Kirjoittaja Aihe: Kristityissä demoneita  (Luettu 7586 kertaa)

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Kristityissä demoneita
« : 07.01.14 - klo:15:16 »
Demonit pääsi julkisuuteen vuosi sitten kun pirkko jalovaara ajeli demoneita tv:ssä.

Onko mielestäsi uskovassa demoneita?

http://www.youtube.com/watch?v=vC1Somh_MqM

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2482
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #1 : 07.01.14 - klo:15:19 »
Demonit pääsi julkisuuteen vuosi sitten kun pirkko jalovaara ajeli demoneita tv:ssä.

Onko mielestäsi uskovassa demoneita?

http://www.youtube.com/watch?v=vC1Somh_MqM
Mitä mieltä itse olet asiasta?

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #2 : 07.01.14 - klo:15:42 »
Demonit pääsi julkisuuteen vuosi sitten kun pirkko jalovaara ajeli demoneita tv:ssä.

Onko mielestäsi uskovassa demoneita?

http://www.youtube.com/watch?v=vC1Somh_MqM
Mitä mieltä itse olet asiasta?

Pyhä henki ja demonit eivät ole samassa ihmisessä samanaikaisesti.

Poissa ElCaro

  • Viestejä: 169
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #3 : 07.01.14 - klo:17:13 »
Pyhä henki ja demonit eivät ole samassa ihmisessä samanaikaisesti.

Näin minäkin asian näen.

Taisto

  • Vieras
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #4 : 07.01.14 - klo:19:32 »
Pyhä henki ja demonit eivät ole samassa ihmisessä samanaikaisesti.

Näin minäkin asian näen.
Kristillisyyden piirissä esiintyy kyllä kaikenlaista. On esim tietäjiä (joissa on tietäjähenki?),
jotka esiintyvät kristittyinä, ja joiden luona jopa uskovat (joita pidetään oikeasti
Jeesukseen uskovina) käyvät kuulemassa, mitä tietäjä sanoo jostakin sillä hetkellä
suuresta omaan elämään liittyvästä asiasta.

Olin kerran tietämättömyyttäni mukana erään tutun uskovan kanssa tietäjän luona. Homma meni
niin, että aluksi tuttuni puheli tietäjän kanssa asioistaan. Vaikutti siltä että oli ennenkin puhunut hänelle
samoista asioista, jotka sillä hetkellä olivat suuria vaikeuksia hänen elämässään.
Sitten rukoiltiin yhdessä, ja siinä rukouksen aikana tietäjä sanoi tutulleni mitä hän näkee
näistä asioista - siis kertoi mitä tulee tapahtumaan myöhemmin elämässä.

Minua tarkoittaen hän sanoi, ettei tiedä mitä tämä toinen veli haluaa - koska en
ollut puhunut mitään omista asioistani. Tarkoitus varmaankin oli, että hän voisi
minullekin kertoa ("profetoida"?) minun asioistani. Mutta olin visusti hiljaa. Siinä
vaiheessa ymmärsin että hommassa oli jotakin mätää.

Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun sellaisessa tilanteessa olin mukana.
Olin silloin melko nuori uskova ja minua vedätettiin tai yritettiin vedättää mukaan
noihin juttuihin.

Tämän ketjun teema "kristityissä demoneita" vaatisi vähän sen tarkentamista,
keitä ylipäänsä pidetään kristittyinä. Meitä saatetaan tietoisesti myös viilata linssiin...

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #5 : 07.01.14 - klo:19:43 »
Tämän ketjun teema "kristityissä demoneita" vaatisi vähän sen tarkentamista,
keitä ylipäänsä pidetään kristittyinä. Meitä saatetaan tietoisesti myös viilata linssiin...

Mielelläni ajattelisin, ettei demoni ja Pyhä Henki voi asua samassa asunnossa. Mutta on kuitenkin tosiasia, että uskova voi altistua pahojen henkien vaikutukselle. Paavalikin kirjoitti tästä mahdollisuudesta (2. Kor. 11:3,4). "…jos te saatte toisen hengen…". Olen kymmeniä vuosia sitten joutunut läheltä seuraamaan tällaista prosessia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #6 : 07.01.14 - klo:19:52 »
Himo voi viedä ihmistä samaan tapaan kuin demoni tai riivaajahenki, oletan näin.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2482
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #7 : 07.01.14 - klo:19:58 »
Riivaajat eivät voi karkottaa ihmisestä Pyhää Henkeä.
Pyhä Henki on sinetti siitä, että on Jeesuksen oma.

"Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."  (Room. 8: 38-39)

Taisto

  • Vieras
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #8 : 07.01.14 - klo:20:31 »
Riivaajat eivät voi karkottaa ihmisestä Pyhää Henkeä.
Pyhä Henki on sinetti siitä, että on Jeesuksen oma.

"Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."  (Room. 8: 38-39)
Tästä olen kyllä samaa mieltä.

(Joh 14:23) Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Jos Pyhä Henki on meissä,  ja vielä Isä ja Poikakin asuvat luonamme, niin ei silloin
riivaajille jää tilaa.

Mutta: kaikki, joita pidetään kristittyinä, eivät välttämättä ole kristittyjä.
Pimeyden ruhtinas tekeytyy valkeuden enkeliksi.
« Viimeksi muokattu: 07.01.14 - klo:20:33 kirjoittanut Taisto »

Lydia

  • Vieras
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #9 : 07.01.14 - klo:20:39 »
Luuk.11:
24 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' 25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
26 se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa."


Tämä on sellainen jota en oikein ymmärrä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #10 : 07.01.14 - klo:20:43 »
Olen kymmeniä vuosia sitten joutunut läheltä seuraamaan tällaista prosessia.

Tämä henkilö teki uskonratkaisun, kävi kasteella ja liittyi helluntaiseurakuntaan. Sai kokea myös hengellä täyttymisen ja puhui kielillä. Kun puhetta tulkattiin, niin julisti sielunvihollisen tekoja.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #11 : 07.01.14 - klo:20:46 »
Olen kymmeniä vuosia sitten joutunut läheltä seuraamaan tällaista prosessia.

Tämä henkilö teki uskonratkaisun, kävi kasteella ja liittyi helluntaiseurakuntaan. Sai kokea myös hengellä täyttymisen ja puhui kielillä. Kun puhetta tulkattiin, niin julisti sielunvihollisen tekoja.

Pelottavaa.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2482
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #12 : 07.01.14 - klo:20:51 »
Olen kymmeniä vuosia sitten joutunut läheltä seuraamaan tällaista prosessia.

Tämä henkilö teki uskonratkaisun, kävi kasteella ja liittyi helluntaiseurakuntaan. Sai kokea myös hengellä täyttymisen ja puhui kielillä. Kun puhetta tulkattiin, niin julisti sielunvihollisen tekoja.
Ja mitä sitten tapahtui?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #13 : 07.01.14 - klo:20:55 »
Olen kymmeniä vuosia sitten joutunut läheltä seuraamaan tällaista prosessia.

Tämä henkilö teki uskonratkaisun, kävi kasteella ja liittyi helluntaiseurakuntaan. Sai kokea myös hengellä täyttymisen ja puhui kielillä. Kun puhetta tulkattiin, niin julisti sielunvihollisen tekoja.

Pelottavaa.

Ja jäljet vielä pelottavammat. Siinä on jotain samaa, mistä kirjoitit edellä. Kun saastainen henki palaa huoneeseensa, se ei tule yksin.

Arvioni on, että seurakunnissa ei juuri lainkaan tunneta tätä ilmiötä ja kuvitellaan kaiken yliluonnollisen olevan Jumalasta. Tämä on erittäin suuri harha. Jumala pitää kyllä omistaan huolen, ja siksi kehottaa meitä valvomaan, mutta Hänen neuvonsa eivät aina kelpaa. Jopa seurakuntien johtajatkin, ja varsinkin he, ovat alttiit näille eksytyksille.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristityissä demoneita
« Vastaus #14 : 07.01.14 - klo:20:57 »
Olen kymmeniä vuosia sitten joutunut läheltä seuraamaan tällaista prosessia.

Tämä henkilö teki uskonratkaisun, kävi kasteella ja liittyi helluntaiseurakuntaan. Sai kokea myös hengellä täyttymisen ja puhui kielillä. Kun puhetta tulkattiin, niin julisti sielunvihollisen tekoja.
Ja mitä sitten tapahtui?

Ne henget ottivat sen asunnon haltuunsa. En kerro yksityiskohtia, ettei tämä henkilö tule paljastetuksi täällä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell