Jos vciitsitte lukea Helluntain tapahtumat jossa Pyhä Henki vuodatettiin maan päälle. Etenette Pietarin puheeseen, humaatte heti ettei Pietari puhunut mitään siitä, että nyt teidät kastettiin Pyhällä Hengellä. Ei, vaan mitä hän sanoi?
Ap. t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Ap. t. 2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: ...
***) ... "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus
***) ... ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap. t. 2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Tuossa Pietarin puheessa paljastuu paitsi se, että Pyhän Hengen vuodattamisen sotkeminen Kasteeksi on väärää Raamatun tulkintaa. Kristinuskossa ei tunneta kahta kastetta. Ef. 4:5
*) yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Ja se paljastuu myös, että Kasteen kieltäminen lapsilta, on puhtaasti järjen päätelmän seurausta ("lapsi ei ymmärrä, lapsella ei ole uskoa".
Raamatussa ei ole sanaakaan siihen suuntaan, että lapsilla ei olisi uskoa, eikä siitä, että ihminen kastettaisiin omaan ymmärrykseensä.
Lupaus Kasteesta ja kasteen lahjana saatavasta syntien anteeksiantamuksesta ja Pyhän Hengen saamisesta koskee siis kaikkia ihmisiä, sekä aikuisia että lapsia, - ketään erottelematta.