Kirjoittaja Aihe: Ihmeellinen luonto  (Luettu 3477 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ihmeellinen luonto
« Vastaus #30 : 20.09.20 - klo:10:31 »
Viime tiistaina, siis ennen sitä myrskyä, oltiin marjassa. Meitä oli kolme henkeä. Paikka oli tuttu, mutta oli uusia tiejärjestelyjä, siksi jouduttiin siinä vähän reittiä etsimään. Kookas hirvikin ylitti tien parinkymmenen metrin etäisyydeltä auton edestä. Ei ollut kolarivaaraa, kun vauhti oli hyvin hiljainen. Reissulla saatiin kolme hieman vajaata ämpärillistä puolukkaa. Taitaa olla marjareissut tältä syksyltä tehty.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ihmeellinen luonto
« Vastaus #31 : 04.10.20 - klo:20:23 »
Tein tänään lähes 1,5 tunnin kävelylenkin lähellä järven rantaa. Yksi nainen oli pysähtynyt polkupyöränsä kanssa kuvaamaan lintuja, joita oli järvellä arviolta 50-60. En tuntenut lintuja, mutta nainen tiesi, että ne oli koskeloita. Ehkä ne olivat kokoontuneet jo muuttoa varten.

Tänään oli luultavasti loppusyksyn lämpimin päivä. Silti perhoset ovat jo kaikki kadonneet ainakin meidän pihasta. Yksi kimalainen siinä vielä aamulla oli.
« Viimeksi muokattu: 04.10.20 - klo:20:31 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ihmeellinen luonto
« Vastaus #32 : 04.10.20 - klo:22:39 »
Minä puolestani kävelin 1,5 tuntia metsäpoluilla. Sää oli tosiaan lämmin, hiki tuli kävellessä. Lintulajeja tuli havaituksi harvinaisen vähän, vain kolme: paljon räkättirastaita, muutama punatulkku, ja yksi korppi.

Pauluksen näkemillä isokoskeloilla on tosiaan tapana kertyä syksyllä parviksi, ennenkuin lähtevät muuttamaan täältä pohjolasta pois.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6443
Vs: Ihmeellinen luonto
« Vastaus #33 : 04.10.20 - klo:23:20 »
Poika sai ison kalan.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ihmeellinen luonto
« Vastaus #34 : 05.01.21 - klo:19:44 »
Sain tänään yhden todisteen siitä, että evoluutio on täyttä puppua. Satuin kytkemään väärän keittolevyn päälle teevettä kuumentaessani. Sain tuntuman siitä, että väärä levy oli kuumentunut ja kokeilin sitä sormella. Tietenkin olisin polttanut sormeni, ellei viesti sormesta olisi sekunnin murto-osassa välittynyt aivoihini, josta tuli käsky vetää sormi pois. Enkä ehtinyt polttaa sormea.

Miten voidaan selittää se mekanismi, että sormen poisvetäminen tapahtuu niin nopeasti, ettei sormi ehdi palaa? Miten todennäköistä on, että älytön suunnittelu tuottaa tämmöisiä ominaisuuksia? Ei tätäkään voi selittää miljoonilla vuosilla.  :) ;) ;D
« Viimeksi muokattu: 05.01.21 - klo:19:57 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6443
Vs: Ihmeellinen luonto
« Vastaus #35 : 05.01.21 - klo:22:59 »
Itse olen jo kauan ihmetellyt sitä miten hämähäkki kykenee suunnittelemaan, että kun laitan seitin metsässä näiden kahden puun väliin, siihen jää kiinni hyönteisiä, jotka sitten voin käyttää ravinnoksi. ???

On paljon helpompi ymmärtää että ihminen on keksinyt kalaverkon, jota käyttää siis tuohon samaan tarkoitukseen vedessä.
« Viimeksi muokattu: 06.01.21 - klo:02:06 kirjoittanut sandia »

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 171
Vs: Ihmeellinen luonto
« Vastaus #36 : 09.01.21 - klo:17:52 »
Niin kaunis on Luojan luonto nyt ❄❄🌿❄❄🌿❄❄🌿

Puhdas valkea lumi peittää maan 🌟 lähijärvenpinta on lumipeitteinen, jää tuskin vielä kantaa 🌟 puiden oksilla kevyt *morsiushuntu 🌟harakka tekee hataraa pesäänsä lähipuussa 🌟lasten riemuhuudot kiirivät samaa tahtia kun pulkat kiitävät luonnon mäkeä alas 🌟 isät ja äidit värjöttelevät pikkupakkasessa pukatessaan pulkkailijoille vauhtia 🌟lapsukaisia ei palele, eikä heillä ole kiire kotiin..🌟 minä nautin 😍..täsä Coronakaranteenissa 😳🤔🤔 kun katselen kaunista valkeaa luontoa
❄❄❄ ja hiljalleen leijailevat kevyet kauniit lumikidehiutaleet ilmassa kohti maata..

JA !!! YKSIKÄÄN NIISTÄ EI OLE SAMANLAINEN.☘🌟❄🌟❄🌟❄🌟❄

Jokainen on UNIIKKI.  💞

Niin olen minäkin 💖 IHME !!  AINUTLAATUINEN.

🌾💞🌾💞🌾💞🌾💞🌾

Niin olet SINÄKIN, YSTÄVÄ 💖

* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*