Kirjoittaja Aihe: Karismaattisuuden arviontia  (Luettu 33637 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #45 : 13.07.16 - klo:05:31 »
Joo perjantaina alkaa jo. Mulla ei ole ohjelmaa sen tarkemmin.

Ja perjantaina olen tulossa Laukaaseen. Ja tietysti perinteisesti äitimuorini on mukana :)

Perjantain ohjelma:
13.00 Tulokahvi
14.00 Raamattutunti, Jouko Nieminen (aihe: mitä tapahtumassa kristinuskolle Suomessa)
15.30 Luento, Juhani Aitomaa (aihe: väärät opit mukana heti alusta)
17.00 Päivällinen (ilmoitukset 040 480 3351/Siistonen)
18.00 Raamattutunti, Per-Olof Malk (aihe: toinen evankeliumi, -Jeesus ja -Pyhä Henki )

Aitomaan tilalle voi vaihtua toinen. Rukoilen että hän pääsisi tulemaan. Rukoile sinäkin.

Pääsinpäs taas oikaisemaan!  ;D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #46 : 13.07.16 - klo:06:44 »
Joo perjantaina alkaa jo. Mulla ei ole ohjelmaa sen tarkemmin.

Ja perjantaina olen tulossa Laukaaseen. Ja tietysti perinteisesti äitimuorini on mukana :)

Perjantain ohjelma:
13.00 Tulokahvi
14.00 Raamattutunti, Jouko Nieminen (aihe: mitä tapahtumassa kristinuskolle Suomessa)
15.30 Luento, Juhani Aitomaa (aihe: väärät opit mukana heti alusta)
17.00 Päivällinen (ilmoitukset 040 480 3351/Siistonen)
18.00 Raamattutunti, Per-Olof Malk (aihe: toinen evankeliumi, -Jeesus ja -Pyhä Henki )

Aitomaan tilalle voi vaihtua toinen. Rukoilen että hän pääsisi tulemaan. Rukoile sinäkin.

Pääsinpäs taas oikaisemaan!  ;D

He he hee ja
 


Huomasin samalla, että kirjoitin varauksia vastaanottavan Sistosen nimen kahdella i-kirjaimella. Riitta Sistonen siis vastaanottaa varauksia numerossa 040 480 3351 (mm ilmoituksia osallistua ruokailuihin tilaisuuksissa).

PS. Nimimerkille Paulus ilmoitan kohteliaimmin, että tilaisuus on jo ilman teitäkin ylibuukattu.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #47 : 13.07.16 - klo:09:00 »
PS. Nimimerkille Paulus ilmoitan kohteliaimmin, että tilaisuus on jo ilman teitäkin ylibuukattu.

Olehan isottelematta, tai järjestän ongelmia majoituksen suhteen. >:(
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #48 : 13.07.16 - klo:10:44 »
PS. Nimimerkille Paulus ilmoitan kohteliaimmin, että tilaisuus on jo ilman teitäkin ylibuukattu.

Olehan isottelematta, tai järjestän ongelmia majoituksen suhteen. >:(

Auts. Vitsi, vitsi se oli


Jos teksti ei näy niin lintu siinä livertelee
"Paulus on hyvä tyyppi!"

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #49 : 13.07.16 - klo:10:56 »
"Paulus on hyvä tyyppi!"

Arvasinhan minä. Oloneuvoksella ei ole pätkääkään ihmistuntemusta. Odotahan, kunhan päästään sylkyetäisyydelle… ;D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #50 : 13.07.16 - klo:22:36 »
Aivan asiallisen kiivas tapaaminen siis tiedossa 5.-7. elokuuta. Minulla on 6. päivänä matka sukulaisen häihin usean sadan km päähän, joten onneksi en joudu kahden nyrkkeilijän väliin Laukaassa :)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #51 : 14.07.16 - klo:11:52 »
Huomasin samalla, että kirjoitin varauksia vastaanottavan Sistosen nimen kahdella i-kirjaimella. Riitta Sistonen siis vastaanottaa varauksia numerossa 040 480 3351 (mm ilmoituksia osallistua ruokailuihin tilaisuuksissa).

Koetin ilmoittautumista sähköpostitse, mutta ei onnistunut. Sitten soitin ja kerroin, että osoitteessa on jotain häikkää. Siis tämä vain tiedoksi, että kannattaa soittaa, jos sähköposti ei toimi.

Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #52 : 14.07.16 - klo:11:57 »
Anteeksi,
oli minun moka. Kopioin osoitteen nettisivulta ja loppuun jäi ylimääräinen piste.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #53 : 26.07.16 - klo:14:16 »
Aidon ja hauskan persoonallinen, mutta asiaa täynnä oleva puhe menestysteologian karikoista ja niistä vapautumisesta.
Arvostan puhujan rajuakin rehellisyyttä ja omana itsenään esiintymistä. Aiemmin en ole kyseistä puhujaa kuullut.

Mauno Mattila - Laivat myrskyssä

https://www.youtube.com/watch?v=LSBBaFV1jFQ

Lisäys:
Erityisesti säväytti se hetki, kun puhuja takkinsa avaten sanoi, että tältä näyttää väärä profeetta ja väärä kristus. Viitaten omiin vääriin profetioihinsa, joita oli antanut ollessaan eksyneenä.
Siihen tilalle voi jokainen uskaltava ajatella itsensä.
« Viimeksi muokattu: 26.07.16 - klo:14:24 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #54 : 26.07.16 - klo:15:54 »
Edelliseen vielä lisäten. Aivan järkyttävän lähelle tuli muutama sana tuosta puheesta. "Jonnekin saarelle meidän täytyy mennä." Tuo puhui aivan suoraan sydämeen muistuttaen samalla Jumalan puheesta minulle.
Seuraava teksti on unessa saatua ja arvostelun alle laitettavaa sanomaa:

Se saari on Kristus itse ja sen kyljessä on rautaiset tikkaat, jotka kestävät synninmeren kylmyyden ja tyrskyt. Henki johtaa puheellaan niille tikkaille. Sillä saarella valoa antavat valkoiset liljankukat, jotka levittyvät niittynä koko alalle. Sen niityn keskellä on pieni mätäs, minkä päällä lepää avattuna vanha ja kulunut Jumalan sana.

Tässä avasin erästä voimakkainta kohtaamistani Jumalan kanssa. Kerroin siinä näkyni, minkä Jumala antoi. Hyväksyn myös kriittiset lauseet, koska olen ihminen. Sanoman saa arvostella.

"Minä olen Saaronin kukkanen, olen laaksojen lilja."
« Viimeksi muokattu: 26.07.16 - klo:16:24 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #55 : 13.09.16 - klo:18:56 »
Aivan asiallisen kiivas tapaaminen siis tiedossa 5.-7. elokuuta. Minulla on 6. päivänä matka sukulaisen häihin usean sadan km päähän, joten onneksi en joudu kahden nyrkkeilijän väliin Laukaassa :)

 :) Tuo Paulus osoittautui lopuksi ihan kiltiksi kuivaksi käppänäksi, jolla näytti olevan ruuvit yhä tallessa (joskin osa jo vähän löysällä, mutta minkäs hän sille voi). Ihan ihminen se on  ;) ja järkeviä haastaa.

Tämä on tällä erää viimeinen viestini palstalle. Seuraavan kirjoitan Meilahdesta ehkä jo muutaman päivän kuluttua uusi aorttaläppä sydämessäni sillä varauksella, että

Homo proponit, sed Deus disponit - ihminen päättää, mutta Jumala säätää

Olkaapa ihmisiksi. Jääkää Herran armon turviin.
[puhelimesta voin seurata ehkä keskusteluja, mutta en sillä kapineella vastaile]

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #56 : 13.09.16 - klo:21:19 »
Aivan asiallisen kiivas tapaaminen siis tiedossa 5.-7. elokuuta. Minulla on 6. päivänä matka sukulaisen häihin usean sadan km päähän, joten onneksi en joudu kahden nyrkkeilijän väliin Laukaassa :)

 :) Tuo Paulus osoittautui lopuksi ihan kiltiksi kuivaksi käppänäksi, jolla näytti olevan ruuvit yhä tallessa (joskin osa jo vähän löysällä, mutta minkäs hän sille voi). Ihan ihminen se on  ;) ja järkeviä haastaa.

Tämä on tällä erää viimeinen viestini palstalle. Seuraavan kirjoitan Meilahdesta ehkä jo muutaman päivän kuluttua uusi aorttaläppä sydämessäni sillä varauksella, että

Homo proponit, sed Deus disponit - ihminen päättää, mutta Jumala säätää

Olkaapa ihmisiksi. Jääkää Herran armon turviin.
[puhelimesta voin seurata ehkä keskusteluja, mutta en sillä kapineella vastaile]
Siunausta matkaan, Oloneuvos!
Herran käsissä on turvallista olla.

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #57 : 15.09.16 - klo:00:30 »
Sietää miettiä, onko karismaattisuudeksi mielletyt ilmiöt karismaattisuutta ollenkaan.

On nimittäin oikeatakin karismaa, jonka Jumala syntisten kautta heille itselleen ja joskus myös toisillekkin kirkastaa. Oikea profeetta ei heilu kun helikopterin propeli, savukoneiden joukossa. Oikea profeetta ei myöskään ole käsi pitkällä keräämässä itselleen rahaa Jeesuksen nimeä ja kunniaa väärinkäyttämällä.

Kannattaa tarkata sitä, tulevatko nuo ilmiöt henkilöstä itsestään. Aika puolestaan näyttää, ovatko profetiat ihmisistä, vai Jumalasta. Aika paljastaa väärän profeetan lahjomattomasti.  Mahtipontisuus esiintymisessä kertoo jo kaiken tarvittavan, kuulija tietää poistua.

Jaak. 3:17   Mutta ylhäältä tuleva viisaus on
ensiksikin puhdas,
sitten rauhaisa,
lempeä,
taipuisa,
täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä,
se ei epäile,
ei teeskentele.

Jaak. 3:18   Vanhurskauden hedelmä kylvetään
- rauhassa
- rauhan tekijöille.


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #58 : 15.09.16 - klo:05:09 »
Kannattaa tarkata sitä, tulevatko nuo ilmiöt henkilöstä itsestään. Aika puolestaan näyttää, ovatko profetiat ihmisistä, vai Jumalasta. Aika paljastaa väärän profeetan lahjomattomasti.  Mahtipontisuus esiintymisessä kertoo jo kaiken tarvittavan, kuulija tietää poistua.

Jaak. 3:17   Mutta ylhäältä tuleva viisaus on
ensiksikin puhdas,
sitten rauhaisa,
lempeä,
taipuisa,
täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä,
se ei epäile,
ei teeskentele.

Jaak. 3:18   Vanhurskauden hedelmä kylvetään
- rauhassa
- rauhan tekijöille.

Kirjoitat totuuden sanoja. Tuohon tummennettuun lisään vielä sen, että on kolmaskin lähde, joka tuottaa sanomia ja ilmiöitä, lähde on silloin demoninen. Olen tätäkin kohdannut ja jäljet ovat olleet sen mukaisia. Jopa kirjoissakin tätä ilmenee ja näennäisesti Jeesuksen nimessä, kustantajatkaan eivät tätä ymmärrä tai eivät ole ymmärtävinään, koska kirjat ovat taloudellisesti tuottoisia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #59 : 15.09.16 - klo:08:43 »
Jukka Norvantoa mukaillen: Ihmiset puhuvat etteivät he usko mitä Raamattu sanoo.
Tosiasiassa he eivät TIEDÄ mitä Raamattu sanoo.

Ihmisen aivot tuottavat käytännössä rajattoman määrän sattumia, joista terveet, turvalliseen maailmaan rakkaudella rakentuneet aivot kokoavat johdonmukaisia ajatuksia. Voi voi, jos jokin tässä prosessissa häiriintyy, syystä taikka toisesta, ja jos tämä häiriintynyt osa vielä imee jostakin hengellisiä piirteitä itseensä, niin "alta pois".

Kaikkivaltiaaseen Jumalaan luottavan ei tarvitse hötkyillä eksytysten tuulissa, sinne ja tänne. Nekin koetusten tiet ovat toki tarpeen, näin uskon. Jossakin vaiheessa oman yrittämisen tie kuitenkin nousee pystyyn.

Joku Suomen evankeliumikoulun Kristus päivien puhuja sanoikin tähän tapaan, että armo ei maustu vielä hyvältä, kun synnit eivät maistu riittävän pahalta. Olen nauttinut näistä raikkaista opetuksista.

Omasta lapsuudestani on kerrottava sen verran, että isäni ja äitini olivat oikeasti uskovia.
Mitä hyvänsä riitaa tulikin, niin aina he tulivat ensimmäisinä ja pyysivät meiltä kahdelta lapseltaan anteeksi itku silmässä. Helppoahan se oli antaa anteeksi ja samalla sai itsekin pyytää anteeksi omaa osuuttaan. Ei ollut kodissa kiroilua eikä ikinä esimerkiksi alkoholia, humalatilasta puhumattakaan. - Tämä on sitä esikoislestadiolaisuutta jota edustan. Kirkossa käytiin ja kinkereillä. Maalla asuttiin. Kirkosta eroamisesta ei puhettakaan.

Isävainaa oli kova todistamaan uskostaan työtovereilleenkin. "Mitä sinä siitä paskasta aina puhut", he sanoivat.  "Lapsikaste on perkeleestä", todisteli helluntaisaarnaaja.

Isäni oli 5 vuotta sodassa ollut mies. Muisteli tilanteita jossa papit keräsivät tykistökeskityksen jälkeen ruumiinosia, kädet kyynärpäitä myöten veressä.

Hurritko meitä esikoislestadillaisia nyt määräävät eroamaan kirkosta ja panettelevat pappejamme ja kirkkoamme. Eivät osaa edes hävetä mokomat. Johdon vaihduttua nykyisiin jyrkän lakihenkisiin narsisteihin, esikoislestadiolaisuus joutui syöksykierteeseen. Ikävä sanoa, mutta tämä on totuus.

Liike eristäytyy nyt lopullisesti muusta kristikunnasta, ja kristinuskon perustotuuksista. Tämä on hyvin surullista. Johtajien- ja oman liikkeen palvonta on johtanut tuhoon.

Kysymys on tässä tapauksessa kuitenkin perinneliikkeestä, se tässä ihmetyttää.  Saman kaltaisia tunne ja fiilis- johteisia ilmiöitä ovat myös nämä ns. "karismaattiset" liikkeet, vain toiselta laidalta. Toiset itkee, häpeää, pelkää ja valittaa jatkuvasti.  Ja toiset
päinvastoin. Jeremia ei turhaan varoita ihmisiin ja omaan lihaan (kehon tunteisiin ja intuitioihin) luottamisesta.

Jer. 17:5   Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
Jer. 17:6   Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

Jer. 17:7   Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on.