Kirjoittaja Aihe: Lopunajan luopioseurakunta  (Luettu 2988 kertaa)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #15 : 21.08.19 - klo:19:03 »
Natanael, kuka esittäjä? Tarkoitatko minua? Ok, jos muilla on halu keskustella siitä aiheesta, saanko laittaa lyhyet lainaukset niistä linkeistä? Jos halu ei ole mukana, se keskustelu jätetään väliin. Se helpottaisi minua, kun lainaisin pienet tekstit luettavaksi, jos ylläpidolle sopii. Jos ei sovi, ei se haittaa. Sääntöjä tulee kuitenkin noudattaa.

Haluan pyytää anteeksi kokosydämisesti teiltä kaikilta, mutta kyllä minua harmittaa vielä se, minkä sain aikaan... En osannut arvata mitään ja jälkeenpäin huomasin, niin se minua harmittaa. Anteeksi kovasti.
« Viimeksi muokattu: 21.08.19 - klo:19:17 kirjoittanut rupattelija »

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #16 : 21.08.19 - klo:19:21 »
Tutkin itse Raamattua.


Amen! Se on tärkeintä. Minun on tapana koetella kaikki opetukset Sanalla tutkien Raamattua, onko asia näin.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #17 : 21.08.19 - klo:19:27 »

Natanael, kuka esittäjä? Tarkoitatko minua? Ok, jos on halu keskustella siitä aiheesta, saanko laittaa lyhyet lainaukset niistä linkeistä? Jos halu ei ole mukana, se keskustelu jätetään väliin.

Paavolan tarkoitan.
Jos esitän erilaisen näkemyksen jostain asiasta, hän ei ole vastaamassa.
En tiedä tarkkaan mitä hän srk-asiasta opettaa enkä välitä tällä hetkellä ottaa hänen opetuksistaan selvää.

Olen ollut uskossa koko ikäni, lähes 60 vuotta. Luulen jotain jo ymmärtäväni.

Voit laittaa linkkejä. Toivon sinulta kuitenkin enimmäkseen omia tekstejä.

Lainaus
Haluan pyytää anteeksi kokosydämisesti teiltä kaikilta, mutta kyllä minua harmittaa vielä se, minkä sain aikaan... En osannut arvata mitään ja jälkeenpäin huomasin, niin se minua harmittaa. Anteeksi kovasti.

Keskustelufoorumille kuuluu keskustelu. Tällä foorumilla saa olla eri mieltä asioista.
Pitää kuitenkin varautua siihen, että kaikki eivät mukisematta ota vastaan toisten ajatuksia.
Minunkin tekstejäni saa kritisoida pelkäämättä joutuvansa bannatuksi.
Ajatusten ja väittämien perustelu kuuluu hyvään keskusteluun.
Siihen kuuluu myös sellaisten ajatusten kritisoiminen, joille ei löydy perusteita tai perusteet ovat jonkin mielestä hatarat.

Tämä foorumi ei ole minkään kirkon tai seurakunnan foorumi. Se tarkoittaa sitä, että foorumilla ei ole pitkää listaa oikeista mielipiteistä, joita ei saisi kiistää.
Asiallinen keskustelu mistä tahansa aiheesta on sallittua.
Koska olemme ihmisiä, kipinätkin saavat lennellä.

Kristinuskon ydinasioista pidämme tiukasti kiinni.

Foorumin ylläpitäjänä määrittelen kuitenkin, että vesikaste ei kuulu ydinasioihin. Jokainen ajatelkoon siitä mitä lystää. Sillä ei taivaaseen pääsy varmistu tai esty. Tuo ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö minulla olisi selvää mielipidettä vesikasteeseen.



Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #18 : 21.08.19 - klo:19:29 »
Se helpottaisi minua, kun lainaisin pienet tekstit luettavaksi, jos ylläpidolle sopii.

Uskon ylläpidolle sopivan. Minusta on kuitenkin tärkeää, että osallistumme ihan itse palstalla käytäviin keskusteluihin emmekä vain lainaa muiden kirjoituksia. Oman mielipiteen oheen ja tueksi voimme lainata muidenkin näkemyksiä sekä Raamatun ilmoitusta kyseiseen keskusteluaiheeseen liittyen.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #19 : 21.08.19 - klo:19:37 »
Ok, Natanael. Yritän kirjoittaa ymmärrettävää kieltä. On pakko sanoa, että muualla keskustelupalstalla (ei täällä, vaan muualla) keskustellessani olen aina lainannut pientä tekstiä, koska en osaa hallita suomea hyvin. Kunpa minulla olisi Petri Paavolan kaltainen kielentaito, että osaisin hallita hyvin.  :D

Oloneuvos, lainaamista ei sallita, eikä se minua haittaa. Uskon pärjääväni ilman muuta.  ;)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #20 : 21.08.19 - klo:19:39 »

Kiitos sinulle, Natanael. Sinä tunnut turvalliselta ylläpitäjältä.  ;)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2483
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #21 : 21.08.19 - klo:19:55 »
Luin eilen Paavolan linkit seurakunta-aiheesta, ja olen vuosien varrella lukenut
monta muutakin hänen kirjoitustaan.
Lukemissani teksteissä hän käsittelee eri aiheita yleensä raamatullisesti.
Seurakunnasta kirjoittaessaan hän kuvailee, mitä Raamattu aiheesta opettaa.
Ei sellaisesta voi olla eri mieltä tai yleensä muodostaa minkäänlaista mielipidettä,
koska Raamatussa on totuus.

Siksi odotinkin Paavolan pidemmässä kirjoituksessa näkemystä siitä,
miten olemassaolevat paikallisseurakunnat käytännössä voitaisiin
muuttaa vastaamaan jo nyt sitä Kristuksen seurakuntaa,
johon me uskovat kuulumme Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen.

Tietenkin kuulumme siihen jo nyt hengellisellä tasolla,
mutta paikallisten seurakuntien toiminta on myös aivan Raamatun mukaista.
Jeesus opetti uskoville yhteyttä keskenään.
"Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi,
jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin." (Joh. 17:11)

Niin kauan kuin olemme maailmassa, tarvitsemme Herran esirukousta ja varjelua.
Kokoonnumme syntisinä yksilöinä seurakuntiin, jotka muistuttavat enemmän tai vähemmän Raamatun ohjeita.
Jotkut kokevat paremmaksi irtautua joksikin aikaa tai kokonaan seurakunnista.
Täydellistä maanpäällistä seurakuntaa ei varmaan voi olla,
koska uskovat ja Paavalin aikana jakautuivat puolueisiin ja eriseuroihin,
joka johti erilaisiin liikkeisiin, kirkkoihin ja lahkoihin,
jotka sitten edelleen ja toistuvasti hajoavat ja jakautuvat.
Se tuskin on Jumalan tahto, mutta Hän tuntee luotunsa ja meidän heikkoutemme.

On hyvä tuoda usein korostetusti esiin, että seurakuntarajat erilaisine oppeineen ovat keinotekoisia ja hyvin huono todistus Jeesuksesta maailman ihmisille.
Mutta muutos parempaan ei voi tapahtua siten, että taas perustetaan uusi
porukka, joka kutsuu luokseen nykyseurakuntiin tyytymättömiä.

Yhteiskristillisyys ja ekumenia ovat sielunvihollisen ansoja, josta asiasta Paavolakin mainitsee.
Niitäkään vastaan yksittäinen uskova ei voi taistella muuten kuin rukoilemalla.
On mielenkiintoista seurata (jos elää), mihin suuntaan seurakuntaryhmittymät kehittyvät, kun maailman loppurytinät tosissaan alkavat.
Jonkin tiukan oppikorostuksen kannattajat saattavat linnoittautua entistäkin lujemmin
omiin poteroihinsa.
Mutta voi myös olla, että yhä useammat uudestisyntyneet alkavat entisistä oppirajoistaan huolimatta liittyä yhteen, kun Jeesuksen tunnustajien
vainot ovat tosiasia.









Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #22 : 21.08.19 - klo:20:31 »
Ok, Natanael. Yritän kirjoittaa ymmärrettävää kieltä. On pakko sanoa, että muualla keskustelupalstalla (ei täällä, vaan muualla) keskustellessani olen aina lainannut pientä tekstiä, koska en osaa hallita suomea hyvin. Kunpa minulla olisi Petri Paavolan kaltainen kielentaito, että osaisin hallita hyvin.  :D

Oloneuvos, lainaamista ei sallita, eikä se minua haittaa. Uskon pärjääväni ilman muuta.  ;)

Nyt taisi tulla pieni väärinkäsitys.
Lainaaminen on sallittua, jos se vie keskustelua eteenpäin.
Linkki alkuperäisen kirjoittajan tekstiin on suotavaa.

Sellainen keskustelu, jossa yksi lainaa Lutteria, toinen Muromaa, kolmas jotain muuta, ei ole hyödyllistä elleivät keskustelijat itse laita mukaan omia ajatuksiaan.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #23 : 21.08.19 - klo:21:08 »
Ok, Natanael. Yritän kirjoittaa ymmärrettävää kieltä. On pakko sanoa, että muualla keskustelupalstalla (ei täällä, vaan muualla) keskustellessani olen aina lainannut pientä tekstiä, koska en osaa hallita suomea hyvin. Kunpa minulla olisi Petri Paavolan kaltainen kielentaito, että osaisin hallita hyvin.  :D

Oloneuvos, lainaamista ei sallita, eikä se minua haittaa. Uskon pärjääväni ilman muuta.  ;)

Nyt taisi tulla pieni väärinkäsitys.
Lainaaminen on sallittua, jos se vie keskustelua eteenpäin.
Linkki alkuperäisen kirjoittajan tekstiin on suotavaa.

Sellainen keskustelu, jossa yksi lainaa Lutteria, toinen Muromaa, kolmas jotain muuta, ei ole hyödyllistä elleivät keskustelijat itse laita mukaan omia ajatuksiaan.

Ok, Natanael. Luulen ymmärtäväni.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #24 : 21.08.19 - klo:21:26 »

Soltero, haluaisin vielä sanoa, että olen tutkinut ekumeniaan liittyvän kreikankielen sanaa kreikankielen Raamatusta. Kohta näytän sinulle tutkimani. Ekumenia kreikankielen mukaan sana on οἰκουμένη. Se sana oikoumene tarkoittaa kolme asiaa: maailmaa ja maanpiiriä epäraamatullisen uskontoyhteyden kautta ja maanpiirin eksyttäjää, joka on saatana.

Ilm. 2:9 και εβληθη ο δρακων ο μεγας ο οφις ο αρχαιος ο καλουμενος διαβολος και σατανας ο πλανων την οικουμενην ολην εβληθη εις την γην και οι αγγελοι αυτου μετ αυτου εβληθησαν

Ilm. 2:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.


Soltero, puolueisiin, eriseuroihin, kirkkoihin, erilaisiin liikkeisiin ja lahkoihin jakautuminen alkoi vasta alkuseurakunnan apostolien jälkeen. Se oli ensimmäinen luopumus pois irti Jumalan asettamasta seurakuntakäsityksestä. Paavali ennusti sen oikein, kun hän sanoi näin:

Apo 20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.




Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #25 : 21.08.19 - klo:21:32 »

Tuli mieleen se ykseys vielä, mutta huomasin, että väärä paikka. Tämä ei kuulu tähän postaukseen, vaan tuonne postaukseen, haittaako?

No siitä ykseydestä vielä...

Oli tosi mielenkiintoista huomata, miten Raamattu on täynnä ykseyden opetuksia, esimerkiksi mies ja vaimo yksi liha, ruumis yksi, yksi lauma, yksi seurakunta, Jeesus ja Isä yksi ja me yksi jne.

Koska Jumala on juuri sellainen, joka yhdistää kaikki yhdeksi (yksi). Mutta saatana vihaa sitä ykseyttä ja yrittää hajottaa pois ykseyden yhteydestä. Sama asia pätee seurakuntakäsitykseen.  :)


Poissa Soltero

  • Viestejä: 2483
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #26 : 21.08.19 - klo:21:48 »

Soltero, haluaisin vielä sanoa, että olen tutkinut ekumeniaan liittyvän kreikankielen sanaa kreikankielen Raamatusta. Kohta näytän sinulle tutkimani. Ekumenia kreikankielen mukaan sana on οἰκουμένη. Se sana oikoumene tarkoittaa kolme asiaa: maailmaa ja maanpiiriä epäraamatullisen uskontoyhteyden kautta ja maanpiirin eksyttäjää, joka on saatana.

Ilm. 2:9 και εβληθη ο δρακων ο μεγας ο οφις ο αρχαιος ο καλουμενος διαβολος και σατανας ο πλανων την οικουμενην ολην εβληθη εις την γην και οι αγγελοι αυτου μετ αυτου εβληθησαν

Ilm. 2:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.


Soltero, puolueisiin, eriseuroihin, kirkkoihin, erilaisiin liikkeisiin ja lahkoihin jakautuminen alkoi vasta alkuseurakunnan apostolien jälkeen. Se oli ensimmäinen luopumus pois irti Jumalan asettamasta seurakuntakäsityksestä. Paavali ennusti sen oikein, kun hän sanoi näin:

Apo 20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.

Ekumeniasta olemme siis samaa mieltä.

Mutta Paavali ja muut apostolit eivät suinkaan ennustaneet tulevaisuudessa tapahtuvasta hajaannuksesta, vaan senhetkisestä tilanteesta esim. Korintin seurakunnassa:

"Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen,
että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen:
"Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?
Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?"
(1. Kor. 1: 10-13)

"Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen."
(1. Kor. 11: 18-19)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #27 : 21.08.19 - klo:22:09 »

Soltero, haluaisin vielä sanoa, että olen tutkinut ekumeniaan liittyvän kreikankielen sanaa kreikankielen Raamatusta. Kohta näytän sinulle tutkimani. Ekumenia kreikankielen mukaan sana on οἰκουμένη. Se sana oikoumene tarkoittaa kolme asiaa: maailmaa ja maanpiiriä epäraamatullisen uskontoyhteyden kautta ja maanpiirin eksyttäjää, joka on saatana.

Ilm. 2:9 και εβληθη ο δρακων ο μεγας ο οφις ο αρχαιος ο καλουμενος διαβολος και σατανας ο πλανων την οικουμενην ολην εβληθη εις την γην και οι αγγελοι αυτου μετ αυτου εβληθησαν

Ilm. 2:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.


Soltero, puolueisiin, eriseuroihin, kirkkoihin, erilaisiin liikkeisiin ja lahkoihin jakautuminen alkoi vasta alkuseurakunnan apostolien jälkeen. Se oli ensimmäinen luopumus pois irti Jumalan asettamasta seurakuntakäsityksestä. Paavali ennusti sen oikein, kun hän sanoi näin:

Apo 20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.

Ekumeniasta olemme siis samaa mieltä.

Mutta Paavali ja muut apostolit eivät suinkaan ennustaneet tulevaisuudessa tapahtuvasta hajaannuksesta, vaan senhetkisestä tilanteesta esim. Korintin seurakunnassa:

"Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen,
että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen:
"Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?
Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?"
(1. Kor. 1: 10-13)

"Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen."
(1. Kor. 11: 18-19)

Ok, Soltero. Äsken tarkistin Raamattua. Se viittaa senhetkiseen tilanteeseen. Olet oikeassa. Haluaisin vielä kertoa yhdestä jutusta, minkä olen tutkinut, jos sopii. Se on kyllä pitkä juttu, jos jaksat lukea. Se on omaperäinen tutkimukseni. Koettele sitä Sanalla.

Paavali kirjoitti, että me kaikki Kristuksessa olemme yksi, niinkuin Jeesus ja Isä ovat yksi. Raamattu sanoo: 'yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste' Huom, ei keskitytä vesikasteeseen. Pyhä Henki avaa meille uskoville Jumalan sanan totuutta, mutta se ei tarkoita sitä, että jokaisella voi olla oma totuutensa, eikä tämä Ef. 4:5 tarkoita, että meillä olisi oma erilainen totuus - inhimillisen ihmisviisauden mukaisena tulkittuna, koska silloin meillä olisi monta uskoa, niin silloin se olisi ristiriidassa Ef. 4:5 kohdan kanssa, kun siinä puhuu yhdestä uskosta. Se tarkoittaa myös ykseyden uskoa.

Ef. 4:13 kunnes me kaikki saavutamme ykseyden uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, kypsän miehuuden, Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan. RK

Jos Pyhää Henkeä ei enää tarvita, niin silloin meillä olisi paljon tulkittavia Raamatun pohjalta ja siitä syntyisi älyttömän monta viisauskirjallista teologiaa ja myös monta ristiä meidän seurattaviksi. Se olisi hirveä ajatella. Siksi ennen taivaaseen astumista Jeesus lupasi lähettää meille Pyhän Hengen, itseasiassa ykseyden Hengen, joka vetää meidät ykseyden uskoon - niissä kaikissa Raamatun opetuksissa.

Pyhä Henki ei ole sellainen, joka vie meidät hajaannuttavaan tulkitsemiseen, jolla Jumalan omien kanssa ei tahtoisi päästä samaan sopuun, vaan Pyhä Henki on sellainen, joka vie samaan ykseyden uskoon, jossa me kaikki olemme ja näin hyvässä sovussa.

Sillä oppi ei meidät yhdistä, vaan Pyhä Henki. Häntä voi sanoa ykseyden Hengeksi. Järkeily ja inhimillinen ihmisviisaus vetää hajaannuttavaan tulkitsemiseen ihan älyttömästi. Mutta.... se ei noin vaan tapahdu ilman rauhan yhdyssidettä, jonka kautta Pyhä Henki vie kaikkeen totuuteen.

Ef. 4:3 Pyrkikää rauhan yhdyssiteen avulla säilyttämään Hengen ykseys: RK

Ef. 2:22 Hänessä tekin rakennutte yhdessä muiden kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä. RK

Ef. 2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden. 33/38


Näin yksimielisyys Kristuksessa syntyy.  :D










Poissa Soltero

  • Viestejä: 2483
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #28 : 21.08.19 - klo:22:47 »
Uskovien ykseys Herran ja toinen toistensa kanssa perustuu rakkauteen,
jonka Pyhä Henki saa aikaan.
Mainitsemasi Efesolaiskirjeen kohta (Ef. 4: 11-16) kertoo siitä,
että Jeesus asetti seurakuntiin apostoleita, profeettoja, evankelistoja,
paimenia ja opettajia, jotta nämä rakentaisivat Kristuksen ruumista.

Jakeen 13 mukaan tämä vaihe kestää niin kauan kunnes olemme saavuttaneet
"Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan".
Tuskin kovinkaan moni seurakunta onnistuu tuossa,
koska seurakuntalaiset ja heidän palvelijansa ovat loppuun asti vajavaisia syntisiä ihmisiä.
Lopullinen ja täydellinen Kristuksen täyteys on tietysti ihmisille mahdollista vasta kun Jeesus on koonnut luokseen seuraajansa maan päältä.

Onneksi tuleva ylösottomme ja pelastuksemme ei perustu siiihen,
olemmeko kyenneet muodostamaan raamatullisia seurakuntia tai
olemmeko onnistuneet elämään yli seurakuntarajojen yhtenä Kristuksen ruumiina.
Jeesuksen sovitusuhri ja siihen perustuva lunastus ei ole ehdollista
eli ei vaadi ihmisiltä Jumalan miellyttämistä.
Yksin uskosta ja yksin armosta.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #29 : 21.08.19 - klo:23:29 »
Soltero, läsnällä ja olemuksella tukee tietämättä hajaannusta, mikä on totuutta vastaan, se tarkoittaa, että hyväksyy sitä väärää opetusta läsnällä ja olemuksella. Siinä vaara jäädä pois totuuden tieltä, jos ei halua ottaa vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua. Ja toisaalta Jumala ei enää kuule rukousta, koska se ei elä totuudessa.

Lainaus käyttäjältä: Soltero
Tuskin kovinkaan moni seurakunta onnistuu tuossa,
koska seurakuntalaiset ja heidän palvelijansa ovat loppuun asti vajavaisia syntisiä ihmisiä.

Totta, olet oikeassa, mutta vain pieni osa tekee täysisydämisen U-kääntymisen ja palaa Jumalan luo ja Hänen asetuksen luo, se pelastuu. Suuri osa menee suoraan antikristuksen syliin, koska ei lähde pois niistä seurakunnista, jotka ovat luopuneet Herrasta. Herra myös hylkää ne luopuneet seurakunnat. Niistä tulee luopio- ja porttoseurakunnat. Tätä olisi tärkeintä ymmärtää. Mutta minun kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta on tärkeintä saada ymmärrys kaikkeen Raamatun opetukseen, ettei eksyisi pois totuudesta.

Älä nojaudu omaan ymmärrykseen tulkiten itse Raamattua, vaan anna Jumalan avata ymmärrys Raamattuun, mitä Jumala tahtoo. Jos ei luovu pois omasta lihallisesta tahdosta, niin siinä on vaara johtaa oikeassa olemiseen, tällä tavalla eksyy pois totuudesta. Anna Jumalan opettaa itse Raamatun kautta, mitä Hän tahtoo opettaa sinulle. Anteeksi tämä suorasanaisuuteni, koska sinä huolestutat minua. En voi itselleni mitään. Anteeksi! Ja menen nyt nukkumaan. Hyvää yötä Jeesus kanssasi. 

Nyt lopettelen tähän iltaan...