Kirjoittaja Aihe: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi  (Luettu 3017 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #15 : 07.08.19 - klo:04:40 »
Oli mielenkiintoista lukea tuo ketju pikana silmäillen. Nyt tiedän että Puimatanner sai alkunsa lokakuussa 2013.

Nopeasti vilkaisin noita kahta linkkiä. Vanhoja tuttuja siellä vilahteli. Muistaako kukaan vielä foorumia synty.net? Mulla on jossakin tallella vanhoilta foorumeilta keskustelun pätkiä, en tiedä, löydänkö niitä enää.  :-\
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #16 : 07.08.19 - klo:09:36 »


Voisiko joku kertoa tämän foorumin syntymän ilman suomi24:n linkkiä? En ole niitä tyyppejä, jotka seuraavat suomi24:ta. Suomi24 on epärakentava ja asiaton keskustelupaikka. Siellä ei ajeta keskinäistä rakentumista. Siksi en itse suosittele sitä kenellekään Jumalan lapselle.  :)


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #17 : 07.08.19 - klo:11:15 »
Löysin vanhan keskustelunpätkän Netmissionista. Korjasin tekstivirheet ja muutin oman nimimerkkini nykyiseksi. Muuten asia on ennallaan. Huvittavaa tässä on se, että nimim. luotilanka asuu satojen kilometrien päässä, mutta hänen veljensä asuu täällä melko lähellä ja olemme olleet hyviä ystäviä pari vuosikymmentä.

Aihe: Netmissionin keskustelua maaliskuulta 2010

Lainaus käyttäjältä: 'luotilanka'
Mielestäni "Pauluksen" pitäisi jo mennä itse asiaan pikku hiljaa.
Kymmenen vuoden esipuhe on pitkänlainen jopa Netmissionissa.
siis, mikä käytännön ulottuvuus, ja mihin tällä loputtomalla laki/armo keskustelulla mahdat pyrkiä?

Onko usko jämähtänyt siihen että ollaan niin kurjia ettei mitään edes kannata tehdä Jumalan valtakunnan hyväksi vai mikä on homman nimi?

Minä olen käytännön mies ollut ikäni ja haluan että kaikilla teorioilla on jokin käyttötarkoitus tai sitten ei ole.

Mihin tämä Pauluksen oppi johtaa ja mikä on sen tarkoitus käytännön kristillisessä elämässä?
Romutetaanko seurakunnat, julistetaan ettei ihmisestä mihinkään ole, pysykää hiljaa kotonanne, ehkä armosta pelastutte kun ette liiku juuri ettekä vain tee mitään ettei mene tekojen puolelle.

Siis minä en käsitä sellaista oppirakennelmaa jolla ei ole käytäntöä.

Mitä Paulus julistat?


Kiitän luottamuksesta. Koetan kiteyttää mahdollisimman lyhyeen sen, mitä olen yrittänyt sanoa.

Ykkösasia on Jumalan tahto ja sen toteutuminen. Sen Hän on ilmoittanut laissaan, joka on ikuinen ja muuttumaton. Siitä ei katoa pieninkään piirto, ennenkuin maa ja taivas katoavat, niin sanoi Jeesus. Jumalan antaman lain ydin on siinä, että Jumalaa tulee rakastaa yli kaiken, kaikesta sielustaan, kaikesta mielestään ja kaikesta voimastaan ja lähimmäistään niin kuin itseään. Se laki ei ole kadonnut eikä katoa, eikä Jeesus turhentanut sitä.

Tästä tulemme seuraavaan johtopäätökseen. Kukaan meistä ei noudata Jumalan lakia Jumalan antamien ohjeiden mukaan. Se, että katsotaan Jumalan tahto tehdyksi joskus jossain määrin, on ongelman kiertämisyritystä ja samalla Jumalan kieltämistä. Siinä kuuluu käärmeen kuiskaus: "Onko Jumala todella sanonut?" Jumalan avulla (ja ilmankin) joku voi joskus noudattaa jossain määrin Jumalan lain vaatimusta. Mutta sehän ei vastaa lainkaan sitä, mikä on Jumalan tahto. Älkäämme pettäkö itseämme. Kaikki jäämme Jumalan lain valossa alamittaisiksi - ja siten syntisiksi. 

Entä sitten, onko valoa missään? On. Valo on siinä, että tunnustetaan Jumalan lain vaatimukset täysin oikeutetuiksi ja samalla se, ettemme missään olosuhteissa pysty niitä noudattamaan lain edellyttämällä tavalla. Paavalille se merkitsi sitä, että hän kuoli lain kautta pois laista. Se on myös meidän tiemme. Kun se tapahtuu, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää anteeksiantamus ja armo. Silloin meidät siirretään pois lain valtakunnasta ja lain alaisuudesta armon valtakuntaan. Laki ei voi tuomita meitä, koska emme enää kuulu sen valtapiiriin. Laki on edelleen hengellinen, pyhä, vanhurskas ja hyvä, mutta se ei enää koske meitä. Sijaisemme, Herra Jeesus Kristus täytti lain vaatimukset viimeistä piirtoa myöten ja Häneen uskoessamme Hänen vanhurskautensa luetaan meidän hyväksemme. Siis aivan niin kuin me olisimme täyttäneet lain.

Samalla kun kuolemme pois laista, kuolemme myös pois synnistä. Synnin voima on laki. Miksi sitten kuitenkin edelleen teemme syntiä? Siksi, että olemme syntisiä. Syntisyydestä ei voi tehdä parannusta, se säilyy meissä loppuun saakka. Mutta syntiä ei lueta meille syyksi.

Nyt joku väittää, että syntiähän voi siinä tapauksessa harrastaa mielin määrin. Sama väite esitettiin Paavalillekin, mutta Paavali torjui sen jyrkästi. Emme voi palata enää entiseen, koska se merkitsisi paluuta takaisin lain alaisuuteen. Eikö armo sitten riitäkään? Kyllä armo riittää, mutta sen voi omistaa vain uskolla. Jos tarkoituksella heittäydymme laittomuuteen, mikään ei takaa sen uskon säilymistä, jolla armo omistetaan.

Entä hyvät työt, eikö niitä tarvitakaan? Tämä maailma ja lähimmäisemme tarvitsevat niitä, mutta niitä ei tarvita Jumalan lepyttämiseen, koska Jeesus hoiti sen asian. Mutta nyt meillä onkin uusi kasvattaja, Jumalan armo. Kasvattajana armo on aivan omaa luokkaansa. Armo on lisääntyvää sorttia. Mitkään lain käskyt ja määräykset eivät saa aikaan sellaista kuin Jumalan armo. Siksi julistuksemme pääasian tulisi olla sovitus ja Jumalan armo ja että mahdollisimman moni pääsisi siihen armoon. Jumalan armo kasvattaa meitä hylkäämään kaiken pahan ja käyttäytymään muutoinkin Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti (Fil. 1:27 ja Tiit. 2:11-14). Sitä kutsutaan pyhitykseksi.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #18 : 07.08.19 - klo:12:47 »

Harmittaa, että perustaja ei hoksannut kirjoittaa syntyhistorian tästä foorumista. Miksi otin tämän asian puheeksi ja miksi loin tämän postauksen? Koska sinä päivänä olin rekisteröitymässä tänne, niin havaitsin uskontunnustuksen, niin sen takia kysyn tämän foorumin alkuhistoriasta.

Uskontunnustus on ihmisten ihmisviisauden perusteella luotu, vaikka se on oikeilla linjoilla Raamatun kanssa, mutta se uskontunnustus "avustaa" Jumalan valtakuntaan pääsyä ilman Jumalan voimaa, joka synnyttää ihmiseen uskoa, niin usko olisi Jumalan työ ja lahja ihmisessä, ettei yksikään kerskaisi siitä. Se olisi tärkeintä ymmärtää.

Jumala on kyllä säätänyt pelastuksen uskon kautta Jeesukseen, mutta usko tulee vain Jumalan Sanan kautta. Ihminen ei voi ohjata toista ihmistä Jumalan valtakuntaan ilman Jumalan Sanaa. Uskontunnustuksella ei voi päästä Jumalan valtakuntaan ilman Jumalan Sanaa.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.






Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #19 : 07.08.19 - klo:13:01 »
Antaapa foorumin perustajan vastata ensin, jos haluaa ja huomaa tämän keskustelun.
Itse olin alussa vain moderaattori, vaikka osallistuin foorumin perustamiseen liittyvään keskusteluun. Niitä käytiin Suomi24:lla.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #20 : 07.08.19 - klo:13:06 »
Antaapa foorumin perustajan vastata ensin, jos haluaa ja huomaa tämän keskustelun.
Itse olin alussa vain moderaattori, vaikka osallistuin foorumin perustamiseen liittyvään keskusteluun. Niitä käytiin Suomi24:lla.

Luulin, että tämän foorumin perustaja jätti tämän foorumin ja lähti pois. Hyvä. Odotan innolla, että pääsen lukemaan tämän foorumin alkuhistoriaa.  :)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #21 : 07.08.19 - klo:14:00 »

Harmittaa, että perustaja ei hoksannut kirjoittaa syntyhistorian tästä foorumista. Miksi otin tämän asian puheeksi ja miksi loin tämän postauksen? Koska sinä päivänä olin rekisteröitymässä tänne, niin havaitsin uskontunnustuksen, niin sen takia kysyn tämän foorumin alkuhistoriasta.

Uskontunnustus on ihmisten ihmisviisauden perusteella luotu, vaikka se on oikeilla linjoilla Raamatun kanssa, mutta se uskontunnustus "avustaa" Jumalan valtakuntaan pääsyä ilman Jumalan voimaa, joka synnyttää ihmiseen uskoa, niin usko olisi Jumalan työ ja lahja ihmisessä, ettei yksikään kerskaisi siitä. Se olisi tärkeintä ymmärtää.

Jumala on kyllä säätänyt pelastuksen uskon kautta Jeesukseen, mutta usko tulee vain Jumalan Sanan kautta. Ihminen ei voi ohjata toista ihmistä Jumalan valtakuntaan ilman Jumalan Sanaa. Uskontunnustuksella ei voi päästä Jumalan valtakuntaan ilman Jumalan Sanaa.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Olen samaa mieltä kanssasi uskontunnustuksista.
Niillä luodaan uskonnollisuutta ja kirkkokuntia ja
samalla hajotetaan yhteyttä ja linnoittaudutaan tunnustusaitojen taakse.

Aina kun kuulen esim. apostolisen uskontunnustuksen kirkossa ja heilutan huuliani sen mukaisesti,
tuntuu kuin pappi asettautuisi Jumalan ja Hänen Sanansa ohjaajaksi
määritellessään, millainen Jumalan ja seurakunnan kuuluu olla.

Tuossa litaniassahan sanotaan mm., että uskotaan pyhäin yhteyteen, pyhään seurakuntaan, ruumiin ylösnousemiseen ja iankaikkiseen elämään.
Väärinkäsitys on traaginen silloin, kun ei-uskovat kuvittelevat kuuluvansa pyhien joukkoon ja pelastuvansa helvetiltä, koska tunnustautuvat kuuluvansa ns. pyhään seurakuntaan.

Uskontunnustuksessa sivuutetaan Raamatun keskeinen sanoma, eli oman syntisyytensä tunnustaminen, anteeksi pyytäminen Jumalalta, katuminen, parannus ja uskon tielle lähteminen.
Apostolinen uskontunnustus olisi aivan paikallaan uskovien seurakunnankokouksessa,
mutta kirkollisessa messussa,
jossa suurin osa osallistujista, ja joskus myös pappi, ovat ei-uskovia, sen yhteen ääneen lausuminen on irvokasta uskontoteatteria.

(tämä ei nyt kyllä liity millään lailla otsikon aiheeseen)


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #22 : 07.08.19 - klo:14:41 »

Harmittaa, että perustaja ei hoksannut kirjoittaa syntyhistorian tästä foorumista. Miksi otin tämän asian puheeksi ja miksi loin tämän postauksen? Koska sinä päivänä olin rekisteröitymässä tänne, niin havaitsin uskontunnustuksen, niin sen takia kysyn tämän foorumin alkuhistoriasta.

Uskontunnustus on ihmisten ihmisviisauden perusteella luotu, vaikka se on oikeilla linjoilla Raamatun kanssa, mutta se uskontunnustus "avustaa" Jumalan valtakuntaan pääsyä ilman Jumalan voimaa, joka synnyttää ihmiseen uskoa, niin usko olisi Jumalan työ ja lahja ihmisessä, ettei yksikään kerskaisi siitä. Se olisi tärkeintä ymmärtää.

Jumala on kyllä säätänyt pelastuksen uskon kautta Jeesukseen, mutta usko tulee vain Jumalan Sanan kautta. Ihminen ei voi ohjata toista ihmistä Jumalan valtakuntaan ilman Jumalan Sanaa. Uskontunnustuksella ei voi päästä Jumalan valtakuntaan ilman Jumalan Sanaa.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Olen samaa mieltä kanssasi uskontunnustuksista.
Niillä luodaan uskonnollisuutta ja kirkkokuntia ja
samalla hajotetaan yhteyttä ja linnoittaudutaan tunnustusaitojen taakse.

Aina kun kuulen esim. apostolisen uskontunnustuksen kirkossa ja heilutan huuliani sen mukaisesti,
tuntuu kuin pappi asettautuisi Jumalan ja Hänen Sanansa ohjaajaksi
määritellessään, millainen Jumalan ja seurakunnan kuuluu olla.

Tuossa litaniassahan sanotaan mm., että uskotaan pyhäin yhteyteen, pyhään seurakuntaan, ruumiin ylösnousemiseen ja iankaikkiseen elämään.
Väärinkäsitys on traaginen silloin, kun ei-uskovat kuvittelevat kuuluvansa pyhien joukkoon ja pelastuvansa helvetiltä, koska tunnustautuvat kuuluvansa ns. pyhään seurakuntaan.

Uskontunnustuksessa sivuutetaan Raamatun keskeinen sanoma, eli oman syntisyytensä tunnustaminen, anteeksi pyytäminen Jumalalta, katuminen, parannus ja uskon tielle lähteminen.
Apostolinen uskontunnustus olisi aivan paikallaan uskovien seurakunnankokouksessa,
mutta kirkollisessa messussa,
jossa suurin osa osallistujista, ja joskus myös pappi, ovat ei-uskovia, sen yhteen ääneen lausuminen on irvokasta uskontoteatteria.

(tämä ei nyt kyllä liity millään lailla otsikon aiheeseen)

Niin, se on surullista katsella, kuinka Sanan merkityksestä irrottamalla seurataan sitä suun tasolla, niin se on kauhistukseksi meidän Herralle ja sydän on kaukana Raamatun Jeesuksesta. Se on ulkokultaisuutta.  :-\ Se on sama asia, kun rakennetaan uskonelämää hiekalle eikä Sanan kallioperustukselle. Koska he eivät tunne Jeesusta, vaikka he väittävät tuntevansa Jeesusta. He hylkäävät Sanan, lihaan tulleen Jeesuksen.

Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

Mark. 7:6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;

7   mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.'

 


Jees-mies

  • Vieras
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #23 : 11.08.19 - klo:21:02 »
Täällä kyseltiin Puimatanner-foorumin syntyhistoriasta.

Poistuin vuonna 2011 Netmission-foorumilta (josta minulla on valtaosin hyvät muistot), jossa olin pyörinyt jo useamman vuoden ajan. Sen jälkeen lueskelin kristillisiä keskusteluja lähinnä Suomi24:llä sekä Usko ja Rukous-foorumilla. Kaipailin kuitenkin vielä jotain vakituista foorumia, joka sijaitsisi opillisesti "karismaattisuuden" ja "kirkollisuuden" (karkeita tyypittelyjä käyttääkseni) välillä, ja joka tarjoaisi vapaan keskustelukanavan erilaisista seurakunnallisista taustoista tuleville ihmisille.

Keskustelin näistä näkemyksistä syksyllä 2013 Suomi24:n helluntailaisuus-osiossa, jossa Natanael ilmaisi kiinnostuksensa hanketta kohtaan, ja päätimme lopulta aloittaa toiminnan. Tässä erittäin lyhyt alkuhistoriikki.

Lainaus
Luulin, että tämän foorumin perustaja jätti tämän foorumin ja lähti pois.
Ylläpito siirtyi viime vuonna Natanaelille, mutta minä jäin apulaisylläpitäjän rooliin, joka reissu on nyt jatkunut näköjään pidempään kuin itsekään odotin.

Lainaus
Miksi otin tämän asian puheeksi ja miksi loin tämän postauksen? Koska sinä päivänä olin rekisteröitymässä tänne, niin havaitsin uskontunnustuksen, niin sen takia kysyn tämän foorumin alkuhistoriasta.
Valitsimme apostolisen uskontunnustuksen, koska sen avulla voidaan jotakuinkin yleisluontoisesti määritellä se kristilinen usko, johon tälläkin palstalla nojaudutaan. Ei niinkään, että joku tulisi "uskoon" tai "uskovaiseksi" vain seurakunnassa tunnustuksen luettuaan, mutta tunnustuksen muotoilu kuvaa sitä, mitä mekin täällä tarkoitamme esimerkiksi termeillä kristinusko tai kristillinen.

Emme halunneet esittää liian tiukkaa emmekä toisaalta liian väljää kristillisyyden määritelmää tai alkaa kehitellä omia tunnustuksia. Halusimme myös välttää sellaiset epämääräisyyteen liittyvät ongelmatilanteet, että  jos esimerkiksi ilmaisisimme pelkästään: "Kristinusko on uskoa Jeesukseen", voisi joku sitten väittää: "Joo, minä uskon Jeesukseen, mutta Hän ei ollut Jumalan poika vaan korkea henkinen olento" tms.


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #24 : 11.08.19 - klo:21:19 »
Onkohan täällä ketään, joka muistaisi Vapaakirkon keskustelufoorumin, synty.net? Taisi sekin toimia muutaman vuoden ennen lakkauttamista. Mulle jäi sellainen mielikuva, että v-kirkko kestää perin huonosti avointa asioiden käsittelemistä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #25 : 11.08.19 - klo:21:23 »
Onkohan täällä ketään, joka muistaisi Vapaakirkon keskustelufoorumin, synty.net? Taisi sekin toimia muutaman vuoden ennen lakkauttamista. Mulle jäi sellainen mielikuva, että v-kirkko kestää perin huonosti avointa asioiden käsittelemistä.
Muistan lueskelleeni synty.net-palstaakin joskus. Sitten oli myös radikaali.net, Kotisataman foorumi ja Veli Saarikallen Sana ja Ylistys.

Oi niitä aikoja.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #26 : 11.08.19 - klo:22:16 »
Täällä kyseltiin Puimatanner-foorumin syntyhistoriasta.

Poistuin vuonna 2011 Netmission-foorumilta (josta minulla on valtaosin hyvät muistot), jossa olin pyörinyt jo useamman vuoden ajan. Sen jälkeen lueskelin kristillisiä keskusteluja lähinnä Suomi24:llä sekä Usko ja Rukous-foorumilla. Kaipailin kuitenkin vielä jotain vakituista foorumia, joka sijaitsisi opillisesti "karismaattisuuden" ja "kirkollisuuden" (karkeita tyypittelyjä käyttääkseni) välillä, ja joka tarjoaisi vapaan keskustelukanavan erilaisista seurakunnallisista taustoista tuleville ihmisille.

Keskustelin näistä näkemyksistä syksyllä 2013 Suomi24:n helluntailaisuus-osiossa, jossa Natanael ilmaisi kiinnostuksensa hanketta kohtaan, ja päätimme lopulta aloittaa toiminnan. Tässä erittäin lyhyt alkuhistoriikki.

Lainaus
Luulin, että tämän foorumin perustaja jätti tämän foorumin ja lähti pois.
Ylläpito siirtyi viime vuonna Natanaelille, mutta minä jäin apulaisylläpitäjän rooliin, joka reissu on nyt jatkunut näköjään pidempään kuin itsekään odotin.

Lainaus
Miksi otin tämän asian puheeksi ja miksi loin tämän postauksen? Koska sinä päivänä olin rekisteröitymässä tänne, niin havaitsin uskontunnustuksen, niin sen takia kysyn tämän foorumin alkuhistoriasta.
Valitsimme apostolisen uskontunnustuksen, koska sen avulla voidaan jotakuinkin yleisluontoisesti määritellä se kristilinen usko, johon tälläkin palstalla nojaudutaan. Ei niinkään, että joku tulisi "uskoon" tai "uskovaiseksi" vain seurakunnassa tunnustuksen luettuaan, mutta tunnustuksen muotoilu kuvaa sitä, mitä mekin täällä tarkoitamme esimerkiksi termeillä kristinusko tai kristillinen.

Emme halunneet esittää liian tiukkaa emmekä toisaalta liian väljää kristillisyyden määritelmää tai alkaa kehitellä omia tunnustuksia. Halusimme myös välttää sellaiset epämääräisyyteen liittyvät ongelmatilanteet, että  jos esimerkiksi ilmaisisimme pelkästään: "Kristinusko on uskoa Jeesukseen", voisi joku sitten väittää: "Joo, minä uskon Jeesukseen, mutta Hän ei ollut Jumalan poika vaan korkea henkinen olento" tms.

Oikein paljon kiitoksia sinulle! Oli tosi kiinnostavaa lukea tämän historian.  :) Ei sinun ole pakko vastata, millä nikillä olit siellä netmissionin keskustelupalstassa, mutta jos haluat vastata, tai jättää vastaamatta.


Jees-mies

  • Vieras
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #27 : 12.08.19 - klo:00:30 »
Oikein paljon kiitoksia sinulle! Oli tosi kiinnostavaa lukea tämän historian.  :) Ei sinun ole pakko vastata, millä nikillä olit siellä netmissionin keskustelupalstassa, mutta jos haluat vastata, tai jättää vastaamatta.
Eipä kestä! Tarina oli tosiaan melko lyhyt ja arkipäiväinen.

 Olin Netmissionissa alusta alkaen tällä samalla nimimerkillä eli Jees-mies. Liikuin siellä siis aktiivisena kirjoittajana 2006-2011.

Foorumihan pistettiin tuona aikana alusta alkaen uusiksi, samalla kuin koko Netmission-portaalikin.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #28 : 12.08.19 - klo:08:01 »
Oikein paljon kiitoksia sinulle! Oli tosi kiinnostavaa lukea tämän historian.  :) Ei sinun ole pakko vastata, millä nikillä olit siellä netmissionin keskustelupalstassa, mutta jos haluat vastata, tai jättää vastaamatta.
Eipä kestä! Tarina oli tosiaan melko lyhyt ja arkipäiväinen.

 Olin Netmissionissa alusta alkaen tällä samalla nimimerkillä eli Jees-mies. Liikuin siellä siis aktiivisena kirjoittajana 2006-2011.

Foorumihan pistettiin tuona aikana alusta alkaen uusiksi, samalla kuin koko Netmission-portaalikin.

Ok. Ehdin siellä olla vähän aikaa, kunnes se kaatui kokonaan. Yksi kysymys, jos sopii. Et siis ole täysin tietoinen siitä, mikä syy oli, että se saattoi netmissionin foorumia kaatumaan?


Jees-mies

  • Vieras
Vs: Puimatantereen syntyhistoria ja netmission-foorumi
« Vastaus #29 : 13.08.19 - klo:15:33 »
Ok. Ehdin siellä olla vähän aikaa, kunnes se kaatui kokonaan. Yksi kysymys, jos sopii. Et siis ole täysin tietoinen siitä, mikä syy oli, että se saattoi netmissionin foorumia kaatumaan?
Enpä noista myöhemmistä vaiheista tiedä oikein mitään, Netmissionin palstahan oli kuitenkin toiminnassa vielä monta  vuotta sen jälkeen kun kirjoittelin itse siellä. Ja olihan se sitä ennenkin, muistelen että Netmission olisi perustettu jo vuonna 1999.