Kirjoittaja Aihe: Mielipidekirjoituksia  (Luettu 816 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Mielipidekirjoituksia
« : 27.10.17 - klo:16:45 »
Voisiko meillä olla osio merkittäville mielipidekirjoituksilla, joita eri lehdissä julkaistaan?

Tässä olisi alkua Uusi Lahti -lehdestä:

27.9.2017
Tuhotaanko isien ja äitien perintö?

Pohjanmaan alueuutisissa kerrottiin Vetelin päiväkodista, kuinka ministeriön ohjeiden mukaan ei enää saa ruokarukouksia pitää päiväkodissa. Nyt he lukevat ruokalorun.. kattilat kaadan, lautaset lennätän…vai mitenkä se nyt menikään.

Minun isänmaastani halutaan tehdä uskonnoton, neutraali, hajuton, mauton ja jossa kukaan ei saa olla enää mitään muuta, kuin neutraali. Miten tämä edistää erilaisuuden hyväksyntää ja arvostusta? Eikö se, että saan vapaasti olla sitä mitä olen ja tuoda sen esiin, edistä sitä erilaisuuden ymmärtämistä, arvostamista, hyväksymistä ja auttaa opettelemaan rakastamaan toisia erilaisina ihmisinä. En minä halua olla neutraali, jolta kenties vanhainkotiin jouduttuani tullaan irroittamaan ristissä olevat käteni ja sanotaan, että täällä ei saa rukoilla, täällä et saa harjoittaa kristinuskoasi, tämä on neutraali, uskonnoton vanhainkoti ja jos et tottele määräyksiä, me heitämme sinut kadulle.

Uskoaan ei saa enää tuoda esille, päiväkodeissa, ei kouluissa ja kohta ei missään; mihin tämä maa on matkalla ja menossa? Tämä suunta on väärä. Näinkö halvaksi jotkut arvioivat esi-isiemme ja -äitiemme perinnön. He vaikeuksien ja koettelemusten tullessa menivät polvilleen Jeesuksen ristin juurelle ja huusivat avuksi Herraa, niin että joidenkin sängyn viereen tuli lattiaan kolot vuosikymmenten rukousten tähden.

Sinä, juuri sinä, joka luet tätä tekstiä olet sen todistaja, että heidän rukouksensa kuultiin ja Jumala vastasi niihin. He kulkivat vaikeuksien ja ahdistusten ja koettelemusten läpi ja toivat tämän maan Jumalan avulla tähän päivään ja kun sinä katsot tätä maata tänään, sinun on pakko todeta, että ei täällä ihmiset kuole nälkään, täällä sinä pääset kouluun ja opiskelemaan, täällä sinä voit elää vapaassa maassa, jossa voit sanoa mielipiteesi ja unelmoida oman elämäsi parhaaksi ja toteuttaa unelmiasi. Eikö tämä maa ole rukousvastaus meidän esi-isiemme ja -äitiemme rukouksiin?

En minä halua olla neutraali.

Onko se uskonnonvapautta, että en saa tunnustautua kristityksi, vaan minun pitää salassa uskoani harjoittaa? Onko se suvaitsevaisuutta, että minun uskon ilmaiseminen kielletään? Onko se tasa-arvoa, että minua uskoni tähden halveksitaan ja pilkataan ja minun uskolleni nauretaan? Onko se oikeudenmukaisuutta, että minua aletaan kohta syrjiä uskoni tähden tässä maassa ja jo nyt? Tällaisen maanko sinä haluat Suomesta tänä juhlavuonna?

Et kai sinä halua polkea jalkoihisi niitä hyviä arvoja, jotka meidän maassamme on lähes tähän asti hyväksytty ja niitä arvoja arvostettu? Sinä joka haluat tehdä Suomesta Jeesuksesta vapaan maan, mitä sinä tarjoat tilalle? Tarkoituksettomuutta, arvottomuutta, ihminen on sattuman tulos ja lopullinen päämäärä on kuolema ja häviäminen atomien loputtomaan maailmankaikkeuden ketjuun. Miksi haluat ottaa pois elämän tarkoituksen, merkityksen ja arvon: sinä et ole täällä sattumalta, vaan sinut haluttiin tulevaksi, koska sinua rakastettiin jo edeltä ja sinun elämälläsi on merkitys, tarkoitus ja suuri suunnitelma, joka ei pääty edes kuolemassa, vaan silloin vasta täydellisyys alkaa.

Pekka Lehtinen
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell