Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 88405 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #210 : 06.04.14 - klo:00:50 »
Mitä väliä sillä on, jos jotkut ihmisporukat ovat hiukan vavahdelleet?

Esimerkiksi lattialla pyöriminen ja sätkiminen eivät ole hiukan vavahtelua.
Onko tuollainen nyt niin hirveä asia, että sillä kannataa pilata oman elämänsä?
Olen minäkin nähnyt seurakunnassa epäraitista toimintaa,
mutta sehän on vain elämää.
Miksi jumittua tuollaisiin ulkonaisiin tapahtumiin?

Monet ovat pilanneet sillä elämänsä.
En minä.

Olen nähnyt surkeita ihmiskohtaloita tuon 'herätyksen' seurauksena.
Ja seurakunnan jakaantumisen useampaan leiriin.


Torontolaisuuden seuraukset ovat edelleen nähtävissä.
Useita muita eksytyksiä on tullut sen vanavedessä.
Jos jonkun uskovan elämään on tullut vaikeuksia, ei voi mennä noin vaan sanomaan, että sen on aiheuttanut jokin hengellinen liike.

Kaikilla on omat ongelmansa.
Ehkä Jumala kasvattaa joitakin uskovia sillä tavalla, että on antanut heidän osallistua "torontolaiseen" toimintaan, jotta esim. heidän uskoaan koetellaan.

On myös paljon uskovia luterilaisia, joilla on suuria ongelmia elämässään.
Yhtenä syynä voi olla kirkko, joka on hylännyt Raamatun touuden.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #211 : 06.04.14 - klo:00:59 »
Jos jonkun uskovan elämään on tullut vaikeuksia, ei voi mennä noin vaan sanomaan, että sen on aiheuttanut jokin hengellinen liike.

Nyt puhut jotain sellaista mitä et tiedä, ymmärrä tai halua ymmärtää.
Vaitiolovelvollisuus estää minua kirjoittamasta tiettyjä asioita ihmiskohtaloista.

Sinun kanssasi on turha jatkaa tästä aiheesta.

Sanon kuitenkin vielä sen verran, että jos jonain päivänä sinulle tulee live-elämässä vastaan joku ihminen, joka on haavoittunut torontolaisuudessa, Nokia Missiossa, Lakelandissa tai vastaavassa niin toivon, että pidät suusi kiinni silloin kun tämä ihminen on kuulolla.
Olet asiasta pihalla kuin lumiukko. Sori.

« Viimeksi muokattu: 06.04.14 - klo:01:01 kirjoittanut KnutL »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #212 : 06.04.14 - klo:01:08 »
Jos jonkun uskovan elämään on tullut vaikeuksia, ei voi mennä noin vaan sanomaan, että sen on aiheuttanut jokin hengellinen liike.

Nyt puhut jotain sellaista mitä et tiedä, ymmärrä tai halua ymmärtää.
Vaitiolovelvollisuus estää minua kirjoittamasta tiettyjä asioita ihmiskohtaloista.

Sinun kanssasi on turha jatkaa tästä aiheesta.

Sanon kuitenkin vielä sen verran, että jos jonain päivänä sinulle tulee live-elämässä vastaan joku ihminen, joka on haavoittunut torontolaisuudessa, Nokia Missiossa, Lakelandissa tai vastaavassa niin toivon, että pidät suusi kiinni silloin kun tämä ihminen on kuulolla.
Olet asiasta pihalla kuin lumiukko. Sori.
Juu, tilanne on toinen, jos tosiaan joskus tapaan jonkun tuolla tavalla haavoittuneen.

En tietenkään pidä silloin suutani kiinni, vaan kuuntelen hyvin tarkasti, mitä sanottavaa tuollaisella uskovalla on, ja kyselen varmasti lisääkin.

Mutta en mene mukaan tällaiseen omituiseen, tuomiota huutavaan kuoroon, joka tänne Puimatantereelle on pystytetty karismaattisuutta vastaan.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #213 : 06.04.14 - klo:01:13 »
Ahaa, täällä ei siis kannata kuunnella mitä sanottavaa uskovilla moisista tapahtumista on.


Oletko koskaan katsonut edes videoilta mitä noissa uuskarismaattisissa tilaisuuksissa on tapahtunut?

Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #214 : 06.04.14 - klo:01:17 »
Jos jonkun uskovan elämään on tullut vaikeuksia, ei voi mennä noin vaan sanomaan, että sen on aiheuttanut jokin hengellinen liike.

Nyt puhut jotain sellaista mitä et tiedä, ymmärrä tai halua ymmärtää.
Vaitiolovelvollisuus estää minua kirjoittamasta tiettyjä asioita ihmiskohtaloista.

Sinun kanssasi on turha jatkaa tästä aiheesta.

Sanon kuitenkin vielä sen verran, että jos jonain päivänä sinulle tulee live-elämässä vastaan joku ihminen, joka on haavoittunut torontolaisuudessa, Nokia Missiossa, Lakelandissa tai vastaavassa niin toivon, että pidät suusi kiinni silloin kun tämä ihminen on kuulolla.
Olet asiasta pihalla kuin lumiukko. Sori.
Juu, tilanne on toinen, jos tosiaan joskus tapaan jonkun tuolla tavalla haavoittuneen.

En tietenkään pidä silloin suutani kiinni, vaan kuuntelen hyvin tarkasti, mitä sanottavaa tuollaisella uskovalla on, ja kyselen varmasti lisääkin.

Mutta en mene mukaan tällaiseen omituiseen, tuomiota huutavaan kuoroon, joka tänne Puimatantereelle on pystytetty karismaattisuutta vastaan.

En ole huomannut tähän ketjuun kirjoittaneiden henkilöiden olevan karismaattisuutta vastaan. Sen sijaan jotkut kirjoittajat ovat aivan aiheellisesti uuskarismaattisuutta vastaan.
Kannattaa ottaa selvää, mitä eroa näillä kahdella eri karismaattisuuden muodolla on. Uuskarismaattisuus ei ole raamatullista, perinteinen karismaattisuus on. 

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #215 : 06.04.14 - klo:01:29 »
Tässä Wilkerson kertoo mielipiteitään kyseisestä liikehdinnästä:

http://www.youtube.com/watch?v=VgYtobeizJw
« Viimeksi muokattu: 06.04.14 - klo:03:13 kirjoittanut wakan »

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #216 : 06.04.14 - klo:08:57 »
Onko meidän suurin huoli joku Herzog?

Mielestäni paljon vakavampaa on keskinäinen riitely, katkeruus, maallistuminen, penseys, yleinen luopumus jne.

Tämä lienee näiden "eksyttäjien" suurin "hedelmä". Nämä "varoittelijat" vain varoittelevat ihmisistä, jotka julistavat evankeliumia.

Täytyy aina muistaa, että evankeliumia massiivisessa määrin enää tässä koko maailmassa julistaa vain karismaatikot. Koko muu porukka sitten keskittyy vain haukkumaan heitä.

Mutta kaikki on kutsuttu evankeliumia julistamaan, että se suuri eksytys eli laitoskirkot eivät voisi satoja miljoonia eksyttää kasteen armojen, ikonien ja neitsyt marioiden pariin.

Tuetaan koko porukka karismaattisia evankelistoja, jotka menevät ihmisten pariin, joihin kukaan muu ei mene ja jotka menevät julistamaan evankeliumia paikkoihin (esim äärimuslimimaat) henkensä kaupalla eikä kukaan muu näihin paikkoihin uskalla mennä - ei ainakaan nämä varoittelijat.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #217 : 06.04.14 - klo:08:58 »
Torontolaisuuden jälkeen kastettujen määrä putosi helluntaiseurakunnissa.
Vasta muutama vuosi sitten se saavutti määrän, joka vastaa suurin piirtein helluntaiperheiden lasten määrää.

Mutta kiitos Jumalan, niin uskovien määrä on aina näissä suurissa evankeliumitapahtumissa lisääntynyt roimasti.

Tulkaa tekin nyt vaan kiittämään Jumalaa siitä, että niin monet ovat saaneet tulla uskoon Jeesukseen - vai onko tämä mielestänne ollenkaan mikään kiitosaihe?
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #218 : 06.04.14 - klo:09:00 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?


Ei tule asettaa epäluottamuslausetta Jeesuksen suhteen. Kyllä Jeesus yhä tahtoo ja osaa pitää huolta omistaan.

Meidän osa on vain kiittää Jeesusta siitä, että Hän on yhä se hyvä Paimen.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #219 : 06.04.14 - klo:09:05 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?
Uskovaiset Jeesuksen omat "torontolaiset" eivät tietenkään kuulu niihin petettyihin, murskattuihin ja mieleltään järkytettyihin kärsijiin, joista tässä keskustelussa kovasti puhutaan.
He ovat tarvinneet ja kai vieläkin tarvitsevat kyseisen tyyppistä "uuskarismaattisuutta".

Olen pahoillani, mutta en ymmärrä vastauksestasi mitään. Siis miten tuo liittyy siihen mitä sanoin, ja mitä se tarkoittaa? Oikeasti en ymmärrä.


No hyvät hyssykäs  - wakan - ethän sinä näköjään ymmärrä aidosta kristinuskosta yhtään mitään.

Mutta kannattaa tutustua karismaattiseen eli Pyhän hengen johdattamaan kristinuskkoon lukemalla ja tosi tarkkaa tarkkaamalla miten Jeesus ja apostolit viestivät suorasukaisesti ja selväsanaisesti ihmisten ja varsinkin näiden eksyttäjien eli fariseusten kanssa. Niin johan alat ymmärtämään mitä on elävä kristinusko.

Olet ehkä saanut nyt vaikutteita kuolleesta "kristinuskosta", joita täällä nyt paljon viljellään ja se on nyt sotkenut pääsi. Mutta lues nyt uutta Testamenttia alusta saakka oikein ajatuksella, niin johan äkkiä pääset perille mitä on se elävä kristinusko.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #220 : 06.04.14 - klo:09:13 »
"Torontolaisuushan" on vain löysä ilmiö, joka on manifestoitunut joissakin uskovien yhteisöissä.
Siihen on mennyt mukaan uskovia, joille ilmiö ei ole muuta kuin tavallista karsimaattista hengellistä elämää.
He ovat ehkä saaneet siitä jopa lisäsiunausta elämäänsä.

Olen eri mieltä tuosta, että se oli mukaan menneille uskoville tavallista karismaattista hengellistä elämää. Minä olin sitä ennen, sen aikana ja sen jälkeen seurakunnassa näkemässä ja kokemassa sen. Seurakunnassa, jossa se vaikutti hyvin voimakkaasti. Minä olin paikan päällä messukeskuksessa, jonne kanadalaiset tulivat "siunausta" tuomaan.

Se oli hyvin monien uskovien mielestä hyvin, hyvin epätavallista. Se oli jotain hyvin epätavallista ja todella järisyttävää.

Sitä on hieman vaikea selittää sellaiselle, joka ei ollut mukana. Ei ole mitään, johon voisin sitä verrata.


Näinhän monelle "varoittajille" on käynyt. He ovat keskittäneet ajatuksensa ja mielensä tällaisiin "torontolaisuuksiin" ym. ja sitten jääneet koukkuun tähän paholaisen ansaan.

Itse kävin paljon torontolaisten kokouksissa aikoinaan ja näin KAIKEN. Mutta en kiinnittänyt sydäntäni negatiivisessa enkä positiivisessa mielessä näihin. En siis jäänyt koukkuun eikä minusta tullut "jahtimiestä". Huomasin kuinka Pyhä henki näissä kokouksissa aina virvoitti tosi paljon ja Jeesus Kristus tuli ihan eläväksi ja toimivaksi henkilöksi elämääni ja vaikutus sitten sen nmukaista. Voin vakuuttaa, että Jeesus yhä on yhtä voimallinen myös sairauksien ja elämän ja kuoleman kysymyksissä. Ja tämän olen oppinut karismaattisista kokouksista. Jeesus elää - siis aikuisten oikeasti.

Monet "jahtimiehet" eivät ottaneet Jeesuksen voimaa itselleen ja siksi jäivät koukkuun vain tähän jahtaamiseen ja seuraukset heidän elämässään ovat ihan kauheat. He lukevat kirjoitettua sanaa kuten jehovan todistajat ja vääntävät Raamattua miten sattuu eivätkä jehovan todistajien tapaan usko ELÄVÄÄN eli siis tänään ihan käytännössä vaikuttavaan Jeesukseen.

Tulkaa takaisin Herramme huomaan - uskokaa evankeliumia myös käytännön tasolla - rukoilkaa sairaiden puolesta niin he parantuvat eli kaikenkaikkiaan ottakaa Jeesus vastaan, niin se paha mieli kaikkoaa välittömästi.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #221 : 06.04.14 - klo:09:24 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?
Uskovaiset Jeesuksen omat "torontolaiset" eivät tietenkään kuulu niihin petettyihin, murskattuihin ja mieleltään järkytettyihin kärsijiin, joista tässä keskustelussa kovasti puhutaan.
He ovat tarvinneet ja kai vieläkin tarvitsevat kyseisen tyyppistä "uuskarismaattisuutta".

Olen pahoillani, mutta en ymmärrä vastauksestasi mitään. Siis miten tuo liittyy siihen mitä sanoin, ja mitä se tarkoittaa? Oikeasti en ymmärrä.


No hyvät hyssykäs  - wakan - ethän sinä näköjään ymmärrä aidosta kristinuskosta yhtään mitään.

Mutta kannattaa tutustua karismaattiseen eli Pyhän hengen johdattamaan kristinuskkoon lukemalla ja tosi tarkkaa tarkkaamalla miten Jeesus ja apostolit viestivät suorasukaisesti ja selväsanaisesti ihmisten ja varsinkin näiden eksyttäjien eli fariseusten kanssa. Niin johan alat ymmärtämään mitä on elävä kristinusko.

Olet ehkä saanut nyt vaikutteita kuolleesta "kristinuskosta", joita täällä nyt paljon viljellään ja se on nyt sotkenut pääsi. Mutta lues nyt uutta Testamenttia alusta saakka oikein ajatuksella, niin johan äkkiä pääset perille mitä on se elävä kristinusko.
Näissä viesteissä tulee selvästi näkyviin torontolaisuuden ja vastaavien hedelmä. Hengellinen todellisuus on niin pahasti vääristynyt, että uskossa ovat heidän mielestään vain ne, jotka seuraavat tuota eksytystä. Joku tai ehkä useampikin ihmetteli miksi jostain parikymmentä vanhasta liikehdinnästä kannattaisi välittää. Näistä Petruksen viesteistä käy ilmi, että eksytys on jäänyt pysyvästi tähän maahan.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #222 : 06.04.14 - klo:09:27 »
Jos jonkun uskovan elämään on tullut vaikeuksia, ei voi mennä noin vaan sanomaan, että sen on aiheuttanut jokin hengellinen liike.

Nyt puhut jotain sellaista mitä et tiedä, ymmärrä tai halua ymmärtää.
Vaitiolovelvollisuus estää minua kirjoittamasta tiettyjä asioita ihmiskohtaloista.

Sinun kanssasi on turha jatkaa tästä aiheesta.

Sanon kuitenkin vielä sen verran, että jos jonain päivänä sinulle tulee live-elämässä vastaan joku ihminen, joka on haavoittunut torontolaisuudessa, Nokia Missiossa, Lakelandissa tai vastaavassa niin toivon, että pidät suusi kiinni silloin kun tämä ihminen on kuulolla.
Olet asiasta pihalla kuin lumiukko. Sori.
Juu, tilanne on toinen, jos tosiaan joskus tapaan jonkun tuolla tavalla haavoittuneen.

En tietenkään pidä silloin suutani kiinni, vaan kuuntelen hyvin tarkasti, mitä sanottavaa tuollaisella uskovalla on, ja kyselen varmasti lisääkin.

Mutta en mene mukaan tällaiseen omituiseen, tuomiota huutavaan kuoroon, joka tänne Puimatantereelle on pystytetty karismaattisuutta vastaan.


Enkä itsekään ole pitänyt suutani kiinni, kun olen kohdannut näitä karismaattisuuteen "pettyneitä".

Heitä tosiaan tulee kuunnella ja sitten johdattaa heidät takaisin Herramme Jeesuksen luokse. Sen tiedän kuinka syvä heidän traumansa on eikä se näköjään oikein tahdo enää oieta, koska eivät luota enää Jeesuksenkaan.

Mutta mistä tuollainen pettymys sitten sikiää, niin sitä olen kyllä miettinyt? Jotenkin tässä karismaattisuuden vastustamisessa kehittyy jonkinlainen pahan kierre, jossa olevat henkilöt ruokkii toistensa vihaa ja tällainen noidankehä ei pysähdy ollenkaan. Paholainen ei päästä näitä koskaan pälkähästä. Tähän tarvitaan Jeesuksen voimaa. He kierrättävät vuosikymmenestä toiseen samoja tarinoita niitä muutellen ja nimiä ja paikkoja vaihdellen. Ei väliä puhutaanko torontolaisuudesta, nokiamissiosta, lakelandistä, hinnistä, herzogista, Seinäjoen herätyksestä, .... aina samat jutut - nimet ja videot vain vaihtuu. Mutta tarinat pysyy samoina.

Koska itse en ole keskinyt ratkaisua tähän outoon pahan kierteeseen, niin olen päätynyt siihen ratkaisuun, että palatkaamme alkulähteille  - Jeesuksen ja apostolien aikaan. On aika kristinusko palata siihen mistä se alkoi - Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta ja Pyhän hengen vuodatuksesta. Täältä ja näiden jälkeisistä tapahtumista kun lähdemme ponnistamaan niin hyvä tulee - olemme palanneet alkulähteille ja kaikki asetetaan ennalleen. Jeesus on yhä voimallinen - pelkkä rukouksemme niin kaikki paranee. Luottakaamme Herramme lupauksiin myös käytännön tasolla. Amen
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

tikli

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #223 : 06.04.14 - klo:09:32 »
Jos jonkun uskovan elämään on tullut vaikeuksia, ei voi mennä noin vaan sanomaan, että sen on aiheuttanut jokin hengellinen liike.

Nyt puhut jotain sellaista mitä et tiedä, ymmärrä tai halua ymmärtää.
Vaitiolovelvollisuus estää minua kirjoittamasta tiettyjä asioita ihmiskohtaloista.

Sinun kanssasi on turha jatkaa tästä aiheesta.

Sanon kuitenkin vielä sen verran, että jos jonain päivänä sinulle tulee live-elämässä vastaan joku ihminen, joka on haavoittunut torontolaisuudessa, Nokia Missiossa, Lakelandissa tai vastaavassa niin toivon, että pidät suusi kiinni silloin kun tämä ihminen on kuulolla.
Olet asiasta pihalla kuin lumiukko. Sori.
Juu, tilanne on toinen, jos tosiaan joskus tapaan jonkun tuolla tavalla haavoittuneen.

En tietenkään pidä silloin suutani kiinni, vaan kuuntelen hyvin tarkasti, mitä sanottavaa tuollaisella uskovalla on, ja kyselen varmasti lisääkin.

Mutta en mene mukaan tällaiseen omituiseen, tuomiota huutavaan kuoroon, joka tänne Puimatantereelle on pystytetty karismaattisuutta vastaan.

En ole huomannut tähän ketjuun kirjoittaneiden henkilöiden olevan karismaattisuutta vastaan. Sen sijaan jotkut kirjoittajat ovat aivan aiheellisesti uuskarismaattisuutta vastaan.
Kannattaa ottaa selvää, mitä eroa näillä kahdella eri karismaattisuuden muodolla on. Uuskarismaattisuus ei ole raamatullista, perinteinen karismaattisuus on.

Olen huomannut, että monet sekoittavat nämä karismaattisuudet ja jotenkin huvittavaa on ollut se, että minuakin on syytetty "torontolaiseksi", vaikka en ole koskaan edes tuollaisissa tilaisuuksissa käynyt. ;D

Ja se johtuunee siitä, että ne jotka ovat haavoittaneet itsensä näissä kuvioissa, ovat tulleet niin allergisiksi jopa Pyhän Hengen toiminalle, että halutaan kieltää lähes kaikki Pyhän Hengen toimintaan viittaava.

Tarkoituksella muuten kirjoitin: "ovat haavoittaneet itsensä" sillä minun mielestäni on jotensakin hassua, että ollaan noihin kuvioihin menty ihan omasta vapaasta tahdostaan, asteltu sinne niillä ihka omilla pienillä poiskasten ja tyttölöiden 46 numeron kalosseillaan ja avattu oma sydämensä ja sielunsa vastaanottamaan kaiken vääränkin ja sitten ollaan katkeria ja syytetään siitä muita.

Voisiko vapaus ja helpotus alkaa jo siitä, kun kykenisi tunnustamaan, että minhän se itse olin, joka altistin itseni moiselle, sillä tuskin niihin kuvioihin ketään pakotettiin?

Tunnustaa rehdisti se, että käärmes tarjosi omenaa ja minä itse otin ja itse siitä haukkasin ja ehkä tarjoilin sitä jopa muillekin ja nyt nautin sen tuomista sappivaivoista.

Lydia

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #224 : 06.04.14 - klo:09:34 »
Jos jonkun uskovan elämään on tullut vaikeuksia, ei voi mennä noin vaan sanomaan, että sen on aiheuttanut jokin hengellinen liike.

Nyt puhut jotain sellaista mitä et tiedä, ymmärrä tai halua ymmärtää.
Vaitiolovelvollisuus estää minua kirjoittamasta tiettyjä asioita ihmiskohtaloista.

Sinun kanssasi on turha jatkaa tästä aiheesta.

Sanon kuitenkin vielä sen verran, että jos jonain päivänä sinulle tulee live-elämässä vastaan joku ihminen, joka on haavoittunut torontolaisuudessa, Nokia Missiossa, Lakelandissa tai vastaavassa niin toivon, että pidät suusi kiinni silloin kun tämä ihminen on kuulolla.
Olet asiasta pihalla kuin lumiukko. Sori.
Juu, tilanne on toinen, jos tosiaan joskus tapaan jonkun tuolla tavalla haavoittuneen.

En tietenkään pidä silloin suutani kiinni, vaan kuuntelen hyvin tarkasti, mitä sanottavaa tuollaisella uskovalla on, ja kyselen varmasti lisääkin.

Mutta en mene mukaan tällaiseen omituiseen, tuomiota huutavaan kuoroon, joka tänne Puimatantereelle on pystytetty karismaattisuutta vastaan.

En ole huomannut tähän ketjuun kirjoittaneiden henkilöiden olevan karismaattisuutta vastaan. Sen sijaan jotkut kirjoittajat ovat aivan aiheellisesti uuskarismaattisuutta vastaan.
Kannattaa ottaa selvää, mitä eroa näillä kahdella eri karismaattisuuden muodolla on. Uuskarismaattisuus ei ole raamatullista, perinteinen karismaattisuus on.

Olen huomannut, että monet sekoittavat nämä karismaattisuudet ja jotenkin huvittavaa on ollut se, että minuakin on syytetty "torontolaiseksi", vaikka en ole koskaan edes tuollaisissa tilaisuuksissa käynyt. ;D

Ja se johtuunee siitä, että ne jotka ovat haavoittaneet itsensä näissä kuvioissa, ovat tulleet niin allergisiksi jopa Pyhän Hengen toiminalle, että halutaan kieltää lähes kaikki Pyhän Hengen toimintaan viittaava.

Tarkoituksella muuten kirjoitin: "ovat haavoittaneet itsensä" sillä minun mielestäni on jotensakin hassua, että ollaan noihin kuvioihin menty ihan omasta vapaasta tahdostaan, asteltu sinne niillä ihka omilla pienillä poiskasten ja tyttölöiden 46 numeron kalosseillaan ja avattu oma sydämensä ja sielunsa vastaanottamaan kaiken vääränkin ja sitten ollaan katkeria ja syytetään siitä muita.

Voisiko vapaus ja helpotus alkaa jo siitä, kun kykenisi tunnustamaan, että minhän se itse olin, joka altistin itseni moiselle, sillä tuskin niihin kuvioihin ketään pakotettiin?

Tunnustaa rehdisti se, että käärmes tarjosi omenaa ja minä itse otin ja itse siitä haukkasin ja ehkä tarjoilin sitä jopa muillekin ja nyt nautin sen tuomista sappivaivoista.


Aamen tähän.