Kirjoittaja Aihe: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.  (Luettu 4727 kertaa)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« : 18.04.20 - klo:19:03 »
Satuin viime yönä löytämään tämän uuden videon. Kaveri on meidän entisiä seurakuntanuoria Mikkelistä. Tuli selvästi uskoon riparilla. Hän on 6 ällän kaveri, heitä oli kaikkiaan kolme veljeä. Olin heidän kaverinsa lukioikäisenä ja opiskeluaikana. Kaksi heistä tuli matemaatikoksi, tää yksi niistä. Ja kolmas on korkeassa virassa Lut, kirkossa. Kaikki selvästi uskovia, mutta tää kirkkohallinnollinen tyyppi tuki sitä pride marssiin osallistumista. MInua todella ihmetty kun satuin lukemaan siitä netistä.

Annettakoon tälle kaverille anteeksi melko äärimmäinen uterilaisuutensa. Tiedän, että hän rakastaa Jumalan sanaa ja mielestäni tämä puhekin sen todistaa. Hieno että on säilyttänyt uskonsa.

Olen hieman nörttityyppinen itsekin, joten oli kiva olla näitä kavereita.

Tässä hän puhuu sen taustasta miksi Päivi Räsäsästä painostetaan. Pitää olla melko tarkkana ja pysyy hänen ajatuksensa mukana, juttua tulee kovalla vauhdilla.

https://www.youtube.com/watch?v=wrHifxjRMsM

Minua rohkaisi ja vahvisti että löysin uskon veljen nuoruudesta, joka on säilyttänyt uskonsa. Lohduttavaa.
Sydämen yksinkertaisuus Jumalan sanan edessä on tosi arvokasta.

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #1 : 06.07.20 - klo:15:15 »
Sun nuoruuden kaverin Petri Kivenheimon esitys oli sekavaa ja tylsää, joten en kuunnellut minuuttia kauempaa. Ei jatkoon!

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #2 : 06.07.20 - klo:16:43 »
Ymmärrän miten sen voi nähdä noin. Mutta kun tietää tapauksen, niin se ei häiritse.  Kun kuuntelee hänen nopeaa, monotonista puhettaan tarkkaan, voi todeta että hän kertoi vaimonsa lukeneen koraanin kaksi kertaa: kerran alusta loppuun, ja toisella kertaa lopusta alkuun. :)

Mutta hänellä on vilpitön usko ja luottamus Jeesukseen. :)
« Viimeksi muokattu: 06.07.20 - klo:17:42 kirjoittanut sandia »

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #3 : 06.07.20 - klo:17:47 »
Petri Kivenheimo: miten keskustella ja argumentoida. 8)
Suomen teologinen instituutti.

 Yritänpä kuunnella tuonkin. Hän aloittaa puheensa lukemalla Lutherin tekstiä.

https://www.youtube.com/watch?v=3A6-syzRdiY

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #4 : 13.07.20 - klo:23:04 »
Epäilemättä nuoruuden kaverillasi on vilpitön usko ja luottamus Jeesukseen.

"Usko ja ateismi näkyvät aivoissa. Tuoreen tutkimuksen mukaan ihmisen kognitiiviset ominaisuudet vaikuttavat siihen, onko hän taipuvainen uskomaan yliluonnolliseen."

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/usko-ja-ateismi-nakyvat-aivois-1#4c3e36db

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #5 : 14.07.20 - klo:02:10 »
En ole ihan varma ketkä tarkoittamasi nuoruuden kaverini ovat. Petri K. on ainoa nimi, joka on nuoruuteni tuttu ja johon olen täällä viitannut.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #6 : 14.07.20 - klo:02:54 »
Epäilemättä nuoruuden kaverillasi on vilpitön usko ja luottamus Jeesukseen.

"Usko ja ateismi näkyvät aivoissa. Tuoreen tutkimuksen mukaan ihmisen kognitiiviset ominaisuudet vaikuttavat siihen, onko hän taipuvainen uskomaan yliluonnolliseen."
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/usko-ja-ateismi-nakyvat-aivois-1#4c3e36db

Hmm. Mietin itsekin Helsingin Psykologian valmistuneena ja väittäriä tehneenä ja uskovana tuota kirjoitusta ja sen taustalla olevan tutkimuksen perusteita.

Kaverin kuvan taustasta päättelen, mutta en ole varma, mutta oletan, että heidän aivotutkimuksen on sama kuin MRI kuvien, siis magneettikuvien vertailu. Se on melko suosittua. Katsotaan että kato noilla on tossa keltaista, mutta noilla toisilla on enemmän punasta kuvasta ja siitä tehdään johtopäätöksiä.  Mm. traumatutkimuksissa ja väkivaltatutkimuksissa on käytetty tuota ja varmaan monessa muussakin. En tiedä miten niistä sitten edetään johtopäätköksiin.

Mutta, mutta. Oletetaan että tietyllä tyylillä ajattelevat ihmiset (jotka arvatakseni kyseissä tutkimuksessa erotellaan tutkijoiden tekemällä kyselylomakkeella heidän ajatuksistaan ja mielipiteistään) osoittautuvat erilaisiksi noissa MRI kuvissa. Toisilla on enemmän ja eri kohdassa vihreetä, keltaista, punaista...

Eli he puhuvat intuitiivisesta ja analyyttisesta ajattelutavasta. Ja ovat varmaan sitten ideoineet kyselylomakkeen mittaamaan näitä käsitteitä.

Mutta kristittynä tuossa on ongelma. ??? Voi todella olla että tietyn heidän kyselylomakkeen kuvailemilla (siis tilastollisesti) ihmisillä on taipumus uskoa yliluonnolliseen ja toisilla ei. Voi myös ajatella että tilastolliset vertailut osoittavat että näillä on jokin kohta erivärinen, toinen keskivertaisesti, kuin taas muilla. Ja voidaan JOPA todeta, että tää ero on tilastollisesti merkittävä tietyllä virhevälillä. Näin psykologiset tutkimukset toimivat.......tai ovat toimimatta.

Mutta, mutta. ??? Eihän yliluonnollisen olettaminen tarkoita samaa kuin olla kristitty. On paljon eiuskovia jotka uskovat erilaisiin yliluonollisiin ilmiöihin.

Eli jotta tuosta päästäisiin selville pitäisi saada  uudestisyntyneiden ihmisen ryhmä ja sitten tutkia heidän aivojaan. :)
Onhan ihmisiä jotka muuttavat hyvin radikaalisti ajatteluaan sen seurauksena että Herra uudestisynnyttää heidät. Vaihtuuneeko heidän aivomagneettikuvan väri uskoon tullessa.




« Viimeksi muokattu: 14.07.20 - klo:13:07 kirjoittanut sandia »

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #7 : 14.07.20 - klo:03:00 »
Usein tutkin myös tutkijaa ja hänen premissejään.
Tässä tästä Riekistä.
https://filosofianakatemia.fi/ihmiset/tapani/
Näyttää olevan konsultointifirma tuo filosofianakatemia.
« Viimeksi muokattu: 14.07.20 - klo:06:19 kirjoittanut sandia »

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #8 : 16.07.20 - klo:17:25 »
Kuuntelin Räsäsen haastattelua Yökylässä ohjelmassa, koska se on mediassa esillä. Jopa Ilta-Sanomat osoitti, että hän ei sanonut niitä lauseita mitkä hänen väitettään tutkintapyynnössä sanoneen. Eli siltä kohden minusta se rikosjuttu horjuu tosi paljon.

Mutta onko Räsänen oikeassa julkisesti nostamalla yhden synnin tuolla tavalla tapetille ja keskustelemalla siihen sävyyn kuin siinä ohjelmassa oli. Jos hän olisi tehnyt saman jutun jostain minulle "läheisestä" synnistä enkä olisi herkkä asian kanssa Jumalan edessä, varmasti raivostuisin. Räsäsen tapa EHKÄ saattaa olla väärää tuomitsemista ja itsensä parempana esittämistä.

Kun tuntee homoja ja heidän elämäänsä, tajuaa että kuka minä olen tuomitsemaan heitä sen enempää kuin ketään muutakaan syntistä.

En väitä tietäväni miten parhaiten lähestyä evankeliumilla homoutta. Mutta en ehkä käyttäisi koskaan samaa julkista lähestysmistapaa kuin Räsänen. Eiköhän heillekin sovi ihan sama evankeliointi kuin kaikki muillekin.

Se on vähän kun sanoisi: "sä oot kauheen syntinen ja ihan "off base" ja sitten joskus sen jälkeen lisää: "mutta me kaikki olemme." Ja kaunis hymy päälle. :-*

En oo ihan vakuuttunut. Ja tuon vaikutelman itse sain ohjelmasta. On paljon hyvin rikkinäisiä ihmisiä ja kun kuuntelee tätä poliitikkoa/lääkäri kokkaamassa perheelleen kauniissa talossa ja kertomassa mikä minussa on vikana, niin en oikein tiedä samastuuko Jeesus tuohon lähestymistapaan.
« Viimeksi muokattu: 16.07.20 - klo:17:49 kirjoittanut sandia »

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #9 : 17.07.20 - klo:16:44 »
Kuuntelin Räsäsen haastattelua Yökylässä ohjelmassa, koska se on mediassa esillä. Jopa Ilta-Sanomat osoitti, että hän ei sanonut niitä lauseita mitkä hänen väitettään tutkintapyynnössä sanoneen. Eli siltä kohden minusta se rikosjuttu horjuu tosi paljon.

Mutta onko Räsänen oikeassa julkisesti nostamalla yhden synnin tuolla tavalla tapetille ja keskustelemalla siihen sävyyn kuin siinä ohjelmassa oli. Jos hän olisi tehnyt saman jutun jostain minulle "läheisestä" synnistä enkä olisi herkkä asian kanssa Jumalan edessä, varmasti raivostuisin. Räsäsen tapa EHKÄ saattaa olla väärää tuomitsemista ja itsensä parempana esittämistä.

Kun tuntee homoja ja heidän elämäänsä, tajuaa että kuka minä olen tuomitsemaan heitä sen enempää kuin ketään muutakaan syntistä.

En väitä tietäväni miten parhaiten lähestyä evankeliumilla homoutta. Mutta en ehkä käyttäisi koskaan samaa julkista lähestysmistapaa kuin Räsänen. Eiköhän heillekin sovi ihan sama evankeliointi kuin kaikki muillekin.

Se on vähän kun sanoisi: "sä oot kauheen syntinen ja ihan "off base" ja sitten joskus sen jälkeen lisää: "mutta me kaikki olemme." Ja kaunis hymy päälle. :-*

En oo ihan vakuuttunut. Ja tuon vaikutelman itse sain ohjelmasta. On paljon hyvin rikkinäisiä ihmisiä ja kun kuuntelee tätä poliitikkoa/lääkäri kokkaamassa perheelleen kauniissa talossa ja kertomassa mikä minussa on vikana, niin en oikein tiedä samastuuko Jeesus tuohon lähestymistapaan.
Päivin homouden tuomitseminen on kait eri asia kuin homon tuomitseminen?

Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen mielestä "On Päivi Räsäsen kannalta oikeudenmukaista, että poliisi katsoo nauhat ja asia selvitetään kunnolla." Valtakunnansyyttäjällä on tutkittavana useampia Päivi Räsäseen kohdistuvia rikosepäilyjä. Päivi Räsäsen puheiden tutkinta on kirvoittanut valtakunnansyyttäjään kohdistuvia uhkauksia sekä uskonnollisen häirikkköviestitulvan.

https://yle.fi/uutiset/3-11448825

https://www.ksml.fi/kotimaa/Valtakunnansyytt%C3%A4j%C3%A4-STTlle-On-P%C3%A4ivi-R%C3%A4s%C3%A4sen-kannalta-oikeudenmukaista-ett%C3%A4-poliisi-katsoo-nauhat-ja-asia-selvitet%C3%A4%C3%A4n-kunnolla/1581790

https://yle.fi/uutiset/3-11248160

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #10 : 17.07.20 - klo:17:17 »
Mutta hän puhui heistä ihmisryhmänä. Ajattele, jos vaikka minä menesin telkkariin ja erottelisin eronneet ja uudelleenavioituneet erilliseksi ihmisryhmäksi ja sitten tekisin arvioni heistä? Mutta sitten sanoisin, että mutta ehdottomasti heillä on sama ihmisarvo ja ovat Jumalan rakastamia kuin minäkin. :-*

Eräs henkilö lähestyi torumaan minua NMssä (enkä tarkoita New Mexicoa) ja aloitti torusaarnan: " kiva, että olet olemassa." ;D ;D Voi kauheeta jos hän olisi ollut eri mieltä. ???
« Viimeksi muokattu: 17.07.20 - klo:17:45 kirjoittanut sandia »

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #11 : 18.07.20 - klo:00:02 »
Mutta hän puhui heistä ihmisryhmänä. Ajattele, jos vaikka minä menesin telkkariin ja erottelisin eronneet ja uudelleenavioituneet erilliseksi ihmisryhmäksi ja sitten tekisin arvioni heistä? Mutta sitten sanoisin, että mutta ehdottomasti heillä on sama ihmisarvo ja ovat Jumalan rakastamia kuin minäkin. :-*

Eräs henkilö lähestyi torumaan minua NMssä (enkä tarkoita New Mexicoa) ja aloitti torusaarnan: " kiva, että olet olemassa." ;D ;D Voi kauheeta jos hän olisi ollut eri mieltä. ???
Päivi puhuu omasta näkökulmastaan käsin täysin vilpittömin mielin.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #12 : 18.07.20 - klo:00:06 »
En epäillytkään vilpillisyyttä. En vain ehkä ole aivan samalla aaltopituudella sen suhteen mitä päästän suustani. Vaikka olen samaa mieltä siitä että homous on aina synti ja sen oikeuttaminen johtaa lisääntyvään sokeuteen.
Olen itse sanonut aivan selvästi ajatukseni homoudesta liberaalin collegen erittäin liberaalissa opinto-ohjelmassa kristittynä homokurssikaverien läsnäollessa.

Ja olin tietoinen, että sanoistani etsittiin syytä syyttää minua. Eivät onnistuneet.
Professori tuli luokseni tunnin jälkeen ja kiitti minua rohkeudesta sanoa mielipiteeni ja kysyi oliko se minulle vaikeaa. Sanoin että ei.
« Viimeksi muokattu: 18.07.20 - klo:00:12 kirjoittanut sandia »

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #13 : 18.07.20 - klo:12:53 »
Jeesus ja Paavali olisivat koko ajan käräjillä, vaikka eivät nostaneet homoilua tikun nokkaan. Eikä nostanut Räsänenkään. Joku muu sen nosti. Mutta hyvä, että meillä on taitavia kristittyjä jotka eivät jää sanoistaan kiinni. Voidaan sitten internetissä kertoa se. Joudunkohan vankilaan tästä?
Ihmisroska

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6334
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #14 : 18.07.20 - klo:13:26 »
Jeesus ja Paavali olisivat koko ajan käräjillä, vaikka eivät nostaneet homoilua tikun nokkaan. Eikä nostanut Räsänenkään. Joku muu sen nosti. Mutta hyvä, että meillä on taitavia kristittyjä jotka eivät jää sanoistaan kiinni. Voidaan sitten internetissä kertoa se. Joudunkohan vankilaan tästä?

Kukin tavallaan.
Itse olisin jättänyt sen puheestani että viittaa ihmisryhmään "homot" ja otan mitenkään esille heidän ihmisarvonsa ihmisryhmänä. Varsinkin julkisena poliitikkona JA kristittynä. Jos siis olisin julkinen hahmo. Tai ihan vaan omana itsenänikin. Eihän se rikos ole, mutta siinä lipsahtaa maailman tapaan ajatella ja menee jo siinä vähän helppoon. Tai siis sitä on sitten helppo käyttää minua vastaan ja olen hieman heikoilla kun sitten joudun juuri selittämään että kyllä HEKIN ovat Jumalan rakastamia. Eli hommat menee selittelyn puolelle. Joskus ilmaukset ilmaisevat enemmän ajattelua kuin haluaisi tuoda julki.
« Viimeksi muokattu: 18.07.20 - klo:13:36 kirjoittanut sandia »