Kirjoittaja Aihe: Jeesus-nimi aiheutti raivopuuskan  (Luettu 483 kertaa)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Jeesus-nimi aiheutti raivopuuskan
« : 03.09.19 - klo:20:31 »
Tapasin viikonloppuna sattumalta entisen koulukaverini Karjalohjalla huoltoaseman kahvilassa ja istuuduin hänen pöytäänsä kuulumisia kysymään. Jossain vaiheessa keskustelumme siirtyi Raamatun asioihin ja johonkin entisen luokkakaverini selitykseen vastasin, että Jeesus opetti asiasta eri tavalla. Siihen saakka hän oli keskustellut rauhallisesti (Jumalasta joka rakastaa ja enkelistä, joka varjelee häntä), mutta Jeesus-nimen kuuleminen sai aikaan aivan käsittämättömän raivopuuskan. Hän solvasi ja kirosi Jeesusta sadatellen niin äänekkäästi, että kahvilassa asiakkaat kääntyivät katselemaan meitä.

Tänään kaupassa käydessäni kohtasin hänet uudelleen liikkeen edessä istumassa. Tervehdin häntä ja hän vastasi tervehdykseeni sanoen: "Älä puhu mulle mitään pimeetä!" Pysyi kuitenkin tänään rauhallisena.

Sellaista toivon, että joku kanssani rukoilisi tämän pimeään eksyneen ihmisen puolesta!

Onko jollakulla samantapaisia kokemuksia lähimmäsestään?

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Jeesus-nimi aiheutti raivopuuskan
« Vastaus #1 : 03.09.19 - klo:21:52 »
Joskus olen ihmetellyt kun olen esim. juoksulenkillä ohittanut jonkun tuntemattoman ihmisen ja tämä alkaa raivoisasti huutaa kirouksia päälleni.
Mieleen on juolahtanut onko kyse henkivalloista, joka reagoi uskovaan ihmiseen?

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Jeesus-nimi aiheutti raivopuuskan
« Vastaus #2 : 04.09.19 - klo:00:36 »
Hyvä aihe Oloneuvokselta. Kiva!  :D

Noin viikko sitten menin vanhan talon kahvilaan. Ulkopihalla on muutama pöytä tuolineen. Niin istuuduin ja minun vastapäässä mies tuijotti minua tiiviisti. :o Hänen vieressä nainen näytti hermostuvan minuun ja samoin toinen nainen.  >:( >:( Ihmettelin, mikä heihin tuli ja miksi he ovat aggressiivia minua kohtaan.  ??? ::)

Mieleeni juolahti, johtuuko, että olen lähellä Jumalaa, siksi he käyttäytyvät näin? En osaa sanoa.

Oloneuvos, rukoilen hänen puolesta.