Kirjoittaja Aihe: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin  (Luettu 38588 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #465 : 05.08.22 - klo:12:22 »
Joopa,kokemukseni ovat raskaat ja ei kristityissä piireissä on rakkaudellisempia "lahjoja" kuin kristittyjen. Siis väärinkäytöksistä on kyse ja hurmahenkisyyteen eksytty ja todella usein.
Kolmiykseys on mahdoton ymmärtää, mutta meillä on siis vain yksi Jumala, Kaikkivaltias. Jos Pyhä Henki erotetaan kahdesta muusta persoonasta, ollaan hurmahenkisyydessä. Samoin minä uskon, että Pyhä Henki on Sanassa ja Sakramenteissä ja kirkastaa aina Kristusta ja Isä ja Poika ovat aina siis läsnä.
Tuommoiset ennustukset, joista sinä ja moni muu kertovat, eivät ole minulle Pyhästä Hengestä, ei missään nimessä. Pyhä Henki kyllä neuvoo, opastaa, lohduttaa, auttaa kulkee rinnalla ja asuukin uskovassa ihmisessä, mutta meillä on täällä sielunvihollinen joukkoineen joka eksyttää ja harhauttaa varsinkin uskovia, muuthan tällä on jo hallussaan.
En tykkää puhua hengistä, haluan puhua vaan Kristuksesta J. ja uskonvarmuudesta, jossa myös Pyhä Henki on siis mukana. Mahdoton selittää.
Radio Deistä arkistosta löytyy tänään tuleva (klo 13.00) Retroäijät, jotka ovat helluntailaisia, aika hyvä todistus armolahjoista nykyisin helluntailaisuudessa. No, minä en ole helluntailainen, mutta ei ollut löydettävissä väärää heidän rupattelussaan. (New Agelaiset, muuläiset vielä saavat aikaan ihmeellisistä ihmeellisimpiä juttuja, samoin monet itämaisten uskontojen henget ja ei varmasti ole Pyhästä Hengestä. Todellinen Henkien erottamisen armolahja on siis tarpeen kaikilla kristityillä, jolloin voimme vahvistaa toisiamme rakkaudessa. Hengen hedelmistä tuntee uskovat, hassua että niitäkin on paremmin muissa yhteyksissä kuin seurakunnissa. Henkien erottaminen, vaatii myös tietoa ja kokemusta eikä vain ihmelahjaa.   :)

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #466 : 05.08.22 - klo:12:42 »
Minusta tuntuu että sinä irroitat Pyhän Hengen kolminaisuudesta, armolahjat tulevat kolmiyhteiseltä Jumalalta. Pyhä Henki on koko ajan yhtä Isän ja Pojan kanssa vaikka asuu uskovassa.
Lueppa Pyhän Hengen tehtävät Raamatussa vielä ajatuksella.

Kuinka uskallat sanoa että kertomani tapaus ei ollut Jumalasta???

Aivan eri asia on profetiat jotka nousevat omasta ihmismielestä ja ne ovatkin ihan oma lukunsa.
« Viimeksi muokattu: 05.08.22 - klo:13:16 kirjoittanut pax »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #467 : 06.08.22 - klo:02:14 »
Stiina, taas piti poistaa viestisi sen asiattoman sisällön takia. Poistin myös ne täysin asialliset palauteviestit, mitä sen jälkeen oli tullut. Tämä on jo toinen kerta kun asiaan piti puuttua. Pidä huoli, että kolmatta kertaa ei tule.
« Viimeksi muokattu: 06.08.22 - klo:06:18 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #468 : 06.08.22 - klo:08:54 »
Joh. 16 tuo niin hienosti esille millainen on Pyhä Henki joka luvattiin tulevan kun Jeesus otettiin ylös. Hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen ja se mitä hän puhuu ei ole hänestä itsestään vaan minkä hän kuulee sen hän teille julistaa. Eli Pyhä Henki ei koskaan ole irrallinen.
Jos sanotaan Pyhän Hengen työksi jotakin mikä on ristiriidassa sanan kanssa sen voi välittömästi heittää romukoppaan.

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #469 : 06.08.22 - klo:10:53 »
pax:aamen

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #470 : 06.08.22 - klo:11:20 »
Erilaiset opilliset käsitykset ja niiden käsittely ovat ok.
Toisen uskon kiistäminen ei.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #471 : 09.08.22 - klo:00:36 »
Joopa,kokemukseni ovat raskaat ja ei kristityissä piireissä on rakkaudellisempia "lahjoja" kuin kristittyjen. Siis väärinkäytöksistä on kyse ja hurmahenkisyyteen eksytty ja todella usein.
Kolmiykseys on mahdoton ymmärtää, mutta meillä on siis vain yksi Jumala, Kaikkivaltias. Jos Pyhä Henki erotetaan kahdesta muusta persoonasta, ollaan hurmahenkisyydessä. Samoin minä uskon, että Pyhä Henki on Sanassa ja Sakramenteissä ja kirkastaa aina Kristusta ja Isä ja Poika ovat aina siis läsnä.
Tuommoiset ennustukset, joista sinä ja moni muu kertovat, eivät ole minulle Pyhästä Hengestä, ei missään nimessä. Pyhä Henki kyllä neuvoo, opastaa, lohduttaa, auttaa kulkee rinnalla ja asuukin uskovassa ihmisessä, mutta meillä on täällä sielunvihollinen joukkoineen joka eksyttää ja harhauttaa varsinkin uskovia, muuthan tällä on jo hallussaan.
En tykkää puhua hengistä, haluan puhua vaan Kristuksesta J. ja uskonvarmuudesta, jossa myös Pyhä Henki on siis mukana. Mahdoton selittää.
Radio Deistä arkistosta löytyy tänään tuleva (klo 13.00) Retroäijät, jotka ovat helluntailaisia, aika hyvä todistus armolahjoista nykyisin helluntailaisuudessa. No, minä en ole helluntailainen, mutta ei ollut löydettävissä väärää heidän rupattelussaan. (New Agelaiset, muuläiset vielä saavat aikaan ihmeellisistä ihmeellisimpiä juttuja, samoin monet itämaisten uskontojen henget ja ei varmasti ole Pyhästä Hengestä. Todellinen Henkien erottamisen armolahja on siis tarpeen kaikilla kristityillä, jolloin voimme vahvistaa toisiamme rakkaudessa. Hengen hedelmistä tuntee uskovat, hassua että niitäkin on paremmin muissa yhteyksissä kuin seurakunnissa. Henkien erottaminen, vaatii myös tietoa ja kokemusta eikä vain ihmelahjaa.   :)

Minulle on noussut tuo lihavoittamani kohta viestistäsi mieleen parin päivän ajan. Kukaan ei liene tuota kommentoinut mitenkään, olemme lähinnä olleet puolustusasemissa erittäin kriittisten kirjoitustesi suhteen ja tuo on ehkä siksi jäänyt huomiotta.
Kuulostaa, että sinulla on ollut pahoja kokemuksia joissain tilanteessa.

Uskon, että täällä kirjoittaa nytkin henkilöitä, jotka ovat hyvin tietoisia miten paljon epätervettä juttua liikkuu joissain suunnissa. Tälläkin foorumilla on paljon käsitelty epäterveen karismaattisten ryhmien tuhoisaa vaikutusta.

Olisit varmaan saanut paljonkin ymmärrystä ja samanmielisyyttä, jos ehkä olisit selvemmin kirjoittanut mihin tuolla viittasit.

Tiedän että näet minut ja monet muut täällä lähinnä hurmahenkisinä, mutta kuten jo totesin, olet siinä asiassa erehtynyt.

Itse olen välttänyt kaikki karismaattisuudella ratsastavat puhujat, tilanteet ja liikkeet, joten koska en ole ikinä mennyt sellaiseen mukaan, minulla on vain aavistus kaikesta siitä mistä monet ovat täällä kirjoittaneet.
« Viimeksi muokattu: 09.08.22 - klo:05:13 kirjoittanut sandia »