Kirjoittaja Aihe: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla  (Luettu 1452 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #15 : 09.08.22 - klo:18:03 »

Rukoilen ja kyselen Jumalalta mitä Hän tekee perheesi tapauksessa.

Kiitos tästä… :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1698
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #16 : 10.08.22 - klo:08:33 »
Kun lapsenlapseni oli kymmenen iässä oli meillä isovanhemmilla kyläilemässä. Oli mieheni työasiaan liittyvä juttu, kun lapsi kuuli siitä oli hyvin hämmästynyt ja sanoin että jos hän voisi rukoilla myös asian puolesta kun Jumala kuulee lasten rukoukset. Hän lupasi ja sanoi, Jumala voi sen antaa mitä rukoillaan ja vaikka ei antaisi Jumalaan voi aina luottaa.
Se jäi mieleeni kuin poltinmerkki, Jumalaan voi aina luottaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #17 : 11.08.22 - klo:14:00 »
Tuo olisi jäänyt pysyvästi minunkin mieleeni. Kun lapsi sanoo, että Jumalaan voi aina luottaa.

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #18 : 09.09.22 - klo:00:26 »
Kokemuksellisuudesta vielä sellainen juttu, että tuossa kevättalvella kun töissä surkeassa iltavuorossa rukoilin ja ylistin Jumalaa niin näin näyn missä kävelin yksin sellaisesta valtavan kokoisesta hehkuvasta metallista tehdystä portista läpi. Se oli vähän kuin kuparia. No se oli kuitenkin valtavan kokoinen.

Kävelin keskeltä porttia sisään ja tunsin sellaista varmuutta ja rohkeutta että vaikka yksin kävelin niin mitään tarvetta ei ollut hiipiä reunoja pitkin. Keskeltä porttia, uljaasti sisään sillä se oli minun kotini. Se oli minun omaisuuttani. Se oli kiistatta ja ilman mitään epäilyksen häivää minulle valmistettu.

Kyllähän tämä oli tiedossa, koska olen sen Raamatusta lukenut, mutta kun sain tuntea sen tunteen niin se rohkeus ja varmuus oli todella ihmeellistä. Ja kaikki ne katseet joita kohti kuljin eivät aiheuttaneet mitään vähättelyntarvetta tai perisuomalaista 'ei tehdä tästä nyt numeroa' -fiilistä.

Se oli päämäärä, se oli tarkoitus, se oli minulle annettu lahja, se koko kaupunki.

Kyllä kuulkaas kannattaa jatkaa Herran palvelemista. Hän on valmistanut meille kaupungin!
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #19 : 09.09.22 - klo:13:16 »
Kiitos tuosta,se vahvisti minuakin.

Tuo varmuus toi mieleen rukouspiirissä näkemäni ikäänkuin näyn, kun minä painin surun kanssa vanhempieni ja monen muun läheisen kuoltua noin 7 kuukauden sisällä, mikä aiheutti minulla tunteen, että juureni Suomeen katkeavat ja se oli tosi rankka surun aihe minulle. Olin niinkuin tyhjän päällä. Rukouksessa rukouspiirissä näin ikäänkuin pienen purjeveneen menevän määrätietoisesti "kuvan halki". Se tuli jostain ja näytti tuolla varmalla tavalla tietävänsä mihin se oli menossa.  Oli tyyni veden pinta ja aurinko paistoi. Minä istuin yksin veneen keskellä tuskissani ja hämmennyksissäni ja lähinnä revin hiuksiani turhautumisen ja surun kanssa ja vene vain rauhassa oli menossa määräpäähänsä.

Veneen nimi oli Armo.
 ::)
Se oli jotenkin huvittava näky. Melkein purskahdin nauramaan, kun huomasin miten tunnemaailmani oli niin täydessä vastakohdassa tilanteen kanssa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #20 : 09.09.22 - klo:13:41 »
Kiitos Vilhelm, kertomasi vahvisti minua tänään. Oma työni on hieman haastavaa näinä päivinä. Paljon töitä, kieli on pidettävä keskellä suuta ja olen hieman ADHD  :-\
« Viimeksi muokattu: 09.09.22 - klo:13:49 kirjoittanut sandia »

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #21 : 09.09.22 - klo:16:01 »
Hyvä jos se rohkaisi.

Itse mietin pitkään mikä oli tuon näyn tarkoitus. Ainakin yleisellä tasolla se sopii varmaan uskoville rohkaisuksi. Henkilökohtaisesti on tietenkin otettava huomioon myös mahdollinen vain itseä koskeva viesti.

Mutta oli voittajafiilis.

[edit] Tai siis se oli sellainen luja ja ehdoton varmuus. Ei niinkään mitään 'fiilistä'. Asiat vaan olivat niin kuin on tarkoitettu.
« Viimeksi muokattu: 09.09.22 - klo:16:13 kirjoittanut Vilhelm »
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #22 : 10.09.22 - klo:08:21 »
 ;D Voittajafiilistä tarvittiin tänään!
Tulin juuri töistä ja 1:17 yöllä. Minut määrättiin menemään sinne isoon vankilaan 2. vuoroon ja iltavuoro siellä lähinnä tarkoittaa sisäänotto mielentila- ja itsemurhariskiarviointien tekoja ja päätöksiä mihin kukin vanki sijoitetaan.
Oli melko hurja ilta. Yksi vietiin eristysellin kautta sairaalaan ja toinen laitettiin turvakaapu päällä eristysselliin.
Muut meni tavalliseen yksikköön.

Onneksi Herra vahvisti minua aamulla. Tiesi mitä tuleman pitää ja siellä tarvitsee varmuutta ja rohkeutta varsinkin juuri vartijoiden kanssa ja tietty myös vankien.

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #23 : 10.09.22 - klo:12:53 »
Oho. Olipa raju rupeama.

Mulla viikonlopun työt katosi kun meillä ollaan taas koronassa. Sai perua kaikki.

Taitaa olla jo kolmas koronakierros. Eikö tämä koskaan lopu.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6421
Vs: Kokemuksellisuus/olotila uskovalla
« Vastaus #24 : 10.09.22 - klo:20:23 »
Covid karanteenisäännöt todella alkavat olla harmittavia,kun lähes kukaan ei kuitenkaan tule kipeäksi. Ne hidastavat töitä melkoisesti.

Olen tosi kiitollinen että olin ottanut maanantain vapaaksi jostain ihmeen syystä. Pyysin vain yhtä lomapäivää.
Tämä päivä menee lähes kokonaan toipumiseen eilisestä jotoksesta. Noi työmääräykset tulevat vasta viimehetkillä, joten en ollut mitenkään varautunut siihen tällä kertaa.

« Viimeksi muokattu: 10.09.22 - klo:21:26 kirjoittanut sandia »