Kirjoittaja Aihe: Ratkaisukristitty  (Luettu 10731 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #75 : 12.08.19 - klo:17:44 »
En siis tunne Bonnkea ollenkaan, mutta ajattelin kommentoida sitä että hänen kokouksissaan kuulumma on hirveän paljon "ratkaisun" tehneitä. Tai englanninkielisen lähteen mukaan "kääntyneitä". Ja heille on sitten jaettu pieni opetuskirjanen uskoontulosta.

Eikö tuossa toteudu juuri sama asia kuin Jeesuksen aikana. Häntäkin seurasi ajoittain suuri väkijoukko, varmaan hyvin kirjavilla motiiveilla. Mutta ei Jeesus hätistänyt ketään kannoiltaan. Porukka tuollaisessa tilanteessa aina karsiutuu luonnollisia teitä. Ja kylväjä vertauskin puhuu mielestäni tästä. Sana menee ihmisen sydämeen eri tavoin, joissakin se tuottaa kasvua, toisissa vain hieman ja sekin kuolee pois.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #76 : 13.08.19 - klo:22:25 »
En siis tunne Bonnkea ollenkaan, mutta ajattelin kommentoida sitä että hänen kokouksissaan kuulumma on hirveän paljon "ratkaisun" tehneitä. Tai englanninkielisen lähteen mukaan "kääntyneitä". Ja heille on sitten jaettu pieni opetuskirjanen uskoontulosta.

Eikö tuossa toteudu juuri sama asia kuin Jeesuksen aikana. Häntäkin seurasi ajoittain suuri väkijoukko, varmaan hyvin kirjavilla motiiveilla. Mutta ei Jeesus hätistänyt ketään kannoiltaan. Porukka tuollaisessa tilanteessa aina karsiutuu luonnollisia teitä. Ja kylväjä vertauskin puhuu mielestäni tästä. Sana menee ihmisen sydämeen eri tavoin, joissakin se tuottaa kasvua, toisissa vain hieman ja sekin kuolee pois.

Nyt kommentoin lyhyesti. Olen ollut poissa palstalta pari päivää.
Sunnuntain ja maanantain vastaisena aamuyönä sain jonkun sydänperäisen sairaskohtauksen. Nämä eksytykseen liittyvät ja viittaavat asiat painoivat ja yhä paivavat minua kovasti. Sairasauto vei HUSiin varhain maanantaiaamuna ja nyt olen jälleen kotona tutkimusten jälkeen. En vielä jaksa vastata kaikkiin e-mail-viesteihin (niitä on tullut yli 20) eli pyydän kärsivällisyyttä. Asia näyttää kuitenkin kiinnostavan...

Lainaus käyttäjältä: sandia
Eikö tuossa toteudu juuri sama asia kuin Jeesuksen aikana. Häntäkin seurasi ajoittain suuri väkijoukko, varmaan hyvin kirjavilla motiiveilla. Mutta ei Jeesus hätistänyt ketään kannoiltaan.

Kyllä Jeesuksen puheet aiheuttivat sen, että monet lakkasivat seuraamasta Häntä. Tämän Johanneksen evankeliumin luvut 5, 6 ja 7 kertovat.

Olen aivan hämmästynyt ettet tunne Bonnkea ja et ilmeisesti muitakaan uuskarismaattisia julistajia. Heitä on maassasi paljon ja heidän kirjallisuutta jaetaan maailmassa runsaasti, satoja miljoonia kappaleita. Pakko se on uskoa, ettette tunne maassanne julistavia eksytyttäjiä. Miten ihmeessä ne ovat löytäneetkin tiensä tänne pohjolaan ja Etelä-Amerikkaan, Afrikkaan ja Aasiaan. Alan vasta nyt ymmärtämään kuinka tietämättömiä jotkut amerikkalaiset ovat niiden eksyttäjien toiminnasta, jotka teistä ovat lähteneet ja tulleet meitäkin suomalaisia eksyttämään julistuksellaan ja kirjoillaan.

Tässä vielä yksi ote Bonnken kokouksesta. Samanlaisia löytyy satojen uuskarismaatien ja uusapostolien kokouksista, siis muidenkin kuin Bonnken.

https://www.youtube.com/watch?v=VnL65GwGaWU


Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #77 : 13.08.19 - klo:23:18 »
Herra siunatkoon ja varjelkoon sinua Oloneuvos, ja antakoon vielä toimeliaita päiviä evankeliumin välittämisessä.

Sellianen pikkuinen ero Jeesuksella ja Bonkkella oli; että Jeesus kehotti laskemaan kustannukset mikäli halusi lähteä seuraamaan Häntä Karitsan askelissa.
RB taas julistaa menestystä, terveyttä ja vaurautta..... tulta taivaasta.
Se on toinen jeesus ja toinen evankeliumi. Myös hedelmä on julistuksen seurauksena eri.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #78 : 13.08.19 - klo:23:51 »
Onko siis varmasti tiedossa,
että noiden Bonnken ja kumppanien julistusten seurauksena
kukaan ei koskaan kohtaa elävää Jeesus Kristusta
ja saa Häneltä uskon lahjaa?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #79 : 14.08.19 - klo:00:12 »
En siis tunne Bonnkea ollenkaan, mutta ajattelin kommentoida sitä että hänen kokouksissaan kuulumma on hirveän paljon "ratkaisun" tehneitä. Tai englanninkielisen lähteen mukaan "kääntyneitä". Ja heille on sitten jaettu pieni opetuskirjanen uskoontulosta.

Eikö tuossa toteudu juuri sama asia kuin Jeesuksen aikana. Häntäkin seurasi ajoittain suuri väkijoukko, varmaan hyvin kirjavilla motiiveilla. Mutta ei Jeesus hätistänyt ketään kannoiltaan. Porukka tuollaisessa tilanteessa aina karsiutuu luonnollisia teitä. Ja kylväjä vertauskin puhuu mielestäni tästä. Sana menee ihmisen sydämeen eri tavoin, joissakin se tuottaa kasvua, toisissa vain hieman ja sekin kuolee pois.

Nyt kommentoin lyhyesti. Olen ollut poissa palstalta pari päivää.
Sunnuntain ja maanantain vastaisena aamuyönä sain jonkun sydänperäisen sairaskohtauksen. Nämä eksytykseen liittyvät ja viittaavat asiat painoivat ja yhä paivavat minua kovasti. Sairasauto vei HUSiin varhain maanantaiaamuna ja nyt olen jälleen kotona tutkimusten jälkeen. En vielä jaksa vastata kaikkiin e-mail-viesteihin (niitä on tullut yli 20) eli pyydän kärsivällisyyttä. Asia näyttää kuitenkin kiinnostavan...

Lainaus käyttäjältä: sandia
Eikö tuossa toteudu juuri sama asia kuin Jeesuksen aikana. Häntäkin seurasi ajoittain suuri väkijoukko, varmaan hyvin kirjavilla motiiveilla. Mutta ei Jeesus hätistänyt ketään kannoiltaan.

Kyllä Jeesuksen puheet aiheuttivat sen, että monet lakkasivat seuraamasta Häntä. Tämän Johanneksen evankeliumin luvut 5, 6 ja 7 kertovat.

Olen aivan hämmästynyt ettet tunne Bonnkea ja et ilmeisesti muitakaan uuskarismaattisia julistajia. Heitä on maassasi paljon ja heidän kirjallisuutta jaetaan maailmassa runsaasti, satoja miljoonia kappaleita. Pakko se on uskoa, ettette tunne maassanne julistavia eksytyttäjiä. Miten ihmeessä ne ovat löytäneetkin tiensä tänne pohjolaan ja Etelä-Amerikkaan, Afrikkaan ja Aasiaan. Alan vasta nyt ymmärtämään kuinka tietämättömiä jotkut amerikkalaiset ovat niiden eksyttäjien toiminnasta, jotka teistä ovat lähteneet ja tulleet meitäkin suomalaisia eksyttämään julistuksellaan ja kirjoillaan.

Tässä vielä yksi ote Bonnken kokouksesta. Samanlaisia löytyy satojen uuskarismaatien ja uusapostolien kokouksista, siis muidenkin kuin Bonnken.

https://www.youtube.com/watch?v=VnL65GwGaWU

Näillä seuduilla ei ole helluntaiseurakuntia mitenkään merkittävästi. Uskovat on useimmiten baptisteja.
Myöskään etelävaltioissa en ole nähnyt paljon helluntaiseurakuntia. Baptistit ovat USAn suurin seurakunta, ja niissä on todella paljon uskovia. Sitten tuolla lännemmässä on ns. Church of Christ. Mustilla on oma perinteinen seurakuntansa. Ja tietty lukemattomia irrallisia seurakuntia.

Kyllä helluntailaisiakin tietysti on, mutta ei ole sillai valtaväylä niillä seuduilla missä itse olen tutustunut uskoviin.
Myöskään yleensä karismaattisia seurakuntia on hieman niinkuin etsittävä näillä seuduilla. ''

Tässä tilastoa USAn evankelisista seurakunnista.
 https://en.wikipedia.org/wiki/Protestantism_in_the_United_States

Paljon on uskovaisia, mutta ei nyt juuri helluntaikarismaattisia siten että kaikki tuntisivat heidän puhujansa jne.
« Viimeksi muokattu: 14.08.19 - klo:04:38 kirjoittanut sandia »

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #80 : 14.08.19 - klo:06:44 »
Onko siis varmasti tiedossa,
että noiden Bonnken ja kumppanien julistusten seurauksena
kukaan ei koskaan kohtaa elävää Jeesus Kristusta
ja saa Häneltä uskon lahjaa?

Uskon, että ihmisiä pelastuu noiden"superapostolien" kokouksissa. Määrän tietää vain Jumala, samoin pian luopuneiden määrän. Sellaisiakin voi pelastua, jotka tulevat väärässä mielenlaadussa kohtaamaan Jeesusta, joka antaa terveyden, rikkauden ja menestyksen ajallisessa elämässä (useat paikalle saapuneista sadoistatuhansista ihmisistä on köyhiä ja erilaisten sairauksien vaivaamia). Heitä kiinnostaa ja vetää kokouksiin enemmän ajallisten siunauksien lupaukset kuin syntien anteeksi saaminen. He ovat valmiit antamaan iimeiset rahansa Jumalalle saadakseen (ostaakseen) suurempia siunauksia (=antavat noille supersaarnaajille rahansa, joista on tullut monimiljonäärejä noiden köyhien raukkojen kustannuksella).

Ihmettelen sitä, että monet uskovat eivät ota vakavasti Jeesuksen ja apostolien varoituksia lopunajassa nousevista voidelluista ja vääristä profeetoista. Ottavat vastaan jopa uutta ilmestystietoa heiltä, mutta heidän vääryytensä ja katteettomat lupauksensa huutaa taivaaseen asti eikä pyhä Jumala jätä niitä rankaisematta.

En tiedä vastasinko kysymykseesi. Ihminen joka lähtee Jeesuksen seuraan vain saadakseen terveyttä ja menestystä tässä ajassa, ei tule kestämään. Jeesus on Vapahtaja, ei siunauskone. Evankeliumi ei lupaa sellaisia asioita joita nykyisin ihmisille tarjotaan... tai kyllä se lupaa, mutta osa evankeliumin lupauksista täyttyy vasta taivaassa, kun Herra Jeesus tulee ja "joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi."


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #81 : 14.08.19 - klo:08:54 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:22:37 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #82 : 14.08.19 - klo:10:09 »
Onko siis varmasti tiedossa,
että noiden Bonnken ja kumppanien julistusten seurauksena
kukaan ei koskaan kohtaa elävää Jeesus Kristusta
ja saa Häneltä uskon lahjaa?

Suosittelen lukemaan (pitkähkön) aloituskirjoituksen allaolevasta linkistä:
http://puimatanner.net/index.php?topic=819.msg31048#msg31048
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #83 : 14.08.19 - klo:12:31 »
Onko siis varmasti tiedossa,
että noiden Bonnken ja kumppanien julistusten seurauksena
kukaan ei koskaan kohtaa elävää Jeesus Kristusta
ja saa Häneltä uskon lahjaa?

Suosittelen lukemaan (pitkähkön) aloituskirjoituksen allaolevasta linkistä:
http://puimatanner.net/index.php?topic=819.msg31048#msg31048
Luin ko. tekstin.
Siinä kuvaat osuvasti lakihenkisten uskovien ja uskonsuuntausten ominaisuuksia.
Tuottavatko harhaoppeja julistavat evankelistat siis nimenomaan
lakihenkisiä uskovia?


Poissa KeNi

  • Viestejä: 45
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #84 : 14.08.19 - klo:12:32 »
Hei, lueskelin tuon Pauluksen aikaisemmin kirjoittaman pidemmän tekstin. Voin kyllä hyvin tuon tekstin sisällön allekrijoittaa. Tuo "outo tunne", jännite mikä tekstissä mainitaan on varsin tuttua itsellenikin ja mitä on kovin vaikea sanoittaa, selittää. Myös tuon tietynlaisen armottomuuden ja kovuuden olen aistinut niiden äärellä, jotka ko. uskonnäkemystä edustaa eli niitä jotka julistavat ensisijassa kuningas-Jeesusta, parantaja-Jeesusta, esikuva-Jeesusta vs. syntisten vapahtaja- auttaja- Jeesusta..Ts. kaikkea sitä, mitä Jeesus minussa pitäisi saada aikaan. Onko Jeesus vain väline oma hyvän tavoittelemisessa?

Minkä tähden Paavali halusi ensisijassa julistaa nimen omaan ristiinnaulittua Jeesusta? Eikö siksi, että poden täällä jatkuvasti sitä, että en täytä mittaa, itsekkyyteni syntiturmelus ja monenlaiset muut ihmissilmältä näkymättömät synnilliset taipumukset, ajatukset ja asenteet ja mielenliikkeet riepoo sisintäni..? Silloin ristiinnaulittu Kristus silmieni edessä ja korvieni kuullen minun edestäni lohduttaa kaikkein eniten. Realisena kokemuksena jumalattomuus (kts. Room. 4:5) ja toivossa vanhurskas, uskossa lupaukseen (Kristuksen vanhurskauteen minun edestäni).

Hyvää keskustelua tässä on käyty tuon ns. ratkaisu-kristillisyyden tiimoilta. Itsekin olen ko. asiaa paljon pohtinut. Olen hyvin mieltynyt siihen kirkkoisä Augustinuksen toteamukseen: "kaipaus sinun puoleesi on sinun omaa tekoasi". Ts. se, että minussa tapahtuu jotain liikettä Jumalan suuntaan edellyttää, että ensisijainen toimija ja aloitteen tekijä siinä on Jumala.

Tuhlaajapojastakin sanotaan, että hän oli kuollut ja heräsi eloon. Oli kadonnut, mutta on nyt löytynyt. Ei niin, että hän olisi herännyt ja löytänyt. Täytyy siis olla ulkopuolinen joka herättää ja löytää. Toinen asia on sitten, että suostuuko, haluaako ihminen tulla herätetyksi tai löydetyksi. Yleensä ihmisen toiminta taitaa olla enemmän aktiivista vastustamista. Kuten Room. 10:21 toteaa: "..koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohti"

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #85 : 14.08.19 - klo:13:59 »
Paavali ei edellyttänyt, että kaikki evankeliumin julistus olisi
puhdasoppista ja virheetöntä:

"Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.

Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan,
joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva."
(Fil. 1: 15-18)

En oikein usko, että lakihenkisesti, "ratkaisukeskeisesti", uuskarismaattisesti tai kokemuskeskeisesti saarnaavat evankelistat olisivat kaikki "toisen Jeesuksen"
puolustajia.
Paavali sanoo:
"Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä,
jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen,
kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin,
kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. "
(2.Kor. 11: 4)

Onko mahdollista, että joku henkilökohtaisen uskoontulon kokenut olisikin tietämättään
saanut toisen hengen tai väärän evankeliumin?
Silloinhan saatana olisi Jeesusta voimakkaampi.
Selviä harhaoppejahan ovat esim. jehovantodistajuus, newage ja teosofia,
joissa evankeliumi ei ole Jumalan Sanan mukainen.

Mutta jos joku julistaa raamatullista evankeliumia Kristuksesta ja ihmisiä tulee uskoon,
on aika mahtipontista mennä sanomaan, että koska julistajan ja uusien uskovien hengelliset hedelmät eivät ole omien vaatimusten mukaisia,
kyse olisi harhaopista.
Omituisia korostuksia ja pyrkimyksiä esiintyy monilla vakiintuneidenkin uskonsuuntien edustajilla, mutta rajanveto oikean julistuksen ja harhaopin välillä on hyvin vaikeaa,
ellei mahdotonta.
Esim. erittäin yleinen luterilainen opetus, että kaikki vauvana kastetut kirkon jäsenet ovat uskossa ja pelastuvat,
on tietysti Raamatun vastaista harhaopetusta.
Mutta en silti ole sitä mieltä, että luterilaisuus kokonaisuudessaan olisi harhaoppi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #86 : 14.08.19 - klo:14:23 »
Onko mahdollista, että joku henkilökohtaisen uskoontulon kokenut olisikin tietämättään
saanut toisen hengen tai väärän evankeliumin?

On se mahdollista. En silti pysty sanomaan, mitä kaikkea ihmisessä pitää tapahtua, että se tulee mahdolliseksi. Olen varsin läheltä joutunut seuraamaan tällaista tapausta. Uskoon tullut henkilö on saanut "demonisen henkikasteen". Olen tästä kertonut monessa yhteydessä, mutta valitettavasti en (vieläkään) voi avata tätä asiaa enempää.

Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #87 : 14.08.19 - klo:14:54 »

Lainaus käyttäjältä: Soltero
Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan,
joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva."
(Fil. 1: 15-18)

Tuo tarkoittaa, että kunhan Kristusta julistamalla he tuovat itseään näön perusteella,
tai he tuovat vain Kristusta totuudessa, siitä Paavali iloitsee.

Lainaus käyttäjältä: Soltero
Paavali sanoo:
"Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä,
jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen,
kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin,
kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. "
(2.Kor. 11: 4)

2Kor. 11 kokonaisen luvun mukaan Paavali puhui isoisista apostoleista (superuskovista, valheapostoleista), joista kerskataan kehuen. Paavali kirjoitti kiivaillen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella, sillä Paavali on kihlannut teidät yhdelle ainoalle miehelle asettaakseen Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

Paavali kirjoitti, että pelkää kuitenkin, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidänkin mielenne turmeltuu pois siitä vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teillä on Kristusta kohtaan.

Paavali kirjoitti, että jos joku tulee ja julistaa toista jeesusta kuin me olemme julistaneet tai jos te saatte toisen hengen kuin sen, jonka olette saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette ottaneet vastaan, niin sen te kyllä hyvin siedätte.

Paavali kirjoitti, ettei katso kuitenkaan olevansa missään suhteessa noita erinomaisia apostoleja (superuskovia, valheapostoleita)  huonompi. Jos olenkin oppimaton puhetaidossa, en kuitenkin tiedossa. Olemmehan tehneet sen teille tiettäväksi kaikin tavoin kaikissa asioissa.

Hypätään ne kohdat yli, ne kohdat ei ole kuitenkin irrottavia pois siitä kokonaisesta luvusta. Minun ei tarvitse kirjoittaa ne kohdat. Voit itse lukea ne kohdat, jos haluat.

Paavali kirjoitti, että minkä nyt teen, sen teen vastedeskin poistaakseni kerskailun aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, mistä kerskailevat, havaittaisiin samanlaisiksi kuin meidät. Sellaiset ovat valeapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei siis ole suuri asia, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi. Heidän loppunsa on heidän tekojensa mukainen [2Kor. 11]









Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #88 : 15.08.19 - klo:10:17 »

Kiista uskon suunnista eli luterilaisuudesta ja vapaista herätysliikkeistä jatkuu loputtomasti, mikä niistä olisi parempi ja raamatullisempi. Toivon, että alkaisi herättää miettimään se kysymys; 'mitä on seurakunta?' Kun perehdyttäisiin siihen Raamatun mukaiseen seurakuntakäsitykseen, jonka kautta Jumalan asettama seurakunta toteutuisi. Se on alkuperäinen Jumalan asettama seurakunta. Siten Jumala voisi toimia seurakunnan keskellä ja herätys alkaisi toimia, kuten alkuseurakunnan aikana 3000 ihmistä tuli uskoon ja siten 5000 ihmistä uskoon.

Alkuseurakunnan apostolien jälkeen Jumalan asettama seurakuntakäsitys vääristyi. Siten valheelliset manifestaatiot ja valheherätys kultapölyineen ja timanttineen tuli. Kundaliinivoima esitti Pyhää Henkeä.

Niin toivon kokosydämisesti, että alkaisi pysähtyä miettimään se kysymys; 'mitä on seurakunta?', sen kautta "ovi" Raamatun tuntemisen rinnalla avautuisi ja toisi totuuden esille siitä seurakuntakäsityksestä. Se on meidän seurakunta ja siihen kuulumme jo heti uskoontulon jälkeen, joko tietäen, tai tietämättä. Raamatun mukaan ei kukaan uskoontulleista ihmisistä ole seurakunnaton.

Seurakunnattomuus on eksyttävä opetus, joka on iskoutunut pahasti uskovien keskelle ja sen takia kiista jatkuu loputtomasti ja turhaan. Siitä Raamattu ei mitään opeta. Raamattu puhuu vain yhteisesta kokoontumisesta; Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.

Raamattu puhuu seurakuntaviroista, että Jumala asettaa miespuolisia kaitsijoita paimentamaan seurakuntaa ja hoitamaan seurakuntavirat ja johtamaan seurakuntaa. Niin valitettavasti Raamatun mainitsema alamaisuus johtaa väärinkäsitykseen varsinkin alistavien miesten keskellä ja myös alistetuiksi tulleiden naisten keskellä.

Alistaminen (miesten keskellä) ja alistetuksi tuleminen (naisten keskellä) estää ymmärtää Raamatun mainitsemaa alamaisuutta oikeassa Sanan valossa, mitä on alamaisuus. Naisten tulisi antaa kokosydämisesti anteeksi sille, joka alisti heidät väärän alamaisuuden takia ja kasvaa ulos vapaasti haavasta, joka estää heitä ymmärtämään, mitä on Raamatun opettama alamaisuus ja siten miesten tulisi hylätä se väärä alamaisuuden opetus kokonaan pois.

Heidän tulisi ymmärtää se Raamatun mainitsema alamaisuus oikeassa Sanan valossa. Koska oikein ymmärretyn alamaisuuden kautta Jumala pääsee toimimaan seurakunnan keskellä. Raamattu puhuu siitä alamaisuudesta, jonka ohessa yhdeksi yhdistäminen ja yhdeksi oleminen toteutuu. Raamattu on täynnä ykseyteen liittyviä opetuksia. Ykseys on yhdeksi oleminen ja yhdeksi yhdistäminen alamaisuuden kautta. Kun se on toteutunut, se tuo Jumalan esille, tai sen kautta Jumala pääsee toimimaan seurakunnan keskellä.

Raamatun mukaan Jumala on Kristuksen pää, niin Jeesuksen mielenlaatu on alamaisuus Isälle.

1Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

Alamaisuus on se, että Jeesus pitää huolen seurakunnasta ja rakastaa seurakuntaa. Ef. 5:31 puhuu yhdeksi yhdistämisestä ja yhdeksi olemisesta, että mies luopuu vanhemmista ja liittyy vaimoon ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Jae 32 puhuu siitä yhdeksi yhdistämistä ja yhdeksi olemista suureksi salaisuudeksi. Suuri salaisuus on se alamaisuus, jonka kautta Jumala toimii. Siten jae 33 puhuu rakastamisesta, että mies rakastakoon vaimoaan ja vaimo kunnioittakoon miestä, niinkuin Kristus on rakastanut seurakuntaa.

Yhdeksi yhdistämisen ja yhdeksi olemisen kautta Kristus pitää huolen seurakunnasta ja rakastaa seurakuntaa, niin mies myös pitää huolen vaimosta ja rakastaa vaimoa ja vaimo kunnioittaa miestä.

( Huom, kun miehellä on oikein ymmärretty opetus siitä alamaisuudesta, niin vaimo arvostaa ja kunnioittaa häntä. Sillä Jumala on alunkin tarkoittanut miehen ja naisen tasa-arvoisuuden, kun on asettanut alamaisuuden. Nainen ei ole alempiarvoinen, vaan tasa-arvoinen miehen kanssa, niinkuin sen Jumala on alunperin tarkoittanut. )

Ef. 5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
32   Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
5:33   Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.


Siten seurakunta toimii, se on se alunperin seurakunta, minkä Jumala on asettanut. Mutta nainen saa osallistua seurakunnan yhteiseen rakentumiseen armolahjan mukaan. Mies seurakuntaviran mukaan palvelee seurakunnassa. Seurakuntavirat ei ole tehtävänimike, vaan virat on Jumalan kutsu ja asettama. Eli Jumala asettaa miehiä hoitamaan omat seurakuntavirat.

Ap.t. 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

Se yksi asia, mikä estää herätystä, on pappeus. Nykyään tehtävänimikkeenä, arvonimenä ja työtittelinä pappi, pastori, pastoripariskunta estää Jumalaa toimimasta seurakunnan keskellä. Nykyään vanhemmiston yläpuolella oleva pastori ja pastoripariskunta toimii ja jakaa tehtävät vanhimmistolle, se on epäraamatullinen opetus.

Hepr. 7:11 Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, johon laki sitoi kansan, miksi sitten oli vielä tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjetyksen mukaan eikä häntä nimitetty Aaronin järjestyksen mukaan?

12 Pappeuden vaihtuessa vaihtuu välttämättä myös laki.

15 Tämä asia käy vielä palljon selvemmäksi, kun nousee toinen, Melkisedekin kaltainen, pappi,

16 joka ei ole tullut papiksi maallista perimystä koskevan lain käskyn mukaan vaan kataomattoman elämän voimasta.

17 Hänestä näet todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan."

18 Näin kumotaan entinen säädös, koska se oli voimaton ja hyödytön

19  - eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi - mutta sen tilalle tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

22 Näin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut.

24 Mutta tällä on katoamaton pappeus, koska hän pysyy iäti.


Raamatun mukaisen seurakunnan yläpuolella on ylimmäinen pappi eli itse Jeesus. Koska Jeesus meidän puolestamme on edelläjuossut ja tullut Melkisedekin järjestyksen mukaan papiksi ollakseen meidän yläpuolella ja me olemme kuninkaallinen papisto. Maallista pappia ei tarvita enää uuden liiton järjestyksen mukaan.

Hepr. 6:20 Sinne Jeesus meni edelläjuoksijana meidän puolestamme, kun hän oli tullut ylipapiksi ikuisiksi ajoiksi, Melkisedekin järjestyksen mukaan. RK

- Ylimmäinen pappi Jeesus Melkisedekin järjestyksen mukaan pitää huolen seurakunnasta. Hän vaalii ja rakastaa seurakuntaa.
- Jumala toimii Hänen asettamien kaitsijoiden kautta seurakunnassa

Se on se Jumalan asettama seurakunta uuden liiton järjestyksen mukaan ja se toimii,  niin ilmielävänä Kristus tuodaan esille uskottomien ihmisten silmien eteen ja Jumalan aikaansaama mielenmuutos heissä tapahtuu ja he tulevat uskoon ja se on herätys. Sitä minä kaipaan ja odotan yhä.


« Viimeksi muokattu: 15.08.19 - klo:10:36 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Ratkaisukristitty
« Vastaus #89 : 15.08.19 - klo:15:39 »
Mies ja nainen ovat tietenkin tasa-arvoisia ihmisiä Jumalan edessä.
"Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa."
(Gal. 3:28)

Mutta Raamatun ilmoitus, että mies on naisen pää, säätää sukupuolten välille alamaisuussuhteen.

Päällikkö ja alainen eivät voi olla keskenään tasa-arvoisia kaikissa suhteissa,
vaikka ovatkin molemmat ihmisiä ja ihmisen asemassa Jumalan edessä.

Alamaisuus ei kuitenkaan merkitse alistetuksi joutumista,
vaan se edellyttää sen osan ja niiden tehtävien omaksumista,
jotka alamaisen asemaan liittyvät.

Esim. se, että naiselle ei kuulu seurakunnassa opettaminen eikä seurakunnan kaitseminen, ei tee naisesta miehelle alistettua.
Naiselle on vain Raamatussa määritelty eri asema
ja eri tehtävät kuin miehelle.