Kirjoittaja Aihe: Ihmisroska  (Luettu 21403 kertaa)

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #105 : 26.09.18 - klo:18:28 »
Mutta mina sanon teille: jokainen joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Matt 5: 22

Tähän sä laitoit tän ongelma kohdan.

Miten itse elätte niin ettette suutu pahuuteen?

Vai onko se vaan niin että kun joka tapauksessa suuttuu niin sitten vain potee omantunnon tuskia ja pyytää anteeksi?

Itse pyrin joka päivä välttämään uutisten lukemista koska siellä vain kerrotaan aina mitä pahuutta yhteiskunta taas kerran suosii ja hyväksyy.

Kun ei tiedä mitään niin ei tarvitse suuttua mistään.   ;)


Jeesus puhuu tuossa vihoissaan veljelle olemisesta.
Sinä puhut suuttumisesta pahuuteen.


Ovatko ne mielestäsi sama asia?

Vihan kantaminen toista ihmistä kohtaan saattaa jopa olla pahuutta. Itse asiassa ajattelen, että se on.

Minä vain ajattelen että sanat "suuttua" ja "vihainen" ovat sama asia. Se että suomenkielen runollisuus hieman taivuttaa termiä muotoon "vihoissaan" ei mielestäni poista ongelmaa koska ongelmaa ei selitetä.

Siinä ei sanota yhtään minkälainen vihaisuus on kielletty ja mikälainen ei. Sitä paitsi onhan srkllakin sata mielipidettä yleensäkin siitä mitä on pahuus joten sitäkään on turha tähän yrittää löytää selitykseksi. Siis tarkoitan että seurakunnasta on sitä turha kysellä....

Mutta kuten en ymmärrä Paavalin käskyjä niin en ymmärrä tätäkään. Lopetan vain uutisten katsomisen niin pystyn aika paljon välttämään vihaisuutta. Ne jotka ralastavat rakentaa pahuuden yhteiskuntaa saavat mun puolesta ihan vapaasti nauttia sen seurauksista.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #106 : 26.09.18 - klo:18:32 »
Johanneksen kirjeessä on myös paljon asiaa aiheesta.

Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.

jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

Ts. vihan kantaminen jotakuta tai joitakuita kohtaan tehnee hallaa ihmissydämelle.

Itse asiassa törmäsin jossain psalmissa samaan "vihaat äitisi poikaa". Itse asiassa kummallista että korostetaan ikäänkuin oikeaa veljeä siis äitisi poikaa. Jospa se tarkoittaa että siinä on erityinen pahuus jos vihaa omaa perheenjäsentään.
Jälleen voisi myös todeta että meitä siskoja ei paljoo missään mainita..... mutta se onkin sitten ihan toinen aihe.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #107 : 26.09.18 - klo:18:36 »
Tunnustan syntinä että vihaan Sipilää koska hän kutsui lasten raiskaajat maahamme.
Kymmenet lapset olisivat jääneet raiskaamatta Suomessa jos meillä ei olisi tuollaista pääministeriä.
Pyydän julkisesti anteeksi Jumalalta ja lukijoilta tätä vihaani vaikka totuus ei siitä miksikään muutu.   :-[
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #108 : 26.09.18 - klo:18:39 »
Jeesus itse suuttui pahuutta harjoittaville.  Hän käytti väkivaltaakin:

"Jeesus meni ylös Jerusalemiin.
Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.

Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."
Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
(Joh. 2: 13-17)

Kyllä mutta Hän ei missään kohtaa puuttunut politiikkaan vaikka luulen että pahuus oli valtiomiehissä silloinkin.  :(
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #109 : 26.09.18 - klo:22:30 »
Mutta mina sanon teille: jokainen joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Matt 5: 22

Tähän sä laitoit tän ongelma kohdan.

Miten itse elätte niin ettette suutu pahuuteen?

Vai onko se vaan niin että kun joka tapauksessa suuttuu niin sitten vain potee omantunnon tuskia ja pyytää anteeksi?

Itse pyrin joka päivä välttämään uutisten lukemista koska siellä vain kerrotaan aina mitä pahuutta yhteiskunta taas kerran suosii ja hyväksyy.

Kun ei tiedä mitään niin ei tarvitse suuttua mistään.   ;)


Jeesus puhuu tuossa vihoissaan veljelle olemisesta.
Sinä puhut suuttumisesta pahuuteen.


Ovatko ne mielestäsi sama asia?

Vihan kantaminen toista ihmistä kohtaan saattaa jopa olla pahuutta. Itse asiassa ajattelen, että se on.

Minä vain ajattelen että sanat "suuttua" ja "vihainen" ovat sama asia. Se että suomenkielen runollisuus hieman taivuttaa termiä muotoon "vihoissaan" ei mielestäni poista ongelmaa koska ongelmaa ei selitetä.

Siinä ei sanota yhtään minkälainen vihaisuus on kielletty ja mikälainen ei. Sitä paitsi onhan srkllakin sata mielipidettä yleensäkin siitä mitä on pahuus joten sitäkään on turha tähän yrittää löytää selitykseksi. Siis tarkoitan että seurakunnasta on sitä turha kysellä....

Mutta kuten en ymmärrä Paavalin käskyjä niin en ymmärrä tätäkään. Lopetan vain uutisten katsomisen niin pystyn aika paljon välttämään vihaisuutta. Ne jotka ralastavat rakentaa pahuuden yhteiskuntaa saavat mun puolesta ihan vapaasti nauttia sen seurauksista.

Kyllä siellä selvästi sanotaan, että toisen ihmisen vihaaminen on syntiä. Samoin vihastuminen kun siihen usein juuri kuuluu toisen halveksiva nimittely.


Siis sotkit ihmisen vihaamisen ja pahaan suuttumisen.
Pahuus EI OLE ihminen, siis se toinen ihminen. Pahuus on se mikä on sinussa ja minussa ja eroittaa meidät Jumalasta ja hänen hyvyydestään.
« Viimeksi muokattu: 27.09.18 - klo:06:33 kirjoittanut sandia »

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #110 : 26.09.18 - klo:22:32 »
Kuka hallitsee vaikkapa toisiin uskoviin järkyttävän katkeroituneen uskovan mieltä sillä alueella? Jumala uuden luomuksen kautta, perkele vanhan luonnon kautta vai ihminen täysin itse? Vai joku muu?
Kuka hallitsee katkeroituneen uskovan mieltä ... vaikea kysymys.

Hallitsiko käärme Adamia ja Eevaa lankeemuksen jälkeen? Missä määrin hallitsi? Syntiä tekevä joutuu kantamaan seurauksia synnistä, mutta vaikea kysymys on, miten paljon vihollisella on oikeasti valtaa ihmiseen / uskovaan.

Jaakobin kirjeen mukaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee. Jos lankean kiusaukseen, olenko silloin heti Saatanan vallassa? Jos uskovassa asuu Jumalan Henki, niin miten samanaikaisesti voisi valtaa pitää Saatana?

"seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen": lankeamisista huolimatta häntä nimitetään vanhurskaaksi.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #111 : 26.09.18 - klo:22:36 »
Vanha luonto on liitossa perkeleen kanssa ja jos sen luontonsa päästää huseeraamaan, niin jälki voi olla kauheaa.
Onko kyseessä liitto? Kuka ja milloin on tehnyt tämän liiton, ja mitkä ovat liiton ehdot?

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #112 : 26.09.18 - klo:23:09 »
Kuka hallitsee vaikkapa toisiin uskoviin järkyttävän katkeroituneen uskovan mieltä sillä alueella? Jumala uuden luomuksen kautta, perkele vanhan luonnon kautta vai ihminen täysin itse? Vai joku muu?
Kuka hallitsee katkeroituneen uskovan mieltä ... vaikea kysymys.

Hallitsiko käärme Adamia ja Eevaa lankeemuksen jälkeen? Missä määrin hallitsi? Syntiä tekevä joutuu kantamaan seurauksia synnistä, mutta vaikea kysymys on, miten paljon vihollisella on oikeasti valtaa ihmiseen / uskovaan.

Jaakobin kirjeen mukaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee. Jos lankean kiusaukseen, olenko silloin heti Saatanan vallassa? Jos uskovassa asuu Jumalan Henki, niin miten samanaikaisesti voisi valtaa pitää Saatana?

"seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen": lankeamisista huolimatta häntä nimitetään vanhurskaaksi.

Pätkit nyt sitä mitä kirjoitin. En kysynyt koko mielestä, vaan siitä mielen alueesta missä haudomme pahaa. Niin pitkään kun ei vastata tarkasti siihen mitä kysytään, on tämä hieman turhauttavaa jankkausta.

Mutta ei tässä puhuttu lankeemuksista, vaan itse puhuin vihaamisesta. Se ei ole mikään äkkipikaistuksissa koettu tunne, vaan sydämessä haudottu asia, mistä ei päästetä irti. Ja sen kautta perkele saa valtaa mielen alueelta. Näin minä asian ymmärrän.

Missä olen sanonut että heti ja saman tien langetessa ollaan perkeleen vallassa? Minä puhuin aivan eri asiasta.

« Viimeksi muokattu: 26.09.18 - klo:23:36 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #113 : 26.09.18 - klo:23:21 »
Vanha luonto on liitossa perkeleen kanssa ja jos sen luontonsa päästää huseeraamaan, niin jälki voi olla kauheaa.
Onko kyseessä liitto? Kuka ja milloin on tehnyt tämän liiton, ja mitkä ovat liiton ehdot?

Ihminen langetessaan.

Ihmisen kuoleman ruumiissa näkyy toinen laki, mikä pitää ihmisen vangittuna synnin laissa. Kyllä sitä voi kutsua liitoksi perkeleen kanssa, koska sen kuoleman ruumiin - lihan - teot ovat siinä määrin Jumalan tahdon vastaisia.

"Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset..."


Jokaisella meillä on tuo sama kuoleman ruumis. Ja se roikkuu meissä kiinni. Siihen perkele iskee. Lihaamme.
Ihmisroska

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #114 : 27.09.18 - klo:06:53 »
Viranomaisilla näyttää olevan vielä järki mukana tässä ihmisroskajutussa.

https://www.imatralainen.fi/artikkeli/705765-poliisi-riikka-moilasen-ihmisroska-kommentti-ei-ollut-rikos-myos-oululaisen

Ifa

  • Vieras
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #115 : 27.09.18 - klo:07:15 »
Micen ja Taiston keskusteluun kommentoin, että Raamatun mukaan armo kasvattaa uskovia hylkäämään jumalattomuutta ja maailmallisia himoja. Tästä voisi päätellä, että uskovassakin on näitä molempia. On myös kehotus panna pois vanha ihminen, joka seuraa petollisia himoja. Mielen uudistuminen on oleellinen asia siksi, ettei perkele saisi sijaa. Kaikki lihan teot ovat vihollisuutta Jumalaa vastaan ja näistä Jeesus tahtoo uskovia vapahtaa. Että oltaisiin isännälle hyödyllisiä, kaikkiin hyviin tekoihin valmita ja että Kristus saisi muotoa uskovissa.

Synti (lihan teot) on pimeyttä ja pimeyden tekoja. Kun uskova hairahtuu näihin, silloin siltä osin ollaan pimeyden ruhtinaan vallassa ja tehdään sopimattomia. Jeesus ilmestyi ja on tullut tekemään tyhjäksi perkeleen teot käytännössä ja konkreettisesti uskovan elämässä. Hän on Vapahtaja, joka valaisee totuuden ihmisestä, antaa parannuksen ja puhdistumisen armon.

Ifa

  • Vieras
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #116 : 27.09.18 - klo:08:14 »
Lemmikki hei, maailman (siis ihmisten) pahuus ja synti todellakin pysyvät, vihasimme sitä tai emme.  Raiskatut lapset ovat siis kaikki vanhempiensa lapsia. Joka tapauksessa vahinko on suuri tälle lapselle. Vanhempien mielentilaa en edes ala arvailemaan.

Pahuus on ja pysyy, totean tämän vaikka se kuulostaa kliseeltä. Toinen kliseeltä kuulostava, mutta totuus kuitenkin on, ettei väkivaltaan, pahuuteen ym. syyllistyneiden vihaaminen auta mitään eikä ketään. Omaan lapseeni jos väkivalta kohdistuisi, inhimillisesti ajateltuna voisin menettää mielen tasapainon ilman Jumalan armon voimaa. Ja samaan armoon turvautumalla sekä lapsi että minä "selviäisimme hengissä" asiasta. Jos lapsi hakattaisiin hengiltä, sama suuri Jumalan armon voima Jeesuksessa olisi silloinkin ainut turva. Itselläni ei olisi mitään mahdollisuutta käsitellä asiaa ja selvitä siitä mitenkään. Tämä armo onkin voimassaan omaa luokkaansa, siksi rohkeasti näin kirjoitan.

Vihaaminen on pimeyteen astumista ja siinä vaeltamista. Herra haluaa ettemme siihen mene, ja tulisimme siitä pois. Hänellä on siihen voima.


Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #117 : 27.09.18 - klo:08:49 »
Viranomaisilla näyttää olevan vielä järki mukana tässä ihmisroskajutussa.

https://www.imatralainen.fi/artikkeli/705765-poliisi-riikka-moilasen-ihmisroska-kommentti-ei-ollut-rikos-myos-oululaisen

Miksi et sano samaa kun kansallismielinen henkilö saa sakkoja saman sanan käytöstä?
Onko se mielestäsi siis "järkevää" että laki on eri eri ihmisille. Eliittiin kuuluva ei saa sakkoja eikä rikostutkintaa samasta asiasta mistä rahvaaseen kuuluva saa.

Toki jos pidätte sitä "järkevänä" niin sitten ymmärrän miksi jotkut rakastaa rakentaa pahuuden valtakuntaa maanpäälle.
He yksinkertaisesti pitävät sitä järkevänä.
Mutta sehän on kerrottukin Raamatussa että "luullen viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet".
« Viimeksi muokattu: 27.09.18 - klo:10:17 kirjoittanut Lemmikki »
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #118 : 27.09.18 - klo:09:00 »
Lemmikki hei, maailman (siis ihmisten) pahuus ja synti todellakin pysyvät, vihasimme sitä tai emme.  Raiskatut lapset ovat siis kaikki vanhempiensa lapsia. Joka tapauksessa vahinko on suuri tälle lapselle. Vanhempien mielentilaa en edes ala arvailemaan.

Pahuus on ja pysyy, totean tämän vaikka se kuulostaa kliseeltä. Toinen kliseeltä kuulostava, mutta totuus kuitenkin on, ettei väkivaltaan, pahuuteen ym. syyllistyneiden vihaaminen auta mitään eikä ketään. Omaan lapseeni jos väkivalta kohdistuisi, inhimillisesti ajateltuna voisin menettää mielen tasapainon ilman Jumalan armon voimaa. Ja samaan armoon turvautumalla sekä lapsi että minä "selviäisimme hengissä" asiasta. Jos lapsi hakattaisiin hengiltä, sama suuri Jumalan armon voima Jeesuksessa olisi silloinkin ainut turva. Itselläni ei olisi mitään mahdollisuutta käsitellä asiaa ja selvitä siitä mitenkään. Tämä armo onkin voimassaan omaa luokkaansa, siksi rohkeasti näin kirjoitan.

Vihaaminen on pimeyteen astumista ja siinä vaeltamista. Herra haluaa ettemme siihen mene, ja tulisimme siitä pois. Hänellä on siihen voima.

Kiitos. Kuitenkin itse Kaikkivaltias tulee tuhoamaan ne ihmise jotka pahuutta rakastavat ja tekevät.

19:20   Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
20:14   Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15   Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

22:15   Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Eli tuomio tulee niille ihmisille jotka tekevät pahaa ja pahuus katoaa ikuisesti. Mutta kyllä kosto tulee ensimmäisenä mieleen jos joku tekisi sellaista minun lapselle. Onneksi minulla ei ole lapsia eikä tarvitse heidän puolestään pelätä tässä pahuuden valtakunnassa. Mutta itse eläydyn liian vahvasti kärsivän vieraankin olotilaan joten minusta on täysin käsittämätöntä ettei se liikuta sen enempää uskovia kuin hallitustakaan.

Jos haluaisitte pyyhkiä pois pääministerin rikoksen niin hänen itsensä tulisi katua sitä rikosta. EI se auta että joku muu selittelee tuota rikosta tyhjäksi koska se ei katoa tyhjään vaan tulee tämän kansan pään päälle Jumalan tuomioina.

Toki jos Jumala on sama tänään kuin 3000 vuotta sitten niin Hän itse on tuonut nuo raatelija Suomeen kurittamaan kansaamme joka kieltää Jumalansa. Samoin kuin Jumala toi filistealaiset ryöstämään Israelilaisia kun he hylkäsivät Jumalansa.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #119 : 27.09.18 - klo:09:02 »
Kiitos Sandia. Olen kanssasi samaa mieltä, että vihaaminen on syntiä vaikka et muussa kohdassa annakaan haluamaani vastausta.   :)

Joten eiköhän tämä vääntö nyt riitä tästä aiheesta.   ;)
Vain Jumala ymmärtää kaiken.