Kirjoittaja Aihe: Tässä ja nyt !!  (Luettu 812 kertaa)

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tässä ja nyt !!
« Vastaus #15 : 05.09.21 - klo:19:42 »
Täällä on jo vuosia sitten käyty keskusteluja monista mieleen nousseista ja mieliä kuohuttaneistakin aiheista. Täällä olevat "vanhukset" eli kauan mukana olleet jäsenet eivät taida enää jaksaa innostua niistä samoista teemoista. Taitaa olla tyypillistä, että foorumien elinkaaret ovat juuri tällaisia.

Aikansa kutakin. Itse koen, että katse eteenpäin, uusille poluille.

Ymmärrän tuon hyvin, mutta onko olemassa aktiivisia kristillisiä foorumeja?

Aktiivisia kristillisiä foorumeita ei taida suomenkielellä olla tämän lisäksi muita. Itse olen näistä kovin kiinnostunut, vaikka taidan olla varsinainen vanhus tälläkin foorumilla. Muistini mukaan foorumikirjoitteluni alkoi v. 98 ja on jatkunut ilman mainittavia katkoja siitä lähtien.

Olin V-kirkon foorumilla (synty.net) muistaakseni koko sen elinkaaren ajan, sitten olin Netmissionissa, mutta myös Körttifoorumilla ja (esikois)lestadiolaisten foorumilla. Kaksi viimemainittua olivat mielestäni liian sisäänlämpiäviä, joten en viihtynyt niissä. On todella surullista, jos tämäkin kuihtuu pois. Yhteisöihin sitoutumatonta foorumia todella tarvitaan.

Ymmärrän kyllä sen, että ylläpito ja moderointi voi olla raskasta, mutta eiköhän henkilökysymykset ole jotenkin hoidettavissa ilman, että koko foorumi lakkautetaan?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Tässä ja nyt !!
« Vastaus #16 : 05.09.21 - klo:21:20 »
En minä siis nyt heti ole täältä poistumassa, mutta jotakin muuta kaipaan. Ehkäpä enemmän kasvotusten keskustelua pienissä ryhmissä tai kahden kesken.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tässä ja nyt !!
« Vastaus #17 : 06.09.21 - klo:09:28 »
En minä siis nyt heti ole täältä poistumassa, mutta jotakin muuta kaipaan. Ehkäpä enemmän kasvotusten keskustelua pienissä ryhmissä tai kahden kesken.

Tapasin eilen Laukaassa ystäviä, joille puhuin tästä foorumista. Kaksi heistä on ollut joskus täällä ja yksi uusi tuttavuus oli kiinnostunut asiasta ja luultavasti kirjautuu tänne. Koetin innostaa heitä tulemaan.  :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Tässä ja nyt !!
« Vastaus #18 : 06.09.21 - klo:09:47 »
En minä siis nyt heti ole täältä poistumassa, mutta jotakin muuta kaipaan. Ehkäpä enemmän kasvotusten keskustelua pienissä ryhmissä tai kahden kesken.

Tapasin eilen Laukaassa ystäviä, joille puhuin tästä foorumista. Kaksi heistä on ollut joskus täällä ja yksi uusi tuttavuus oli kiinnostunut asiasta ja luultavasti kirjautuu tänne. Koetin innostaa heitä tulemaan.  :)
Jos urheilutermiä käytetään, niin olet siis toiminut kykyjenetsijänä.  :D.  Hyvää toimintaa.

Poissa Zubu

  • Viestejä: 16
Vs: Tässä ja nyt !!
« Vastaus #19 : 06.09.21 - klo:13:13 »
Ikävää 😢🥺   kun täältä ei saa minkäänlaista  vastakaikua.

Itse olen melko tuore käyttäjä ja kiinnostaisi keskustella hengellisistä, mutta olen sitten kuitenkin aika laiska.

Luulisin, että monikin kaipaisi jonkinlaista vuorovaikutusta, ajatustenvaihtoa ja kristittyjen yhteyden tunnetta.

Ja sehän on mahdollista myös näin virtuaalisesti.