Kirjoittaja Aihe: Katkeruudesta....  (Luettu 15751 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #30 : 06.04.14 - klo:19:14 »
On havaittavissa, että Sielunvihollinen viihtyy aivan erityisesti tällä foorumilla.
Viha, panettelu ja kostaminen ovat toistuvasti käytössä.

Se johtuu varmaankin erityisesti siitä, että täällä on uskovia.
Meitä kuitenkin opetetaan:

 "Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;

 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden

 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään."
(2.Tim. 2:23-26)

tikli

  • Vieras
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #31 : 06.04.14 - klo:19:26 »
Tuli katkeruudesta mieleen tällainen  Raam. kohta:

Jaak 3:
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.

15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.

16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.

18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.




Lydia

  • Vieras
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #32 : 06.04.14 - klo:19:27 »
Kyllä ilmapiiri on hyvin huolestuttava paikkapaikoin.

Jos ei Herra huonetta rakenna niin rakentajat turhaan vaivaa näkevät.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #33 : 06.04.14 - klo:19:30 »
Kyllä ilmapiiri on hyvin huolestuttava paikkapaikoin.

Jos ei Herra huonetta rakenna niin rakentajat turhaan vaivaa näkevät.

Näyttää tosiaan siltä, että tämän foorumin aika on ohi. Viha ja katkeruus ovat saaneet vallan täällä eikä tällainen kuulu mitenkään kristinuskon piiriin.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

tikli

  • Vieras
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #34 : 06.04.14 - klo:19:32 »
Kyllä ilmapiiri on hyvin huolestuttava paikkapaikoin.

Jos ei Herra huonetta rakenna niin rakentajat turhaan vaivaa näkevät.

Juu, kyllä nyt mennään sellaisella tiellä, että ellei tätä tilannetta saada asettumaan,
niin vihollinen tanssii tasakäpäälää suurilla karvaisilla jaloillaan, sillä niin suuresti se riemuitsee tästä.

Kuten tuossa edellä jo mainittiin, että foorumilla ei kai ole ainakaan montaakaan uskosta osaton
kirjoittajaa ja tillanne on tällainen.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #35 : 06.04.14 - klo:19:35 »
Emmekä sinänsä voi kommentoida toisten uskon määrää, koska sen tietää vain Jumala ja henkilö itse.

Toisen uskon määrän voi korkeintaan arvioida ko. seurakunta eikä meillä ole tähän lupaa - ei edes painostuksen eikä väkivallan uhkankaan alla.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #36 : 06.04.14 - klo:19:36 »
Kyllä ilmapiiri on hyvin huolestuttava paikkapaikoin.

Jos ei Herra huonetta rakenna niin rakentajat turhaan vaivaa näkevät.

Näyttää tosiaan siltä, että tämän foorumin aika on ohi. Viha ja katkeruus ovat saaneet vallan täällä eikä tällainen kuulu mitenkään kristinuskon piiriin.

Vihan lietsonta alkoi samalla hetkellä kun sinä saavuit tänne.
Täällä ei ole tarvinnut juurikaan ketjuja lukita, mutta kohta saavuttuasi yksi meni lukkoon ja lensi kellariin. Kummallinen yhteensattuma vai mitä.
http://puimatanner.net/index.php?topic=365.0

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #37 : 06.04.14 - klo:19:37 »
Emmekä sinänsä voi kommentoida toisten uskon määrää, koska sen tietää vain Jumala ja henkilö itse.

Toisen uskon määrän voi korkeintaan arvioida ko. seurakunta eikä meillä ole tähän lupaa - ei edes painostuksen eikä väkivallan uhkankaan alla.

Niin kai se sitten on.

Lue kuitenkin tuo siguni  tuossa alla.                                                                       ""Sinä saat puhua nyt ihan mistä vaan haluat, mutta me kristityt puhumme Pyhän hengen toiminnasta tässä ajassa mikä toisinaan näkyy ja kuuluu" - PetrusK"    <- kirjoitushetken sigu
« Viimeksi muokattu: 07.04.14 - klo:20:37 kirjoittanut KnutL »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #38 : 06.04.14 - klo:19:41 »
Täällä on hyvin vähän aktiivisia jäseniä.
Useimmat ovat olleet muillakin krist. foorumeilla
ja ovat siksi keskenään "tuttuja".

Entinen vihamielisyys roihahtaa täällä heti ilmiliekkeihin, joita tulevat sitten
toiset lietsomaan oman puoluekantansa mukaisesti.

Petrus ei taatusti ole yhtään sen syyllisempi kuin me muutkaan.

wakan

  • Vieras
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #39 : 06.04.14 - klo:20:03 »
Kyllä ilmapiiri on hyvin huolestuttava paikkapaikoin.

Minun profiilini voi poistaa, jos se vaikuttaa ilmapiiriin parantavasti. En suutu siitä.

Mutta niin kauan kuin olen täällä, niin on odotettavissa, että toimin luonteeni mukaisesti ja olen vihainen ihmisille, jotka halveksivat muita kirjoittajia ja kettuilevat ja vinoilevat näille. En oikein voi sietää tahallista ärsyttämistä. Eli puhun nyt Petruksesta.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #40 : 06.04.14 - klo:20:05 »
Kyllä ilmapiiri on hyvin huolestuttava paikkapaikoin.

Minun profiilini voi poistaa, jos se vaikuttaa ilmapiiriin parantavasti. En suutu siitä.

Mutta niin kauan kuin olen täällä, niin on odotettavissa, että toimin luonteeni mukaisesti ja olen vihainen ihmisille, jotka halveksivat muita kirjoittajia ja kettuilevat ja vinoilevat näille. En oikein voi sietää tahallista ärsyttämistä. Eli puhun nyt Petruksesta.

Kiva, että olet täällä.
Jatka kirjoittelua.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #41 : 06.04.14 - klo:20:10 »
Lainaus käyttäjältä: Knuutti
Vihan lietsonta alkoi samalla hetkellä kun sinä saavuit tänne.
Täällä ei ole tarvinnut juurikaan ketjuja lukita, mutta kohta saavuttuasi yksi meni lukkoon ja lensi kellariin. Kummallinen yhteensattuma vai mitä.

Ei ollut sattuma. Tulin vähän oikaisemaan näitä karismaattisuutta vastaan kirjoitettuja vihaviestejä.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #42 : 06.04.14 - klo:20:11 »
Täällä on hyvin vähän aktiivisia jäseniä.
Useimmat ovat olleet muillakin krist. foorumeilla
ja ovat siksi keskenään "tuttuja".

Entinen vihamielisyys roihahtaa täällä heti ilmiliekkeihin, joita tulevat sitten
toiset lietsomaan oman puoluekantansa mukaisesti.

Petrus ei taatusti ole yhtään sen syyllisempi kuin me muutkaan.

Tätä vähän olen arvellutkin, että Kristityn foorumin kaverit täällä alkoivat riehumaan seurauksin mitä he ovat kaikkialla saaneet aikaan.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #43 : 06.04.14 - klo:20:15 »
Kyllä ilmapiiri on hyvin huolestuttava paikkapaikoin.

Minun profiilini voi poistaa, jos se vaikuttaa ilmapiiriin parantavasti. En suutu siitä.

Mutta niin kauan kuin olen täällä, niin on odotettavissa, että toimin luonteeni mukaisesti ja olen vihainen ihmisille, jotka halveksivat muita kirjoittajia ja kettuilevat ja vinoilevat näille. En oikein voi sietää tahallista ärsyttämistä. Eli puhun nyt Petruksesta.

No sinä olet nyt kristinuskon suhteen ihan "vaaraton" kaveri. Sinulla ei ole noita hallitsemattomia vihatunteita karismaattisuutta vastaan. Pyrit edes jotenkin olemaan analyyttinen ja jopa puolueetonkin.

Mitä tulee tuohon "tahalliseen" ärsyttämiseen, niin eiköhän sitä ole vain sinun omassa päässäsi, josta minä itse en voi olla mitenkään vastuuussa.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Taisto

  • Vieras
Vs: Katkeruudesta....
« Vastaus #44 : 06.04.14 - klo:20:18 »
Täällä on hyvin vähän aktiivisia jäseniä.
Useimmat ovat olleet muillakin krist. foorumeilla
ja ovat siksi keskenään "tuttuja".

Entinen vihamielisyys roihahtaa täällä heti ilmiliekkeihin, joita tulevat sitten
toiset lietsomaan oman puoluekantansa mukaisesti.

Petrus ei taatusti ole yhtään sen syyllisempi kuin me muutkaan.
Ei kai täällä ole syyllisyyden määrää analysoitu. Mutta kyllä kirjoittajien pitää vastata sanoistaan,
sitä voidaan kai vaatia?

Vai onko niin, että Jeesukseen uskovien ei tarvitse missään määrin olla
puheissaan suoraselkäisiä? Jos ei tarvitse, niin sitten se on ok että itse
kukin väistelee omasta mielestään hankalia kysymyksiä. Yksi väistelemisen keino
on kääntää puhe sopivasti sivuun itse aiheesta ja sitten tehdä "vastahyökkäys".
Tällaista menetelmää on esim. tänään tällä foorumilla käytetty.

Tähän liittyy yksi mielenkiintoinen piirre: poliittisissa piireissä tietoisesti
opetetaan
poliitikkoja vastaamaan tällä menetelmällä hankaliin kysymyksiin.

Kuinka rehellistä se sitten on, onkin eri juttu. Minun oma mielipiteeni on,
että se on ... mätää.