Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista  (Luettu 86187 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Avaan ketjun ajatuksille ja mietteille hengellisistä asioista jotka eivät vaadi uuden ketjun aloittamista.

Olen tosi iloinen kun aivan selvästi paikallinen ev.lut.srk on saanut uskovan papin. Aaamunavauksessa kertoi oppilaille Jeesuksen toisesta tulemisesta.
« Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo:18:21 kirjoittanut Lydia »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6770
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #1 : 24.11.13 - klo:18:30 »
Avaan ketjun ajatuksille ja mietteille hengellisistä asioista jotka eivät vaadi uuden ketjun aloittamista.

Olen tosi iloinen kun aivan selvästi paikallinen ev.lut.srk on saanut uskovan papin. Aaamunavauksessa kertoi oppilaille Jeesuksen toisesta tulemisesta.

Minulla on ilo siitä, että tällä paikkakunnalla on monia uskovia luterilaisia pappeja. Lisäksi minulla on paikallisen kirkkoherran lupa toimiakin työssä, joka on luterilaista. Kirkkoherra antoi luvan, vaikka tiesi, etten kuulu kirkkoon. Olisikohan tällainen avaramielisyys mahdollista muissa seurakunnissa? Epäilen, että ei.
« Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo:18:32 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #2 : 24.11.13 - klo:18:39 »
Uskon että olet aivan erityisessä asemasssa ja sinuun luotetaan ev.lut.srk:ssa. On mukavaa tehdä ja toimia silloin.

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #3 : 24.11.13 - klo:18:48 »
Puhutaan Jumalalle antautumisesta, ei riitä että käskyt yrität pitää sanottiin vaan antautua kokonaan...mietin miten sen antautumisen toteutan se on kuin suuri vuori edessäni tai kuin jättiläispallo jota en osaa käsitellä.


.     O
« Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo:18:51 kirjoittanut Lydia »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6770
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #4 : 24.11.13 - klo:19:05 »
Puhutaan Jumalalle antautumisesta, ei riitä että käskyt yrität pitää sanottiin vaan antautua kokonaan...mietin miten sen antautumisen toteutan se on kuin suuri vuori edessäni tai kuin jättiläispallo jota en osaa käsitellä.

Matt. 17:20.
Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

Olen miettinyt tuota sinapinsiemenen kokoista uskoa, mitähän Jeesus sillä tarkoitti? Eiköhän sitä, että epäuskoa ei voida kokonaan kitkeä pois ihmissydämestä? Toisekseen kukaan ei em. syystä pysty antautumaan kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo:19:07 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2457
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #5 : 24.11.13 - klo:21:36 »
Puhutaan Jumalalle antautumisesta, ei riitä että käskyt yrität pitää sanottiin vaan antautua kokonaan...mietin miten sen antautumisen toteutan se on kuin suuri vuori edessäni tai kuin jättiläispallo jota en osaa käsitellä.

Matt. 17:20.
Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

Olen miettinyt tuota sinapinsiemenen kokoista uskoa, mitähän Jeesus sillä tarkoitti? Eiköhän sitä, että epäuskoa ei voida kokonaan kitkeä pois ihmissydämestä? Toisekseen kukaan ei em. syystä pysty antautumaan kokonaan.
Tuo Jeesuksen lausahdus tarkoittaa myös sitä, että kenelläkään ei ole edes sinapinsiemen
vertaa uskoa.

Jos olisi, vuoria siirreltäisiin aika usein, tai ainakin mäkiä, rakennuksia, autoja yms. sopivampiin paikkoihin.  Siis uskon voimalla.

Mutta ei.
Kaikkein suurenmoisimmaksikin pyhittynyt ihminen, juhlittu ja ylistetty uskon sankari, joutuu nöyrtymään.
Vuoret eivät siirry, koska uskoa ei ole edes sinapinsiemen vertaa.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4473
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #6 : 24.11.13 - klo:22:11 »

Vuoret eivät siirry, koska uskoa ei ole edes sinapinsiemen vertaa.
Olen joutunut toteamaan, että uskollani ei siirry edes sinapinsiemenet.

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #7 : 27.11.13 - klo:20:32 »

Vuoret eivät siirry, koska uskoa ei ole edes sinapinsiemen vertaa.
Olen joutunut toteamaan, että uskollani ei siirry edes sinapinsiemenet.

Kuten huomaamme ihmisellä voi olla tarpeeksi uskoa.

Matteuksen evankeliumi:
9:22 Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi." Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi. >> Jakeen lisätiedot
15:28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot." Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

Markuksen evankeliumi:
5:34 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Mene rauhaan ja ole terve vaivastasi."
10:52 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene, sinun uskosi on sinut pelastanut." Ja kohta hän sai näkönsä ja seurasi häntä tiellä.

Luukkaan evankeliumi:
7:50 Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan."
8:48 Niin hän sanoi hänelle: "Tyttäreni, uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan."
17:19 Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut."
18:42 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Saa näkösi; sinun uskosi on sinut pelastanut."
22:32 mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."

Taisto

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #8 : 27.11.13 - klo:21:43 »
Puhutaan Jumalalle antautumisesta...
Kyllähän siitä puhutaan, "antautua Jumalalle", "antautua Jumalan työhön", "antautua kokonaan",...
Missäs kohden Raamattua puhutaan antautumisesta tässä mielessä?
Puhuiko Jeesus jotakin tämäntapaista, ja millaisille ihmisille?

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #9 : 27.11.13 - klo:21:56 »
En myös tuota antautumista ymmärrä ja mitä se lopulta on.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4473
  • Matkalla
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #10 : 27.11.13 - klo:21:57 »
Tuo antautuminen taitaa perustua mm. tähän jakeeseen:

Lainaus käyttäjältä: Room.12:1
Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.

« Viimeksi muokattu: 27.11.13 - klo:22:03 kirjoittanut KnutL »

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #11 : 03.12.13 - klo:07:04 »
Aamulla lukiessani Raamattua tuli vahvasti ajatus kuinka tänä päivänä on yleistä että yritetään pitää molemmat, usko ja maailma. On varmaan parannuksen paikka.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #12 : 03.12.13 - klo:10:06 »
Aivan..vaelletaan ikään kuin kahdella tiellä..halutaan uskon lisäksi pitää kiinni maailmallisista asioista.
Raha on noussut epäjumalaksi ja kaikenlainen pinnallisuus, materia.
Rahaakin tarvitaan muttei se ole päämäärä :)

Sananl. 22:4
   
Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6770
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #13 : 03.12.13 - klo:11:16 »
Puhutaan Jumalalle antautumisesta...
Kyllähän siitä puhutaan, "antautua Jumalalle", "antautua Jumalan työhön", "antautua kokonaan".

Historiasta taitaa löytyä vain yksi, joka on antautunut Jumalalle kokonaan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Ajatuksia ja mietteitä hengellisistä asioista
« Vastaus #14 : 03.12.13 - klo:18:15 »
Aivan..vaelletaan ikään kuin kahdella tiellä..halutaan uskon lisäksi pitää kiinni maailmallisista asioista.
Raha on noussut epäjumalaksi ja kaikenlainen pinnallisuus, materia.
Rahaakin tarvitaan muttei se ole päämäärä :)

Sananl. 22:4
   
Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä.


Kyllä.

On hyvä pysähtyä ja Jumalan edessä ja Raamatun sanan  edessä ja peilata omaa elämää ovatko ne sopusoinnussa. On hyvä tutkailla kumpaan neitsyen ryhmään kuuluu tänä päivänä..kun vielä on mahdollista tehdä suunnan muutos. Nämä ovat maailman tärkeimmät asiat, muu on toisarvoista.