Kirjoittaja Aihe: Kuri vai väkivalta  (Luettu 17049 kertaa)

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #75 : 15.11.18 - klo:03:54 »
Sitä paitsi Oloneuvos tuossa juuri sanoo että "Jeesus haluaa armahtaa kaikkia" ja ajatuksena on se yleinen että kaikkia terroristeja myös tuosta vaan armahdetaan mutta kas kummaa ei armahdeta niitä lapsia joita nämä terroristit uhkaa. Jos armahdettaisiin niitä lapsia niin suojeltaisiin heitä siltä ettei näitä saisi maahan tulla mutta "armahtajat" ovat heitä tänne kutsumassa sankoin joukoin.

Jeesus otti päälleen ja sovitti koko maailman synnin. Kaikki menneet sukupolvet, nyt elävä sukupolvi ja mahdollisesti jälkeemme tulevat sukupolvet on sovitettu Jeesuksen uhrissa Golgatalla. Osalliseksi tästä sovituksesta ja armahduksesta tulevat ne, jotka kääntyvät Herran puoleen ja vastaanottavat Hänet omaksi Vapahtajakseen.

Toivon, että Jumala saa kirkastaa sinulle armonsa ja rakkautensa syntistä maailmaa kohtaan, siis meitä kaikkia kohtaan. Kirjoitan näin, koska koen että Jeesuksen rakkaus ei ole päässyt vielä valtaamaan sydäntäsi vihasta ja katkeruudesta.

On hyvin mahdollista että olet oikeassa mutta mielestäni rakkaus on vahvasti TEKOJA ja koska kukaan ei auta uhreja eikä anna heille edes oikeudessa ihmisarvoa niin on vaikea keksiä suhtautumistapaa tähän pahuuteen jota pyyhitään arjesta pois juuri antamillasi vastauksilla.

Kun olen täynnä Jumalan Henkeä niin kykenen ajattelemaan kuten sanot mutta mitä se auttaa ketään lapsia jotka ovat rikosten armoilla joka päivä? Miksi Jumala ei tee loppua tästä pahuudesta? Kuinka kauan Hän aikoo katsella kaikkea hirveyttä?

Jos kohtaat kärsivän ihmisen niin luuletko häntä lohduttavan nuo sanat jos ne eivät koskaa toteudu millään lailla ARJESSA.
Jos rakastat vaikka vaimoasi niin kai edes joskus teet jotain mikä osoittaa sen TODEKSI ?
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #76 : 15.11.18 - klo:03:59 »
Lemmikki, vastaan Sulle mahdollisimman pian. Nyt pitää palata vuoteeseen kuumeen ja pahoinvoinnin tähden. Mulla on ollut joku oksennustauti parin päivän ajan ja se on vetänyt heikoksi.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #77 : 15.11.18 - klo:04:01 »
Se että JEESUS armahtaa ei kerro minulle mitä MINUN  tulisi tehdä kärsivien hyväksi. KOska en voi tehdä tekoina paljonkaan niin "riehun" mielipide kirjoituksissani puhumassa jotain "järkeä" yhteiskuntaan jospa se pahuus joskus loppuisi tai edes helpottaisi.
Olen kirjoitellut jopa ministereille sähköposteja sanoakseni heille mistä ovat vastuussa. En tiedä ovatko edes niitä lukenee tai välittäävätkö mitään raiskatuista lapsista koska ainakin keskustelu palstoilla vastaukset ovat AINA että tekeehän tilastojen mukaan muutkin rikosia. Mutta mielestäni se ei oikeuta ketään tekemään politiikkaa joka LISÄÄ RIKOKSIA TERRORIA JA RAISKAUKSIA.

Toki sain Natanaelilta vastausken miksi näin on ja se vastaus oli ettei yhteiskunnassamme oikeasti yksilöllä ole ihmisarvoa. Se siis selittää pahuuden mutta ei sitä miten uskovat kestävät tämän joka päivä lisääntyvän saastan. Toki jos arki on niin täynnä työtä ja tekemistä niin eihän sitä silloin oikeasti edes ehdi lukea mitään eikä tiedä kaikesta pahuuden yltäkylläisyydestä.....joten silloin ei tarvitsekaan suhtautua mitenkään.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #78 : 15.11.18 - klo:04:08 »
Lemmikki, vastaan Sulle mahdollisimman pian. Nyt pitää palata vuoteeseen kuumeen ja pahoinvoinnin tähden. Mulla on ollut joku oksennustauti parin päivän ajan ja se on vetänyt heikoksi.

Olen pahoillani sairaudestasi ja rukoilen puolestasi.

Ymmärrän kyllä että uskoni Jumalan rakkauteen kuoli pitkälti kun menetin rakkaat kissani. Kun ihmisellä ei ole ketään jota halata vuosikymmeniin muita kuin kissat niin niiden mukana kuolee rakkauskin. Kun ihmisellä ei ole läheistä rakasta 50 vuoteen niin hän on pitkälti yksilö ja kokee kaiken yksilönä ja ymmärtää ihmisarvon puutteen yksilönä. Ajattelee kaikesta yksilönä ja mahdollisesti jopa oppii oudon logiikkansakin vain yksilönä.

Ilman Jeesusta olisin kuollut jo sata vuotta sitten. Joten Hän kyllä on minulle tärkein kaikista.

Yritän deletoida kaikki uutissivustot koneeltani jottei minunkaan enää tarvitsisi lukea saastaisen yhteiskuntamme kuulumisia....
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Ifa

  • Vieras
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #79 : 15.11.18 - klo:05:57 »
Lemmikki, muistan sinua rukouksessa. Että Jeesus lohduttaa juuri SINUA. Herra puhui naiselle kaivolla elävästä vedestä. Ja siellä lehtimajanjuhlan viimeisenä päivänä elävän veden virroista. Sitä pyydän, että raskautettu ja uupunut sisäinen ihmisesi (tämä vaikutelma tulee) saisi virvoittua ja saisi levon.

Kiitos Herra Jeesus, että laupeutesi ja armosi ei ole loppunut. Kiitos, että Jumalan sana on voimassa tänään, se osoittaa todeksi synnin ja vanhurskauden yhä vielä. Tämä maailma on pahan vallassa, mutta kitos Herra siitä, että meidän kaikkien on mahdollista elää Sinussa kaikesta huolimatta. Ja kiitos, että opetat ottamaan oman ikeesi kannettavaksemme, sen sanot olevan kevyt ja sovelias. Ja voimme oppia Sinusta, että löytäisimme levon sielullemme.

Sinussa Herra Jeesus on rauha ja väsyneen lepopaikka. Sinussa myös on uusi elämä ja uusi mahdollisuus.

Ihmisten, varsinkin lasten kärsimys on raastavaa ja sydäntä särkevää. Tässä todellisuudessa joudumme elämään. Koska Jumalan Isän sydän Jeesuksessa kärsii ja rakastaa jokaista kärsivää lasta ja aikuista paljon enemmän kuin ihminen koskaan ymmärtää, Hänellä on keinot lähettää omiaan kärsivien yksilöiden luokse. Hän on myös tehnyt ja tekee niin.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #80 : 15.11.18 - klo:07:02 »

Tämä vastauksesi myös selittää sen että rikoksen uhrilla ei koskaan ole ihmisoikeuksia kuten ei koulukiusatuilla eikä muillakaan uhreilla riippumatta heidän ihonväristään tai kulttuuristaan tai uskonnostaan tai kielestään. Koska UHRI ON AINA YKSILÖ eikä ryhmä tai yhteisö.
Minä olen ollut koulukiusattu, ja käsittääkseni myös yksilö.

Minua kiusattiin koulussa 12-vuotiaana. Kun asia tuli ilmi, sen kautta että vanhempani saivat tietää minun olleen paljon poissa koulusta, niin äitini otti yhteyttä opettajaan. Ja opettaja otti välittömästi asian puheeksi rehtorin kanssa. Seuraus: minua kiusannut luokkakaveri joutui rehtorin puhutteluun, varmaankin hänen kotiinsa otettiin myös yhteyttä (sitä minä tosin en tiedä).

Sen jälkeen hän ei enää kiusannut minua, ei millään tavalla. Sain siis oikeutta, yksilönä. Minulla oli yksilönä ihmisoikeudet.

Minusta vaikuttaa siltä, että sinä näet asiat täysin mustavalkoisina, ja näet todellakin vain sen mustan puolen asioista. Pakko on nyt sanoa sinulle, että pese silmäsi ja näe asiat oikein!

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #81 : 15.11.18 - klo:12:16 »

Tämä vastauksesi myös selittää sen että rikoksen uhrilla ei koskaan ole ihmisoikeuksia kuten ei koulukiusatuilla eikä muillakaan uhreilla riippumatta heidän ihonväristään tai kulttuuristaan tai uskonnostaan tai kielestään. Koska UHRI ON AINA YKSILÖ eikä ryhmä tai yhteisö.
Minä olen ollut koulukiusattu, ja käsittääkseni myös yksilö.

Minua kiusattiin koulussa 12-vuotiaana. Kun asia tuli ilmi, sen kautta että vanhempani saivat tietää minun olleen paljon poissa koulusta, niin äitini otti yhteyttä opettajaan. Ja opettaja otti välittömästi asian puheeksi rehtorin kanssa. Seuraus: minua kiusannut luokkakaveri joutui rehtorin puhutteluun, varmaankin hänen kotiinsa otettiin myös yhteyttä (sitä minä tosin en tiedä).

Sen jälkeen hän ei enää kiusannut minua, ei millään tavalla. Sain siis oikeutta, yksilönä. Minulla oli yksilönä ihmisoikeudet.

Minusta vaikuttaa siltä, että sinä näet asiat täysin mustavalkoisina, ja näet todellakin vain sen mustan puolen asioista. Pakko on nyt sanoa sinulle, että pese silmäsi ja näe asiat oikein!

jokainen näkee asiat oman kokemuksensa mukaisesti , jos sinä kuulut niihin harvinaisiin jotka ovat saaneet oikeutta ja joilla on ollut huolehtivat vanhemmat niin olet onnekas ja harvinainen tapaus suhteessa siihen mitä minä ja tuhannet muut kokee.

Jos silmien peseminen tekee todellisuuden toisenlaiseksi niin teen sen mielelläni, ja sitä pesutapaa olen teiltäkin täällä kysellyt mutta ei tule vastausta.

Jos et osaa lukea niitä kirjoituksia joissa olen näkemyksiäni selitellyt vaan tykkäät vain että puhun rumia enkä totuutta niin sille en sitten voi mitään. MInä vain tiedän että meitä riistettyjä ihmisoikeudettomia on satojatuhansia ja teitä onnellisia etuoikeutettuja paljon vähemmän.

Vuosia näistä asioiste keskustelleina luulisi jokaisen täällä jo ymmärtävän että parempi osaisten on mahdoton ymmärtää köyhän elämää kuten köyhän on mahdoton ymmärtää sitä että parempi osainen saa aina avun kun taas huono osainen ei koskaan saa apua.

Joten se siitä.....jos se silmien peseminen saa Suomesta loppumaan raiskaukset ja rikokset ja ryöstöt ja riistot ja koulukiusaamiset niin teen sen mielelläni.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #82 : 15.11.18 - klo:18:26 »
Lemmikkiltä kysyisin, eikä tämä osoita, että Suomessa toimii oikeus?:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005900409.html

Vai oletko sitä mieltä, että rangaistukset olivat liian lieviä?

Ifa

  • Vieras
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #83 : 15.11.18 - klo:18:44 »
Lemmikki, suoraa tietä Jeesusta seuraten, siinä sinunkin kutsumuksesi. Uskotko, että Herralla on keinot ja tahto pelastaa kärsiviä ihmisiä? Uskotko, että Jeesus on edelleen maailman valkeus, meidän kauttamme? Uskotko, että Hän johdattaa omiaan ja on kanssamme, vaikka maailmassa tapahtuu kaameita asioita? Uskon, että uskot.

Siksi lopeta tuo katkera paasaus ja ojentaudu Jumalan puoleen, kiinnitä mielesi siihen, mikä on ylhäällä. Jumala on rikas antaja kaikille, Hän auttaa ja antaa ilon murheen sijaan. Ja tahtoo vapauttaa sinutkin iloon ja Jumalan lasten vapauteen.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #84 : 15.11.18 - klo:18:47 »
Lainaus käyttäjältä: Lemmikki
Vuosia näistä asioiste keskustelleina luulisi jokaisen täällä jo ymmärtävän että parempi osaisten on mahdoton ymmärtää köyhän elämää kuten köyhän on mahdoton ymmärtää sitä että parempi osainen saa aina avun kun taas huono osainen ei koskaan saa apua.


Mielestäni puhut tuossa ihan puuta heinää.
Kymmenen vuotta sitten Suomessa talous ajautui lamaan.
Minulla oli sellainen tilanne, että saamatta oli kumulatiivisesti kymmenen kuukauden palkat, osa niistä oli tosin jo aiemmilta vuosilta. Työntekijöilleni sain palkat maksettua, mutta en kuukausiin itselleni.
Yrittäjä ei saa minkäänlaisia korvauksia, jos hän ei lopeta yritystä. Minun olisi siis pitänyt irtisanoa useampi henkilö ja lopettaa firma, että olisin saanut itselleni työttömyyskorvauksen.
Samaan vaimoni oli omaishoitaja. Elimme siihen aikaan omaishoidon tuen perusosalla, lapsilisillä ja satunnaisilla matkakorvauksilla. Asuntolainaa ei tietenkään lyhennetty siihen aikaan. Sossu suostui maksamaan yhden sähkölaskun, ei mitään muuta.
Eräs uskovainen toi meille kotiin leipää.

Lemmikki, minun mielestäni sinun juttusi hyvä ja huono-osaisista on hyvin loukkaavia. Et voi tietää toisten tilanteita.
Yhteiskunta ei todellakaan aina auta, vaikka sattuisi asumaan omakotitalossa.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #85 : 15.11.18 - klo:19:34 »
Lemmikkiltä kysyisin, eikä tämä osoita, että Suomessa toimii oikeus?:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005900409.html

Vai oletko sitä mieltä, että rangaistukset olivat liian lieviä?

No kerrankin jonkun pitää istua hieman sentään vankilassa ja olla netistä pois...…..ellei sitten Suomessa vangeille tarjota nettiyhteyttä. Siis nää kaverukset etsivät uhrinsa netistä. Kuinkahan monta olivat raiskanneet ennenkuin jäivät kiinni. Harvoin on yhdestä rikoksesta kyse.
Lyhyitä on tuomiot silti.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #86 : 15.11.18 - klo:20:28 »
Aika lyhyet tuomiot ottaen huomioon, että eka kertalaiset selviää puolella.
Kuitenkin näyttäisi siltä, että rangaistukset ovat kiristymässä.

Toisaalta ihmettelen tuon naisen älliä, että hän ottaa kämppäänsä kylään viisi miestä, jotka ovat kotoisin toisenlaisesta kulttuurista.
Joko ei ole äiti opettanut mitään tai sitten jotain on jätetty julkisuuteen kertomatta.

Juttussa on myös outoa se, että tapahtumien kerrotaan alkaneen naisen asunnolla ja sitten kerrotaan ainakin yhden teon tapahtuneen miehen asunnolla.

Tietenkään naisen holtitonkaan käyttäytyminen ei oikeuta tuollaisiin tekoihin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #87 : 15.11.18 - klo:20:32 »
Jo siinä vaiheessa kun odottaa tapaamista ja oven takana onkin viisi miestä tulossa, siinä on tilanne missä nainen saattaa hyvinkin tuntea itsensä voimattomaksi ja tilanteessa kavereilla on jo ylivalta. On hienoa jos nainen on topakka että käskee koko jengin pihalle, mutta jos on väkivaltaisista tyypeistä kyse, se ei saata onnistua.

Kerroin viime viikolla kahvila puimiksessa tilanteesta, missä olin yhden aggressiivisen tyypin kohteena. Siinä kokee olonsa uhatuksi melko pian.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #88 : 15.11.18 - klo:21:04 »
Onko järkeä pyytää nettituttavaansa tapaamaan eka kertaa asunnolleen?
Ja sitten siirtyä toiseen asuntoon. Jutussa ei kerrota mitään mukaan pakottamisesta.
Tuossa jutussa on ristiriitaisilta vaikuttavia lauseita.

Löysin vaihtoehtomedian jutun.

https://pt-media.org/2018/11/15/seinajoen-joukkoraiskauksesta-neljalle-afgaanille-vankeutta/

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #89 : 15.11.18 - klo:21:21 »
Itse en tekisi niin. Mutta ei se vähennä rikollisen vastuuta milliäkään vaikka kutsuisi tämän eka kertaa asunnolleen.