selitykset lainoista, rahastoista, koroista, tuista, maksuista....
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #83 : 01.01.19 - klo:21:26 »
USAssa moni pitaa lammon 15n asteen hujakoilla koska ei ole rahaa oljyyn.

Minulla olisi ollut takaportti, mutta oli näyttämisen halua pärjätä omillaan ja halu asua itsekseen pois vanhempien luota.

Se on hyva motiivi.
Itse asiassa meilla termostaatti on 60 fahrenheitissa. Eli vajaa 16 c. Loput lammitamme puulla mita mies keraa milloin mistakin.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #84 : 01.01.19 - klo:21:29 »
Kuulin äskettäin: eräs vain noin 520 EUR tukia kuussa saava oli saanut säästöön parissa vuodessa kaksi tonnia. Asuu periferiassa...siis pienen kaupungin laitamilla.
Melkoinen penninvenyttäjä. Tavoittelee ostaa jotain itselleen tärkeää.

Minäkin pakenisin periferiaan jos voisin.  😐

Ps. 55:6

(55:7) Ja minä sanon: Olisipa minulla siivet kuin kyyhkysellä, niin minä lentäisin pois ja pääsisin lepoon!

Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #85 : 01.01.19 - klo:21:31 »
Ymmärrän, että tuo on iso raha.
Kuitenkaan tuossa ei oteta pois, vaan jätetään antamatta.

Mun on aika vaikea ymmärtää sitä, miksi ei löydy jostain 18 tuntia kuussa, jos lähtökohtana on se, että ihan mikä homma tahansa käy.

Joulukuussa maksoin kahdelleuudelle. Molemmat kävelivät ovesta sisään ja tarjoutuivat tekemään. Toinen teki 48 tuntia, toinen vähän enemmän.
Pyysin toista tekemään vähän enemmän. Lupasi. Hän tekee toista osa-aikaista hommaa. En pysty palkkaamaan kokoaikaisesti. Vielä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #86 : 01.01.19 - klo:21:34 »
Kuulin äskettäin: eräs vain noin 520 EUR tukia kuussa saava oli saanut säästöön parissa vuodessa kaksi tonnia. Asuu periferiassa...siis pienen kaupungin laitamilla.
Melkoinen penninvenyttäjä. Tavoittelee ostaa jotain itselleen tärkeää.

Minäkin pakenisin periferiaan jos voisin.  😐

Ps. 55:6

(55:7) Ja minä sanon: Olisipa minulla siivet kuin kyyhkysellä, niin minä lentäisin pois ja pääsisin lepoon!

Miksi et voi? Siis oikeesti.
Kysy itseltäsi. Ei tartte vastata täällä.

Ymmärrän tietysti olosuhteet, jossa täytyy pitää huolta jostain omaisesta tms. tai on joku muu asia joka ehdottomasti sitoo hetkeksi.
Yksi tuttu asui talven toisella paikkakunnalla asuntoautossa työviikon ajan. Ei halunnut muuttaa perhesyistä ym.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #87 : 01.01.19 - klo:21:41 »
Yhdessä firmassa eräs eläkeikää lähestyvä mies haki töitä.
Ei saanut.
Sanoi, että hän voi tehdä töitä palkatta.
Viikon aikana näytti, että osasi korjata kaikki ne laitteet mitkä oli toiselta jääneet korjaamatta ja vähän ylikin.
Hän sai vakihomman.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #88 : 01.01.19 - klo:21:48 »
Ymmärrän, että tuo on iso raha.
Kuitenkaan tuossa ei oteta pois, vaan jätetään antamatta.

Mun on aika vaikea ymmärtää sitä, miksi ei löydy jostain 18 tuntia kuussa, jos lähtökohtana on se, että ihan mikä homma tahansa käy.

Joulukuussa maksoin kahdelleuudelle. Molemmat kävelivät ovesta sisään ja tarjoutuivat tekemään. Toinen teki 48 tuntia, toinen vähän enemmän.
Pyysin toista tekemään vähän enemmän. Lupasi. Hän tekee toista osa-aikaista hommaa. En pysty palkkaamaan kokoaikaisesti. Vielä.

Tuo on jännä näkökulma että jos ei saa samaa kuin ennen niin se ei ole "pois ottamista" vaan "antamatta jättämistä".
Oikeestaan aika huvittava katsantokanta. Toki aina voi opetella uutta näkökulmaa.
Mäkin yritän muuttaa pahan ajattelun hyväksi kun ymmärrän että päättäjät rakastaa terroristeja enemmän kuin lapsiamme. Sehän on myös positiivinen näkökulma. Jokainenhan saa rakastaa mitä haluaa. Hitlerkin rakasti jotain. Ja koko kansa seurasi.

Eliitti rakentaa hitlerististä yksinvaltaa ja rakastavat sitä.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #89 : 01.01.19 - klo:21:50 »
Aika hassua että nytkin YLE näyttää elokuvaa hitlerismin kauhuista vaikka itse ovat hitlerismin mediapropagandan edustajia. Tekevät terrorin arvostelusta rikollista kuten hitlerkin teki.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.