Kirjoittaja Aihe: Ihmisroska  (Luettu 21420 kertaa)

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #120 : 27.09.18 - klo:09:10 »
Ifa : "vihan pimeyteen astumista" vältä juuri sillä etten lue vihan ja pimeyden uutisia.

He ovat pimeytensä valinneet joten sekin on heidän "ihmisenä kunnioittamista" että annan heidän itse kylvää ja niittää sitä mitä rakastavat. Tämä on siis näkökulma kun ajattelen rikollisia mutta näkökulma on heti erilainen jos ajattelen menneitä nykyisiä ja tulevia uhreja.
Ja jos kansassamme on ketään jolla olisi sanavarastossaan sana "suojella" niin he tekesivät jotain näiden tulevien uhrien estämiseksi.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Ifa

  • Vieras
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #121 : 27.09.18 - klo:09:20 »
Lemmikki hei, maailman (siis ihmisten) pahuus ja synti todellakin pysyvät, vihasimme sitä tai emme.  Raiskatut lapset ovat siis kaikki vanhempiensa lapsia. Joka tapauksessa vahinko on suuri tälle lapselle. Vanhempien mielentilaa en edes ala arvailemaan.

Pahuus on ja pysyy, totean tämän vaikka se kuulostaa kliseeltä. Toinen kliseeltä kuulostava, mutta totuus kuitenkin on, ettei väkivaltaan, pahuuteen ym. syyllistyneiden vihaaminen auta mitään eikä ketään. Omaan lapseeni jos väkivalta kohdistuisi, inhimillisesti ajateltuna voisin menettää mielen tasapainon ilman Jumalan armon voimaa. Ja samaan armoon turvautumalla sekä lapsi että minä "selviäisimme hengissä" asiasta. Jos lapsi hakattaisiin hengiltä, sama suuri Jumalan armon voima Jeesuksessa olisi silloinkin ainut turva. Itselläni ei olisi mitään mahdollisuutta käsitellä asiaa ja selvitä siitä mitenkään. Tämä armo onkin voimassaan omaa luokkaansa, siksi rohkeasti näin kirjoitan.

Vihaaminen on pimeyteen astumista ja siinä vaeltamista. Herra haluaa ettemme siihen mene, ja tulisimme siitä pois. Hänellä on siihen voima.

Kiitos. Kuitenkin itse Kaikkivaltias tulee tuhoamaan ne ihmise jotka pahuutta rakastavat ja tekevät.

19:20   Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
20:14   Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15   Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

22:15   Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Eli tuomio tulee niille ihmisille jotka tekevät pahaa ja pahuus katoaa ikuisesti. Mutta kyllä kosto tulee ensimmäisenä mieleen jos joku tekisi sellaista minun lapselle. Onneksi minulla ei ole lapsia eikä tarvitse heidän puolestään pelätä tässä pahuuden valtakunnassa. Mutta itse eläydyn liian vahvasti kärsivän vieraankin olotilaan joten minusta on täysin käsittämätöntä ettei se liikuta sen enempää uskovia kuin hallitustakaan.

Jos haluaisitte pyyhkiä pois pääministerin rikoksen niin hänen itsensä tulisi katua sitä rikosta. EI se auta että joku muu selittelee tuota rikosta tyhjäksi koska se ei katoa tyhjään vaan tulee tämän kansan pään päälle Jumalan tuomioina.

Toki jos Jumala on sama tänään kuin 3000 vuotta sitten niin Hän itse on tuonut nuo raatelija Suomeen kurittamaan kansaamme joka kieltää Jumalansa. Samoin kuin Jumala toi filistealaiset ryöstämään Israelilaisia kun he hylkäsivät Jumalansa.
Jumala tuomitsee. Siksi uskovat saavat olla tuomitsematta. Jumalan teko on sekin, ettei kosto tule mieleen. Mistä tiedät, ettei ihmisten kärsimys  liikuta uskovia tai muita?

Päänsä pensaaseen laittaminen ei mielestäni vaikuta vihalta välttymistä, valitettavasti. Eikä ole ratkaisu muhinkään. Koska se viha on sydämessä. Kun viha ei ole sydämessä, se ei tietystikään sieltä nouse, vaikka uutisia seuraakin.

Paikalla Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #122 : 27.09.18 - klo:09:30 »
Jos haluaisitte pyyhkiä pois pääministerin rikoksen niin hänen itsensä tulisi katua sitä rikosta. EI se auta että joku muu selittelee tuota rikosta tyhjäksi koska se ei katoa tyhjään vaan tulee tämän kansan pään päälle Jumalan tuomioina.
Ketkä te?

Pääministeri oli typerä esittäessään kutsun kotiinsa, mutta ei se tee hänestä rikollista.
Suomi ei ole sellainen maa, jossa yksi ihminen ei voi kieltää joitain asioita tapahtumasta. Vaikutusvaltainen ihminen voi ajaa lainsäädäntöä tiettyyn suuntaan, mutta se ei tapahdu hetkessä eikä kukaan saa yksinään mitään aikaan.

Lainaus
Toki jos Jumala on sama tänään kuin 3000 vuotta sitten niin Hän itse on tuonut nuo raatelija Suomeen kurittamaan kansaamme joka kieltää Jumalansa. Samoin kuin Jumala toi filistealaiset ryöstämään Israelilaisia kun he hylkäsivät Jumalansa.

Suomessa on tehty noin puoli miljoonaa aborttia ko. lain voimassaolon aikana. Suurin piirtein saman verran Suomesta puuttuu työvoimaa, jos haluttaisiin jatkaa samaa elintasoa kuin aiemmin.
Kantasuomalaisten näkökulmasta viivästetty rangaistus on alkanut.
Maahantulijat eivät joukkona koskaan pysty samanlaisiin työsuorituksiin mitä koulutetut kantasuomalaiset. Epäilen, että seuraavakin sukupolvi jää kelkasta muutamaa toimialaa lukuunottamatta.
Kulttuurillinen hyppäys on liian suuri. Yksittäiset lahjakkuudet pärjäävät kyllä.

-

Maahanmuuttajien näkökulmasta on kysymys monenlaisista asioista.

Tässä yksi:
Sata vuotta sitten Suomessa oli tapana, että vanhin poika sai tilan tai torpan, josta jatkaa. Nuoremmat veljet lähtivät kuka minnekin. Aika moni lähti Usaan.
Omissa sukulaisissakin on sellaisia. Silloin pärjäsi, jos osasi ja jaksoi kaivaa kaivoksissa tai kaataa puita metsässä tai teki muuta ruumiillista työtä.
Sen kaltaista hommaa ei ole tässä maassa eikä naapurissakaan ole tarjolla suurelle joukolle. Aiempi ratkaisumalli ei enää toimi.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #123 : 27.09.18 - klo:09:58 »
Lemmikki hei, maailman (siis ihmisten) pahuus ja synti todellakin pysyvät, vihasimme sitä tai emme.  Raiskatut lapset ovat siis kaikki vanhempiensa lapsia. Joka tapauksessa vahinko on suuri tälle lapselle. Vanhempien mielentilaa en edes ala arvailemaan.

Pahuus on ja pysyy, totean tämän vaikka se kuulostaa kliseeltä. Toinen kliseeltä kuulostava, mutta totuus kuitenkin on, ettei väkivaltaan, pahuuteen ym. syyllistyneiden vihaaminen auta mitään eikä ketään. Omaan lapseeni jos väkivalta kohdistuisi, inhimillisesti ajateltuna voisin menettää mielen tasapainon ilman Jumalan armon voimaa. Ja samaan armoon turvautumalla sekä lapsi että minä "selviäisimme hengissä" asiasta. Jos lapsi hakattaisiin hengiltä, sama suuri Jumalan armon voima Jeesuksessa olisi silloinkin ainut turva. Itselläni ei olisi mitään mahdollisuutta käsitellä asiaa ja selvitä siitä mitenkään. Tämä armo onkin voimassaan omaa luokkaansa, siksi rohkeasti näin kirjoitan.

Vihaaminen on pimeyteen astumista ja siinä vaeltamista. Herra haluaa ettemme siihen mene, ja tulisimme siitä pois. Hänellä on siihen voima.

Kiitos. Kuitenkin itse Kaikkivaltias tulee tuhoamaan ne ihmise jotka pahuutta rakastavat ja tekevät.

19:20   Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
20:14   Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15   Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

22:15   Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Eli tuomio tulee niille ihmisille jotka tekevät pahaa ja pahuus katoaa ikuisesti. Mutta kyllä kosto tulee ensimmäisenä mieleen jos joku tekisi sellaista minun lapselle. Onneksi minulla ei ole lapsia eikä tarvitse heidän puolestään pelätä tässä pahuuden valtakunnassa. Mutta itse eläydyn liian vahvasti kärsivän vieraankin olotilaan joten minusta on täysin käsittämätöntä ettei se liikuta sen enempää uskovia kuin hallitustakaan.

Jos haluaisitte pyyhkiä pois pääministerin rikoksen niin hänen itsensä tulisi katua sitä rikosta. EI se auta että joku muu selittelee tuota rikosta tyhjäksi koska se ei katoa tyhjään vaan tulee tämän kansan pään päälle Jumalan tuomioina.

Toki jos Jumala on sama tänään kuin 3000 vuotta sitten niin Hän itse on tuonut nuo raatelija Suomeen kurittamaan kansaamme joka kieltää Jumalansa. Samoin kuin Jumala toi filistealaiset ryöstämään Israelilaisia kun he hylkäsivät Jumalansa.
Jumala tuomitsee. Siksi uskovat saavat olla tuomitsematta. Jumalan teko on sekin, ettei kosto tule mieleen. Mistä tiedät, ettei ihmisten kärsimys  liikuta uskovia tai muita?

Päänsä pensaaseen laittaminen ei mielestäni vaikuta vihalta välttymistä, valitettavasti. Eikä ole ratkaisu muhinkään. Koska se viha on sydämessä. Kun viha ei ole sydämessä, se ei tietystikään sieltä nouse, vaikka uutisia seuraakin.

okei sun kantas onkin koko ajan todeta minun olevan väärässä kaikessa. Mielenkiintoista. Sama asenne on ollut kaikilla ns ystävilläni.  :D 

Se ettei ihmisten kärsimys liikuta uskovia johtuu siitä että he aina srkssa puhuvat kyllä ulkomaalaisten kärsimyksestä jossain toisella puolen maailmaa koska keräävät samalla rahaa. Mutta eivät koskaan tai ainakaan minä en ole kuullut yhtään kommenttia srk puheissa suomessa tapettujen marttyyrien muistamisesta. Siis jos joku terroristi on teurastanut uskon takia suomalaisen niin hän lienee marttyyri siinä kuin ihanat ulkomaalaisetkin?

Tai se että laittaa "pään pensaaseen" on eri asia kuin että välttää pahuudesta lukemista sillä onhan uutisten valheet pahuutta. Se ettei lue tappouutisia lehdistä on vain sitä ettei halua kuulla hallituksen aktiivipolitiikan tuloksista.
Sitä paitsi en minä aktiivisesti vihaa ketään mutta oksennan kun näen pahuuden palvelijoiden valehtelevan TVssä.
Joten lienee minullakin oikeus suojella itseäni oksennutkohtaukselta?

Muistin juuri että oikeastaan raivoan pahoja vastaan siinä toivossa että he luopuisivat pahuudestaan eivätkä joutuisi helvettiin. Toki jos luen uutisista että joku räjäytti itsensä epäjumalaansa palvoessaan niin suren että hän valitsi sellaisen tien tuhoonsa. Se että puhuu pahuutta vastaan on mys sitä että toivoisi pahuuden valinneiden oivaltavan itsekin ettei sillä tiellä ole toivoa.

Mutta kun uskovat paijaa terroristeja ja luulee että he kunnioituksesta sitten luopuvat pahuudestaan niin se on vain pahuuden hyväksymistä joukkoonsa. Totta kai niillä jotka paijaa on oma näkemyksensä asiaan ja jos tulevat teurastetuiksi niin hekin ovat sitten martyyreja. Mutta luulisi että vainotut ulkomailla olisivat opettaneet suomalaisillemyös varovaisuutta.
Sanoihan Jeesuskin jos teitä vainotaan yhdessä kaupungissa niin paetkaa toiseen mutta suomalaiset kääntävät sen muotoon "jos teitä vainotaan yhdessä kaupungissa niin kutsukaa vainoojat kotiinne ja olkaa urhoolliset".
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #124 : 27.09.18 - klo:10:15 »
Jos haluaisitte pyyhkiä pois pääministerin rikoksen niin hänen itsensä tulisi katua sitä rikosta. EI se auta että joku muu selittelee tuota rikosta tyhjäksi koska se ei katoa tyhjään vaan tulee tämän kansan pään päälle Jumalan tuomioina.
Ketkä te?

Pääministeri oli typerä esittäessään kutsun kotiinsa, mutta ei se tee hänestä rikollista.
Suomi ei ole sellainen maa, jossa yksi ihminen ei voi kieltää joitain asioita tapahtumasta. Vaikutusvaltainen ihminen voi ajaa lainsäädäntöä tiettyyn suuntaan, mutta se ei tapahdu hetkessä eikä kukaan saa yksinään mitään aikaan.

Lainaus
Toki jos Jumala on sama tänään kuin 3000 vuotta sitten niin Hän itse on tuonut nuo raatelija Suomeen kurittamaan kansaamme joka kieltää Jumalansa. Samoin kuin Jumala toi filistealaiset ryöstämään Israelilaisia kun he hylkäsivät Jumalansa.

Suomessa on tehty noin puoli miljoonaa aborttia ko. lain voimassaolon aikana. Suurin piirtein saman verran Suomesta puuttuu työvoimaa, jos haluttaisiin jatkaa samaa elintasoa kuin aiemmin.
Kantasuomalaisten näkökulmasta viivästetty rangaistus on alkanut.
Maahantulijat eivät joukkona koskaan pysty samanlaisiin työsuorituksiin mitä koulutetut kantasuomalaiset. Epäilen, että seuraavakin sukupolvi jää kelkasta muutamaa toimialaa lukuunottamatta.
Kulttuurillinen hyppäys on liian suuri. Yksittäiset lahjakkuudet pärjäävät kyllä.

-

Maahanmuuttajien näkökulmasta on kysymys monenlaisista asioista.

Tässä yksi:
Sata vuotta sitten Suomessa oli tapana, että vanhin poika sai tilan tai torpan, josta jatkaa. Nuoremmat veljet lähtivät kuka minnekin. Aika moni lähti Usaan.
Omissa sukulaisissakin on sellaisia. Silloin pärjäsi, jos osasi ja jaksoi kaivaa kaivoksissa tai kaataa puita metsässä tai teki muuta ruumiillista työtä.
Sen kaltaista hommaa ei ole tässä maassa eikä naapurissakaan ole tarjolla suurelle joukolle. Aiempi ratkaisumalli ei enää toimi.

Eli kenelläkään Suomessa ei ole valtaa suojella suomalaisia ulkopuolelta tulevilta terroristilaumoilta? Miksi Suomi on sitten päästänyt itsensä tähän alastomaan asemaan ja kuitenkin puhuu jostain maanpuolustuksesta? Laki on vain niin kuin se luetaan. En usko tuollaista koska päättäjät tekee kaikessa koko ajan ihan mitä ne haluaa. Ja tässä asiassa ne eivät halunneet estää terroristeja saapumasta Suomeen. Kuinka nopeasti saatiin voimaan köyhiä työttömiä riistävä laki? Ihan juuri niin nopeasti kuin haluttiin. Eli kun hallitus haluaa tehdä pahaa niin se tekee pahaa mutta kun se ei halua tehdä hyvää niin se ei tee hyvää.
Muuten olen samaa mieltä kirjoituksesi kanssa ja arvostan muinaisten sukupolvien ahkeruutta. Itse olisin heikkokuntoisena varmasti kuollut jo lapsuudessa jos olisin siihen aikaan elänyt. Jos et kuulu niihin "teihin" jotka uskovien parissa puolustaa sipilän rikosta niin eihän sinun silloin tarvitse loukkaantua sellaisista sanoista.    *rauha*
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #125 : 27.09.18 - klo:13:21 »
Miksi voisi sanoa postia, jota ihmiset lähettävät toisilleen? Eikö se ole roskapostia? No, tässä on tämänpäiväinen roskaposti:



Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #126 : 27.09.18 - klo:14:53 »
Jos haluaisitte pyyhkiä pois pääministerin rikoksen niin hänen itsensä tulisi katua sitä rikosta. EI se auta että joku muu selittelee tuota rikosta tyhjäksi koska se ei katoa tyhjään vaan tulee tämän kansan pään päälle Jumalan tuomioina.
Ketkä te?

Pääministeri oli typerä esittäessään kutsun kotiinsa, mutta ei se tee hänestä rikollista.
Suomi ei ole sellainen maa, jossa yksi ihminen ei voi kieltää joitain asioita tapahtumasta. Vaikutusvaltainen ihminen voi ajaa lainsäädäntöä tiettyyn suuntaan, mutta se ei tapahdu hetkessä eikä kukaan saa yksinään mitään aikaan.

Lainaus
Toki jos Jumala on sama tänään kuin 3000 vuotta sitten niin Hän itse on tuonut nuo raatelija Suomeen kurittamaan kansaamme joka kieltää Jumalansa. Samoin kuin Jumala toi filistealaiset ryöstämään Israelilaisia kun he hylkäsivät Jumalansa.

Suomessa on tehty noin puoli miljoonaa aborttia ko. lain voimassaolon aikana. Suurin piirtein saman verran Suomesta puuttuu työvoimaa, jos haluttaisiin jatkaa samaa elintasoa kuin aiemmin.
Kantasuomalaisten näkökulmasta viivästetty rangaistus on alkanut.
Maahantulijat eivät joukkona koskaan pysty samanlaisiin työsuorituksiin mitä koulutetut kantasuomalaiset. Epäilen, että seuraavakin sukupolvi jää kelkasta muutamaa toimialaa lukuunottamatta.
Kulttuurillinen hyppäys on liian suuri. Yksittäiset lahjakkuudet pärjäävät kyllä.

-

Maahanmuuttajien näkökulmasta on kysymys monenlaisista asioista.

Tässä yksi:
Sata vuotta sitten Suomessa oli tapana, että vanhin poika sai tilan tai torpan, josta jatkaa. Nuoremmat veljet lähtivät kuka minnekin. Aika moni lähti Usaan.
Omissa sukulaisissakin on sellaisia. Silloin pärjäsi, jos osasi ja jaksoi kaivaa kaivoksissa tai kaataa puita metsässä tai teki muuta ruumiillista työtä.
Sen kaltaista hommaa ei ole tässä maassa eikä naapurissakaan ole tarjolla suurelle joukolle. Aiempi ratkaisumalli ei enää toimi.

Eli kenelläkään Suomessa ei ole valtaa suojella suomalaisia ulkopuolelta tulevilta terroristilaumoilta? Miksi Suomi on sitten päästänyt itsensä tähän alastomaan asemaan ja kuitenkin puhuu jostain maanpuolustuksesta? Laki on vain niin kuin se luetaan. En usko tuollaista koska päättäjät tekee kaikessa koko ajan ihan mitä ne haluaa. Ja tässä asiassa ne eivät halunneet estää terroristeja saapumasta Suomeen. Kuinka nopeasti saatiin voimaan köyhiä työttömiä riistävä laki? Ihan juuri niin nopeasti kuin haluttiin. Eli kun hallitus haluaa tehdä pahaa niin se tekee pahaa mutta kun se ei halua tehdä hyvää niin se ei tee hyvää.
Muuten olen samaa mieltä kirjoituksesi kanssa ja arvostan muinaisten sukupolvien ahkeruutta. Itse olisin heikkokuntoisena varmasti kuollut jo lapsuudessa jos olisin siihen aikaan elänyt. Jos et kuulu niihin "teihin" jotka uskovien parissa puolustaa sipilän rikosta niin eihän sinun silloin tarvitse loukkaantua sellaisista sanoista.    *rauha*

Tuo ei nyt vaan pidä ihan paikkaansa. Ei lakia voi lukea ihan miten tahansa.
Minkä rikoksen Sipilä teki?
Mielestäni hän toimi erittäin typerästi esittäessään julkisen kutsun omaan kotiinsa. Typeryys ei ole rikos.

-

Jos jonkun asian muuttaminen vaatii lain muutoksen, siihen menee väistämättä paljon aikaa.
Sen lisäksi, että lainsäädäntöprosessi on hidas, lait eivät tule välittömästi voimaan.
Jotain uutta säädettyä lakia katselin. Sen voimaantulo oli puolitoista vuotta laatimisen jälkeen.

Perustuslain muuttamiseen liittyvät muutokset menevät yleensä seuraavalle vaalikaudelle vahvistettavaksi.

https://www.eduskunta.fi/FI/lakiensaataminen/lainvalmistelu_vaiheet/sivut/default.aspx


Asetukset voivat tulla voimaan suhteellisen nopeasti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Asetus

-

Suomi ei ole diktatuuri, jossa pääministerin määräykset astuisivat voimaan radiossa kuuluttaen ja sähköpostilla.

Paikalla Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #127 : 27.09.18 - klo:14:56 »
Suomi ei voi sulkea länsirajaa ja sanoa, että Ruotsi on turvallinen maa.
Syy on se, että jos jonain päivänä miljoona ihmistä tulee Venäjän rajan yli pakolaisena tai "pakolaisena", länsinaapuri voisi sanoa, että Suomi on turvallinen maa ja käännyttäisi sinne menevät Torniosta takaisin Suomeen.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #128 : 27.09.18 - klo:16:02 »
Suomi ei voi sulkea länsirajaa ja sanoa, että Ruotsi on turvallinen maa.
Syy on se, että jos jonain päivänä miljoona ihmistä tulee Venäjän rajan yli pakolaisena tai "pakolaisena", länsinaapuri voisi sanoa, että Suomi on turvallinen maa ja käännyttäisi sinne menevät Torniosta takaisin Suomeen.

Mistä lähtien sä olet kuvitellut että Ruotsi on luotettava naapuri. Ei varmasti tule auttamaan meitä jos venäjältä tulee kuka tahansa. Riippumatta siitä kuinka paljon me on autettu Ruotsia. Ruotsin geeneissä on suurvalta-ajattelu ja vasalliSuomen kuuluukin auttaa ylempiään. Joten tuo ainakin on ihan turha selitys. Mutta en yritä enempä sinua vakuutella. Kuten me kaikki, kukaan ei muuta mielipiteitään sen perusteella että toisen puheet olisi sata kertaa todistettu. Vasta jos itse joutuu hallituksen riiston kohteeksi ja diktatuurin kohteeksi voi oivaltaa että se ehkä onkin totta.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #129 : 27.09.18 - klo:16:28 »
Eihan asia minulle kuulu mutta mielestani Natanael sanoi aivan muuta kuin etta Ruotsi on luotettava naapuri.

Ifa

  • Vieras
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #130 : 27.09.18 - klo:16:38 »
Lemmikin viestit vaikuttavat katkeralta vaahtoamiselta. Jumala, joka on läpeensä hyvä, tuomitsee kerran maailman ja paha saa palkkansa. Jeesus on niin hyvä, että Raamattu sanoo Häneen katsovien säteilevän iloa, eivätkä heidän kasvonsa punastu häpeästä. Ajatellaan Häntä, ehdottaisin.

Paikalla Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #131 : 27.09.18 - klo:16:59 »
Eihan asia minulle kuulu mutta mielestani Natanael sanoi aivan muuta kuin etta Ruotsi on luotettava naapuri.

Näin on, en ottanut edellisessä viestissäni Ruotsin luotettavuuteen mitään kantaa.

Paikalla Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #132 : 27.09.18 - klo:17:00 »
Vasta jos itse joutuu hallituksen riiston kohteeksi ja diktatuurin kohteeksi voi oivaltaa että se ehkä onkin totta.

Mitä tarkoitat hallituksen harjoittamalla riistolla ja diktatuurilla?
« Viimeksi muokattu: 27.09.18 - klo:17:08 kirjoittanut Natanael »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #133 : 27.09.18 - klo:17:23 »
En ole aivan varma missä tässä ketjussa ollaan menossa, ja varmaan itsekin olen aiheuttanut aiheesta karkaamista, joten oletan, että jatkan samalla linjalla.

Mutta kyllä minä ajattelen niin kuin Lemmikki jossain viestinsä lomassa sattui mainitsemaan, että Jumala on sallinut sen tilanteen että nämä pakolaiset ja/tai "pakolaiset" ovat Suomessa ja muutenkin Euroopassa. Ja jos historiasta oppii jotain, voi kai todeta, että erilaisia kansojen siirtymisiä on aina tapahtunut. Eurooppa ei voi elää jossain onnellisessa kuplassa missä yhteiskunta pitää huolen omistaan ja ongelmat ovat lähes eliminoitu ja varaus ja helppo elämä kukoistaa. Sellaiseen luottaminen saattaa olla todella epärealistinen illuusio. Jos ihmiskunnan historiassa muutama vuosikymmen onnistuu.....tai onnistui olemaan sitä, niin oletus sen pysyvyydestä voi olla virhepäätelmä.

Sitten kun katson asiaa Jumalan sanan valossa, joudun toteamaan, että koskaan ei ole onnistunut yritykset luoda ihanneyhteiskuntaa, missä ihminen itse on luonut hyvinvoinnin, Jumala eliminoitu ja siunauksellinen olotila sen kun jatkuu.

Paikalla Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #134 : 27.09.18 - klo:17:36 »
Sanon tervetuloa yksittäisille maahanmuuttajille ja töihin tuleville.
Sellaisia on tullut sukuunkin.

Väestönvaihtoa en hyväksy.

Mielestäni käytännössä suomalaiseen yhteiskuntaan on mahdollisuus sopeutua nopeasti vain sellaiset, joilla on lähes samantapainen ajattelutapa yhteiskunnan roolista, rehellisyydestä, yksilön velvollisuuksista, työn teosta ja oppimisesta.
Halu oppia kieli on erittäin tärkeää.

Jos lähtökohtana on tulla vain elätettäväksi, sanon tervemenoa takaisin.