Kirjoittaja Aihe: Kuoleman lähestyessä !  (Luettu 2820 kertaa)

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #30 : 26.06.20 - klo:22:50 »
Juu siitä on vaikea puhua, kun siitä ei tiedä mitään.

Mutta luin Ilmestyskirjasta tosi ihanan ja rohkaisevan kohdan kuolemasta: "ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

Uudessa käännöksessä oli, että ole uskollinen kuolemaan asti niin minä anna sinulle voitonseppeleeksi ELÄMÄN! :)
Kuoleman jälkeinen olemassaolo on mahdollista vain siinä tapauksessa, jos on olemassa sellainen Jumala kuin kristinusko opettaa. Kristinuskon käsitykseen kuolemasta sisältyy aina toivo. Siksi kuollut ihminen voidaan jättää turvallisin mielin Jumalan käsiin ja Hänen armonsa varaan. Kirkossa puhutaankin paljon jälleennäkemisen toivosta.
Monet uskonnot opettavat, että yksilön elämä jatkuu kuoleman jälkeen.
Vain Raamattu kertoo tästä asiasta totuuden,
koska siinä itse Kaikkivaltias Jumala puhuu.
Pakanuskonnoissa on vain ihmisten kuvitelmia näkymättömistä voimista ja kuoleman jälkeisestä olemassaolosta.

Jumala opettaa Sanassaan selkeästi, millainen tulevaisuus on Jeesus-uskossa
kuolevalla, ja mitä taas tapahtuu aikanaan sille, joka ei ole elämänsä aikana
uudestisyntynyt.
Siksi hurskaat siunauspuheet ei-uskovan arkun äärellä ovat satua.
Uskosta osattoman kuolemaa ei Raamatun mukaan seuraa ikuinen lepo ja rauha,
vaan loputon kärsimys.
Jumalan tuomio on oikeudenmukainen, mutta lopullinen:

Jeesus opettaa:
"Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat:
”Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta.”
Hän vastasi:
”Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.  Pelto on maailma.
Hyvä siemen on valtakunnan lapset, mutta rikkavilja on Pahan lapset. 
Vihamies, joka sen kylvi, on Paholainen, sadonkorjuun aika on maailmanajan loppu, ja leikkuuväki on enkelit. 
Niin kuin rikkavilja kootaan ja poltetaan tulessa,
niin tapahtuu maailmanajan lopussa. 
Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat viettelykseksi, ja kaikki,
jotka harjoittavat vääryyttä,  ja heittävät heidät tuliseen pätsiin.
Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. 
Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko.
Jolla on korvat, se kuulkoon!”
(Matt. 13: 36-43)

"Isä on antanut Pojalle myös vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. 
Älkää ihmetelkö tätä, sillä tulee hetki, jolloin
kaikki, jotka ovat haudoissa, kuulevat hänen äänensä  ja tulevat esiin:
hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen mutta
pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen."
(Joh. 5: 27-29)
Kaikkia maailman ihmisiä yhdistää uskonto tavalla tai toisella, koska kaikkialla ihmiset ovat pohtineet ja pelänneet , mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Maailmassa on tällä hetkellä arviolta noin 4200 eri uskontoa.  Monesta uskonnosta löytyy erilaisia pyhiä tekstejä, kuten Raamattu, Koraani, Veda-kirjallisuus, Toora ja symboleja risti, kuunsirppi, om-symboli ja niin edelleen. Jos siis on olemassa sellainen Jumala kuin kristinusko opettaa, niin silloin kristityt voivat jättää kuolleen kristityn ihmisen turvallisin mielin Jumalan käsiin ja Hänen armonsa varaan.

Poissa kalamos

  • Viestejä: 491
  • Kάλαμος
    • kalamos.keskustelu.info
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #31 : 27.06.20 - klo:09:06 »

Eilen tuli yksi merkittävä virstanpylväs vastaan, kun lääkäri ilmoitti, että kohdallani kuratiivisesta hoidosta siirrytään palliatiiviseen hoitoon. Suomeksi tuo merkitsee, että lääkärit ovat luopuneet tavoitteistaan antaa minulle parantavaa hoitoa ja keskittyvät oireiden mukaiseen hoitoon ja oloni helpottamiseen kuoleman lähestyessä.

Ystävät ja muut lukijat. Kaikki hyvä ja paras on edessäpäin, jo aika lähellä. Maan ääristä minä kuulen tuon ylistyslaulun: "Autuas on vanhurskasten osa!"


Olen laittanut jo jonkin aikaa sitten
Sinulle tervehdyksen toiselle foorumille,
jossa olet palvellut.
Siellä on myös muiden tervehdyksiä Sinulle.

Toivottavasti jaksat käydä lukemassa
https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=382&t=4665

Siunaten
kalamos


Kάλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #32 : 28.06.20 - klo:13:06 »

Eilen tuli yksi merkittävä virstanpylväs vastaan, kun lääkäri ilmoitti, että kohdallani kuratiivisesta hoidosta siirrytään palliatiiviseen hoitoon. Suomeksi tuo merkitsee, että lääkärit ovat luopuneet tavoitteistaan antaa minulle parantavaa hoitoa ja keskittyvät oireiden mukaiseen hoitoon ja oloni helpottamiseen kuoleman lähestyessä.

Ystävät ja muut lukijat. Kaikki hyvä ja paras on edessäpäin, jo aika lähellä. Maan ääristä minä kuulen tuon ylistyslaulun: "Autuas on vanhurskasten osa!"


Olen laittanut jo jonkin aikaa sitten
Sinulle tervehdyksen toiselle foorumille,
jossa olet palvellut.
Siellä on myös muiden tervehdyksiä Sinulle.

Toivottavasti jaksat käydä lukemassa
https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=382&t=4665

Siunaten
kalamos

No jopas nyt ! Olen käynyt moderaattorin ominaisuudessa aika usein siellä foorumilla, mutta en ole huomannut yksityisviestejä. Käyn nyt katsomassa.

(Korjasin viestini tekstin oikeaan paikkaan, oli aluksi jäänyt Kalamoksen tekstin sisälle)
« Viimeksi muokattu: 28.06.20 - klo:13:35 kirjoittanut Oloneuvos »

Poissa kalamos

  • Viestejä: 491
  • Kάλαμος
    • kalamos.keskustelu.info
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #33 : 28.06.20 - klo:13:45 »

No jopas nyt ! Olen käynyt moderaattorin ominaisuudessa aika usein siellä foorumilla, mutta en ole huomannut yksityisviestejä. Käyn nyt katsomassa.


Tuo edellä linkittämäni viesti
ei ollut yksityisviesti
vaan keskusteluviesti osiossa Tervehdys.
Ja muutkin ovat Sinua siis siinä tervehtineet.
Ja varmasti kaikki ovat Sinua myös muistaneet.

https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=382&t=4665

Sinua edelleen muistaen
kalamos
Kάλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #34 : 10.07.20 - klo:15:10 »
Olen toisinaan pohtinut miltä niistä rikollisista on tuntunut jotka odottavat kuolemantuomiota. No nyt nuokin asiat ovat alkaneet selviämään. Rikollinen olen tiennyt olevani vuosikymmeniä, mutta nyt myös aavistelen tietäväni miltä kuolemaantuomitusta sellissään tuntuu täytäntöönpanoa odotellessaan. En tiedä kerrotaanko esimerkiksi USA:ssa tuomitulle etukäteen teloituspäivää? Kun minut siirrettiin palliatiivisen hoidon puolelle (kaikki yritykset parantumiseen tähtäävästä hoidosta lopetettiin 26.6) niin syöpälääkäri arvio eliniäkseni reilut puoli vuotta.

On merkillistä kuinka toisarvoiset asiat menettävät silloin tyystin merkityksensä. Sitä toki ihmettelen kuinka paljon ajassamme kirjoitetaan opeista ja antikristuksista ja toisaalta miten vähän Jeesuksesta ja Hänen lunastustyöstään. Kuoleman lähestyessä minulla ei ole mitään muuta mihin tarttua kuin Jeesuksen armo. Jumala minua auttakoon ettei kuolemani hetkellä ja tulevalla tuomiolla ole myöskään mitään muuta mihin turvaan kuin Jeesuksen armo. Jos jotain muuta siellä pyhän Jumalan edessä vaaditaan niin minä olen auttamattomasti hukassa - peruuttamattomasti ja iankaikkisesti.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #35 : 10.07.20 - klo:15:26 »
   
"Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille"

Armon kautta tapahtuu kaikki. Kaikki kasvu. Hidas, kivulias ja kituvakin kasvu. Kaikki luopuminen. Nöyrtyminen. Lunastuminen. Ja lopulta pelastuminen.

Meillä ei tosiaan lopulta ole kuin oma hengellinen köyhyys ja toisaalta ylenpalttinen armo.
En osaa mitään hienoa sanoa Oloneuvos, mutta armossa olet turvassa.
Ihmisroska

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #36 : 13.07.20 - klo:20:30 »
Suosittelen katsottavaksi seuraavaa Pekka Reinikaisen videota (Kertooko tiede totuuden vai valheen): https://www.youtube.com/watch?v=Ck6GGJLsZcs

Ehdin katsoa vain alun. Siinä alussa (1,5 min.) hän kertoo tosi mielenkiintoisen tositapahtuman 80-vuotiaan naisen ajallisuuden päättymisestä. Todella upea ja koskettava hetki ja varsinkin, kun lääkäri sen kertoo.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #37 : 14.07.20 - klo:23:59 »
Suosittelen katsottavaksi seuraavaa Pekka Reinikaisen videota (Kertooko tiede totuuden vai valheen): https://www.youtube.com/watch?v=Ck6GGJLsZcs

Ehdin katsoa vain alun. Siinä alussa (1,5 min.) hän kertoo tosi mielenkiintoisen tositapahtuman 80-vuotiaan naisen ajallisuuden päättymisestä. Todella upea ja koskettava hetki ja varsinkin, kun lääkäri sen kertoo.

Arvostan ja kunnioitan suuresti Reinikaista ja hänen tutkimustyötään. Asia on kuitenkin niin, ettei tieteen avulla hengellisiä asioita voida todistaa tosiksi. Reinikainen tarkoittaa hyvää ja onkin oikeilla jäljillä siinä, että kaikki totuudellinen tiede todistaa Jumalan luomistyön puolesta, mutta ihminen ei tieteen keinoin eikä siihen uskomalla voi pelastua.

Katsoin tuon Pekka Reinikaisen luennon. Oli vakuuttava, mutta ei ulottunut luonnollista ylemmäs. Pelastus on hengellinen asia ja vain Jumalan sana erottaa toisistaan sielullisen ja hengellisen. Tiede ei siihen kykene sen enempää kuin teologiset selityksemmekään. Vain Jumalan Henki voi selittää hengelliset hengellisinä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #38 : 20.03.21 - klo:19:55 »
Olen lueskellut pikkuhiljaa Oloneuvoksen kirjoituksia ja kokenut ne hyvin rakentaviksi. Tässä toteutuu se, mitä Raamattu sanoo jossakin paikassa, että ihminen voi kuoltuaankin vielä meille puhua. Siunattu olkoon Oloneuvoksen muisto.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell