Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä corona rokotuksista  (Luettu 766 kertaa)

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Mitä mieltä corona rokotuksista
« : 17.04.21 - klo:19:17 »
Oon ollut pois täältä kauan.

En tiedä onko tästä aiheesta jo jauhettu täällä..
...jos, niin sanotteko missä. Kiitti.

Kysyn vaan.. että miten suhtaudutte corona rokotuksiin.

Pelkäättekö ? Uskallatteko ottaa Astra Zenecan ...

Mulla on eka rokotus 21.4..
En tiedä vielä..
toivoisin että saisin Pfizerin...

..Mutta en pelkää, jos tulee AZ..

Mää oon vanaha ja riskiryhmässä.


Terkkuja kaikille täällä lileltä*  Göteborgista

😍😍😍😍😍

* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #1 : 17.04.21 - klo:19:55 »
Minusta coronarokotus on hyvä asia.
Mies sai Phizerin, minä sain Modernan. Miehelle ei tullut mitään oireita kumpanakaan kertana. Minulle tuli hieman kumpanakin kertana. Eka kertana väsymystä, toka kerralla oli kipeä olo noin vuorokauden ajan.

Miksiköhän se suomalaiseen nenäsuihkerokotuksen kehittäminen pysähtyi?

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #2 : 17.04.21 - klo:20:10 »
⚘🤗⚘🤗⚘⚘🤗 Ihana kuulla, Sandia   💜
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla

Poissa lukija

  • Viestejä: 95
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #4 : 18.04.21 - klo:18:49 »
Minä otin AstraZenecan rokotteen. Olen alle 65-vuotias joten minulle ei ehkä anneta toista annosta Astrazenecaa(THL linjasi, ettei sitä anneta enää alle 65-vuotiaille). Saa nähdä mitä annetaan tilalle, joissain kunnissa annetaan toinen piikki toista rokotetta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #5 : 19.04.21 - klo:18:51 »
Toinen juttu on sitten, että miten paljon rokotus antaa rohkeutta astua normaalimpaan elämään. :-\

Itse olin tosi tiukka sosiaalisen kontaktin suhteen kuluneen vuoden. En luottanut mihinkään sisäilmaan, jossa oli muita ihmisiä. Nyt sentään menen walmarttiin ja supermarkettiin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #6 : 28.08.21 - klo:16:14 »
Ei näytä corona hellittävän näilläkään toimilla. Ehkä kuitenkin rokotus jossain määrin suojaa.
Onneksi saa parempia maskeja nykyään.
Olin torstaina 30 min. kokouksessa missä yksi henkilö osoittautui positiiviseksi seuraavana päivänä.
Töissä meidät testataan viikoittain ja eilen olin pikatestissä, koska olin tuossa kokouksessa.

Aion olla hyvin varovainen kontakteissa joitakin päiviä.

Letsa

  • Vieras
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #7 : 05.09.21 - klo:12:30 »
Mulla 2 rokotusta otettu ja ikäviä, pysyviä allergisia sivuvaikutuksia tuli. Tyypillistä se, että lääkärit vähättelevät tai eivät pidä mahdollisena, että allerginen reaktio tuli rokotteesta.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #8 : 05.09.21 - klo:13:39 »
Minulla ja 80 v miehelläni on jo kesän alussa kaksi rokotusta ollut ja lapseni, minäni ja vävyni sekä abiturientti lapsenlapsi ovat kaksi rokotusta saaneet sekä 15 -vuotias saa toisen rokotuksen lokakuun alussa. Alakoululaiset eivät saane mitään rokotusta ja rokotettukin voi tartuttaa heidät.
Suosittelen rokotusta sivuvaikutusten uhallakin ja vaikka en usko sen tehoon niin hyvänä kuin väitetään. Jotain helpotusta se tuo kyllä muiden varotoimien ohella.
Emme saaneet mitään vakavia sivuoireita. Kaksi naispuolista sai käsivartensa kahdeksi vuorokaudeksi kipeäksi, joista yksi otti särkylääkkeen.
Kuulun siihen koulukuntaan, joka näkee tällaiset apukeinot niin kuin lääkäritkin (epätäydellisinä) Jumalan tähän maailmaan kuuluvana sallimuksena ja jopa tahtona, niin ettei se ainakaan synti ole, vaan maallinen velvollisuus itseä ja toisia kohtaan. Jääköön sanomatta mitä vastustajat ovat!

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #9 : 05.09.21 - klo:17:19 »
Kyllä minäkin sain rokotukset jo itse asiassa ensimmäisen helmikuun 2. viikolla ja toisen maaliskuussa. Yritin tehdä varausta omassa osavaltiossa, koskapa olen terveydenhuollon ammattilainen, mutta ei ollut aikoja missään.
Sitten sain naapuriosavaltion terveydeyshallinnolta kutsun, koska minulla on lisenssi sielläkin. Oli tosi näppärä.

Epälevät sen suojan vähenevän 8 kuukauden päästä, eli minulle se on ensi kuussa.
Ns. breakthrough tapauksia on meidän osavaltiossamme ollut noin 7000. Eli ihminen on saanut tartunnan vaikka on kaksi rokotetta saatu. Niistä hyvin harva tosin sairastuu vakavasti.

Ystävillämme tapahtu noin. Hänen lähisukulaisensa ei uskonut rokotteeseen ja sairastui vaikeasti ja on sairaalassa. Ystävämme saivat tältä tartunnan, mutta pysyivät oireettomina.
Se on kai itse asiassa hyvä tilanne, keho tavallaan rokottaa itse itsensä uudestaan. :)
« Viimeksi muokattu: 05.09.21 - klo:17:29 kirjoittanut sandia »

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #10 : 10.09.21 - klo:04:43 »
Täysin rokotettu, ei haittoja. Lisää vaan piikkejä tänne! Taian ottaa influenssapiikinkin, kun vauhtiin pääsin.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #11 : 10.09.21 - klo:16:19 »
Olen rokotettu kaksi kertaa.  Ei sivuvaikutuksia.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #12 : 05.11.21 - klo:21:40 »
Sain juuri Walmartissa 3. Moderna piikin. Sain sen koska olen " high riski" duunissa. Siis jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä.
Googlasin että ketkä saavat ja päätin että kuulun tuohon ryhmään. Ei ajanvarausta ei jonotusta. :)
Otin flunssapiikin samaan pötköön.

Letsa

  • Vieras
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #13 : 05.11.21 - klo:22:55 »
Ilta-Sanomat uutisoi, että viime viikolla 35 % sairaalahoitoon joutuneista koronapotilaista oli kahdesti rokotettuja HUSin alueella. Prosenttiluku ei ole mitenkään vakio, se vaihtelee paljon. Muutenkin uutisoidaan siitä, miten kahdesti rokotetutkin voivat olla taudin levittäjiä. Ikävältä kuulostavia asioita.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Mitä mieltä corona rokotuksista
« Vastaus #14 : 06.11.21 - klo:05:43 »
Juu ei ole kiva tilasto. Vastaavia lukuja täällä.