Kirjoittaja Aihe: Sakramenttioppi  (Luettu 9836 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #75 : 24.09.19 - klo:12:48 »
no niin...kirjoitus puhukoon itse puolestaan:

Lainaus
Myöhemmin, noin kuukausi sitten minä törmäsin yhteen foorumiin ja siitä miettiessäni rukoilin ja kysyin Herralta, mikä on Hänen tahto ja liitynkö sinne foorumiin kysyen Hänen tahtoaan. Siten kirjauduin sinne sisään ja vähän myöhemmin uni tuli minulle. Näin unta, että minua lähestyttiin kaikenlaiset okkultismit. Ne kaikki oli erilaisen näköisiä okkultismeja. Näin, että niiden takana oli henkivallat, niinkuin Raamatussa sanotaan, että saatana osaa tekeytyä valkeuden enkeliksi. Ne henkivallat olivat okkultismeihin verhoutuneita.

Näin unta, että ne lähestyivät hitaasti minua kohtaan. Ne oli ympärilläni. Ne alkoivat syyttää ja syyllistää minua herjaavin sanoin ja sanoivat, että olen väärässä ja olen väärässä jostain asioista. Seisoin ja mietin ihmetellen. Lopultakin yksi oli minun selän takana ja se oli minua läheisempi, kuin muut, jotka olivat ympärilläni. Yhtäkkiä se repi hiuksiani. Käskin sanoen; Lopeta! Siinä samoissa sekunneissa se yhtäkkiä lakkasi ja siten huomasin, että ne, jotka olivat ympärilläni, katosi huomaamattani jo yhdessä silmänräpäyksessä.

Yhtäkkiä oli tyhjä paikka, vain minä. Siten tunsin, miten rauhan Herra lähestyi minua ja Hänen ihmeellinen rauha vallitsi minua ihmeellisellä tavalla. Unesta herättyäni mietin ihmetellen, mitä uni mahtaa tarkoittaa.

Siten siellä kirjoitin minun tekemistäni tutkimuksista Raamatun äärellä kuten latinankielen Raamatun tutkimastani sakramenttopista, mutta ymmärrys ei oikaissut oikein. Minulta kerrottiin, ettei ymmärrä, mitä ajan ja siten yritin selittää ja oikaista oikeaan ymmärrykseen. Siten minulle alkoi selittää, miten asia on, kiertäen ja poimien Raamatun kohdat esille ja selittäen heikkouksista, jotka yksin riittää omaksi pelastukseksi. Olin ihmeissäni. Annoin sen asian olla.

Myöhemmin menin uudelleen lukemaan ne kirjoitukset ja huomasin luopumuksen merkkiä niissä kirjoituksissa. Siten viimekuukautinen uni muistui mieleeni ja tajusin, miksi ymmärrys on pimentynyt, koska yritin oikaista oikeaan ymmärrykseen kaikin tavoin keskustellessani, mutta aina minulle tultiin selittämään, miten asia on näin, eikä tällä tavalla voi keskustella mitään. Niin tajusin, mitä uni yritti viestittää minulle siitä, että ymmärrys on pimentynyt.

Keskustellessani ylläpitäjän kanssa yksityisviestillä pyysin poistamaan minua sieltä foorumista, mutta ylläpitäjä ei antanut. Siten poistin vanhat kirjoitukseni toivoen, että minua poistetaan foorumista, mutten saanut, kuin pari päivän bannit. Ei minun ole tarkoitus millään parjata tai panetella siitä foorumia.

Kyllä jokainen uskova on heikkouskoinen, mutta se ei tarkoita, että saa tukea jotain Herran tahdon vastaisia asioita ollakseen heikko. Kunhan Hänen tahdon mukaisten asioiden mukaan noudattamalla heikko uskova Kristuksessa on voimakas.

Siellä minusta tehtiin olkinukeksi eli vääränlaisen kuvan perusteella ja ihmeellisintä, että tunnen vielä armollisuutta ja myötätuntoa. Pyydän rukousta kyseisen foorumin puolesta. Herra tietää, mikä kyseinen foorumi on. Kiitos!

https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=621

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #76 : 24.09.19 - klo:13:26 »
On mennyt touhu erikoiseksi.

Toimitaan jonkun unen perusteella. Eli pakotetaan uni tulemaan todeksi.

Jos näen unen, että minua ei ymmärretä niin sitten toimin niin että minua ei ymmärretä. Lopuksi pääsen sanomaan, että tätä se uneni tiesi.


Vai että vielä okkultismeja ja henkivaltoja.....

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #77 : 24.09.19 - klo:13:47 »
Sakramenteissa eli pyhissä toimituksissa ei sinänsä ole mitään väärää,
jos ne perustuvat Raamattuun ja niiden kautta
on tarkoitus lähestyä ja ylistää Jumalaa.
Esim. luterilaisen kirkon kaste ja ehtoollinen ovat tietysti raamatullisia,
koska Jeesus kehotti uskovia niitä harjoittamaan.
Selvästi epäraamatullinen on tosin katolisen ja ortodoksisen kirkon
pappeuden sakramentti.

Harhaoppisuuden puolelle siirrytään, jos pappien toimitukset
käsitetään jonkinlaisiksi mystisiksi rituaaleiksi, joiden suorittaminen sinänsä
on Jumalan palvelemista.
Ne ovat silloin verrattavissa Vanhan liiton aikaisiin uhritoimituksiin,
ja siksi turhia Jeesuksen lunastamille.

Raamatullista perustetta ei ole myöskään sille käytännölle, että pyhiä
toimituksia voivat suorittaa vain kirkolliset papit.
On harhakäsitys, että pappi esiintyisi jonkinlaisena erityisen
pyhänä henkilönä, joka toimii Jumalan ja ihmisten välittäjänä.
Esim. ehtoollista Jeesus käski opetuslastensa viettää keskenään Hänen
ruumiinsa ja verensä muistoksi, mutta ei määritellyt,
että vain joku nimetty henkilö
olisi kelvollinen jakamaan leipää ja viiniä toisille uskoville.

Raamatun esimerkkien mukaan uskoon tulleet pitää kastaa.
Seurakunnan järjestyksen kannalta on tietysti hyvä,
että kastamisen ja muut toimenpiteet keskistetään joillekin
pitkään uskossa olleille henkilöille.
Heillähän on edellytykset antaa asiaan liittyvää opetusta Raamatusta ja
kertoa, mikä merkitys esim. kasteella on uskovan elämässä.
Mutta minkäänlaista pappeutta ei kastajalta edellytetä,
paitsi tietysti sitä taivaallista pappeutta, joka kuuluu kaikille
uudestisyntyneille, uskostaan todistaville Jeesuksen seuraajille.

"Rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia."  (1. Piet. 2:5)
Kaikki uskovat ovat pappeja, joiden uhrit eivät ole sakramentteja,
vaan jatkuvaa kiitosta Jeesuksen nimessä, hyvän tekemistä ja omastamme
jakamista (Hepr. 13: 14-16).
Paavali kehottaa meitä myös antamaan oman ruumiimme eläväksi uhriksi Jumalalle.
(Room. 12:1)




Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #78 : 24.09.19 - klo:13:56 »
En osaa lainata niin lainaan näin copypastella Solteron tekstiä:


"Raamatullista perustetta ei ole myöskään sille käytännölle, että pyhiä
toimituksia voivat suorittaa vain kirkolliset papit.
On harhakäsitys, että pappi esiintyisi jonkinlaisena erityisen
pyhänä henkilönä, joka toimii Jumalan ja ihmisten välittäjänä.
Esim. ehtoollista Jeesus käski opetuslastensa viettää keskenään Hänen
ruumiinsa ja verensä muistoksi, mutta ei määritellyt,
että vain joku nimetty henkilö
olisi kelvollinen jakamaan leipää ja viiniä toisille uskoville."





Näkisin tässä yhden hyvän puolen eli kurin ja järjestyksen sekä arvokkuuden.

Jos ehtoollista jaettaisiin miten sattuu, missä sattuu ja kenen toimesta tahansa niin se olisi kaaottista ja anarkista. Se ei olisi enää Pyhä toimitus, jonka edessä hiljennyttään.

Kannatan tätä nykysyteemiä, vaikka yhden kerran elämässäni olenkin ottanut ehtoollisen TV7:n kautta kun Sid Roth sanoi että näinkin voi tehdä ja sai olla mikä tahansa leipä ja mehu. Tavallaan siis Sid Roth sanoi ehtoollissanat ja minä söin leipää ja mehua sohvalla.

Jälkeenpäin tuntui että ei se ollut oikea ehtoollinen. Mieluummin menen kirkkoon.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #79 : 24.09.19 - klo:14:12 »
En osaa lainata niin lainaan näin copypastella Solteron tekstiä:


"Raamatullista perustetta ei ole myöskään sille käytännölle, että pyhiä
toimituksia voivat suorittaa vain kirkolliset papit.
On harhakäsitys, että pappi esiintyisi jonkinlaisena erityisen
pyhänä henkilönä, joka toimii Jumalan ja ihmisten välittäjänä.
Esim. ehtoollista Jeesus käski opetuslastensa viettää keskenään Hänen
ruumiinsa ja verensä muistoksi, mutta ei määritellyt,
että vain joku nimetty henkilö
olisi kelvollinen jakamaan leipää ja viiniä toisille uskoville."





Näkisin tässä yhden hyvän puolen eli kurin ja järjestyksen sekä arvokkuuden.

Jos ehtoollista jaettaisiin miten sattuu, missä sattuu ja kenen toimesta tahansa niin se olisi kaaottista ja anarkista. Se ei olisi enää Pyhä toimitus, jonka edessä hiljennyttään.

Kannatan tätä nykysyteemiä, vaikka yhden kerran elämässäni olenkin ottanut ehtoollisen TV7:n kautta kun Sid Roth sanoi että näinkin voi tehdä ja sai olla mikä tahansa leipä ja mehu. Tavallaan siis Sid Roth sanoi ehtoollissanat ja minä söin leipää ja mehua sohvalla.

Jälkeenpäin tuntui että ei se ollut oikea ehtoollinen. Mieluummin menen kirkkoon.
Juu, samaa mieltä.
Tarkoitin asiaa siltä kannalta, että Raamatun mukaan ehtoollisen viettämisessä uskovat eivät tarvitse  Jumalaa lähestyessään välittäjäkseen erityistä pappia.
Jeesus on itse läsnä silloin, kun uskova syö ehtoollisleivän ja juo viinin,
koska vain Hänen ruumiinsa ja verensä kautta meillä on oikeus lähestyä Jumalaa.
Siinä ei tarvita pappeja.

Mutta, kuten mainitsit, seurakunnan järjestyksen kannalta on parempi,
että vain sovitut henkilöt jakavat ehtoollisaineet.
On tosin paljon uskovien ryhmiä, rukouspiirejä ym., joissa vietetään yhteistä ehtoollista ilman pappia.
Niissäkin on tietysti tarpeen jonkinlainen sopimus aineiden hankkimisesta ja jakamisesta.
Kyse on silloin käytännön järjestelyistä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #80 : 24.09.19 - klo:17:25 »
no niin...kirjoitus puhukoon itse puolestaan:

Lainaus
Myöhemmin, noin kuukausi sitten minä törmäsin yhteen foorumiin ja siitä miettiessäni rukoilin ja kysyin Herralta, mikä on Hänen tahto ja liitynkö sinne foorumiin kysyen Hänen tahtoaan. Siten kirjauduin sinne sisään ja vähän myöhemmin uni tuli minulle. Näin unta, että minua lähestyttiin kaikenlaiset okkultismit. Ne kaikki oli erilaisen näköisiä okkultismeja. Näin, että niiden takana oli henkivallat, niinkuin Raamatussa sanotaan, että saatana osaa tekeytyä valkeuden enkeliksi. Ne henkivallat olivat okkultismeihin verhoutuneita.

Näin unta, että ne lähestyivät hitaasti minua kohtaan. Ne oli ympärilläni. Ne alkoivat syyttää ja syyllistää minua herjaavin sanoin ja sanoivat, että olen väärässä ja olen väärässä jostain asioista. Seisoin ja mietin ihmetellen. Lopultakin yksi oli minun selän takana ja se oli minua läheisempi, kuin muut, jotka olivat ympärilläni. Yhtäkkiä se repi hiuksiani. Käskin sanoen; Lopeta! Siinä samoissa sekunneissa se yhtäkkiä lakkasi ja siten huomasin, että ne, jotka olivat ympärilläni, katosi huomaamattani jo yhdessä silmänräpäyksessä.

Yhtäkkiä oli tyhjä paikka, vain minä. Siten tunsin, miten rauhan Herra lähestyi minua ja Hänen ihmeellinen rauha vallitsi minua ihmeellisellä tavalla. Unesta herättyäni mietin ihmetellen, mitä uni mahtaa tarkoittaa.

Siten siellä kirjoitin minun tekemistäni tutkimuksista Raamatun äärellä kuten latinankielen Raamatun tutkimastani sakramenttopista, mutta ymmärrys ei oikaissut oikein. Minulta kerrottiin, ettei ymmärrä, mitä ajan ja siten yritin selittää ja oikaista oikeaan ymmärrykseen. Siten minulle alkoi selittää, miten asia on, kiertäen ja poimien Raamatun kohdat esille ja selittäen heikkouksista, jotka yksin riittää omaksi pelastukseksi. Olin ihmeissäni. Annoin sen asian olla.

Myöhemmin menin uudelleen lukemaan ne kirjoitukset ja huomasin luopumuksen merkkiä niissä kirjoituksissa. Siten viimekuukautinen uni muistui mieleeni ja tajusin, miksi ymmärrys on pimentynyt, koska yritin oikaista oikeaan ymmärrykseen kaikin tavoin keskustellessani, mutta aina minulle tultiin selittämään, miten asia on näin, eikä tällä tavalla voi keskustella mitään. Niin tajusin, mitä uni yritti viestittää minulle siitä, että ymmärrys on pimentynyt.

Keskustellessani ylläpitäjän kanssa yksityisviestillä pyysin poistamaan minua sieltä foorumista, mutta ylläpitäjä ei antanut. Siten poistin vanhat kirjoitukseni toivoen, että minua poistetaan foorumista, mutten saanut, kuin pari päivän bannit. Ei minun ole tarkoitus millään parjata tai panetella siitä foorumia.

Kyllä jokainen uskova on heikkouskoinen, mutta se ei tarkoita, että saa tukea jotain Herran tahdon vastaisia asioita ollakseen heikko. Kunhan Hänen tahdon mukaisten asioiden mukaan noudattamalla heikko uskova Kristuksessa on voimakas.

Siellä minusta tehtiin olkinukeksi eli vääränlaisen kuvan perusteella ja ihmeellisintä, että tunnen vielä armollisuutta ja myötätuntoa. Pyydän rukousta kyseisen foorumin puolesta. Herra tietää, mikä kyseinen foorumi on. Kiitos!

https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=621
Nimim. rupattelija nimittää tämän foorumin uskovia
"ymmärrykseltään pimentyneiksi luopioiksi, joita vallitsevat okkultismiin verhoutuneet saatanan henkivallat".
Tuollainen toisella foorumilla julkaistu panettelu on aika...
mielenkiintoista.


Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #81 : 24.09.19 - klo:19:21 »
Se on oikeaoppisuuden hedelmää. Sen hedelmä on huonoa.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #82 : 24.09.19 - klo:23:42 »

Nimim. rupattelija nimittää tämän foorumin uskovia
"ymmärrykseltään pimentyneiksi luopioiksi, joita vallitsevat okkultismiin verhoutuneet saatanan henkivallat".
Tuollainen toisella foorumilla julkaistu panettelu on aika...
mielenkiintoista.
[/quote]



Yllä oli lainaus Solterolta.

Harvoin kuulee noin rajua tekstiä uskovaisia kohtaan. Tälläkin palstalla osa kirjoittajista on tunnistettavissa nimerkkien takaa, niin tuo tuntuu rajulta syytökseltä kaikkia meitä kirjoittajia kohtaan. Osa kirjoittaa nimelläänkin. Hieman kuin puukolla iskisi selkään meitä kaikkia.

Jeesus on kuitenkin käskenyt kääntää toisenkin posken, jos toiseen lyödään.

Annan anteeksi rupattelijalle.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #83 : 24.09.19 - klo:23:52 »
Aikuiset uskovat kestävät yllättävän paljon. Kuppini kääntyy vasta silloin nurin, jos uskovaisten perheiden lapsia uhataan helvetin kadotuksella toisten uskovaisten tahoilta joilla on mukamas hallussaan taivasten valtakunnan avaimet.

Siinäkään en itseni vuokse kiivastuisi vaan lasten vuoksi. Se on hengellistä väkivaltaa ja siihen tulee puuttua mm. kouluissa.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #84 : 25.09.19 - klo:00:32 »
Se on oikeaoppisuuden hedelmää. Sen hedelmä on huonoa.
Oikeaoppisuus on tietenkin hyvä asia silloin,
kun seurakunta oikeasti noudattaa Raamatun oppia.

"Ja he hämmästyivät kaikki, niin että kyselivät toisiltaan sanoen: "Mitä tämä on? Uusi, voimallinen oppi! Hän käskee saastaisia henkiäkin, ja ne tottelevat häntä."
(Mark. 1:27)

"Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja."
(1. Tim. 6: 3-4)

Oikea oppi sisältyy siis Jeesuksen terveisiin sanoihin ja Raamatun kokonaisilmoitukseen
Jumalan tahdosta.
Kun joku alkaa laatia lisäoppeja yksittäisistä Raamatun sanoista, tapahtumakuvauksista, sanajärjestyksistä, käsitteiden erilaisista käännöksistä jne.,
syntyy heti riitoja ja lahkoutumista.

Oikeaoppisuus on silloin vain sen laatijan ja hänen kannattajiensa päässä oleva rakennelma, joka kaikkien uskovien pitäisi sisäistää.
Ne jotka eivät oppia sisäistä, julistetaan ymmärtämättömiksi,
harhaoppisiksi ja luopioiksi.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #85 : 25.09.19 - klo:00:45 »
Minä myönnän, että olen teologisesti kömpelö. Ei minulla ole oikeaa oppia muusta kuin ytimestä. Kehällisissä asioissa olen päiväkotilapsen tasolla. Haahuilen edestakaisin erilaisten näkemysten ja tulkintojen aallokoissa kehällisten asioiden kanssa.

Mielestäni se riittää, että uskoo Jeesus Kristuksen Vapahtajamme kuolleen ristillä meidän syntiemme vuoksi. Armo ansaitsematon rakkaus meidän/minun osakseni, siihen meidän on turvauduttava ei nippelitietoon ja teologiaan.

Joh 3:16. Se on kaiverretty kaulassa roikkuvani ristikorun taakse.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6444
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #86 : 25.09.19 - klo:01:01 »
Tietty Paavali antoi sen ohjeen että välttää ihmistä jonka olettaa olevan harhaoppinen, johon varmaan voi laskea sellaiset jotka katsovat minut harhaoppisiksi. Siis varoitettuaan tätä kerran tai kahdesti. Se on hyvä neuvo siinä suhteessa että hommat ei kärjisty eikä energiaa mene turhaan.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #87 : 25.09.19 - klo:01:10 »
Olen minä kyllä mormoneiden ja Jehovan todistajien kanssakin jutellut. Mormonit ovat istuneet kotisohvallammekin muutaman kerran. Olisin keittänyt kahvitkin, mutta heidän kulttuuriinsa se ei kuulu.

Netmissionin foorumin mukava, kokenut ja viisas Greenfield/greenis tykkäsi myös jutella mormoneiden kanssa.

Saa sitä jutella, ja ihmetellä outoja juttuja. Ihmisiä he ovat ja Jumalan luomia. Keitän kahvit kaikille vaikka muslimeille.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6444
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #88 : 25.09.19 - klo:03:38 »
Joo greenis oli kova uskonpuolustaja. Hyva tyyppi

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #89 : 25.09.19 - klo:07:23 »
Se on oikeaoppisuuden hedelmää. Sen hedelmä on huonoa.
Hyvin sanottu.