Kirjoittaja Aihe: Coronarajoitteitten purkaminen ~ järjetön poliittinen päätö  (Luettu 565 kertaa)

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 165
MITÄ SANOTTE ???

Lähipäivinä ainakin niin Suomesa kuin Ruotsissa poistetaan
Coronaepidemian rajoitukset lähes kokonaan,
2 mertin turvavälit poistetaan.. ym siihen liittyvistä luovutaan.

TEHDÄÄNKÖ OIKEIN ????

TEHDÄÄNKÖ VÄÄRIN.??? 0

Onko tämä polittinen päätös.

SUURI SELLAINEN.

* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Jossakin vaiheessa tulee joka tapauksessa aika poistaa rajoitukset. Ei oikein tunnu oikealta sekään, että rajoitukset olisivat voimassa ikuisesti. Onko rajoitteiden purkaminen juuri nyt jotenkin järjetön päätös: minun mielestäni voisi vielä sen verran odottaa että esim. 80-prosentin rokotekattavuus saavutetaan. Suomessahan näin onkin tarkoitus tehdä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Itse en luota ihmisjoukkoihin ollenkaan, joten pysyn mahdollisimman kaukana ja yhä rajoitan sosiaalisia tapaamisia melko paljon.Tosin olen töissä lukuisten ihmisten kanssa jatkuvasti. Ja kyllä korona siellä leviääkin. Meidät testataan joka viikko. Ja maski on oltava naamalla. Pidän sitä itse silloinkin kun ei ole ketään ympärillä. En luota siihen kiertävään ilmaan.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Itse en luota ihmisjoukkoihin ollenkaan, joten pysyn mahdollisimman kaukana ja yhä rajoitan sosiaalisia tapaamisia melko paljon.Tosin olen töissä lukuisten ihmisten kanssa jatkuvasti. Ja kyllä korona siellä leviääkin. Meidät testataan joka viikko. Ja maski on oltava naamalla. Pidän sitä itse silloinkin kun ei ole ketään ympärillä. En luota siihen kiertävään ilmaan.
Mutta montako vuotta tästä eteenpäin aiot tuolla tavalla eristää itsesi?

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
 :) Komppaan Sandiaa. Parempi olla liian varovainen kuin varomaton mahdollisuuksien mukaan. Kunpa pääsisi normaaliin elämään turvallisesti ja jotain olisi liiasta kulutuksesta ja ahneudesta opittu ja tehtäisiin "parannusta" kaikesta vahingollisesta maallisestikin. (Ikävä kyllä en usko kumminkaan.)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Itse en luota ihmisjoukkoihin ollenkaan, joten pysyn mahdollisimman kaukana ja yhä rajoitan sosiaalisia tapaamisia melko paljon.Tosin olen töissä lukuisten ihmisten kanssa jatkuvasti. Ja kyllä korona siellä leviääkin. Meidät testataan joka viikko. Ja maski on oltava naamalla. Pidän sitä itse silloinkin kun ei ole ketään ympärillä. En luota siihen kiertävään ilmaan.
Mutta montako vuotta tästä eteenpäin aiot tuolla tavalla eristää itsesi?
Riippuu siita, mihin suuntaan asiat menevat. Nykyaan saa paljon parempia maskeja joten kaytan niita lahes aina paitsi ulkona. Enka kotona.
« Viimeksi muokattu: 16.09.21 - klo:16:55 kirjoittanut sandia »

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 165
Niin.Asiasta ollaan ja pitääkin olla erimieltä.

Tänään Preskonfferenssissa täällä meillä sekä pääministerin tiedotustilaisuudesa, erikoisesti tähdennettiin nuorten 12-15  - vuotiaiden rokottamisen aloittamista.
Juuri tuo ryhmä on se suuri riski kouluissa, ja heidät halutaan rokotuttaa


muutama kysymys Siulle:

1 . KANNATATKO 12 -15 - VUOTIAIDEN ROKOTTAMISTA
      a) jos, niin miksi
      b) ellet, syy siihen

2.  PITÄISIKÖ ROKOTUS TULLA PAKOLLISEKSI  KO.
      RYHMÄLLE NUORIA

3. TULISIKO MIELESTÄSI ko.IKÄRYHMÄÄN KUULUVIEN
     I T S E
     SAADA PÄÄTTÄÄ ROKOTUKSEN OTTAMISESTA

4. VOIVATKO/ SAAVATKO LASTEN VANHEMMAT KIELTÄÄ
     LAPSILTAAN ROKOTTEEN OTTAMISEN ?
   
    a) jos voivat, mistä syystä/syistä

Millaiset riskit Sie näet, JOS 12 - 15  -vuotiaat EIVÄT ota rokoktteita.

Mitä positiivista heidän rokottamisen koet ?

LOPUKSI .

Saako Siun 12 - 15  - vuotias lapsesti ottaa rokotuksen ILMAN Siun huoltajan antamaasi lupaa,
vai annatko luvan hänelle.

Onko ero tytölläsi ja pojallasi ?

MITEN suhtaudut, mikäli lapsesi, tytär, poika,
ottaa rokotteen SALAA, Siulle kertomatta.

Kiitos Ystävä, jos vastaat.tähän.

🙏💗


 
« Viimeksi muokattu: 16.09.21 - klo:20:42 kirjoittanut Karina-lile »
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Toivottavasti muutkin vastaavat, enkä minä aina innokkaana, kun vain saa sanoa mielipiteensä.  :)

1.
a) Kannatan
b) lapsenlapseni 17 ja 15 ovat saaneet ja saavat toisen lokakuussa. (Uskon, että on turvallista)

2.
ei, mutta perustellaan vahvasti

3.
Yhdessä vanhempien kanssa! jos vanhemmat kieltävät ja lapsi tahtoo, on hankalaa, mutta toivottavasti pääsevät konseksukseen, eli perustelut ratkaisevat kolmannen osapuolen (lääkäri) perusteella. Aatteelliset, on vaikeampi asia. Siinä pitäisi osata lapsen hakea oikeuksiaan tai tyytyä vanhempien katsomukseen.

4.
Voivat.
periaatteessa, koska ovat alle 18 v.

Tietenkin antaa myös lapsille suojaa tautia vastaan. Tauti voi olla paha myös lapsilla ja häiritsee suuren tarttuvuutensa takia koko elämää ja olisi yritettävä päästä taudin leviämisestä ja muuntumisesta eroon.
Ikävä kyllä se on ilmeisesti mahdotonta, koska esim. Afrikkaa ei saada riittävästi rokotettua. Rokotus kyllä lisää myös lasten osalta ainakin vähän turvallisuuden tunnetta ja on tehnyt velvollisuutensa yhteiskuntaa kohtaan.

Jos luvallista niin antaisin sekä tyttöjen, että poikien pikkulastenkin ottaa rokotuksen, vaikka ei ole 100 % varmuudella turvallista, mutta ei ole myöskään todistettu vaaralliseksi. (Riski voi olla, että todistetaan joskus, mutta nykyiset todisteet ( esim. Puolimatka) eivät ole valideja.
Salaa ottamiseen en osaa ottaa kantaa. Se ei ole toivottavaa kuitenkaan.

(Jos tauti vielä pahenee ja uusia rokotuksia kehitetään, minä voisin kallistua pakkorokotuksiinkin.)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Ehkä olisi tervellistä kerrata vielä tämä Aitomaan tammikuussa kirjoittama terve kirjoitus:

"Tässäkin tilanteessa kyse siis on Jumalan sallimuksesta.
Ihmiskunta elää koko ajan ikään kuin tulivuoren kupeessa
– tulivuoren olemassaolo tiedostetaan mutta sitä vastaan
ei kyetä varautumaan. Aina kun purkaus tapahtuu, on se
pandemia, sota, luonnonmullistus, tmv., syntyy osittainen
kaaos. Päättäjät eivät tiedä kuinka toimia, koska tilanne
on uusi eikä kaikkeen ole osattu varautua. Ihmiselle ne
opettavat, että hän ei lopultakaan hallitse elinympäristöään. Epävarmuus synnyttää myös vääriä salaliittosensaatioita, joiden tarkoitus on hämmentää vain lisää.
Evankeliumin ihme ja voima
Koska Jumala on kaiken Luoja ja ylläpitäjä, Hän otti
vastuun ihmisen lankeemuksesta. Ei niin, että Hän
pakottaisi ihmisen oman tahtonsa alle, vaan että ihminen
näkisi totuudenmukaisesti, ettei omassa viisaudessaan
kykene hallitsemaan elämäänsä maapallolla jossa
syntiinlankeemuksen seurauksena konfliktit, luonnonmullistukset, sodat ja vitsaukset luovat kaaosta. Tässäkin
pandemiassa Jumala kutsuu kääntymään Hänen
puoleensa, pyytämään apua. Jumala otti vastuun ihmisen
lankeemuksesta tuomitsemalla itsensä, 2Kor.5:19 “Sillä
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa
eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi
meille sovituksen sanan.” Ei siksi, että Jumala olisi
syyllinen, vaan siksi, koska ihminen ei kykene itseään
parantamaan eikä sovittamaan. Kristus, Kristuksen usko
(Fil.3:9), joka meille lahjoitetaan, on maailman synnin
voittaja. Usko Jumalaan on Jumalan omaa uskoa ja siksi
se ei häviä eikä jätä meitä. Siinä on evankeliumin ihme
ja voima.

https://kristitynfoorumi.fi/rokotteet.pdf