Kirjoittaja Aihe: Mitä on kauneus?  (Luettu 4492 kertaa)

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mitä on kauneus?
« Vastaus #15 : 12.05.16 - klo:12:17 »
Joka aamu kun siirtää verhot sivuun, näyttää vihreämmältä. Kaunista ja virkistävää.
Olispa oma saunamökki...
Ihmisroska

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä on kauneus?
« Vastaus #16 : 23.01.22 - klo:19:43 »

Tapaus sattui 1940-luvun loppupuolella, kun suomalainen lähetystyöntekijä Arthur Pylkkänen oli seurueineen ratsastaen matkalla Himalajan vuoriston jyrkillä rinteillä. Ratsu kuitenkin kompastui ja Pylkkänen putosi pää edellä louhikkoon ja hänen sydämensä pysähtyi 20 minuutin ajaksi. Tuona aikana hän kävi kotonaan äitinsä luona Hirvensalmella. Hän ehti tehdä kotona joitakin havaintoja, yrittipä herättää keittiössä touhuavan äitinsä huomiota, mutta turhaan.

Kaksi asiaa jäi hänen mieleensä, toinen oli äidin päällä ollut uusi pusero ja pöydällä ollut värikäs kukkamaljakko. Jonkin aikaa tapauksen jälkeen hän sai äidiltään kirjeen, jossa oli äidin valokuva juuri tuo uusi pusero päällä. Myöhemmin palattuaan lomalle hän näki myös sen kaunisvärisen kukkamaljakon, jota ei ollut vielä hänen edellisellä käynnillään.

Sama Himalajan vuoristo koitui myöhemmin Pylkkäselle tämän ajallisen elämän päätepisteeksi, sillä hän menehtyi tulvassa eikä hänen ruumistaan milloinkaan löydetty.

Niitä, jotka tahtovat olla uskomatta toiseen todellisuuteen, ei voida mitenkään saada muuttamaan asennettaan. Heille asia tulee vastaan vasta joskus myöhemmin.
[/quote]

Sattumoisin löysin koneeltani tämän Pylkkäsen kuvan, joten liitän sen tähän.


(Sorry. Tuli hieman virheellinen lainaus, mutta menköön nyt näin.  :-[  )
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Mitä on kauneus?
« Vastaus #17 : 23.01.22 - klo:21:08 »
Sorry, mutta kristitylle tämmöiset ovat ongelmallisia, vaikka "henkimaailma" on totta. Raamatussa on kertomuksia ja kokemuksia sekä Jeesuksella, että apostoleilla "henkimaailmasta", mutta tänä päivänä ei ole suositeltavaa mitenkään olla tekemisissä edes enkeleiden kanssa.
Jos joutuu jostain syystä olemaan, on osattava arvioida lähde ja pidettävä vain se mikä oikein ja hyvää on. Nämä ovat pitkiä ja vaikeita asioita enkä pysty toisten kokemuksiin puuttumaan mitenkään enkä halua. Kuningas Saulin tapaus on mm. varoittava esimerkki Raamatussa.
Jos Pyhä Henki ei kirkasta Kristusta, on kyseessä joku muu "henki". Spiritismi yms. on todellisuutta, muttei kristinuskoa. Suomessakin on vanhastaan shamanismi, noituus liittynyt kristinuskoon, mutta tulisi pitää puhtaana niistä. Suvuittain kulkee "herkkyys" näihin asioihin. En tahdo olla missään tekemisissä ja Jumala on auttanut, että pääsee niistä, mitä jo lapsena on kokenut. Muut uskonnot ovat täynnä näitä kokemuksia ja selvänäkijät todella tietävät, jos kuitenkin monet huijaavat, mutta syntiä se on niin kuin taikauskokin, mikä on kristityillä yleinen synti.
Kristinusko ei ole samanlainen uskonto kuin muut uskonnot ja henkimaailma 98 prosentissa tapauksissa eksyttää pois totuudesta jostain syystä. Paljon on "henkiä" avaruudessa jotka eivät seuraa Kristusta. Me emme kuitenkaan saa ja voi niitä tuomita. Erossa pysyminen ja Jumalan tykö Kristuksen kautta käyminen kuuluu Kristitylle.  :-X

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Mitä on kauneus?
« Vastaus #18 : 23.01.22 - klo:22:10 »
En välttämättä yhdistä tuollaisia kokemuksia kristinuskoon, ja koska siis en voi selittää niitä, hylkään ne, on ne "todellisia" tai vaan unikuvia.
Minulla oli hieman vastaava noin 9-10 vuotiaana. Ihmettelin sitä silloin,ja se oli sen verran kummallinen, että en kertonut kenellekään. Ihmettelin sitä ja suhtauduin silloin siihen kuten nytkin. Ikäänkun hylkään sen, koska sillä ei sinänsä ole mitään arvoa.

Näin hyvin selvän unen, missä laitoin tuolin erään kaapin eteen ja kiipesin kurkkaamaan yläkaappiin ja näillä siellä tietyn kokoisen ja tietynlaiseen joulupaperiin käärityn paketin.
Se uni oli niin todellinen, että päätin kurkata juuri tuolla tavalla sinne kaappiin ja siellä oli juuri unessa näkemäni paketin näköinen paketti. ???

Muistan sitten todenneeni jouluna että se paketti oli minulle ja siellä oli kylpytakki.

En pystynyt selittämään sitä mitenkään.

En näe tuota mitenkään Jumalalta saatuna. En ollut silloin uskossa enkä siis usko, että minulla oli Pyhää Henkeä.
Eikä se vienyt minua mitenkään lähemmäs Jumalaa.

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Mitä on kauneus?
« Vastaus #19 : 23.01.22 - klo:22:50 »
On paljon kuolemanrajakokemuksia kun on ollut sydämen pysähdys ja ns kliininen kuolema. Ymmärrän että se kuolematon henki tai sielu voi lähteä ruumiista ja on kaikki aistit mitä ruumiissa ollesakin, muistaa mitä on nähnyt ja kuullut esim leikkaushuoneessa tai sen ulkopuolella. Monet ovat käyneet tuonpuoleisessa, uskovat ja ei-uskovat. Näkymätön maailma on jopa näkyvää todellisempi. Kun ihminen poistu kuoleman hetkessä, silloin se ei liity mihinkään ihmisen poppakonsteihin vaan lähdön määrä Jumala.
Näin minä ymmärrän.
Enneunia tosiaan voidaan nähdä myös.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Mitä on kauneus?
« Vastaus #20 : 24.01.22 - klo:04:48 »
Aloituksen kertomus oli kaunis.

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Mitä on kauneus?
« Vastaus #21 : 13.02.22 - klo:19:43 »
En välttämättä yhdistä tuollaisia kokemuksia kristinuskoon, ja koska siis en voi selittää niitä, hylkään ne, on ne "todellisia" tai vaan unikuvia.
Minulla oli hieman vastaava noin 9-10 vuotiaana. Ihmettelin sitä silloin,ja se oli sen verran kummallinen, että en kertonut kenellekään. Ihmettelin sitä ja suhtauduin silloin siihen kuten nytkin. Ikäänkun hylkään sen, koska sillä ei sinänsä ole mitään arvoa.

Näin hyvin selvän unen, missä laitoin tuolin erään kaapin eteen ja kiipesin kurkkaamaan yläkaappiin ja näillä siellä tietyn kokoisen ja tietynlaiseen joulupaperiin käärityn paketin.
Se uni oli niin todellinen, että päätin kurkata juuri tuolla tavalla sinne kaappiin ja siellä oli juuri unessa näkemäni paketin näköinen paketti. ???

Muistan sitten todenneeni jouluna että se paketti oli minulle ja siellä oli kylpytakki.

En pystynyt selittämään sitä mitenkään.

En näe tuota mitenkään Jumalalta saatuna. En ollut silloin uskossa enkä siis usko, että minulla oli Pyhää Henkeä.
Eikä se vienyt minua mitenkään lähemmäs Jumalaa.

Minä uskon että jotkut yliluonnolliset kokemukset voivat olla Jumalan vaikuttamia, vaikka ihminen ei olisikaan uskossa. Se voi olla esim. jollekin täysin pakanalle ensimmäinen merkki siitä että on jokin suurempi todellisuus olemassa, joku joka tietää salatut asiat. Miten siellä Raamatussa sanottiinkaan että Jumala puhuu unessa ja näyssä tavalla/toisella... ihminen ei sitä vain ymmärrä..? En löydä tuota kohtaa.