Kirjoittaja Aihe: Jesajan kirja  (Luettu 6222 kertaa)

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #60 : 14.06.20 - klo:18:46 »
"Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan."


Lapset - tai lapsenmieliset - ja naiset tätäkin maata hallitsevat 2020. Hyvä ei heilu Jesajan mukaan.

Sekä maallinen valta, että seurakuntien johto on mennyt joka paikassa tuohon suuntaan ja ukot seisovat tumput suorina.
Ihmisroska

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #61 : 15.06.20 - klo:22:28 »
Kiinnitti huomiota jokunen päivä sitten, että Jesajan kirjassa mainitaan lentävä käärme. Mikähän vertaus tuo on, ajattelin, mutta samantien siirryin etsimään netistä "flying snake". Ja löytyihän se sieltä:

https://www.youtube.com/watch?v=16aGSx9gFO4

https://yle.fi/uutiset/3-7062268

Vuoden 1992 raamatunkäännöksestä on jätetty lentävä pois ja puhutaan vain käärmeistä - mutta siis turhaan kääntäjät epäilivät Jumalan Sanaa.






Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #62 : 16.06.20 - klo:01:54 »
En muista kohtaa lentävistä käärmeistä Jesajassa, mutta tosi mielenkiintoinen huomio. Luulen, että olen nähnyt jotain tuollaista lentoa jossain muussa ohjelmassa, siis luonto-ohjelmassa.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #63 : 16.06.20 - klo:05:23 »
Lentävä käärme: Jesaja 14:29

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #64 : 16.06.20 - klo:20:50 »
Tuo Jesaja 14:29 näyttää olevan profetia pakavaltiolle. Minusta sana lentävä on ehdottomasti pidettävä siinä, jos se on alkuperäisessa tekstissä. Jotain siinä lentää tai tulee lentämään, mitä kuvataan käärmeenä. Lentävä käärme on varmaan pätevä tapa kuvata sitä mihin profetia viittaa.

Eli jos se ottaa pois, ottaa todella jotain pois Jumalan sanasta.

Tuo vain muistuttaa sitä Habakukin profetian kohtaan minkä Herra antoi mulle iltaa ennen 11.9. 2001 tapahtumia. Siinäkin Raamatun kohdassa joku liiti ja lujaa.

Tän Herra antoi mulle 10.9. 2001 ja sitten yhteisessä esirukoustilanteessa antoi minulle sen rankan taakan että joku jossain on suunnittelemassa mittavaa väkivallan tekoa. Hengessä olin todella huolissani ja huusi apua Herralta.

Se on hirmuinen ja peljättävä, siitä itsestään tulee sen oikeus ja sen korkeus.
8. Sen hevoset ovat nopeammat kuin pantterit, ne juoksevat kiivaammin kuin sudet illoin. Sen ratsumiehet kiidättävät - kaukaa tulevat sen ratsumiehet, ne lentävät, niinkuin kotka syöksyy syönnökselleen.

Habakuk 1. luvusta.

Eli jos Herra sanoo, että jokin lentää, niin se kyllä kanssa sitten lentää.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #65 : 24.06.20 - klo:22:49 »
Tuo Jesaja 14:29 näyttää olevan profetia pakavaltiolle. Minusta sana lentävä on ehdottomasti pidettävä siinä, jos se on alkuperäisessa tekstissä. Jotain siinä lentää tai tulee lentämään, mitä kuvataan käärmeenä. Lentävä käärme on varmaan pätevä tapa kuvata sitä mihin profetia viittaa.

Eli jos se ottaa pois, ottaa todella jotain pois Jumalan sanasta.

Tuo vain muistuttaa sitä Habakukin profetian kohtaan minkä Herra antoi mulle iltaa ennen 11.9. 2001 tapahtumia. Siinäkin Raamatun kohdassa joku liiti ja lujaa.

Tän Herra antoi mulle 10.9. 2001 ja sitten yhteisessä esirukoustilanteessa antoi minulle sen rankan taakan että joku jossain on suunnittelemassa mittavaa väkivallan tekoa. Hengessä olin todella huolissani ja huusi apua Herralta.

Se on hirmuinen ja peljättävä, siitä itsestään tulee sen oikeus ja sen korkeus.
8. Sen hevoset ovat nopeammat kuin pantterit, ne juoksevat kiivaammin kuin sudet illoin. Sen ratsumiehet kiidättävät - kaukaa tulevat sen ratsumiehet, ne lentävät, niinkuin kotka syöksyy syönnökselleen.

Habakuk 1. luvusta.

Eli jos Herra sanoo, että jokin lentää, niin se kyllä kanssa sitten lentää.
Tänään "törmäsin" toiseen jakeeseen lentävästä käärmeestä. En tiedä, onko näillä kovin suurta merkitystä, mutta laitan tuon kohdan kuitenkin tänne.

(Jes 30:6-7) Ennustus Etelän Behemotista . Halki ahdingon ja ahdistuksen maan, halki leijonan ja murisevan jalopeuran maan, kyykäärmeen ja lentävän myrkkykäärmeen maan he kuljettavat rikkautensa aasien selässä ja aarteensa kamelien kyttyröillä kansan luo, josta ei hyötyä ole. Egyptin apu on turha ja tyhjän veroinen. Sen vuoksi minä annan sille nimen ”Paikalleen jämähtänyt Rahab .”



Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #66 : 26.06.20 - klo:17:38 »
No siinä näyttää olevan ihan eläinkunnnan kuvausta osana profetiaa. Jumalan kansa sallii itselleen vaarallisia tilanteita etsiessään apua jostain mitä sitä ei saa. ???

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #67 : 07.09.20 - klo:18:55 »
Tänään luin Jesajan kirjan 28. lukua, ja innostuin valmistamaan kuminan makuisia porkkanoita. Resepti on yksinkertainen, mutta porkkanoiden maku on ainutlaatuinen ja taivaallinen!

5 keskikokoista porkkanaa
1rkl hunajaa
0,5dl oliiviöljyä
2 murskattua valkosipulinkynttä
0,5 tl kuminaa
1rkl persiljasilppua
mustapippuria

Kuori ja viipaloi porkkanat. Pane viipaleet kattilaan ja lisää vettä. Anna kiehua noin kymmenen minuuttia. Kaada vesi pois. Sekoita muut aineet keskenään ja kaada kuumien porkkanoiden päälle.

"Kyntääkö maamies joka päivä maataan kylvöä varten, muokkaako hän päivästä päivään äkeellä peltoaan?  Ei, ensin hän tasoittaa maan pinnan ja sitten ripottelee mustakuminaa, sirottelee maustekuminaa, kylvää vehnää, hirssiä, ohraa ja pellon reunaan vaivaisvehnää."
(Jes. 28:24-25)

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #68 : 07.09.20 - klo:20:49 »
Tuo Jes. 28:24-25 teki tänään minuun syvän vaikutuksen miten kumina esiintyy sekä Uudessa ja Vanhassa testamentissa. Profeetta Jesaja mainitsee VT:ssä kuminan viljakasvien yhteydessä tavalla, joka viittaa hedelmällisyyteen. Jeesus mainitsee kuminan UT:ssa maustekasvina, josta fariseukset maksoivat kymmenykset, mutta jotka samalla löivät laimin oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden.

"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta."
(Matt.23:23)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #69 : 07.09.20 - klo:20:50 »
Kuminan siemenissa on hyvin vahva maku. Taalla myydaan ns.
 juutalaista ruisleipaa. Siina on myos mm. sipulia ja siis kuminan siemenia.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #70 : 24.09.20 - klo:13:46 »
Sain taas kerran luettua Jesajan kirjan loppuun.
Siitä avautuu aina uusia asioita.
Nyt tuli voimakkaasti esille, että Israelin kansa oli ja on Jumalan uskottu todistaja pakanakansojen keskuudessa.
Koska juutalaiset kuitenkin alkoivat laiminlyödä tehtäväänsä heti Luvattuun maahan saavuttuaan, Jumala antoi Jesajalle ennustukset tulevasta Messiaasta,
joka toteuttaisi Israelin pelastavan viestin viemisen pakanakansoille.
Lopulta myös jäännös Israelin kansasta tunnustaa Jeesuksen Kristuksen lunastajakseen.

Näistä asioista puhutaan mm. luvuissa 41-43 ja 55.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Jesajan kirja
« Vastaus #71 : 24.09.20 - klo:16:29 »
Solterolta kiva kuvaus siitä mitä painopiste muuttuu Kristukseen joka siis tulee Israelin kansasta. Ei se kansa vaan Kristus. Painopiste siirtyy Kristukseen.
Valoittaa asiaa kivasti.

Luettuani kesällä Jesajan kirjan huomasin että se jotenkin oli lähellä Ilmestyskirjaa monella tapaa.