Kirjoittaja Aihe: Mitä Jeesus tekisi ?  (Luettu 3777 kertaa)

Kurjenmiekka

  • Vieras
Mitä Jeesus tekisi ?
« : 08.12.13 - klo:18:25 »
Tämän ketjun tarkoitus on miettiä kuinka erottaa totuus valheesta sen perusteella mitä Jeesus tekisi ?

Kun tuntee Jeesuksen ja Hän tapansa toimia ei eksy kaikenmaailman meuhkaamiseen.

Usein mietin miksi Jeesus poistui paikalta kun paljon väkeä alkoi kerääntyä paikalle. Hän myös "kielsi heitä ankarasti tästä mitään kenellekään kertomasta" näin Hän toimi kun herättä kuolleen tytön.

Miksi Jeesus toimi näin , sitä en tiedä mutta Hän ei koskaan muutu ja tuo tapa toimia ei  missään nimessä sovi massatapahtumiin.

Toinen mitä mietin joskus kun olin näissä "piireissä" lähinnä Nokia Mission aikaan. Oli Jeesuksen sanat "joka sitä vettä juo ei koskaan janoa". Ihmettelin miksi noista kokouksista ei tule tyytyväisyys vaan aina lisääntyvä addiktion kaltainen olo.

Miksi Jeesus sanoi, että Hän antaa rauhan ja nuo tyypit meuhkaa mitään rauhasta tietämättä.

Miksi Jeesus sanoi "anokaa" mutta nuo tyypit vaan "julistaa" "valtaa" ja "omistaa".



Lydia

  • Vieras
Vs: Mitä Jeesus tekisi ?
« Vastaus #1 : 08.12.13 - klo:18:59 »
No just, ihan samoja olen miettinyt.
Ihmiset pitävät yllättävän tarkkaa kirjaa kuinka moni jättäytyi, parantui jne minun kokouksissani.  ???
Jeesuksella oli ihan eri tapa toimia ja siitä voisivat tämän ajan puhuvaiset ottaa oppia.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä Jeesus tekisi ?
« Vastaus #2 : 08.12.13 - klo:19:09 »
Toinen mitä mietin joskus kun olin näissä "piireissä" lähinnä Nokia Mission aikaan. Oli Jeesuksen sanat "joka sitä vettä juo ei koskaan janoa". Ihmettelin miksi noista kokouksista ei tule tyytyväisyys vaan aina lisääntyvä addiktion kaltainen olo.

Miksi Jeesus sanoi, että Hän antaa rauhan ja nuo tyypit meuhkaa mitään rauhasta tietämättä.

Miksi Jeesus sanoi "anokaa" mutta nuo tyypit vaan "julistaa" "valtaa" ja "omistaa".

Sain jo pikkupoikana "rokotteen" kaikenlaista meuhkaamista vastaan. Se on ehkäissyt tehokkaasti sellaiseen mitenkään osallistumasta. Kuuntelin kyllä joskus NokiaMissiota ja aina tuli sama vierauden tuntu, vaikka en osannut sitä sen kummemmin määritellä.

Kerran sitten otin yhden Markku Koiviston kirjan ja päätin, että luen sen niin neutraalilla asenteella kuin mahdollista. En tiedä, vaikuttiko ennakkoasenteeni siitä huolimatta, sillä minulla oli koko ajan tuntu siitä, että kirjassa ei kaikki ole kohdallaan. Minun piti lukea lähes koko kirja ja oli pakko tunnustaa, että siinä oli asiat esitetty, kuten itsekin ymmärsin. Pääsin kirjan viimeisille sivuille ja siellä SE oli. Eksytys! En enää muista, mistä oli kysymys, mutta harhaoppia se oli.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Mitä Jeesus tekisi ?
« Vastaus #3 : 08.12.13 - klo:19:15 »
Mitä enemmän tätä miettii sitä pelottavampaa on kun ei uskovana enää uskalla mennä uskovien kokouksiin :(

synkemmäksi vaan käy

Keskiyöllä kuului huuto "Ylkä tulee menkää Häntä vastaan".

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä Jeesus tekisi ?
« Vastaus #4 : 08.12.13 - klo:21:19 »
Mitä enemmän tätä miettii sitä pelottavampaa on kun ei uskovana enää uskalla mennä uskovien kokouksiin :(

synkemmäksi vaan käy

Keskiyöllä kuului huuto "Ylkä tulee menkää Häntä vastaan".

Ymmärrän asian niin, että eksytysten tarkoitus on ensiksikin saada uskovat pois siitä yksinkertaisesta luottamuksesta, joka heillä alussa on ollut. Toiseksi eksytyksen tarkoitus on tehdä koko uskonasia jollakin tavalla naurettavaksi maailman silmissä.

Sielunvihollisen taktiikkaan kuuluu se, että se sallii tietyn määrän oikeaa, mutta ujuttaa mukaan sen verran väärää, että sanoma muuttuu harhaksi.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Mitä Jeesus tekisi ?
« Vastaus #5 : 10.12.13 - klo:01:25 »
Toinen mitä mietin joskus kun olin näissä "piireissä" lähinnä Nokia Mission aikaan. Oli Jeesuksen sanat "joka sitä vettä juo ei koskaan janoa". Ihmettelin miksi noista kokouksista ei tule tyytyväisyys vaan aina lisääntyvä addiktion kaltainen olo.

Miksi Jeesus sanoi, että Hän antaa rauhan ja nuo tyypit meuhkaa mitään rauhasta tietämättä.

Miksi Jeesus sanoi "anokaa" mutta nuo tyypit vaan "julistaa" "valtaa" ja "omistaa".

Sain jo pikkupoikana "rokotteen" kaikenlaista meuhkaamista vastaan. Se on ehkäissyt tehokkaasti sellaiseen mitenkään osallistumasta. Kuuntelin kyllä joskus NokiaMissiota ja aina tuli sama vierauden tuntu, vaikka en osannut sitä sen kummemmin määritellä.

Kerran sitten otin yhden Markku Koiviston kirjan ja päätin, että luen sen niin neutraalilla asenteella kuin mahdollista. En tiedä, vaikuttiko ennakkoasenteeni siitä huolimatta, sillä minulla oli koko ajan tuntu siitä, että kirjassa ei kaikki ole kohdallaan. Minun piti lukea lähes koko kirja ja oli pakko tunnustaa, että siinä oli asiat esitetty, kuten itsekin ymmärsin. Pääsin kirjan viimeisille sivuille ja siellä SE oli. Eksytys! En enää muista, mistä oli kysymys, mutta harhaoppia se oli.
Olisi hyvä, jos löytäisit ko. kirjan ja tutkisit, mikä siinä on harhaoppia.

En ole koskaan lukenut M. Koiviston kirjoja enkä ollut kokouksissa, mutta olen kuunnellut
radiossa puheita.  En huomannut koskaan opetuksessa mitään Raamatun vastaista, mutta esitys- ja toimintatapa oli minullekin vierasta.
Ajattelin aina, että koska tilaisuuksissa tulee ihmisiä uskoonkin, täytyy paikalla olla
Pyhä Henki, eikä kaikki voi silloin olla harhaa.

Mutta jos tosiaan siis olet ymmärtänyt Koiviston kirjassa olevan harhaoppia, olisi kiinnostavaa
kuulla, mitä sen.
Eräällä toisella foorumilla (mikä?), jossa Koivisto määriteltiin lähes saatanalliseksi, puolustin häntä.
Mutta silloin en tosiaan tiennyt, ettö opissakin kenties on jotakin epäraamatullista.
Ko. foorumilla perusteltiin Koiviston pahuuttaa ainoastaan hänen lihallisella lankeemuksellaan,
jota ei voitu antaa anteeksi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä Jeesus tekisi ?
« Vastaus #6 : 10.12.13 - klo:10:33 »
Olisi hyvä, jos löytäisit ko. kirjan ja tutkisit, mikä siinä on harhaoppia.

En ole koskaan lukenut M. Koiviston kirjoja enkä ollut kokouksissa, mutta olen kuunnellut
radiossa puheita.  En huomannut koskaan opetuksessa mitään Raamatun vastaista, mutta esitys- ja toimintatapa oli minullekin vierasta.
Ajattelin aina, että koska tilaisuuksissa tulee ihmisiä uskoonkin, täytyy paikalla olla
Pyhä Henki, eikä kaikki voi silloin olla harhaa.

Mutta jos tosiaan siis olet ymmärtänyt Koiviston kirjassa olevan harhaoppia, olisi kiinnostavaa
kuulla, mitä sen.

Nykyisin Koiviston kirjoja on kirppareilla runsaasti. Jos vain muistaisin, mistä kirjasta on kysymys, saattaisin sen löytääkin. Koetan pitää silmäni auki. Olin aika yllättynyt siitä löydöstäni silloin vuosia sitten. En pidä itseäni minään auktoriteettina, mutta ehkä Jumala on vastannut monivuotiseen anomiseeni, kun olen Häneltä viisautta pyytänyt.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Saldo

  • Vieras
Vs: Mitä Jeesus tekisi ?
« Vastaus #7 : 10.12.13 - klo:13:16 »

Kun tuntee Jeesuksen ja Hän tapansa toimia ei eksy kaikenmaailman meuhkaamiseen.

"Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä, .. "

sekä ,
"Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä"

Ensimmäinen kohta Raamatusta kertoo Jeesuksen ohjeet ja toinen kertoo kuinka se oli omaksuttu.

Niin Opettajan kuin oppilaan merkitys maailmankaikkeudelle on ollut vertaansa vailla, ratkaiseva. Jeesus Jumalan Poika, korkeimmalle korotettu ja Johannes kastaja suurin vaimosta syntyneitten joukossa.

Mielestäni heidän opetuksensa ei ole vaikea ymmärtää. Sen seuraamiseenkin on Voima, mutta lankeaa vain niihin ja siinä mitassa kuin ihminen vähenee ja Jeesus kasvaa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä Jeesus tekisi ?
« Vastaus #8 : 10.12.13 - klo:14:27 »
Jeesus Jumalan Poika, korkeimmalle korotettu ja Johannes kastaja suurin vaimosta syntyneitten joukossa.

Eikä Johannes tehnyt yhtäkään ihmetekoa! Ei pidettäisi Jumalan miehenä tässä ajassa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Saldo

  • Vieras
Vs: Mitä Jeesus tekisi ?
« Vastaus #9 : 10.12.13 - klo:20:01 »
Jeesus Jumalan Poika, korkeimmalle korotettu ja Johannes kastaja suurin vaimosta syntyneitten joukossa.

Eikä Johannes tehnyt yhtäkään ihmetekoa! Ei pidettäisi Jumalan miehenä tässä ajassa.

Johanneksessa arvioitiin olevan riivaja ja Jeesus oli kirkollisille syömäri ja juomari.

Ei-teoloogit näkivät heissä kummassakin sen mitä he olivat, usein tietämättään, odottaneet. Teologit ja irstaat näkivät heissä kummassakin uhan.
Jumalan Seurakunta oli vielä tuolloin Israel, siksi Johannes julisti Herodekselle, että ei ole soveliasta pitää veljensä vaimoa, Herodiaa.

Jeesus sai fariseukset ja papiston yleensä raivoihin kun hän ajoi kaupustelijat temppelin alueelta. Myös sairaan parantaminen sapattina oli syy tappaa Jeesus.

Kummallakin "serkuksella" oli oma selkeä tehtävä Jumalalta. Siihen sisältyi ihmeitä ja pelkästään hyväntekemistä. Oli ollut silloinkin kaikenlaisia villitsijöitä. Tekikö he ihmeitä vai eivät, mutta saivat villittyä ihmisjoukkoja, mutta… koska se ei ollut Jumalasta ne ei menestyneet.
Silti ristiriitaista oli kummankin, Jeesuksen ja Johanneksen menestyskertomuksen päättyminen, joka mitä todennäköisimmin heti tultuaan tapetuiksi näytti kaikelta muultakuin Ylhäältä saaduilta tehtäviltä. 
Ne, jotka eivät nähneet kuka Jeesus ja Johannes olivat, olivat niitä joiden näkö ja ymmärtämisen esti peite heidän "silmillään". Heitä on tänäänkin, samassa mittasuhteessa kuin tuolloin.