Kirjoittaja Aihe: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?  (Luettu 11509 kertaa)

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #15 : 03.08.19 - klo:21:35 »
Heh :D

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #16 : 03.08.19 - klo:21:38 »
Kirjoitin avaukseni itse asiassa harkitusti erittäin varovaiseen muotoon jossitteluineen, koska mietin että jos olisin kirjoittanut ilman niitä olisi joku voinut ottaa nokkiinsa ja tulla haastamaan ”Jaa pitäisikö meillä kaikilla olla kokemusta profetaalisuudesta vai!”

Jotkut aiheet taitavat olla niin herkkiä, että on melkein mahdotonta kirjoittaa ilman että joku loukkaantuu.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #17 : 03.08.19 - klo:21:48 »
En ole loukkaantunut. Saat kirjoittaa ihan omalla tyylilläsi ja mitä haluat.
Kerron oman rehellisen mielipiteeni ja ei siitäkään tarvitse loukkaantua. Saa jos haluaa.

Minulla on joka päivä profetaallisuutta elämässä, jos luen Jumalan sanaa. Kokemus on se, että ohjaa aina Jeesuksen luokse. Koko Jumalan sana on profetaallista. Siksi olen allerginen, kun profetaallisuus irroitetaan sanasta omaksi "erikoisuudekseen" ja kokemuksellisuudeksi. Sitä vierastan ja sanon sen ääneen.

Jokaisella kristityllä on kokemusta profetaallisuudesta.
Ihmisroska

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #18 : 03.08.19 - klo:21:50 »
Siihen oli myös toinen syy miksi kirjoitin haluavani tässä ketjussa kuulla nimenomaan vain hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta.

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #19 : 03.08.19 - klo:21:52 »
Jokaisella kristityllä on kokemusta profetaallisuudesta.

Kaikki eivät kuitenkaan itse ajattele niin. Minä annan mielelläni heille vapauden ajatella niin, enkä yritä sanoa että heillä on kokemusta jota he eivät itse tunnista.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #20 : 03.08.19 - klo:21:54 »
Tuo sana profetaalisuus liittyy uudempaan karismaattisuuteen. En muista sanaa käytetyn helluntailaisuuden keskuudessa aiempina vuosikymmeninä ainakaan nykyisellä merkityssisällöllä.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6444
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #21 : 03.08.19 - klo:21:55 »
En ole loukkaantunut. Saat kirjoittaa ihan omalla tyylilläsi ja mitä haluat.
Kerron oman rehellisen mielipiteeni ja ei siitäkään tarvitse loukkaantua. Saa jos haluaa.

Minulla on joka päivä profetaallisuutta elämässä, jos luen Jumalan sanaa. Kokemus on se, että ohjaa aina Jeesuksen luokse. Koko Jumalan sana on profetaallista. Siksi olen allerginen, kun profetaallisuus irroitetaan sanasta omaksi "erikoisuudekseen" ja kokemuksellisuudeksi. Sitä vierastan ja sanon sen ääneen.

Jokaisella kristityllä on kokemusta profetaallisuudesta.

On myönnettävä, että minä todennäköisin pahoittaisin mieleni tai loukkaantuisin, jos joku "tietää" mun motiivit  ja liittää minuun jonkun asenteen mitä minulla ei ollut.

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #22 : 03.08.19 - klo:21:58 »
Tuo sana profetaalisuus liittyy uudempaan karismaattisuuteen. En muista sanaa käytetyn helluntailaisuuden keskuudessa aiempina vuosikymmeninä ainakaan nykyisellä merkityssisällöllä.

Avausviestistä voinet kuitenkin päätellä, että tässä tapauksessa termillä tarkoitetaan profetian armolahjaa.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #23 : 03.08.19 - klo:22:00 »
En ole loukkaantunut. Saat kirjoittaa ihan omalla tyylilläsi ja mitä haluat.
Kerron oman rehellisen mielipiteeni ja ei siitäkään tarvitse loukkaantua. Saa jos haluaa.

Minulla on joka päivä profetaallisuutta elämässä, jos luen Jumalan sanaa. Kokemus on se, että ohjaa aina Jeesuksen luokse. Koko Jumalan sana on profetaallista. Siksi olen allerginen, kun profetaallisuus irroitetaan sanasta omaksi "erikoisuudekseen" ja kokemuksellisuudeksi. Sitä vierastan ja sanon sen ääneen.

Jokaisella kristityllä on kokemusta profetaallisuudesta.

On myönnettävä, että minä todennäköisin pahoittaisin mieleni tai loukkaantuisin, jos joku "tietää" mun motiivit  ja liittää minuun jonkun asenteen mitä minulla ei ollut.

Hyvä että myönsit. Myöntäminen ja suora puhe on hyvä.
Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #24 : 03.08.19 - klo:22:01 »
Siihen oli myös toinen syy miksi kirjoitin haluavani tässä ketjussa kuulla nimenomaan vain hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta.

Kerro se TOINEN syy. Aletaan lähestymään totuutta. Nice :)
Ihmisroska

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #25 : 03.08.19 - klo:22:05 »
Ensimmäinen syy oli se, että haluan kuulla hyviä kokemuksia. Toinen syy on se, että en halua kuulla huonoja kokemuksia tai muuta negatiivista aiheeseen liittyen. 

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #26 : 03.08.19 - klo:22:10 »
Missähän vaiheessa profetointi on sellaisen sisällön, että sillä tarkoitetaan lähinnä tulevaisuuden ennustamista?

Tämän hetken käsitykseni mukaan profetointi on eräs hengellisen puheen laji.
Profeetta varoittaa, kehottaa ja rohkaisee seurakuntaa.

Totta kai siihen liittyy Pyhän Hengen yliluonnollinen ohjaus niin, että hän osaa tuoda esille seurakunnan sillä hetkellä tarvitsevan sanan.
Profetointiin liittyy myös jo menneeseen liittyvien asioiden julkituominen.

Ilmestyskirjan sanomissa seurakunnille on paljon profetioita, mitkä ovat hyvin elämänläheisiä ilman mitään outouksia.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #27 : 03.08.19 - klo:22:10 »
 Janolle:

Mikset?

Arvasin että kysymys oli ladattu. Sen sanoin. Siihen loukkaannuttiin. Arvasin, että ei vain kysytä hyviä kokemuksia, vaan se sisältää muutakin.

Olisit sanonut suoraan, että kertokaa joskus edes hyviä kokemuksia älkääkä aina valittako huonoista.

Ihmisroska

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #28 : 03.08.19 - klo:22:10 »
Suosittelen muuten kokeilemaan tuota ”sanoin vain rehellisen mielipiteeni” oikeussalissa joskus jos olet syytettynä kunnianloukkauksesta. Arvelen että ei mene yhtä helposti läpi maalliselle tuomarille.

Mutta uskovathan ovat toki kaikkien lakien yläpuolella...  ::)

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Hyviä kokemuksia aidosta profetaalisuudesta?
« Vastaus #29 : 03.08.19 - klo:22:13 »
Suosittelen muuten kokeilemaan tuota ”sanoin vain rehellisen mielipiteeni” oikeussalissa joskus jos olet syytettynä kunnianloukkauksesta. Arvelen että ei mene yhtä helposti läpi maalliselle tuomarille.

Mutta uskovathan ovat toki kaikkien lakien yläpuolella...  ::)

Koetko, että loukkasin kunniaasi?

Jos niin on, niin pyydän anteeksi. En ole lakien yläpuolella. Olen tottunut siihen, että uskovaiset voivat puhua keskenään suoraan ilman oman kunnian loukkaantumista. Mutta eikun haastetta tulemaan. Maksan sakot.

Tämmöistä se on meidän profetaallisten elämä.
Ihmisroska