Kirjoittaja Aihe: Raamatun lukemisesta  (Luettu 33086 kertaa)

tikli

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #135 : 19.04.14 - klo:10:10 »
Pidin yhteen aikaan mukanani gideonien antamaa pikku Raamattua,
täytyisi ottaa se tapa uudestaan käytäntöön.
Oma Raamattu on keittiön pöydän kulmalla, se on voimavara jokaiseen päivään.

Tuohan olikin hyvä idea!

Nykyinen Raamattuni on se marginaaleilla oleva isotekstinen RK käännös (vanhuuven varalta  ;D)
ja aika toivoton käsveskaan tahi iltalaukkuun  8) pakattavaksi ja noita pieniä Gideoneitten jakamia Uusia testamentteja & Psalmeja löytyy meiltä edelleenkin sieltä täältä, vaikka monta on jo viety kirpparille ja jokaisella lapsella on jo omat versionsa muistona.
Jossain vaiheessa niitä jaettiin leireillä yms.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #136 : 21.04.14 - klo:22:57 »
Onko kellään tällaista Raamattua? En ole moisesta tiennytkään, mielenkiintoinen.
http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/index.php?sid=30003&tuoteid=6686

Etsiskelin netistä käytettyä -38 käännöstä. Minulla on aika iso Raamattu ja voisi olla toinen pienempi joka olisi kätevä ottaa mukaan seuroihin, etten näytä kovin hurskaalta suuren Raamattuni kanssa tai siis hurskaammalta mitä olen. ???

tikli

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #137 : 22.04.14 - klo:08:08 »
Onko kellään tällaista Raamattua? En ole moisesta tiennytkään, mielenkiintoinen.
http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/index.php?sid=30003&tuoteid=6686

Etsiskelin netistä käytettyä -38 käännöstä. Minulla on aika iso Raamattu ja voisi olla toinen pienempi joka olisi kätevä ottaa mukaan seuroihin, etten näytä kovin hurskaalta suuren Raamattuni kanssa tai siis hurskaammalta mitä olen. ???

Siinäpä se "dilema" tulikin esille.

Se suuri Raamattu saattaa asianomaisella olla vain siksi, että näkisi sitä lukea ja joku saattaa tulkita "sen suuren Raamatun" jopa hurskasteluksi.  ;D

Itselläni ei ole tuota kyseistä kronologista Raamattua, vaikka "mieleni minun tekevi". :)

Tähän kronologisuuten viittasin eräällä toisella foorumilla Paavalin kohdalla.

Nimittäin, kun katsotaan Paavalin elämää kronologisessa järjestyksessä, on mielenkiitoista nähdä, miten Paavali väheni ja Kristus hänessä kasvoi, mitä lähemmäksi hän elämänsä loppua tuli.

1.  Apostoleista vähäisin
1 Korinttilaisille 15 : 9
Olenhan apostoleista vähäisin enkä edes ansaitse apostolin nimeä, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

2. Pyhistä halvin
Ef. 3:8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta

3. Syntisistä suurin
1 Tim. 1
15. Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2481
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #138 : 22.04.14 - klo:11:55 »
Minu alkoi kiinnostaa tuo kronologinen Raamattu, ja olin juuri sen tilaamaisillani johonkin osoitteeseen.
Mutta voi oi.
 Se onkin vuoden 1992 käännöksen mukainen.
Pöh. 
Siinä on niin paljon tarkoitushakuisia, maailmaa mielisteleviä väännökisä, että en tilaa.
Muuten olisi ollut tosi mielenkiintoinen.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #139 : 22.04.14 - klo:12:11 »
Oliskohan noin ettei ole 33-38 käännöstö Kronologisesta Raamatusta, kaikki mitä tuossa katselin oli juuri noita -92 käännöksiä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #140 : 22.04.14 - klo:20:40 »
Etsin kirppikseltä Raamattua, paljon oli kirjoja ja yksi hieno Raamattu vain 5e, mutta uusi käännös, ei kiinnosta.

tikli

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #141 : 23.04.14 - klo:11:27 »
Enpä olekaan paneutunut tuohon kronologiseen Raamattuun niin tarkasti,
että olisin huomannut että sitä ei löydy muuta kuin -92:sena. :(

Kyllä tästä foorumilla olosta on hyötyä!  ;D

Otanpa selvää eräältä taholta, joka saattaa asiasta tietää, onko tosiaan niin, ettei sitä löydy muuta kuin -92:sena.


Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #142 : 24.04.14 - klo:12:11 »
Kävin tutkailemassa Raamattujen hintoja. Sain tarjouksen jossa nahkakantinen reunahekemistolla maksaisi 65e. Semmonen sopivan kokoinen.

Helena

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #143 : 24.04.14 - klo:13:14 »
Mulla oli kiikarissa muistitikulle tallennettu raamattuohjelma, mutta oli loppunut krist. verkkokaupasta. Harmin paikka. Tikulla on paljon muutakin.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #144 : 24.04.14 - klo:20:15 »
Tein kirpparikierroksen ja huokailin että eikö mulle löydy Bibliaa  ???, viimeisessä oli kultareunainen  reunahakemistolla, uudenveroinen, paitsi kannet joihin ompelen nahasta uudet päälliset, 3,5e maksoin.

wakan

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #145 : 24.04.14 - klo:20:36 »
Minä jokin aika sitten myin viimeisen bibliani kirpputorilla. Olisi myös muuta Raamattuun liittyvää kirjallisuutta myynnissä, mutta ei ole tuntunut menevän kaupaksi, kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #146 : 24.04.14 - klo:20:44 »
Miksi myit Bibliasi?

Poissa Johannes

  • Viestejä: 12
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #147 : 24.04.14 - klo:21:55 »
En ole lukenut koko ketjua, mutta tässä linkki aika mielenkiintoiseen Raamattu-konseptiin:

http://www.yourpersonalizedbible.com

Esim: "The Lord is Chris’s shepherd; Chris shall lack nothing. He makes Chris lie down in green pastures. He leads Chris beside the still waters. He restores Chris’s soul." Psalm 23:1

Pääsee ilmaiseksi kokeilemaan.

Enpäs nyt ota kantaa siihen, onko hyvä vai huono, mutta olen kyllä normi-Raamatunkin avulla harrastanut Jumalan lapsilleen osoittamien lupausten itselle lukemista ja omistamista.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #148 : 24.04.14 - klo:23:02 »
Mielenkiintoinen linkki. Laajemmatkaan näytteet eivät tuoneet esille oliko tuomiot ja varoitukset vaihdettu omalle nimelle. Ehkä sellainen oli jossain esittelytekstissä sanottu.

Poissa Johannes

  • Viestejä: 12
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #149 : 24.04.14 - klo:23:18 »
Mielenkiintoinen linkki. Laajemmatkaan näytteet eivät tuoneet esille oliko tuomiot ja varoitukset vaihdettu omalle nimelle. Ehkä sellainen oli jossain esittelytekstissä sanottu.

Heh, hyvä pointti, en tullut ajatelleeksi.
...ja lakihenkiset voisivat tilata version, jossa on personoitu vain nuo tuomio- ja varoituskohdat :)